Kuinka usein on normaalia saada migreenikohtauksia?
Migreenistä kärsivät, kuinka usein saatte aurallisia migreenikohtauksia? Mulla tulee niitä nykyään viikottain. Joskus myös ilman särkyä.
Ei taida olla normaalia..
Kommentit (10)
Pahimmillaan oli pari kertaa viikossa ja sain estolääkityksen. Lääkkeen kanssa enää muutamia kertoja/kk.
Vierailija kirjoitti:
Huonoina aikoina ehkä viikoittain jos on laukaisevia tekijöitä. Joskus voi mennä jopa kuukausi ilman.
Onko sulla aurallista vai auratonta?
Lääkärin mukaan kerta viikossa on normaalia. Oli aurallinen tai ei. Jos on useammin, niin sitten estolääkitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoina aikoina ehkä viikoittain jos on laukaisevia tekijöitä. Joskus voi mennä jopa kuukausi ilman.
Onko sulla aurallista vai auratonta?
Aurallinen. Alkaa aina niskakipuilulla.
10-20krt/kuukaudessa normaalia mulla, sairastan vaikeaa kroonista migreeniä aurallisena. 2 eri estolääkitys takana, nyt aloitin pistoshoidot, jotka pudottaneet kohtaukset n 10krt/kk.
Tää on yhtä helvettiä. En toivoisi kellekään tätä. Vaikuttaa elämänlaatuun suuresti.
Neurologi sanoi et siedettävä kohtausmäärä olisi 1-3krt/kk.
Kannattaa hakeutua neurologin hoitoon, he oikeasti ottavat migreenipotilaat tosissaan vrt. yleislääkärit.
Ei migreenikohtaus ole koskaan normaalia. Kohtuullista on muutaman kerran vuodessa, mutta kohtaus joka kuukausi vaatisi minun mielestäni estolääkitystä.
Vierailija kirjoitti:
10-20krt/kuukaudessa normaalia mulla, sairastan vaikeaa kroonista migreeniä aurallisena. 2 eri estolääkitys takana, nyt aloitin pistoshoidot, jotka pudottaneet kohtaukset n 10krt/kk.
Tää on yhtä helvettiä. En toivoisi kellekään tätä. Vaikuttaa elämänlaatuun suuresti.
Kannattaa hakeutua neurologin hoitoon, he oikeasti ottavat migreenipotilaat tosissaan vrt. yleislääkärit.
Siis aimovig puolitti kohtaukset?
Mulla joskus sekä aurallista että auratonta. Joskus on pelkkää auraa; tai saattaa vihlaista päästä, yhtäkkiä lyö sitten kuulo- ja hajuaistin täysille.
Viimeksi oli Itsenäisyyspäivän ja Joulun välisenä aikana: alkoi aina ip:llä, siinä klo. 14-16. Ennätin jo ajatella, että nyt menee sitten Joulu pilalle. Sitten se vaan yhtäkkiä loppui. Jonkun verran siihen auttoi, kun kävin heittämässä kävelylenkin, 45-60 min.
Mietin, että onkohan tämä nyt sitä "normimigreeniä" vai koronaa?
(estolääkitys oli joskus, sain siitä ihan tarpeeksi: triptyli sotki pään, bisoprololista tuli niin paljon ylipainoa, etten ole vieläkään saanut sitä pois).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis aimovig puolitti kohtaukset?
Ajovy puolitti. Mut vielä pitäis saaha alas..