Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kivaa Suomesta puuttuu -kysely?

Vierailija
14.08.2012 |

MItä sinun mielestä Suomesta puuttuu?

aloitan itse tästä:

kunnon kahvilakulttuuri!

Olisi ihan juoda kohtuuhintaisia KUNNOLLISTA espressoa, lattea jne. Italialaistyyliin, enkä tarkoita siis Starsucksin 'lattea' joka on pelkkää maitoa.

toistaiseksi olen tormänny kalliisiin ja pahanmakuisiin kahveihin.

mitäs vielä?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perheen kanssa pitkät illalliset"-kulttuuri. Ollaan paljon matkusteltu lasten kanssa etelä euroopassa ja siellä nautitaan paljon pitkiä, myöhäisiäkin illallisia ja lapset mukana. Siellä tämä on yleinen ilmiö että viikonloppuisin ollaan ravintolassa myöhäänkin lasten kanssa ja aikuiset jopa ottaa viiniä ruuan kanssa. Ihana puheensorina ja nauru täyttää ravintolat ja lapsetkin näyttävät viihtyvän.

Suomessa vastaavasta ollaan huutamassa heti lastensuojelua paikalle, jos aikuiset uskaltavat viiniä ruuan kans tilata ja lapset ovat mukana.

Vierailija
22/75 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän bistrotyyppisiä ravintoloita. Olisi niin ihanaa kun täälläkin viikonloppuisin perheet kävisi isolla porukalla syömässä. Italiassa ja Espanjassa pikkukylistäkin löytyy tasokkaita ravintoloita, Suomessa taitaa monessa kunnassa olla vain se pakollinen ABC.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- korkeastikoulutettujen hyvät palkat

- matalat verot

- edulliset hinnat

- aurinko

- lämmin sää

- yhteisöllisyys

- lapsiystävällisyys

- koirankakkojen keräämiskulttuuri

- kaunis, vanha arkkitehtuuri

- palmupuut

- järkevä alkoholikultuuri

- kivijalkakauppa

- rappioromantiikka

- rentous

Vierailija
24/75 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clarks myy moneen muuhun Euroopan maahan, mutta ei Suomeen. Johtuu varmaan siitä, että täällä on Clarksin kauppoja ja eivät halua polkea niiden (kiskuri)hintoja. Hyh, mieluummin lennän Lontooseen shoppailemaan.

Vierailija
25/75 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskalainen pyöräilykulttuuri ja kunnon pyörätiet kaupunkien keskustoihin.

Vierailija
26/75 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siis valet parkingia kaivanneelle.

Vierailija
27/75 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamley´s, Primark, M&S, Gerry Weberin saksalaisten myymälöiden hinnat, Haribo-pussien surkean pieniä valikoimia lapset harmittelevat. Täältä ei saa TAX-Freenä kuin pientä osaa Haribon tuotteista.

Vierailija
28/75 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa asumisen ajoilta kaipaan leipomoa lähikorttelissa, josta sai tuoreet croisantit ja sämpylät sekä sanomalehden sunnuntai-aamusin.

Kouluihin kaipaan amerikkalaiseen tapaa harrastuksia heti koulun jälkeen. Ei olis koululaisilla pitkiä iltapäiviä yksin töistä palaavia vanhempia odotellessa.

Vierailija
29/75 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen muutettuani olen eniten kaivannut näitä:

Mahdollisuus ostaa pienten valmistajien harvinaisia alkoholijuomia. Vain harva pubikaan vaivautuu siihen byrokratiaan mitä alkoholin maahantuonti vaatii. Onneksi sentään asun Helsingissä.

Vuoret. Tunturit kelpaavat juuri ja juuri lasketteluun ja vaeltamiseen mutta kunnon vuorikiipeily harrastus ei onnistu edes lähinaapureissa.

Vierailija
30/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listasi kuulostaa siltä, että haluat asua täällä Saksassa ! :D

muuten on ihan Saksaakin.

