Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko enää perua töihin menoa kun työsopimus on allekirjoitettu?

Vierailija
29.06.2012 |

Paikka siis vakituinen, 4kk koeajalla.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vasta esim elokuussa niin voit irtisanoa sopimimuksen noudattaen tavallisia irtisanomisaikoja. Ei tarvitse miettiä purkua.

oikeastaanhan mulla ei tosiaan olekaan mitään suurta ongelmaa tuon työn lopettamisen suhteen, koska ei mun tosiaan ole mikään pakko päästä lopettamaan vaikka heti ekan päivän jälkeen. Eli jos sopimuksen purku ei onnistuisi niin voisinhan vaan irtisanoa itseni kun irtisanomisaikahan on se kaksi viikkoa. -ap

Vierailija
2/32 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työsopimuksen firman kanssa johon minua pyydettiin työhön. Tämän jälkeen sain työtarjouksen toisesta firmasta, jossa oli minulle paljon paremman edut, joten ilmoitin tähän ensimmäiseen firmaan, että menenkin tähän toiseen firmaan työhön. Tästä ensimmäisestä firmasta pahoiteltiin, että he eivät nyt voi esittää parempaa tarjousta ja toivottivat tervetulleeksi jos joskus vain heidän palvelukseensa haluan tulla. Näin yksinkertaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työsopimuksen firman kanssa johon minua pyydettiin työhön. Tämän jälkeen sain työtarjouksen toisesta firmasta, jossa oli minulle paljon paremman edut, joten ilmoitin tähän ensimmäiseen firmaan, että menenkin tähän toiseen firmaan työhön. Tästä ensimmäisestä firmasta pahoiteltiin, että he eivät nyt voi esittää parempaa tarjousta ja toivottivat tervetulleeksi jos joskus vain heidän palvelukseensa haluan tulla. Näin yksinkertaista.

Tein myöskin noin. Elikkä jos kerta työsuhde alkaa vasta silloin ensimmäisenä työpäivänä niin eihän mitään työsuhdetta ole ennen sitä. Se sopimus ei siis päde. Se sopimus astuu voimaan vasta ensimmäisenä työpäivänä josta alkaa se koeaika jolloinka irtisanomisen lait alkaa pätee VASTA silloin. Ennen sitä ensimmäistä työpäivää kun kerta työsuhdetta ei ole, et ole myöskään koeajalla joten silloin ei tarvitse selitellä mitään. Ja mielestäni koeajalla kun on, saa irtisanoutua milloin vaan vaikka keskellä päivää. Näitäkin on joissain työpaikoilla ollut jossa työntekijä nousee ylös ja sanoo kiitti nyt riitti ja marssii suoraan työkkäriin josta sitten alkaa selvittelyt yms. Työnantajalle voi sanoa syyksi ihan mitä vaan vaikka krooninen häiritsevä ripuli jos ei muuta keksi.

Vierailija
4/32 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai selkeästi kiellettyjä perusteluja on esim. syrjinta tai jos purkaa raskaana olevan työntekijän työsuhteen. Työntekijänä epäasiallisena voi kai pitää esimerkiksi pelkkä kiusanteko, tai "vakoilu" oman yrityksen perustamiseksi samalle alalle.

Aloittaja voi purkaa sopimuksen sillä perusteella, että ei onnistu vuorotyö niissä oloissa.

Vierailija
5/32 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain taas paljon apuja täältä! -ap

Vierailija
6/32 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vasta esim elokuussa niin voit irtisanoa sopimimuksen noudattaen tavallisia irtisanomisaikoja. Ei tarvitse miettiä purkua.

Vierailija
7/32 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai menet ekana päivänä ja teet koeaikapurun heti.

Vierailija
8/32 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli varmistan vielä: Voin siis ilmoittaa työpaikalle, että en tulekaan sinne töihin vaikka en ole töitä aloittanutkaan vielä? Pitääkö olla joku erityisen hyvä syy?

Vierailija
9/32 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli varmistan vielä: Voin siis ilmoittaa työpaikalle, että en tulekaan sinne töihin vaikka en ole töitä aloittanutkaan vielä? Pitääkö olla joku erityisen hyvä syy?

Vierailija
10/32 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon saa sovittua työnantajan kanssa.

Vierailija
11/32 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan täytyy olla todella hyvät perustelut tyyliin talo paloi ja joudumme muuttamaan 300 km päähän mummolaan. Huomaa: se on sopimus ja siinä pätee yleinen sopimusjuridiikka.

Koeajalla purettaessa täytyy olla syy (lain mukaan sopimusta ei saa purkaa epäasiallisin perustein eli on oltava asiallinen purkuperuste), jonka täytyy liittyä siihen työhän ja työolosuhteisiin. "Mä en vaan tykkää" ei käy.

Vierailija
12/32 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syytä, miten tästäkin vängätään täällä palstalla tuon tuostakin?? TyönANTAJAN pitää pyydettäessä esittää syy koeaikapurullekin mutta siihen riittää "ei ollut soveltuva tähän työhön" tms.

Vierailija
13/32 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan täytyy olla todella hyvät perustelut tyyliin talo paloi ja joudumme muuttamaan 300 km päähän mummolaan. Huomaa: se on sopimus ja siinä pätee yleinen sopimusjuridiikka.

Koeajalla purettaessa täytyy olla syy (lain mukaan sopimusta ei saa purkaa epäasiallisin perustein eli on oltava asiallinen purkuperuste), jonka täytyy liittyä siihen työhän ja työolosuhteisiin. "Mä en vaan tykkää" ei käy.

työntekijä voi koeaikapurun tehdä ihan vaan sillä perusteella että on koeaika. Sen IDEA on se että voi lähteä helposti jos työ ei miellytäkään. Nämä asiat voi helposti tarkistaa työlainsäädännöstä.

Vierailija
14/32 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on se, että kyseinen työ on vuorotyötä ja mulla on pieni lapsi. Nyt olisikin sitten tarjolla päivätyötä joka tietenkin olisi lapsen kannalta parempi vaihtoehto, koska asun lapseni kanssa kaksin.

Vierailija
15/32 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pura koeaikaan vedoten. Ennen työsuhteen alkua et voi periaatteessa purkaa. Koeaika alkaa vasta työsuhteen alettua. Periaatteessa työnantaja voisi vaatia sinulta korvausta jos peruutat tulosi. Tälainen oikeustapaus on olemassa.

Eli odotat että työsuhde ja koeaika alkaa ja purat sitten koeaikaan vedoten.

T. Henkilöstöpäällikkö

Vierailija
16/32 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/32 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa toisessa paikassa ennen kuin uusi työ alkaisi. Eli voinko sitten vaan sanoa että kyseinen vuorotyö on elämäntilanteeni takia hankala ja lopettaa sitten milloin vain?

Vierailija
18/32 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan lain mukaan täytyy olla syy koeaikapurussa

Laitapa ihan rohkeasti se lain kohta tähän, jossa sanotaan että työntekijällä pitää olla syy (muu kuin koeaika). Sellaista et nimittäin löydä.

Vierailija
19/32 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa toisessa paikassa ennen kuin uusi työ alkaisi. Eli voinko sitten vaan sanoa että kyseinen vuorotyö on elämäntilanteeni takia hankala ja lopettaa sitten milloin vain?

Vierailija
20/32 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes koeaikaan vedoten. Koeika alkaa sitten kun työsuhde alkaa. Silloin voi työsuhteen purkaa ilman irtisanomisaikaa, mutta syy täytyy olla molemmin puolin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan