Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kivaa Suomesta puuttuu -kysely?

Vierailija
14.08.2012 |

MItä sinun mielestä Suomesta puuttuu?

aloitan itse tästä:

kunnon kahvilakulttuuri!

Olisi ihan juoda kohtuuhintaisia KUNNOLLISTA espressoa, lattea jne. Italialaistyyliin, enkä tarkoita siis Starsucksin 'lattea' joka on pelkkää maitoa.

toistaiseksi olen tormänny kalliisiin ja pahanmakuisiin kahveihin.

mitäs vielä?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä puuttuu ihan kaikki

Taidat kuulua viestin 8 ensimmäiseen kategoriaan...

Vierailija
42/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun anonyyminä saa sanoa :)

Eli minua on ehkä eniten Suomessa harmittanut tietynlainen intellektualismin puute tavallisessa väestössä. Entisestä asuinpaikastani minulla on ikävä ihan tavallisten ihmisten kiivaita väittelyitä politiikasta, ruokakulttuurista, filosofiasta, uskonnosta ja metafysiikasta, kirjallisuudesta, muodista... Täällä usein keskustelu jää usein arkisiin asioihin, jotka nekin on tosin tärkeitä mutta joskus tykkäisi keskustella myös syvällisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun anonyyminä saa sanoa :)

Eli minua on ehkä eniten Suomessa harmittanut tietynlainen intellektualismin puute tavallisessa väestössä. Entisestä asuinpaikastani minulla on ikävä ihan tavallisten ihmisten kiivaita väittelyitä politiikasta, ruokakulttuurista, filosofiasta, uskonnosta ja metafysiikasta, kirjallisuudesta, muodista... Täällä usein keskustelu jää usein arkisiin asioihin, jotka nekin on tosin tärkeitä mutta joskus tykkäisi keskustella myös syvällisiä.

Suomesta puuttuu myös tyylikkäät ihmiset, lukuun ottamatta jotain Etelä-Helsingin hienostoalueita. Kaikilla on vaan tuulitakit, farkut ja jotkut halppiskengät. Miehillä kiitospaidat ja naisilla nanson trikoota.

Vierailija
44/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kentucky Fried Chicken.

Viime kerrasta on kohta 4 vuotta, ikävä. :(

Vierailija
45/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole tavallisia työpaikkoja. Vitut mä kahviloista mutta töitä olisi kiva päästä tekemään.

Vierailija
46/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve ylpeys omasta maasta ja kulttuuristaJoko ollaan sellaisia, että haukutaan vaan Suomea ja kaikkialla muualla on paljon hienompaa.

Tai sitten ollaan pölhöjä nationalisteja.

Missä sellainen terve itsetunto, että ollaan ylpeitä suomalaisuudesta, mutta hyväksytään myös muut kulttuurit?

Vierailija
47/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta.

kun näitä olisi niin Suomeen tulisi paljon muutakin.

Vierailija
48/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kunnollinen, joka tarjoaisi muutakin kuin sitä halpaa ja rasvaista jauhelihaa. Saksassa saa kunnollista kebua. Maiskis. Pitää kerran-pari vuodessa ihan käydä lentsikalla herkuttelemassa.

Vierailija
49/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maassa pääsee kuka tahansa tarjoilijaksi, tiskariksi, siivoojaksi jne. ja homman oppii tehdessä. Suomessa kaikki tämmöinen on kuin taiteen ylin muoto; koulutus pitää olla, kokemusta myös. Sitten ihmetellään, kun ei ole työpaikkoja ja toisaalta nuoret eivät hae niihin, joita on auki.

Vierailija
50/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kentucky Fried Chicken. Viime kerrasta on kohta 4 vuotta, ikävä. :(

Vierailija
51/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maassa pääsee kuka tahansa tarjoilijaksi, tiskariksi, siivoojaksi jne. ja homman oppii tehdessä. Suomessa kaikki tämmöinen on kuin taiteen ylin muoto; koulutus pitää olla, kokemusta myös. Sitten ihmetellään, kun ei ole työpaikkoja ja toisaalta nuoret eivät hae niihin, joita on auki.

Ihan kuin johonkin siivoukseen tai tarjoiluun oikeasti tarvisi jonkun vuoden-kahden koulutuksen.

Vierailija
52/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä ja pimeä talvi. Vaikuttaa mielialaan, ihon hyvinvointiin ja varmaan aika moneen sairauteen. Muistakaa D-vitamiini, vaikka ei se valon puutetta kompensoi :(

Vierailija
53/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin johonkin siivoukseen tai tarjoiluun oikeasti tarvisi jonkun vuoden-kahden koulutuksen.

No pitää tietysti siivoojan hommaan olla vähintään nelivuotinen putsonomi (AMK) -tutkinto! Eihän muuten voida leuhkia sillä, että melkein kaikilla Suomessa on korkeakoulututkinto!

Vierailija
54/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kentucky Fried Chicken. Viime kerrasta on kohta 4 vuotta, ikävä. :(

Vierailija
55/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alakerran ravintola on Southern Fried Chicken, ei Kentucky?

Vierailija
56/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitää tietysti siivoojan hommaan olla vähintään nelivuotinen putsonomi (AMK) -tutkinto! Eihän muuten voida leuhkia sillä, että melkein kaikilla Suomessa on korkeakoulututkinto!

tästä ilmiöstä että joka hommaan pitää olla koulutus ja joku hieno titteli. Siinä siivooja korjasi, että hän ei ole siivooja, vaan Ensimmäisen luokan parkettikosmetologi :D

Vierailija
57/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niissä on enimmäkseen ihan fiksuja kaupunkilaisia lasillisella. niissä ei näe pultsuja

Vierailija
58/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alakerran ravintola on Southern Fried Chicken, ei Kentucky?

En ole käynyt tuolla Forumin paikassa. KFC:n tunnen vuosien takaa kun taas Southern Fried Chicken on mulle tuntematon.

Vierailija
59/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia jotka eivät ole kateellisia.

Vierailija
60/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- aurinkoa

- lämpöä

- minustakin kahvilakulttuuri (ne hinnat vja surkeat tarjoilut!!!!) EI EI EI ketjuille!!!

- ravintolakulttuuri (ks edellä)

- pienet ihanat leipomot, liha- ja juustokaupat

- kypsät edulliset kauden vihannekset ja kasvikset (meillä mielummin EU standardin mukainen koko ja näkö kuin makua....)

- lihaaaaa! Eli muutakin kuin paistia, filettä ja jauhelihaa. Minä haluan oikeaa lihhaa - lapaa, niskaa, poskea, reittä, potkaa, häntää yms yms...

mä voisin jatkaa tätä loputtomiin....