Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni 15-v meni kihloihin!

Vierailija
14.08.2012 |

Emme ole vielä puhuneet asiasta sen suuremmin, kertoi autossa juuri ennen kuin lähti harrastukseen. En ehtinyt reagoimaan asiaan.

Kun asiasta tulee tyttäreni kanssa puhetta piankin, minkälaisella linjalla minun pitäisi olla? Itse en usko että suhde kestää avioliittoon asti (minulle kihlaus on nimenomaan lupaus avioliitosta), vaikka tyttö onkin seurustellut 13-vuotiaasta asti. Poikaystävä (kihlattu? kuulostaa hassulta) on samanikäinen.

Miten minun tulisi keskustella asiasta rakentavasti?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella, joka luokalla pari tyttöä oli kihloissa.

Joku taitaa olla vieläkin saman hemmon kanssa.

Eiköhän toi ole ihan normaalia.

ellet sitten käynyt koulua jossain perähikiällä.

Vierailija
2/35 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-13-vuotiaana, menivät kihloihin n.15-vuotiaana ja nyt 20-30 vuoden jälkeen ovat naimisissa ja 3 lapsen vanhempia. Kaksi samantapaista tapausta siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurustelun jälkeen. Kihloissa oltiin 5kk ja nyt ollaan oltu yli 18v naimisissa...

En mä nyt kovin kauhuissani olis tuosta tilanteesta.

Vierailija
4/35 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin juuri täyttänyt 16v kun menin kihloihin ja arvaas vaan miten kauan yhteistä taivalta takana! Tasan 22v!!!!

Revi siitä!

Vierailija
5/35 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin lopetat nuo lapselliset höpinäsi ja onnittelet tytärtäsi, tarjoatte hänelle ja poikaystävälleen kuohuviinilasilliset ja suklaakakkua ja olet kohtelias.

Tietenkään ei suhde todennäköisesti tule kestämään, mutta mitä sitten? Sillä nyt ei ole mitään väliä, seurustelevatko he vai nimittävätkö yhdessäoloaan kihlaukseksi. Suhtaudu positiivisesti ja ajattele, että kiva kun tyttärelläsi on poikaystävä, josta tykkää - mahdolliset seksikokeilutkin on fiksumpaa aloittaa tutun ja läheisen ihmisen kanssa kuin jotain satunnaissuhteita.

Vierailija
6/35 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä oleva tiivisti oleellisen. Komppaan

Vierailija
7/35 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelet, mutta kuoharit voit vaihtaa vaikka Pommaciin... Mitä siitä, jos haluavat olla "kihloissa"/kihloissa, kunhan eivät muuten rupea aikuisia leikkimään.

Vierailija
8/35 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti lapsiparalla on jäänyt ymmärtämättä jotain oleellista kihlauksen merkityksestä. Toki moni näyttää nykyään muokkaavan näitä perinteitä ihan mielensä mukaan. Jättäisin kyllä juhlat juhlimatta noin reilusti alaikäisen kihlautuessa.

Vierailija
9/35 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurustelemaan 15-vuotiaina ja ovat edelleen yhdessä ja nyt ovat jo yli 50-vuotiaita.

Joten onnittele!

Vierailija
10/35 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Kohta taitaa vaavikin ilmestyä;)

Vierailija
11/35 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlauksella ei ole mitään juridista merkitystä. Se on parin välinen kaunis ele, jolla halutaan kertoa toisillensa ja muulle maailmalle, että ollaan vakavissaan. Tietysti se tarkoittaa avioliittolupausta, mutta ei ap voi sellaista 15-vuotiaalta tytöltä vaatia. Eikä ap myöskään voi tytärtä kieltää menemästä kihloihin.

Taitaa olla ap:n aika tutustua pojan vanhempiin ja kahvitella porukalla.

Ilmeisesti lapsiparalla on jäänyt ymmärtämättä jotain oleellista kihlauksen merkityksestä. Toki moni näyttää nykyään muokkaavan näitä perinteitä ihan mielensä mukaan. Jättäisin kyllä juhlat juhlimatta noin reilusti alaikäisen kihlautuessa.

