Mitä teet kun joku on kiinnostunut sinusta mutta sinä et hänestä?
Mitä teette jos joku on ihastunut mutta et ihan tunne samoin vaikka haluaisit? Tilanteessa jossa tämä toinen ei ole suoraan ilmaissut ihastustansa mutta näet sen kumminkin, henkilö ottaa yhteyttä usein ja haluaa nähdä ja muutenkin käyttäyty ihastuneesti? Jätätkö kylmästi vaan vastaamatta yhteydenottoihin etkä itse ota yhteyttä, vai suostutko tapaamisiin mutta perut ne vai sanotko suoraan että et ole kiinnostunut ?
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 07:51"]Sanoisin että olen varattu vaikka en ole. Sanoisin sen epäsuoralla tavalla, esimerkiksi että teen tänään kumppanini herkkuruokaa.
[/quote]
entä jos sinuun ihastunut ja sinä olette tunteneet jo pitemmän aikaa ja olet sanonut olevasi sinkku? -ap
Ei tarvii tehdä mitään, kun ei naiset tee ikinä alotteita, vaikka olisivatkin kiinnostuneet. On se miehenä niin helppoa pysytellä sinkkuna.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 07:53"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 07:51"]Sanoisin että olen varattu vaikka en ole. Sanoisin sen epäsuoralla tavalla, esimerkiksi että teen tänään kumppanini herkkuruokaa. [/quote] entä jos sinuun ihastunut ja sinä olette tunteneet jo pitemmän aikaa ja olet sanonut olevasi sinkku? -ap
[/quote]
Tämänpä takia en julista statustani joka käänteessä. Keksisin silti ehkä salaperäisin treffikumppanin. Oleellista on että ihastunut käsittää valkoisen valheesi valheeksi, silloin hän ymmärtää että yrität antaa hienotunteiset pakit.
Nooh... Käyttäydyn ystävällisesti ja varon ihan erityisesti loukkaamasta juuri sellaisen henkilön tunteita. JOs ihastuminen alkaa saada liian toiveikkaita tai epätoivoisia piirteitä, nostan kissan pöydälle. Voin kysyä suoraan onko toisella syvempiakin tunteita ja sanoa, etten itse tunne ihan samon mutta että hän on kyllä mukava ihminen.
Vaikeinta on ollut antaa rukkaset ihan oikealle kosijalle, jonka ruusu kourassa seisoin hämmentyneenä. Enkä kerta kaikkiaan tuntenut häntä kohtaan muuta kuin platonista kaveruutta, vaikka kuinka olisin pinnistellyt.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 07:54"]Ei tarvii tehdä mitään, kun ei naiset tee ikinä alotteita, vaikka olisivatkin kiinnostuneet. On se miehenä niin helppoa pysytellä sinkkuna.
[/quote]
Kyllä naiset tekee aloitteita, ehkä sinusta ei vaan kukaan oo kiinnostunut
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 08:17"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 07:54"]Ei tarvii tehdä mitään, kun ei naiset tee ikinä alotteita, vaikka olisivatkin kiinnostuneet. On se miehenä niin helppoa pysytellä sinkkuna. [/quote] Kyllä naiset tekee aloitteita, ehkä sinusta ei vaan kukaan oo kiinnostunut
[/quote]
Taitaa olla niin hapan tuo mies, ettei kukaan halua lähestyä.
Jos joku nainen on ihastunut sille on helppo sanoa että tykkään miehistä. Jos taas joku mies lähestyy niin kyllä mä sen kanssa ainakin sänkyyn meen vaikkei muuten kiinnostaisikaan.
Kuinka pitkään tämä mies on sinuun ihastunut? Jos kovin pitkään niin mies tuhlaa vaan aikaansa eli olisi reilua kertoa hänelle.
Riippuu ihan ihmisestä. Jos tulette hyvin juttuun, asian voi keskustella ihan rehellisesti ja avoimestikin. Itse olen kerran käynyt tällaisen luopumiskeskustelun, joka jatkui kuukausia. Lopputulos oli kummallekin hyvä eikä jäänyt kaunoja. Ollaan kavereita vieläkin. Ei ihminen pysty aina hallitsemaan tunteitaan, eikä tarvitsekaan. Rakkaudellisia tunteita on kurja myös piilottaa ja hautoa vain siksi, että toista ei kiinnosta vakavampi seurustelu.
Koetan piilotella ja vältellä kyseistä henkilöä. Joskus sitä miettii onko tässä järkeä. Kerran jouduin kirjastossa pysyttelemään hyllyn takana, kun kyseinen mies oli hyllyn toisella puolella. Välillä yritin kurkistaa vaivihkaa onko se jo mennyt. Ei onneksi huomannut.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 09:00"]
Koetan piilotella ja vältellä kyseistä henkilöä. Joskus sitä miettii onko tässä järkeä. Kerran jouduin kirjastossa pysyttelemään hyllyn takana, kun kyseinen mies oli hyllyn toisella puolella. Välillä yritin kurkistaa vaivihkaa onko se jo mennyt. Ei onneksi huomannut.
[/quote]
Huomasin kyllä :(
Nämä oon vaikeita tilanteita. Mulla töissä taas tällainen, että epäilen että eräs työkaveri on ihastunut. Minä en todellakaan ole, en voisi kuvitellakaan mitään intiimiä kanssakäymistä sen lyhyen, punanaamaisen ja poikkeuksellisen ruman miehen kanssa. Mutta kun mies eio le mitenkään suoraan sanonut että on ihastunut tai ehdottanut mitään selkeää, niin eihän asiaa oikein puheeksikaan voi ottaa. Täytyy vaan jaksaa sitä kun aina kun menen ruokalaan, tulee samaan aikaan, ja muutenkin pyrkii joka käänteessä juttelemaan. Ihan arkiasiaa juttelee, muttta kyllä sen vaan katseesta ja innokkuudesta huomaa että siihen suuntaan tässä taas mennään että ihastunut se on, ja jossain vaiheessa joutuu pakit antamaan.
