Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kivaa Suomesta puuttuu -kysely?

Vierailija
14.08.2012 |

MItä sinun mielestä Suomesta puuttuu?

aloitan itse tästä:

kunnon kahvilakulttuuri!

Olisi ihan juoda kohtuuhintaisia KUNNOLLISTA espressoa, lattea jne. Italialaistyyliin, enkä tarkoita siis Starsucksin 'lattea' joka on pelkkää maitoa.

toistaiseksi olen tormänny kalliisiin ja pahanmakuisiin kahveihin.

mitäs vielä?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listasi kuulostaa siltä, että haluat asua täällä Saksassa ! :D

Vierailija
62/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä on juuri ne asiat, mitkä Suomesta puuttuu, eli:

-kahvilakulttuuri

-pienet, ihanat leipomot

-sivistys/tyylikkyys/kohteliaisuus

-KAUNIS kaupunkisuunnittelu/visuaalisuus

-TERVE alkoholikulttuuri

Siinäpä niitä muutamia...

Sanottakoon, että luonto Suomessa kyllä on omaa luokkaansa, mutta harmi, että juntit ihmiset tekemisillään sen pilaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei esim. ranskalaiset tai saksalaiset ikinä antaisi jonkun pikkuvähemmistön määräillä, mitä kieltä koulussa jokaiselle pakolla opetetaan.

Vierailija
64/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei esim. ranskalaiset tai saksalaiset ikinä antaisi jonkun pikkuvähemmistön määräillä, mitä kieltä koulussa jokaiselle pakolla opetetaan.

Täällä Englannissa tuo Suomen kielijuttu herättää aina ihmetystä. Täytyy muuten sanoa, että vaikka en mikään ruotsinkielen vastustaja olekaan, olisi omankin urani kannalta ollut huomattavasti fiksumpaa käyttää se vaiva esimerkiksi ranskan tai espanjan opiskeluun....

Vierailija
65/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
66/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten on ihan Saksaakin.

T. Saksassa asuva

Vierailija
67/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Saksassa asuva

Mutta itse olen päässyt sellaisista nauttimaan enemmän Etelä-Ranskassa kuin missään päin Saksaa...

Vierailija
68/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeät ja lämpimät elokuun illat/yöt ja sirkkojen siritys. Niitä kaipailen aina näin loppukesästä ja syksyllä...

Vierailija
69/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Saksassa asuva

Mutta itse olen päässyt sellaisista nauttimaan enemmän Etelä-Ranskassa kuin missään päin Saksaa...

kyllä täällä Etelä-Saksassa ainakin mulle usein on ihan tarpeeks lämmin...

Jos jollekin 36 astetta kesällä ei ole tarpeeksi, niin se on sitten ihan makuasia :)

Vierailija
70/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laadukkaita pieniä liikkeitä, jotka myisivät tuoretta leipää ja leivonnaisia, lihaa ja leikkeleitä, tuoretta lähiruokaa myyviä vihannes- ja kalakauppoja jne. Nuo Prismojen ja muiden laatikkomyymälöiden muoviin pakatut ties mistä kaukaa tulevat persoonattomat ja mikä pahinta usein mauttomat tuotteet joskus kyllä kyllästyttävät.

Vaan eipä taitaisi suomalaiset sellaisista kaupoista ostaa koska hinnat olisi välttämättä marketteja kalliimmat ja täällä muutenkin monesta on kätevintä ostaa kaikki tuotteet yhdestä kaupasta markettireissulla. Vaikka sitten sinne markettiin pitääkin ajaa autolla joskus pidempi matka.

Vierailija
71/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AAaaahhh.... mikä kylä? kaipaan niin sinne baijeriin... ne alpit ja ne ukkoset. ja ne helteet. ja kahvilat leipomot puistot olut makkarat....

muuten on ihan Saksaakin. T. Saksassa asuva

kyllä täällä Etelä-Saksassa ainakin mulle usein on ihan tarpeeks lämmin... Jos jollekin 36 astetta kesällä ei ole tarpeeksi, niin se on sitten ihan makuasia :)

Vierailija
72/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan eipä taitaisi suomalaiset sellaisista kaupoista ostaa koska hinnat olisi välttämättä marketteja kalliimmat ja täällä muutenkin monesta on kätevintä ostaa kaikki tuotteet yhdestä kaupasta markettireissulla. Vaikka sitten sinne markettiin pitääkin ajaa autolla joskus pidempi matka.

Vierailija
73/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, jotka uskaltavat jutella jopa tuntemattomien ihmisten kanssa O :

Vierailija
74/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kutsutaan kylähulluiksi.

Vierailija
75/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii kert me suomalaiset ollaan niin TYHMII!!!!

olen vaan sitä mieltä että Suomessa ihmisten arvostukset ovat erilaisia kuin entisessä kotimaassaani Italiassa. Siellä ruoka on minusta ihan arjessakin tärkeämmässä osassa kuin täällä ja siksi siihen ollaan valmiita käyttämään enemmän aikaa ja rahaa. Koska olen itse tottunut niihin pikkuliikkeisiin ja niistä ostamiseen minun on niitä ikävä täällä joskus, mutta en ole niin ylimielinen että ajattelisin että monien suomalaisten tapa laittaa edullisuus ja nopeus tärkeämmälle sijalle on jotenkin huono asia. Erilainen vaan.

Eniten tuoteryhmistä noissa marketeissa harmittaa leivän ja leivonnaisten laatu. Kaikkea outoa jyvä/siemenleipää ja vaaleaa ruisleipää ja siirappista leipää löytyy valmiiksi viipaleiina ja ilman mutta semmoista tavallista vaaleaa rapeakuorista leipää, jossa ei olisi mitään ylimääräistä, ja joka oikeasti maistuisi leivältä, on vaikeampi löytää.