Vierailija
12/35 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kihloihin 15v, oltiin seurusteltu silloin kaksi vuotta. Nyt 24vuotiaina olemme naimisissa ja yksi lapsi, toinen tulossa.

Onnittele, äläkä ainakaan ala marmattamaan asiasta.

Vierailija
13/35 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittele reilusti. Voithan ajatella, että nykyisin niin monet aikuiset sähläävät ihmissuhteissaan, että kahden vuodenkin sitoutuminen on pitkä aika eli nuoret voivat olla fiksujakin! Ja mietihän, jos suhde kestää ja ovat aina yhdessä, sittenpä on kiva sinun muistella, jos nyrpistelit nenääsi kihlaukselle! Mua olisi kyllä kauhistuttanut 13-vuotiaan lapsen seurustelu, mutta jos ovat ajattelevia nuoria, niin mikä ettei. Ihanaa :)

Vierailija
14/35 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta on muuten aika pitkä suhde tuon ikäisille! Mun vanhemmat alkoivat seurustella tuon ikäisinä ja nyt vielä kuuskymppisinä edelleen yhdessä.

Eihän sitä suhteen kestämistä voi mitenkään etukäteen tietää, oli tyttäresi sitten 15 tai 25, aina voi tulla mutkia matkaan. Olisin nyt onnessa mukana ja jättäisin kyyniset ajatukseni ihan omikseni.

Vierailija
15/35 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka asia ei minun päätösvaltani alla olekaan, niin saan kai itse mielessäni paheksua asiaa? Kuinka moni 15-vuotias oikeasti ymmärtää kihlauksen merkityksen ja tietää vielä joskus menevänsä naimisiin kihlattunsa kanssa?

Aiemmin se saattoikin olla varsin todennäköistä, mutta maailma muuttuu. Kuinka todennäköistä on, että ovat esim. 10 vuoden päästä yhdessä

epäilevä ja ilmeisesti huono äiti AP

Vierailija
16/35 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-.-

Vierailija
17/35 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän tuo sitte tulee kihlojen merkitys tytöllekin selville, mikälis ei ole jo.

Vierailija
18/35 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olisi tullut kuuloonkaan että seurustelu kestää useita vuosia ennen avioliittoa. Monissa muissa maissa tilanne on edelleen sama. Voisi siis ajatella että usean eri kumppanin kanssa seurustelu ennen avioliittoa on vähän luonnotonta.

Kaksi vuotta on tuonikäisille pitkä aika. Seurustelin itse 5kk 15-vuotiaana ja pidin sitä pitkänä suhteena. Minusta on ihan ymmärrettävää että noin pitkään yhdessä olleet haluavat juhlistaa sitoutumistaan jollain tavalla, eikä sillä ole väliä menevätkö he naimisiin.

Vierailija
19/35 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka asia ei minun päätösvaltani alla olekaan, niin saan kai itse mielessäni paheksua asiaa? Kuinka moni 15-vuotias oikeasti ymmärtää kihlauksen merkityksen ja tietää vielä joskus menevänsä naimisiin kihlattunsa kanssa?

Aiemmin se saattoikin olla varsin todennäköistä, mutta maailma muuttuu. Kuinka todennäköistä on, että ovat esim. 10 vuoden päästä yhdessä

epäilevä ja ilmeisesti huono äiti AP

miten niin ymmärtää "kihlauksen merkityksen"? Se merkityshän on tasan se, jonka henkilöt itse antavat sille. Ja jopa ennen vanhaan kihlaus oli mahdollista purkaa. MIKSI heidän pitäisi ehdottomasti olla yhdessä 10 vuoden kuluttua - siksikö, että tuli joskus mentyä kihloihin? Mikä itseisarvo se on, että kihlautuneet myös menevät naimisiin?

Minusta koko kihlautumisen idea on aika lapsellinen, sekä teineillä että aikuisilla.

kysyy nro 2

Vierailija
20/35 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelisin mutta en sen kummemmin juhlia alkaisi järjestää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme