Miehen synnytystekstiviesti kavereille...
"Poika putkahti --.-- klo --.--. Synnytys ei ollut niin kauheaa kuin luulin, vaikka seksiä meillä tuskin enää harrastetaan! Poika on yhtä miehekäs kuin isänsä ;) Alkon kautta kotiin, tänään isikerho kokoontuu meillä!"
Päivän ja kellonajan sensuroin tunnistamisen pelossa ja vähän muutin sanavalintoja. Mulle tuli tosi paska olo tästä. Putkahti?!? Eikä maininnut sanaakaan minusta, vaikka synnytys kesti 18,5 tuntia, joista ponnistin yli tunnin. Tärkeintä oli kai päästä ryyppäämään isän miehisyyttä ja suurta saavutusta sillä aikaa, kun minä hoidin lasta yksin sairaalassa ja koitin selvitä hengissä kivusta ja henkisestä myllerryksestä.
Ei varmaan tule yllätyksenä, että ensimmäinen lapsi on kyseessä... Aiheuttaako tämän hormonit vai onko mulla syytäkin loukkaantua? Millaisia viestejä teidän miehet on lähettäneet?
Kommentit (128)
Kun miehen aikuiset kaverit lähettää näitä viestejä. Jos mun mieheni synnyttäisi, mä en varmaan näkisikään muita kuin hänet ja vauvan. Näissä viesteissä on kuitenkin usein pääosassa isä, viina ja jotkut paskat äitiä loukkaavat vitsit.
Eikä kyseessä ole siis mitkään 18v. teinit, vaan ihan aikuiset korkeakoulutetut miehet. Törkein mielestäni oli humoristinen facebookpäivitys, jossa mies oli kiitollinen, että vauva oli syntynyt ajoissa ja hoitanut samalla äidinkin sairaalaan pois häiritsemästä, että mies pääsi katsomaan rauhassa mm-peliä ja juomaan kaljaa poikaporukassa.
Ei mitään hajua mitä mies on kavereilleen viestitellyt. Oli sillä varpajaiset ollut. Eipä tuo itseäni häiritse kun sairaalassa olin. Vähän mautonta vitsailua kyllä tuossa miehesi viestissä.
Vaikka olisi kuinka huumorilla lähetetty niin onpa hienoa puhua seksistä kun toinen on juuri synnyttänyt.
Itse kyllä miehen kaverina vähän miettisin, että minkälainen mies se oikein on. Ja isä.
kun kannoin ja synnytin mieheni lapsen. Yhtäkkiä se pitkä odotus ja synnytyksen järjetön tuska onkin "putkahtamista" ja mies tottakai se, jota kuuluu ylistää ja juhlia.
Mulla on niin paha mieli, että oon jopa salaa harkinnut miehen jättämistä. Juhlikoon saatana itseään ja isyyttään vaikka loppuikänsä miesporukalla. Minä tein kaiken työn, eikä minulle kukaan pitänyt mitään juhlia, eikä edes vauvaa nähty niissä isyysbileissä.
ap
Ehkä se on miehillekkin todellisuudessa aika rankkaa nähdä se synnytys ja haluavat sitten vitseillä vähän keventää oloaan. Itse en pystyisi kenenkään toisen synnytystä katsomaan, vaikka olen itse synnyttänyt.
sen dorkan pitää tosiaan puhua putkahtamisesta ja ilmottaa seksin harrastamatta jättämisestä.
ei kolahtas mun huumorintajuun tollanen idiotismi.
Jos loukkaannuit ylipäänsä ajatusesta, että mies lähtee samantien Alkon kautta kotiin, niin ymmärrän vallan hyvin. Jos taas varpajaiset on ok, mutta olisit toivonut, että mies kertoo jotain sinusta, niin älä suotta huoli, mies voi olla vielä todella sekaisin ja tunnekuohuja ja itseasiassa ei välttämättä edes muista kaikkea tapahtunutta, saati sitten että ymmärtäisi sinun tekemän työn määrää.
Miehet reagoivat noissa tilanteissa todella eri tavoin ja joskus vaan kaikki on niin hämmentävää, että se vaimon osa kaikessa hämärtyy ja unohtuukin. Suosittelen sanomaan mielipahastasi miehelle mahdollisimman pian ja rauhallisesti, noita tilanteita, joissa avoimuutta kaivataan, tulee nimittäin vielä paljon ja on hyvä aloittaa harjoittelu jo nyt.
