Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykyään on näitä yhdistelmäluokkia 1-2lk?

Vierailija
14.08.2012 |

Lapseni aloitti tänään koulun ja hänen luokkansa on ainoa jossa on pelkkiä ekaluokkalaisia. Kolme muuta rinnakkaisluokkaa on 1-2luokkia. Miksi ihmeessä? Ja miten lapset valitaan näihin luokkiin?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisessa pussissa jotkut voivat elää. Ei olla kuultukaan yhdysluokista! Niitä on ollut iät ja ajat.

Koulukirjat on tehty sitä silmälläpitäen, että joka toinen vuosi luetaan esim. kolmosen ja joka toinen vuosi nelosen kirjat. Omat kolme lastani ovat jokainen lukeneet nelosen kirjat kolmosella ja kuutosen kirjat viitosella.

Jos on epäselvää, googlatkaa "yhdysluokka".

Vierailija
22/26 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Minä olen vuonna 89 ja 90 käynyt ensimmäisen- ja toisenluokan yhdistetyllä. Tästähän on jo aikaa ja kouluissa varmasti monet jutut muuttuneet sitten siitä.

Halusin vain sanoa, että erittäin positiivinen kokemus oli minulle ja lämmöllä muistelen.

Meidän koulussa ei ollut tarpeeksi oppilaista aloittamaan kahta ykkösluokkaa. Jotenka tehtiin yksi luokka jossa oli vain ykkösiä ja loput yhdistettiin olemassa olevaan kakkosluokkaan.

Opettaja opetti vuorotellen meitä ja toisilla oli aina tehtäviä sille aikaa kun heitä ei opetettu. Siinä oppi kärsivällisyyttä ja hiljaa piti rauhassa omia tehtäviä tehdä. Kakkosluokkalaiset auttoivat usein kun ekaluokkalainen tarvitsi tehtävissä apua ja hekin saivat kertaamista siinä samalla.

En muista kenenkään vanhemman valittaneen ettei heidän alpsi jostain syystä olisi oppinut asioita kunnolla tällaisella luokalla. Tietysti opettajakin vaikuttaa asiaan varmasti paljon.

Meillä oli todella ihana opettaja ja hän todella tuntui välittävän ja olevan aidosti kiintynyt meistä jokaiseen. Vuosia jälkeenkin päin pidimme yhteyttä ja näin 30-vuotiaana edelleen olen yhteydessä moneen ihmiseen jotka koulutuien aloittivat samaan aikaan minun kanssani. Ei ole kyse edes pienestä kaupungista vaan ihan tampereelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aikoinani ollut koulussa jossa n.30 oppilasta. Toisessa luokkahuoneessa olivat 1-3 ja toisessa 4-6. (:

Paitsi meillä oli 1.-2. luokkalaiset ja toisessa ryhmässä 3.-6. luokkalaiset. =D

Vierailija
24/26 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aikoinani ollut koulussa jossa n.30 oppilasta. Toisessa luokkahuoneessa olivat 1-3 ja toisessa 4-6. (:

Paitsi meillä oli 1.-2. luokkalaiset ja toisessa ryhmässä 3.-6. luokkalaiset. =D

Vierailija
25/26 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalikoulu siis opettajakoulutuslaitoksen harjoittelukoulu?

Niissä täytyy olla yhdysluokkia, koska opiskelijoiden täytyy saada harjoitella yhdysluokissa jos päätyvät esimerkiksi kyläkouluille opettajiksi.

Vierailija
26/26 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kyllä riittäisi oppilaita ihan omiksi luokikseenkin, mutta eskarit, ykköset ja kakkoset on yhdistetty 7 "alkuluokaksi".Olen ollut systeemiin oikein tyytyväinen.Koulu ja lapset tulee tutuksi jo eskari vuonna, joten se varsinainen "kouluun lähtö" sujuu helpommin.Lisäksi erityistukea tarvitsevat tai lahjakkaat voidaan huomioida ihan eri tavalla.