Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ei hoidettu risteilyllä, menossa keskenmeno:

Vierailija
15.08.2012 |

Tuli mieleen tuosta otsikosta, jonka mukaan Tallinkilla ei autettu... kun minullakin oli aikanaan päällä hälytys.

Neljännellä kuukaudella raskaana ja kirkasta verta vuoti koko ajan ihan tauotta.

Soitin laivan terv. hoitajalle: hän vastasi, ettei voi nyt tulla, kun on päällä pelastautumisharjoitus. Pakko osallistua harjoitukseen.

Siis hän ei tullut katsomaan minua, kun piti mennä harjoitukseen!! Lääkäriä ei ollut saatavilla.

Soitin pitkin yötä tälle päivystävälle, ei vastannut puhelimeen.

Aamulla oltiin Helsingissä, silloin minua kuulutettiin: "ottakaa yhteys laivan terveydenhoidon päivystykseeen".

Mies haki minut satamasta, käytiin Jorvissa päivystyksessä. Siitä alkoi pitkä aika erilaisten ongelmien suhteen, mutta lopputulos korvasi kaiken: terve poikavauva, joskin keskonen.

Siis laivalla mua ei tutkinut kukaan eikä välittänyt minusta mitään. Mutta pelastusharjoitukset hodettiin.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyvää päivää millasia empatiakyvyttömiä epäolennaisuuksiin tarttujia täällä palstalla taas on. Jokainen nyt varmaan tajusi apN tekstistä että kyseessä ei ollut keskenmeno kun lapsi selvisi hengissä, mutta kyllähän oletus on että jos raskaana oleva alkaa vuotaa runsaasti verta, kyseessä voi olla keskenmeno.

Ja todellakin hoitohenkilökunta on sitä varten, että he tulevat paikalle, tutkivat (sen voi tehdä myös kyselemällä seuraamalla vointia) ja tarvittaessa he sitten konsultoivat synnytyssairaalan lääkäriä, että miten tulisi toimia.

asiatonta kohtelua laivalla todellakin. sympatiat apn puolella. Onneksi lapsi selvisi.

Vierailija
22/38 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pelastusharjoitukset on lakisääteiset, henkilökunta ei voi olla pois niistä (tästä ollaan hyvin tarkkoja). Et ollut millään tavalla kiireellinen case, koska sulle ei oltaisi voitu tehdä mitään. Eri asia, jos tilanne olisi ollut oikeasti akuutti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toi on törkeetä. miten voi kutsua itseään ammattilaiseksi? Miten voi toimia noin? en ole terveydenhoitoalan ihminen, mutta onhan toi käsittämätöntä. paskat harjoituksista jos sulla on kauhea huoli ja hätä.

En osaa sanoa minkä alan ammattilaisiksi nuo laivojen hoitohuonessa päivystävät itseään kutsuvat, sillä mulle ei ainakaan sattunut terveydenhoitoalan ammattilainen vastaanotolle. Tiesin tyypin entuudestaan ja sitä kautta sekä "hoidon" myötä kyllä selkeni, että se jolla on ensiapukoulutus, on ilmeisen pätevä tuohon puuhaan.

En tosiaan jättäisi yhtään mitään heidän varaansa, toivottavasti elvytys sentään luonnistuu.

Vierailija
24/38 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjoitus perutaan sen vuoksi että joku tarvitsee hoitajan lohduttamaan?

Jotain rajaa sentää !

Vierailija
25/38 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maarianhaminasta olisi pitänyt selvitä omin neuvoin takaisin Turkuun. Se oliskin ollut jännää vastasyntyneen kanssa. :)

Onhan se laivamatkailu ihan äärimmäisen jännää :O

meinaatko, että mulla oli matkalaukussa vauvan tarvikkeet mukana tai itselle varusteita synnytyksen jälkeiseen elämään? Ei ollut ei.

Lisäksi silloin oli voimassa ohjeet, ettei vauvaa saa pariin ekaan viikkoon viedä "ihmisten ilmoille". Tämä oli aikaa ennen kännyköitä, joten ei olisi ollut ihan helppo tilanne senkään puolesta.

Vierailija
26/38 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin ei vaan tapahdu....

Vierailija
27/38 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi silloin oli voimassa ohjeet, ettei vauvaa saa pariin ekaan viikkoon viedä "ihmisten ilmoille". Tämä oli aikaa ennen kännyköitä, joten ei olisi ollut ihan helppo tilanne senkään puolesta.

En muista olleen 70- tai 80-luvullakaan jolloin sisareni syntyivät. Puhumattakaan 90-, 2000 tai 2010-luvuista jolloin olen itse lapsia tehtailut.

Ja Maarianhaminastakin saanee lastentarvikkeita.

Vierailija
28/38 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista olleen 70- tai 80-luvullakaan jolloin sisareni syntyivät. Puhumattakaan 90-, 2000 tai 2010-luvuista jolloin olen itse lapsia tehtailut.

on kauppoja siinä missä Turussakin. Ja miten kännykkä vaikuttaa siihen, että pääsee Maarianhaminasta Turkuun?

