Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä tuun hulluks tän mun mahan kanssa.

Vierailija
15.08.2012 |

Oikeesti, mä en enää tiedä mitä tehdä kun mun maha vaan ei TOIMI!! Lääkärissä oon käyny, käskee syömään lisää kuituja ja liikkumaan. No perkele, tehty jo, mutta mitään ei auta. Onko mun ruokavaliossa jotain parannettavaa? Tässä esimerkki vaikkapa mun eilisen ruoista:

Aamulla: Kaurapuuro + ruisleseitä puol desiä, musikkasmoothie maustamattomasta jogurtista ja rahkasta, puol litraa vettä + kuppi kahvia

Lounaalla: Kanasalaatti( salaatttia, kurpitsansiemeniä, paprikaa, sipulia, kurkkua, kanaa)

Päivällinen: Täysjyväpastaa 1,5 dl + makkarakastiketta 1 dl.

Illalla: Paahtoleipää (täysjyvä) + appelsiinimarmeladia.

Päivän mittaan litkin kahvia n. 2-3 kuppia. Vettäkin juon n. 2-3 litraa. Viikossa urheilen kivasti, juoksen 5-10 km lenkkejä kolme kertaa ja punttiksella käyn 2 kertaa.

Maha ei vaan toimi. Voi mennä viikkokin ettei ulos tuu mitään, paitsi kivikovia pieniä papanoita joskus. Sit on pakko ottaa jo laxoberonia, koska olo on sietämätön.

Auttakaa mua, mä en jaksa tätä ummetusta enää.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin apteekista hakemassa magnesiamaitoa. Toimii, kokeile?

Vierailija
2/12 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kokeile karppausta. Mun vatsaongelmat - lukemattomat sellaiset - ovat nyt historiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/12 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kokeile karppausta. Mun vatsaongelmat - lukemattomat sellaiset - ovat nyt historiaa.

karpannut, ja silloin jos mahdollista, maha oli vielä hirveemmässä kunnossa kuin nyt.

-suvi

Vierailija
5/12 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellavansiemenet? Liotetut luumut? Maitohappobakut?

Vierailija
6/12 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellavansiemenet? Liotetut luumut? Maitohappobakut?

kokeiltu, ei apua.

Pellavansiemenet kokeiltu, ei apua.

Luumuja voisin koitttaa, mutta en jotenkin usko että jeesaavat.

-Suvi

Vierailija
7/12 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljastui umpisuolen tulehdukseksi. Eli umpisuoli oli ollut ärtynyt, ei kuitenkaan tulehtunut. Välillä ilmoitteli olostaan pienin vatsakivuin, jotka tulkitsin ummetuksesta johtuviksi. Ei siis ollut edes särkyä, vaan lähinnä epämukavaa oloa.

Sitten viikkojen jälkeen menin lääkäriin ja crp paljasti, että tulehdusta on. Itse umpparikipua ei vieläkään. Tarkemmin kun tutkittiin, todettiin, että umppari oli ns. lokeroitunut ja sen ympärillä valtava märkäpaise.

Ensihoito antibiootein, myöhemmin leikattiin.

Että tosiaan ainoa vaiva oli epämielyttävä olo ja ummetus.

Vierailija
8/12 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos syön paljon oliiviöljyssä paistettuja kasviksia (ei siis raakoja). Esim. paistettua kaalia tai pakastekasvissekoituksia. Jos taas syön paljon tummaa leipää, menee maha kovalle ja tulee ummetusta. Enemmän leivässä kuitua on, joten en ihan tajua miksi se näin menee.

Mutta oman kokemuksen perusteella neuvoisin kokeilemaan raakojen kasvisten (mm. salaatti) ja leivän sijaan keitettyjä tai paistettuja kasviksia, luulen että sulavat paremmin ja ovat pehmeämpiä. Olen myös kuullut, että riisi on viljoista helpoiten sulavaa, jos on ruuansulatusongelmia. Joten ehkä voisit kokeilla myös vaihtaa pastan riisiin ja katsoa, auttaako?

Vierailija
9/12 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae se! tuntuu aluks ikävältä, mutta oikeesti auttaa... alkuun tekee vähän useammin niin sitten voi harventaa... mä teen noin kerran kuussa.

Vierailija
10/12 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka oliiviöljyä siihen salaattiin ja pastakastikkeeseen.

Vierailija
11/12 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. banaani, juusto tms. Mulla raskausaikana vatsa toimi hyvin kun söin kasviksia vähintääkin sen suosittelun 0,5 kg päivässä. Itse join vettä silloin varmaan 2-3 litraa päivässä kun koko ajan janotti.

Vierailija
12/12 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepicolia? Kuitu+maitohappobakeerivalmiste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi