Onko 17km/h pyöräily rauhallista, vauhdikasta vai erittäin vauhdikasta?
Kiinnostaisi tietää, että mitä noista kolmesta on, jos pyöräilee tunnissa 17km? Netistä en löytänyt vastausta tähän.
Pyöräilen siis 22km päivittäin ja tällä hetkellä vauhtini on 17km tunnissa. Tarkoitus ois jossain vaiheessa pyöräillä 22km tunnissa.
Kommentit (8)
jos pyöräiltävä maasto on tasainen eikä valoja. Jos taas on paljon mäkiä ja pysähdyksiä liikennevaloihin ja työmaa-alueiden välistä pujottelua, niin sitten tuo on jo kova keskinopeus.
Itse olen pyöräillyt 10km koulumatkaa tasaisella tai pääosin tasaisella nopeammin, kuin 4km työmatkaa epätasaisessa maastossa.
Mulla menee 4km:n työmatkaan 10min ihan kaupunkioloissa, enkä siis ole mikään pyöräilijä. Crosstrainerilläkin sotkee 18km/h ja se on ihan rauhallinen tahti.
Potkua, tai siis polkua peliin :)
Mulla on pyörässä Sigma, ja se, onko polkeminen raskaampaa, riippuu paljon maastosta. Mun pyöräilylenkillä ei ole kauheasti ylämäkiä, mutta jo asfaltin pinta vaikuttaa paljon. Huonolla asfaltilla joudun tekemään enemmän töitä ja vauhti on alle kakskymppiä, hyvällä asfaltilla on helppoa polkea yli kahtakymppiä.
(Mulla ei siis ole mitään maantiepyörää, vaan seitsenvaihteinen kaupunkihybridi.)
Se riippuu niin paljon siitä polkijasta, että ei tuohon ole mitään oikeaa vastausta.
Eikö sitä itse huomaa? Miltä tuntuu kysyy itseltään hän on hyvä vaan.
pitkille matkoille, kun ei tarvi pysähdellä liikennevaloissa. Onhan toi mukavan nopeaa, mutta ei erittäin vauhdikasta.