Vierailija
29/38 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

verta vuotavaa naista hoideta kyllä edes Kätilöopistolla mitenkään, ellei verenvuoto anna aihetta epäillä istukan irtoamista. Jos sikiö on tullakseen ulos noilla viikoilla se tulee eikä sitä voida edes yrittää pelastaa. Lisäksi keskenmeno on sellainen erityistilanne että senn hallitsemista ei voida odottaa esim laivalla. Ainahan laivalta voi soittaa maihin ja kysyä päivystyksen ohjeita, tarvittaessa sitten helikopterilla hoitoon.

nyt meillä ihana viisivuotias poika samoilta kuilta.

Vierailija
30/38 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon ottaa itse riskin, että vauva syntyy reissussa.

Ja jos vauva päättää tulla maailmaan kuukautta ennen laskettua aikaa, eiköhän joka kaupungissa Suomessa saa lastentarvikkeita.

Jos ei saa, varmaan lapsen isä tms. voinee tuoda. Ei vastasyntynyt tarvitse kotimatkalle kuin turvakaukalon, vaunut, vaatteita ja vaippoja. Korviketta juovalle voinee ottaa tuttipulloja ja korvikkeet. Ja Maarianhaminasta pääsee kyllä laivalla mantereelle pienenkin vauvan kanssa.

Vierailija
31/38 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa annan tämän palstan vaikuttaa oikeasti elämääni. Minun piti mennä mukaan ystäväni polttariristeilylle, maissa kuskiksi, mutta taitaa jäädä väliin..

Rv23

Vierailija
32/38 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjoitus perutaan sen vuoksi että joku tarvitsee hoitajan lohduttamaan?

Jotain rajaa sentää !

Niitä harjoituksia on useampia viikossa. Hoitajan osallistuminen joka harjoitukseen ei luulisi olevan välttämätöntä, eikä sen takia tarvitse koko harjoitusta perua.

Minkälaisia kivisydämiä täällä palstalla oikein ollaan? Kyllä keskenmeno tai sen uhka on sen verran rankkaa jo ihan pelkästään henkisesti, että täytyy ihmisen vointi tsekata. Voi myös tarvita kipulääkkeitä. Ja tosiaan vakavassa tilanteessa kipataan saamaan jatkohoitoa Maarianhaminaan.

Vierailija
33/38 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kauppoja siinä missä Turussakin. Ja miten kännykkä vaikuttaa siihen, että pääsee Maarianhaminasta Turkuun?

olin opiskeluporukan matkalla, joten kyytiä Turusta mihinkään suuntaan ei olisi ollut, eikä mukana numeroita, joista apua hälyttää. No olis kai vauvan kanssa voinut junalla kotiin matkustaa kun kerran laivaankin olisi voinut suoraan sairaalasta hypätä ja sairaalan pediltä risteilyt varata.

Vierailija
34/38 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos raskaana oleva vuotaa verta, on aina mahdollista, että tilanne kääntyy vaaralliseksi, verenvuoto käy liian suureksi, pitäisi tutkia.

Ja lisäksi, hoidolla saatetaan voida vaikuttaa sikiön selviämiseen (ja naisen henkiinjääntiin).

Raskaana oleva ei usein ole itse ammattilainen, joka osaisi arvioida tilanteen.

Laiva ei ole sairaala, eikä kaikkia toimenpiteitä ja tutkimuksia voida tehdä, mutta se, mitä voidaan, pitää tehdä.

Vähintään täytyy tutkia ja arvioida tilanne.

Vierailija
35/38 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin opiskeluporukan matkalla, joten kyytiä Turusta mihinkään suuntaan ei olisi ollut, eikä mukana numeroita, joista apua hälyttää. No olis kai vauvan kanssa voinut junalla kotiin matkustaa kun kerran laivaankin olisi voinut suoraan sairaalasta hypätä ja sairaalan pediltä risteilyt varata.

Vaikka ei ollut kännyköitä, oli puhelimia. Kyllä kai Maarianhaminastakin olisi voinut soittaa kotiin ja kertoa tilanne. :)

Vierailija
36/38 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei ollut kännyköitä, oli puhelimia. Kyllä kai Maarianhaminastakin olisi voinut soittaa kotiin ja kertoa tilanne. :)

Eikä Turusta liiku takseja, busseja, junia eikä laivoja mihinkään suuntaan. Eikä sielläkään voi käydä kaupassa, eikä ole ketään ihmisiäkään. Voi juma.

Vierailija
37/38 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaathan, että enemmistön mielestä et ole keskenmenoa nähnytkään.

Vierailija
38/38 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laivoilla oli kyllä pitkä rivi yleisöpuhelimia, numerotiedustelukin oli keksitty. Hätänumerot puolestaan luki puhelimien vieressä.

Laivamatkan Maarianhaminasta kotiin voi synnyttäneen äidin sijaan varata vaikka lapsen isä, joka voi kaiketi itsekin matkustaa paikan päälle, tuoda mukanaan vauvan tarvikkeet tai ostaa sellaiset paikan päältä.