Onnea tuoreelle äidille!! Ja vähän sille isällekin ;)
Tuon sanan "putkahti" vielä ymmärrän, mutta vihjailu, ettei seksiä enää harrasteta, on kyllä loukkaava.
Minua ärsytti synnytyksen jälkeen jo hieman sekin, kun mies sanoi kavereilleen, että "aika helpolla se lopulta sieltä tuli". Mitä helvettiä se mistään tietää?
Varaudu myös siihen, että siitä lähtien, kun olet äiti, about kaikki anopissasi ärsyttää ihan sairaasti. Tai näin kävi ainakin meillä. Hormonit on jänniä!
Oli kyllä aika typerä viesti mieheltäsi. Mitä hän nyt alkaa jotain seksijuttuja mainitsemaan tuommoisen viestin yhteydessä?! Ihan syystä loukkaannuit ja kyllä miehen pitäisi nyt ensisijaisesti huolehtia sinusta ja vauvasta ja hoitaa ne varpajaisensa myöhemmin. Veikkaan, että mies ei kehtaa tunteilla kavereillensa ja yritti siksi olla todella "miehekäs" ja hauska.
Puhu miehesi kanssa ja kerro hänelle tunteistasi. Miehet ovat niin erilaisia. Oma mieheni oli tukenani koko ajan synnärillä eikä tullut mieleenkään mennä ryyppäämään.
ensinnäkin siitä, että puhuu kavereilleen seksielämästä tuolla tavalla herkkänä ajankohtana. Toiseksi tuo ryyppäysaspekti. Ihan kuin tärkeintä on viinan vetäminen, äidistä ja vauvasta viis.
sinulla on aihetta loukkaantua.
Muuten, anna olla. Miehet ovat miehiä ja joskus todella urpoja, mutta kuitenkin naisilleen rakkaita. Anna miehesi lähettää hassunhauska machoileva tekstari ja juhlia isyyttä omalla tavallaan (jos varpajaiset ajatuksena sopivat sinulle). Hän arvostaa sitä kyllä.
Oma mieheni ei lähettänyt viestejä kavereilleen, koska kaverinsa eivät oikeasti olleet läheisiä. Tämän tajusin vasta viiden vuoden yhdessäolon jälkeen.
Toivottavasti tästä oli apua ja tsemppiä vauva-arkeen!
kun kannoin ja synnytin mieheni lapsen. Yhtäkkiä se pitkä odotus ja synnytyksen järjetön tuska onkin "putkahtamista" ja mies tottakai se, jota kuuluu ylistää ja juhlia.
Mulla on niin paha mieli, että oon jopa salaa harkinnut miehen jättämistä. Juhlikoon saatana itseään ja isyyttään vaikka loppuikänsä miesporukalla. Minä tein kaiken työn, eikä minulle kukaan pitänyt mitään juhlia, eikä edes vauvaa nähty niissä isyysbileissä.
ap
Tuon takia minäkin vierastin ajatusta varpajaisista ja sanoin sen miehelle jo raskausaikana. Ymmärrän, että isäksi tulo on iso juttu, mutta minulle äidiksi tulo oli silti pitkä ja raskas prosessi, jota myös tuoreen isän oli hyvä kunnioittaa. Halusin myös perhehuoneen, jonka saimme, ja se oli miljoona kertaa isompi juttu kun mitkään varpajaiset. Typerä ja teennäinen syy saada ryypätä, samat tunnekuohut ja innostukset voi jakaa myös sen tuoreen äidin kanssa. Jos nyt kotona pari paukkua ottaa jännityksen purkamiseen, niin se on ihan eri asia, kun baarissa ryyppääminen ja aamuun asti valvominen.
On kyllä tyhmä viesti näin naisen näkökulmasta, ja ymmärrän, että olet pahoittanut mielesi.
Uskon kuitenkin, että miehillä on jokin tarve esittää miesporukassa vähän enemän "äijää" mitä oikeasti ovat, ja tuskin oikeasti ihan noin ajattelevat... Olisihan se nyt "epämiehekästä" ruveta kavereille tunteilemaan, ja uskon, että tuossa on kyse ihan siitä..
