Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö KAIKKI äidit

Vierailija
16.08.2012 |

ruuat lapsilleen itse ihan siitä 4kk asti kun saa alkaa syödä kiinteitä?

Vai fuskaatteko?

Myös hedelmäsoseet?

Onko joku joka ei tee mitään itse?

Päivittäin vai pakastatteko?

Pitäkää vaan pölönä mutta mä olen pitkään luullut, että vauvat syö vaan kaupan soseita :D sitten kaverini sai lapsen ja pidin häntä supermutsina kun hän kokkasi lapsukaiselleen kaiken itse. Nyt kun on oma lapsi, pidän itsestäänselvyytenä, että ruoka tehdään itse, mutten tiedä onko se oikeasti itsestäänselvyys?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua tätä tee se itse -vimmaa. Etenkin valmiiden hedelmäsoseiden elintarviketurvallisuus on ihan eri luokkaa, kuin itse tehtynä. Niissä kaupan rahtihedelmissä ne pahimmat säilöntämyrkyt ovat. Ja halvemmaksikin tulevat purkit, ainakin jos laskee omalle ajalleen yhtään hintaa. Kyökissä vietetty aika on usein lapselta pois, ja kyllä ne päikkärit kannattaa käyttää lähinnä omaan lepoon (tai parisuhteeseen), jotta jaksaa olla iloinen ja rento lapsen kanssa.

Siis kyllä mekin jotain tehtiin. Esim. itsetehdylle bataattisoseelle ei löydy korvaajaa. Silti äiti, joka tekee KAIKEN itse tuskin ajattelee lastaan vaan luultavasti omia supersuorittajan ideaalejaan.

Omalle työlle ei voi oikein laskea hintaa, kun se ei kuitenkaan konkreettisesti näy missään meno- tai tulopuolella, sen sijaan purkkiruoka näkyy. Mua myös nyppii se lasipurkkien määrä. Mä annan lapselle pääasiallisesti sormiruokaa, jota ei käsittääkseni purkeista saa.

Mulle on jotenkin absurdi ajatus, että pitäisi kaikki ruuat roudata kaupasta valmiina purkissa. Mä teen aika paljon vauvan ruokia pakkaseen ja yleensä useamman ruuan kerralla. Levätä nyt en yleensä ehdi muutenkaan päiväunien aikana, enkä sitä edes koe tarpeelliseksi - nukun yöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi