Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eilen lähti taju kivusta-jokohan sais apua

Vierailija
16.08.2012 |

Mulla on reuma ollut 2-vuotiaasta ja lonkassa todettu nivelrikko 2v. sitten, leukanivelet kuluneet ja leukaa leikattu eli jännitystilat hartioissa on levinnyt nyt koko selkään, varmaan myös siksi, että lonkkakipu on jo niin isoa, että kävelen väärin, nyt jo polvikin vihloo.

Painoa kertyy kun en pysty normaalisti liikkumaan, jalat ei aukea, viimeisin lapsi syntyi siksi sektiolla 2010.

Panacodia olen syönyt, mutta ei se enään auta eikä se auta siihen valtavaan selkäjumiin mikä on niin kovaa, että lihakset ei anna myöten hengittää kunnolla ulos, menee lukkoon.

Joudun nousemaan hiiiiitaaaasti ja tukien avulla, enkä meinaa päästä vessanpöntöltä varsinkaan aamuisin ylös.

Selkä tarttis lihasrelaksanttia ihan ehdottomasti, jotta ei koko selkä menis jumiin tuon lonkan takia. Siltikin vaan tekoniveltä pihdataan, käsketään odottamaan ja koittaa kestää.

Eilen lähti kivusta taju, yötäni en nukkunut... en pysty enään olemaan.

Eikö mulla ole oikeus saada esim. Sirdaludia ja joku ehkä pitkäkestoisempi tai tujumpi lääke ja päästä leikkausjonoon?

Kympiltä lääkäri ja oma äitini tulee mukaan, jotta otettais tilanne vakavasti.

Buranat ym. ei mulle sovi kun maha ei vaan niitä enään kestä. Joskus ollut pakko ottaa kun olen päivän panacodit syönyt niin johan on seuraavana päivänä ripuli. Mulla on vatsahapot tuhoutunut jo 4v. lääkkeiden takia ja olin 4kk sairaalassa, en uskall paljoa pelleillä asialla.

Ja jos nyt joku ihmettelee, että kun panacod on niin voimakas lääke, että miten ei auta niin vuosien saatossa sen teho heikkenee kun elimistö kasvattaa toleranssia. Siksikään en näe enään tässä järkeä vaan leikkaus olisi mielestäni parasta.

Kaipaan kannustusta, jotta jaksaisin tänään vaatia apua, muuten en pärjää enään kotona.

Olen 32v. ja kasvoiltani kuulemma terveen näköinen (terveelliset elämäntavat) ja siksi mua ei usein oteta vakavissaan.

Mutta sisällä sattuu ja itku pääsee monta kertaa päivässä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon reumatologin hoidossa. Lääkityksesihän aivan pielessä, jos reumakipu ameinataan hoitaa vain panacodilla eikä muuta aktiivista hoitoa anneta. Etkö syö kortisonia tai sytostaatteja? Eikö esim. arcoxia sovi sinulle viikon-kahden kuuriluonteisena hoitona. Se on hieman buranaa vatsaystävällisempi. Onko biologisia lääkkeitä testattu?

Nyt erikoislääkärille pääsy olisi tärkeää.

Kipupotilaan on todella vaikeaa tiputtaa painoa, kun kivut vievät liikuntakyvyn ja vaikuttavat psyykkeeseen, mutta valitettavasti on itsensä huijaamista väittää, että lihoo, kun ei voi liikkua. Syöminen on kaiken a ja o. Tsemppiä ja jaksamista!

Vierailija
2/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapas kurjalta!

Mutta ihan sivusta ja yhtään väheksymättä, ei sua liikunnan puute lihota, vaan liika syöminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille lääkärille, ettet enää pärjää kipujen kanssa. Varmasti sulla on paras tieto omasta kehostasi ja siitä, ettei panacod enää auta.

Hyvä että äitis lähtee mukaan, siinä tilanteessa ei useasti osaa kaikkea kertoa, kun on kiirettä ja jännitystä. Olisi varmaan hyvä idea kirjoittaa ylös muistilapulle vaikka ranskalaisilla viivoilla kaikki asiat, jotka haluat lääkärille sanoa? Se, että sulta lähti taju kipujen takia, on jo vakava asia. Entä jos sulta menee taju vaikka autolla ajaessa?

Todella surullista että nuori ihminen on lähes invalidi kipujen/reuman takia, jotenkin niin väärin!

Jos ei muu auta, niin sano, ettet lähde sairaalasta, enenkuin saat apua. Mene vaikka päivystykseen, VAADI hoitoa!

Toivon todella että elämänlaatusi paranee, pidä puolesi lääkäreitten kanssa, se on sun elämä, ei niitten!

T. Äiti 34v, joka on seurannut oman äitinsä kamppailua pitkäaikaissairauden ja lääkäreiden vallan kanssa....

Vierailija
4/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soveltuuko sulle biologiset lääkkeet? Itse sairastan reumaa ja nuo biologiset lääkkeet ovat ainoa keino millä pysyn kivuttomana ja työkykyisenä. Itselläni on molemmat ukkovarpaat ja peukaloiden tyvinivelet menossa tuhoon, nivelraot jo kaventuneet. Silloin jos tulehdus lehahtaa, on mullakin koko selkä kipeä ja hartiat ja niska täysin jumissa. heti helpottaa, kun lehahdus saadaan aisoihin.

Kuulostaa oudolta et sulla on nivelrikko ja ei anneta keinoniveltä. Mene lääkäriin ja vaadi, vaadi ja vaadi. Nimenomaan reumatologille.

Vierailija
5/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti saat oikeat lääkkeet

Vierailija
6/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lääkärit on kuin toimisivat keskiajalla.