Oletteko aivan varmoja, että olette varmasti niitä ihastuksen kohteita? Olen itse nainen ja käyttäydyin täysin päinvastaisesti ollessani ihastunut työkaveriini: Flirttailin ja hymyilin lähes kaikkien muiten kollegojen - paitsi tämän yhden - kanssa. Pyysin yhtä toista työkaveriani usein työpaikan ruokalaan, koska en olisi pystynyt menemään ruokalaan yhtäaikaa ihastukseni kanssa. Takerruin keskusteluissa niihin tylsimpiinkin tyyppeihin ja nauroin heidän jutuilleen vain välttääkseni suoraa keskustelua SEN tietyn miehen kanssa.
Minä olen se, jolla aina herää tunteita vääriä ihmisiä kohtaan. Itse arvostan eniten suorapuheista keskustelua aiheesta. En oikeastaan oikein ymmärrä miksi jotkut karttavat keskustelua, vaikka aihe vaivaa molempien mieliä. Raukkamaisena pidän kaikkia välttelemisiä.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 09:26"]
Oletteko aivan varmoja, että olette varmasti niitä ihastuksen kohteita? Olen itse nainen ja käyttäydyin täysin päinvastaisesti ollessani ihastunut työkaveriini: Flirttailin ja hymyilin lähes kaikkien muiten kollegojen - paitsi tämän yhden - kanssa. Pyysin yhtä toista työkaveriani usein työpaikan ruokalaan, koska en olisi pystynyt menemään ruokalaan yhtäaikaa ihastukseni kanssa. Takerruin keskusteluissa niihin tylsimpiinkin tyyppeihin ja nauroin heidän jutuilleen vain välttääkseni suoraa keskustelua SEN tietyn miehen kanssa.
[/quote]
Mulla on aina menneisyydessä ainakin viitannut ihastukseen se, jos mies on alkanut kovasti haluta viettää aikaa seuraassa, jutella jne. Itse olen yrittänyt välttää sellaisten tulkintojen tekemistä ja ottanut siltä kannalta että muuten vaan viihtyy seurassa, ellei suoraan ole sanonut että on ihastunut, mutta ei sekään ole hyvä linja, koska joskus on käynyt niin että on jopa vuoden juteltu niitä näitä töissä vaikka, ja sitten yhtäkkiä tulee mieheltä rakkaudentunnustus. Ja itse ei ole yhtään rakastunut, ja joutuu kaatamaan kylmää vettä toisen niskaan, toisen, joka on vuodessa jo ehtinyt kehittää tosi syvät tunteet minua kohtaan ja haaveillut ties mistä.
Minulla myös tällainen tilanne päällä. Alkuun jatkoin ystävällisyyttä. mutta kieltäydyin kahdenkeskisistä tapaamisista tekosyihin vedoten. Sen jälkeen olen ikäväkseni alkanut vältellä kyseistä henkilöä (kyseinen henkilö on vain alkanut hieman ällöttää/ärsyttää). Jos eivät viestit tämän jälkeen lopu, kysyn suoraan, että onko hänen tarkoituksensa pyytää minua treffeille. Jos on, niin sanon suoraan, etten ole kiinnostunut.
Eipä uskoisi taas, että tähän ketjuun kirjoittaneet ovat aikuisia. Sen verran kypsymätöntä meininkiä.
Aloitukseen: En ole suostunut ihastuneen ehdottamiin tapaamisiin enkä muutenkaan pidä yhteyttä ns. itselleni vieraiden miesten kanssa, tämä hoituu itsestään sen jälkeen kun olen sanonut etten ole kiinnostunut. Parhain vaihtoehto myös sille kiinnostuneelle osapuolelle, että toinen on reilu.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 08:39"]Kuinka pitkään tämä mies on sinuun ihastunut? Jos kovin pitkään niin mies tuhlaa vaan aikaansa eli olisi reilua kertoa hänelle.
[/quote]
minä olen tässä se ihastunut... Ja mies välttelee eli tiedustelin kuinka yleistä tämä on että vältellään mutta ollaan kuitenkin ystävällisiä kum ollaan yhteyksissa -ap
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 07:51"]
Sanoisin että olen varattu vaikka en ole. Sanoisin sen epäsuoralla tavalla, esimerkiksi että teen tänään kumppanini herkkuruokaa.
[/quote]
Tuo ei ole mitenkään taatusti asiasta selvyyden tekevä tapa. Jotkut naiset testaavat olemassa olevaan partneriin viittaamalla, että onko miehellä todella kova motivaatio saalistaa juuri häntä. Ihan jo tätä palstaa lukien käy ilmi, että aika moni parisuhteessa elävä kokee kumppaninsa vähemmän ideaalitapaukseksi ja olisi ilmeisesti valmis vaihtamaan parempaan, jos tarjottimella eteen tuodaan. Myös tuttavien kertoman perusteella lennosta vaihtaminen ei ole mitenkään erityisen harvinaista.
Kannattaa siis korostaa, että on täysin tyytyväinen nykyiseen suhteeseensa, jos haluaa katkaista turhat toiveet.
Sanoisin että olen varattu vaikka en ole. Sanoisin sen epäsuoralla tavalla, esimerkiksi että teen tänään kumppanini herkkuruokaa.