En tietenkään tunne miestäsi, joten vaikea sanoa. Jos hän on muuten herkkä ja huomioonottava, en tuosta suuttuisi..
Eikä maininnut sanaakaan minusta, vaikka synnytys kesti 18,5 tuntia, joista ponnistin yli tunnin.
Mäkihyppytermein voisi sanoa, että ponnistus kantoi komeasti pitkälle yli kriittisen pisteen.
Ja tämä on ap vasta alkua. Tai toivon vuoksesi että ei ole, mutta on niin moneen kertaan nähty.
Seuraavaksi tulee sitten valvominen ja väsymys, jotka ei miestä kiinnosta p***aakaan, sillä hän suree vain palvelutason laskua kotona. Ja sitten katselee jo kakkosnaista "kun vaimo ei kotona ymmärrä".
Okei, vähän kärjistin mutta olen niin täynnä ääliömiehiä just nyt.
se että juhlii varpajaisia, kun äiti on sairaalassa, on kai se yleisin ajankohta niitä juhlistaa, TOTTA KAI. Siitäkös se riemu repeisi, kun mies lähtisi kotoa pois juuri, kun äiti ja vauva kotiutuneet....... Mutta kaikille ei mikään kelpaa tietenkään. Varpajaiset on perinne siinä missä vaikkapa polttaritkin.
Tekstiviesti oli kyllä tyhmä. Mutta miehet ne vaan kuvittelevat olevansa hauskoja noilla tuollaisilla jutuillaan, ja toistensa mielestä varmasti ovatkin. Miksi sinun piti tietää, mitä miehesi kavereilleen laittoi viestinä?
Minusta loukkaannut turhaan. Miehet eivät ole yhtä avoimesti tunteellisia kuin naiset, niin se vaan on. Se ei tarkoita sitä etteikö miehesi arvostaisi sinua ja vauvaa ja etteikö tajuaisi koko asian suuruutta. Miehelle synnytys ja syntymä on myös suuri tapahtuma.
Esikoinen kyseessä. Mies ei ole nähnyt koskaan synnytystä eikä voi kuvitella sinun kipujasi. Hänen nähdäkseen sinä ähellät, hikoilet, huudat, kiroat... hän odottaa ja odottaa ja yhtäkkiä se vauva onkin siinä, plumps. Hänen näkökulmastaan se todellakin putkahtaa esiin. Ja kun nuorimies on nähnyt ensimmäisen kerran vauvan tulevan naisen värkistä ulos, voin kyllä kuvitella, että vie hieman seksihaluja vähäksi aikaa.
Miehesihän tuntui pikemminkin olevan todella onnellinen ja ylpeä pojasta! Varpajaisetkin hän hoitaa sillä välin, kun sinä olet vielä sairaalassa. Muistat kai sanoa hänelle, että talon on parasta olla puunattu ja hyväntuoksuinen, kun sinä ja vauva tulette kotiin.
Mies kuulostaa lähinnä siltä, että on kokenut suuren tunnemullistuksen eikä oikein tiedä, miten sitä käsittelisi. Yrittää sitten olla "miehekäs" ja heittää sen kavereille vitsinä.
Miten muuten pääsit lukemaan miehesi kännykän viestiä? Itsekö hän sinulle se näytti vai luitko laittomasti salaa?
Sano että olisit odottanut häneltä enemmän kunnioitusta sinua kohtaan.
Muista kuitenkin, että jos synnytys kesti noin kauan, niin varmaan mieskin on vähän pihalla ja väsynyt. Ehkä miehellä se isän rooli ei myöskään ihan heti kolahda, tai siis siinä missä sinä olet hormonien ja kaiken muun fyysisen vietävänä, ja siinä vauvassa kiinni, mies ei ehkä vielä edes oikein tajua että tapahtuiko tässä jotain ja mitä nyt sitten, äiti jää sairaalaan lapsen kanssa ja... Ehkä odotti, että synnytys on hänelle (henkilökohtaisesti, fyysisesti) jotenkin suurempi myllerrys kuin mitä se sitten lopulta oli. Eikä mies varmasti ihan ainakaan selittämättä tajua kaikkea mitä sinä koit, vaikka olisikin vieressä ollut.
Oletan että mies lähetti omille kavereilleen?