Onkohan niissä paljon uskovia joiden uskonto sanoo että taudit ovat jumalan rankaisu/karma tai joku muu sellanen.

Vatsahaavakin johtui stressistä ja oli korvienvälissä. Nyt nykyaikana on todettu että se johtuu Helicobacter-tartunnasta (70-90%). Ja tollasta korvienväli diaknoosia tehtiin vielä viisi vuotta sitten.

Ja D-vitamiini se vasta myrkkyä on jota ei 5mg enemmpää saa syödä.Nyt kesällä EU nosti rajan 100mg:aan, ja sai Puskan ja muut ns. asiantuntijat naurunalaisiksi.

Vielä keskiajalla (10-vuotta siten) virka teki erehtymättömäksi, nykyään se ei ole mikään suoja, Hyvärinenkin teki oikeat ratkaisunsa kun korkeinoikeus hieman opasti.

Lääketiede/lääkärit voisivat katsoa peiliin ja myöntää että eivät tiedä, eivätkä turhaan syyllistäsi/vähättelisi tai syöttäisi turhia/vääriä mömmöjä ihmisille.

Mutta ei, on mukavampi pönöttää jalustalla ja leikkiä kaikkitietävää.

Sen sijaan että että keskustelisivat ja selittäisivät asiakkaalle asiat lääkärit ovat harvasanaisia ja ovat kuin jokainen tiedon jyvä olisi kultajyvä jota pitää varjella.

Lähtökohtaisesti lääkäreillä on jo asenne että itse kuvittelet/liioittelet vaivasi joka pitää mitätöidä. Harvassa ovat ne empaattiset kuuntelevat/konsultoivat lääkärit jotka tekevät parhaansa asiakkaan hyväksi.

Vaikka asian hyväksi ei olisikaan muuta tehtävissä kuin Paratabs-resepti ja sympatia ja oireiden lievitystä.

Vierailija
7/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kivut ovat noinkovat siihen ei panacodit ja buranat enää auta.Panacodilla on myös ikäviä sivuvaikutuksia. Oletko käynyt arvauakeskuksessa? Käyppä uudelleen ja vaadi saada lähete ihan oikealle reumalääkärille.Tarvitset reuman hoitoon tarkoitetut lääkkeet.

Vierailija
8/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikäynti ohi. Sain lähetteen uuteen röntgeniin ja sitten saan sinne ortopedille jos niissä etenemistä näkyy.

Sain lihaskipuihin Sirdaludia.

Käyn kyllä reumatologilla yksityisellä, mutta kaikkialta saa vaan kipulääkkeeksi panacodia. Reumalääke mulla menee koko ajan ja kokeiltu on kaikki, Aravakin, joka on biologisista vanhin. Mut nivelrikko on asia erikseen kun reuma. Kortisonia lonkkaan pistettiin, kortisonia en saa syödä kun mulla on 1 tyypin diabetes.

En syö juuri mitään kun kipujen takia ei tee mieli ja sitten on pakko nostaa sokeria esim. siirapilla, vaikka olen inskatkin laskenut melko alas. Toinen mikä lisää painoa on turvotus ja kilpirauhasen vajaatoiminta mikä sitäkin edesauttaa. Eli en jaksa kuulla kommenttia siitä, että syön liikaa. En ole kumminkaan kun jonkun 3kg ylipainoinen indeksin mukaan, mutta harmittaa se silti kun en pääse liikkumaan.

Noh, josko nyt röntgenissä näkyisi syy yltyviin kipuihini niin käsitykseni mukaan pääsen siihen tekonivel-leikkaukseen. Ortopedi kun nivelpolilla päättää kuka leikataan ja kuka ei. Eli sen ripustan sitten naulakkoon jos ei ala määräystä herumaan. Olen niin puhki tähän kipuun.

Kiitokset teille kaikille ihanille vastauksista. :) Nyt olen edes askeleen lähempänä. Vielä odotan, että mies tulee apteekista ja saan lääkkeen otettua.

Mulla on myös neuropatiaa ja sain siihenkin kokeeksi yhden lääkkeen, mutta sen tehon/avun voi todeta vasta kk:n päästä.

Vahvempia reumalääkkeitä mun kroppa ei kestä juuri nyt, vuosi sitten vei minut sairaalakeikalle ambulanssilla sytostaatit, vatsaontelo tuli täyteen märkäisää nestettä ja olin kuolla tulehdukseen.

Jonain päivänä, joskus tää toivottavasti helpottaa. Uskon tekonivelen onnituessaan olevan mun pelastus.

AP

Vierailija
9/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei tosiaankaan missään keskiajalla eletä. Joskus lääkäreille pitää sanoa tosi tiukkaan, että "tämä lääke ei auta". Niillä on toisaalta hyvä, toisaalta paha tapa aloittaa mahdollisimman miedosta lääkkeestä ja vasta potilaan itse pyytäessä siirtyä vahvempaan. Minulla oli joku aika sitten tosi pahat kivut ja siinä vaiheessa kun viidestoista lääkäri oli kirjoittamassa sitä saatanan samaa jättipurkillista Panadolia, olin ihan raivona. Lopulta yksi lääkäri otti tosissaan ja pikaisella tahdilla testattiin Panacodit ja muut, kunnes apu löytyi opiaattipohjaisesta lääkkeestä, jota määrätään mm. murtumapotilaille. Siinä vaiheessa kipu vasta muuttui hallittavaksi ja tosiaan ihmettelin, että mikä hitto siinä särkylääkkeen pihtaamisessa on takana. Olin ihan jo senkin vuoksi työkyvyttömänä viikkotolkulla, kun sopivan särkylääkkeen kanssa pääsin liikkumaan ja olisin kuntoutunut paaaaljon nopeammin takaisin töihin.