Palkanlaskija kysyy...
miten moni palstalainen tietää ettei kuukausipalkkalainen saa loma-ajaltaan mitään lomapalkkaa extrana vaan se lomapalkka sisältyy kuukausipalkkaan?
Minua nimittäin aina jaksaa hämmästyttää näin keäsisin ne kymmenet ja sadat puhelut joita saan liittyen "virheelliseen palkkaan" kun kuukausipalkkalainen itkee kun ei ole saanut kuukausipalkan päälle lomapalkkaa :) lomarahat totta kai maksetaan kaikille joiden tes niin sanoo.
t.palkanlaskija
Kommentit (28)
kuukausipalkasta etkä kokonaista kuukausipalkkaa :D sitä kutsutaan lomapalkan tasaukseksi.
Nääs kun nää useammat ovat sitä mieltä että normaalin kuukausipalkan päälle saisi vielä lomapalkan ´4 vkolta + lomarahat. Melkoiset on odotukset.
ap
kuukausipalkasta etkä kokonaista kuukausipalkkaa :D sitä kutsutaan lomapalkan tasaukseksi.
Nääs kun nää useammat ovat sitä mieltä että normaalin kuukausipalkan päälle saisi vielä lomapalkan ´4 vkolta + lomarahat. Melkoiset on odotukset.
ap
Saan kesäkuun 15. päivä aina lomarahan ja lomani ajalta saan vuosilomapalkan. (olen siis poissa töistä ja saan siltä ajalta palkan =vuosilomapalkka). Muista korvauksia ei makseta.
Moni idiootti myös tajuaa liian myöhään asioita esim jos on vaikka palkattomalla äitiyslomalla ollut koko alkuvuoden ja kesäkuussa tulee lomarahat niin raivona sitten soittaa miksei kukaan ole kertonut ja että nyt sen takia häneltä menee 60% palkasta kun ei kukaan ole soittanut ja pyytänyt verokorttia :D
Näitähän riittää :D ja minä en ole itse edes mikään palkanlaskija ja ihmettelen silti ihmisiä jotka ei tajua raha-asioista mitään.
mutta vuosilomalain mukaan tehdään siis lomapalkan tasaus eli maksetaan lomapalkka esim 24päivältä ja se sama summa vähennetään tietenkin kuukausipalkasta. Ei sitä kukaan normalin palkan lisäksi saa :D
ap lisää
olishan se aikamoista jos saisi lomaltaan tuplapalkan + vielä lomarahat :D
Kuukausipalkkaisellahan vain lomaa vastaava osa muutetaan peruskuukausipalkasta lomapalkaksi mutta kuukauden ansio on aina sama oltiin sitten lomalla tai ei.
Kunnon asiaa, ja laitat ne monet monet lyttyyn... toivottavasti et duunissas tee samoin.
tuo tieto ap ensi toukokuun alussa koko firman jakeluun, niin eiköhän ne puhelut vähene.
olishan se aikamoista jos saisi lomaltaan tuplapalkan + vielä lomarahat :D Kuukausipalkkaisellahan vain lomaa vastaava osa muutetaan peruskuukausipalkasta lomapalkaksi mutta kuukauden ansio on aina sama oltiin sitten lomalla tai ei.
silla lomakauden aikana maksetuista bonareista osa kerryttää meillä lomapalkkaa, joten lomapalkka ja kk-palkan rippeet ovat meillä enemmän kuin varsinainen kk-palkka...
ja joo ei ole tapana kyselijöille naureskella vaikka pakko myöntää että kun kolmatta kertaa tätä asiaa väännän ja käytän jo ratakiskoa niin tekis mieli itkeä tai sitten nauraa. En vaan tajua miten joku voi edes kuvitella saavansa lomalta tuplapalkkaa.Ja kun näitä kyselijöitä riittää!
ap
ja joo ei ole tapana kyselijöille naureskella vaikka pakko myöntää että kun kolmatta kertaa tätä asiaa väännän ja käytän jo ratakiskoa niin tekis mieli itkeä tai sitten nauraa. En vaan tajua miten joku voi edes kuvitella saavansa lomalta tuplapalkkaa.Ja kun näitä kyselijöitä riittää! ap
Onko noin tyhmiä ihmisiä oikeasti olemassa, että luulee saavansa sen kuukausi palkan ja sitten lomapalkan siihen päälle + vielä lomarahat :D ei hyvänen aika sentään..
ja sitä paitsi lomapalkat bonuksista ovat melkoisen pieniä summia...Joka tapauksessa vaikka olisit kuukausipalkkainen ja saat bonuksia niin et silti saa extrana muuta kuin lomapalkan bonuksista ja lomarahat.
ja eräät heistä vielä eivät tajua vaikka miten selitän ja luen heille vuosilomalakia. Kerran mua on uhkailtu raastuvallakin.
ap
lisäksi kesäkuussa maksetaan lomarahat. Eli kyllä se on ylimääräinen lisä palkan päälle.
Et siis todellakaan saa ylimääräistä lomapalkkaa vaan saat lomarahaa!
ap
Et siis todellakaan saa ylimääräistä lomapalkkaa vaan saat lomarahaa! ap
Oletko itse ihan daiju?
jotka eivät edes tajua mitä eroa on loma-ajhan palkalla ja lomarahalla :(
puhu mitään lomarahoista vaan sitä että jotkut pölvästit luulevat saavansa extrana lomapalkkaa!
jotka eivät edes tajua mitä eroa on loma-ajhan palkalla ja lomarahalla :(
sinä et vaan halua tajuta että minäkin voin tajuta vaikka en olekaan palkanlaskija =D
puhu mitään lomarahoista vaan sitä että jotkut pölvästit luulevat saavansa extrana lomapalkkaa!
ja vieläpä tajusin sen. Ja kyllä se lomaraha on lisärahaa normaalin palkan lisäksi. Ei kuitenkaan lomapalkkaa.
mä kyllä saan lomapalkan ja sen lisäksi rippeet kuukauspalkasta, niiden lomarahojen lisäksi siis.
Lomapalkka on eriasia kuin kuukausipalkka, eivät summaltaan edes samat. TIliöintikin ihan eri.
Eli tavallaan puhut itse väärin.