T. Saksassa asuva

Mutta itse olen päässyt sellaisista nauttimaan enemmän Etelä-Ranskassa kuin missään päin Saksaa...

kyllä täällä Etelä-Saksassa ainakin mulle usein on ihan tarpeeks lämmin...

Jos jollekin 36 astetta kesällä ei ole tarpeeksi, niin se on sitten ihan makuasia :)

Baijerissakaan ilmasto ei ole Välimeren ilmastoa, niin kuin Etelä-Ranskassa, siitä et pääse jankkaamallakaan yli etkä ympäri. ;) Baijerihan on Keski-Ranskan korkeudella.

Mutta tämä tästä, makunsa kullakin.

Vierailija
31/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorepuristetut mehut kioskeista ja kahviloista.

koska monet noista tuoreista hedelmistä ei kasva Suomessa, joita taas tuolla muualla on. Mutta kyllä kotimaisista marjoistakin tehty mehu loistaa kahviloissa poissaolollaan, johtuisko siitä, että jos on maalta kotoisin, tekee itse, eikä maksaisi moisesta. Olisko kuitenkin kaupungissa kysyntää?

Vierailija
32/75 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitan itse tästä:

kunnon kahvilakulttuuri!

Olisi ihan juoda kohtuuhintaisia KUNNOLLISTA espressoa, lattea jne. Italialaistyyliin, enkä tarkoita siis Starsucksin 'lattea' joka on pelkkää maitoa.

mitäs vielä?

Yleensäkin sellaista ulkona käymisen kulttuuria. Hyvää pastaa (ei mitään rossomössöjä), tyylikkäitä ja sivistyneitä ihmisiä.

Burger King on muuten outo; Itävallassa se on mielestäni ihan törkeän hyvä mutta Englannissa ihan kauhea?

Vierailija
33/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuosia sitten oli kai Erottajalla jos en ihan väärin muista.

Vierailija
34/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ainakin kaipaan tänne takaisin tultuani.

Vierailija
35/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitan itse tästä:

kunnon kahvilakulttuuri!

mitäs vielä?

Samoin alkoholikulttuuri. Täällä mun asuinmaassa on ihan tavallista ottaa ruuan kanssa lasi viiniä, tai käydä lasillisella sunnuntai-iltapäivisin. Suomessa ei oikein missään voi, kun ei ole sellaisia kunnon viinibaareja. Ja alkoholin ottaminen on synonyymi "viinan kanssa läträämiselle" tms.

Vierailija
36/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis etenkin pikkupaikkakunnille.

Vierailija
37/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä sinun mielestä Suomesta puuttuu? aloitan itse tästä: kunnon kahvilakulttuuri! Olisi ihan juoda kohtuuhintaisia KUNNOLLISTA espressoa, lattea jne. Italialaistyyliin, enkä tarkoita siis Starsucksin 'lattea' joka on pelkkää maitoa. toistaiseksi olen tormänny kalliisiin ja pahanmakuisiin kahveihin. mitäs vielä?

Samoin alkoholikulttuuri. Täällä mun asuinmaassa on ihan tavallista ottaa ruuan kanssa lasi viiniä, tai käydä lasillisella sunnuntai-iltapäivisin. Suomessa ei oikein missään voi, kun ei ole sellaisia kunnon viinibaareja. Ja alkoholin ottaminen on synonyymi "viinan kanssa läträämiselle" tms.

olen kerran 'erehtynyt' iltapäivällä baariin lasilliselle, lienen valinnut väärän paikan koska paikka oli täynnä pulsuja. mutta olin jo unohtanut tämän.. :)

ap

Vierailija
38/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ollaan sellaisia, että haukutaan vaan Suomea ja kaikkialla muualla on paljon hienompaa.

Tai sitten ollaan pölhöjä nationalisteja.

Missä sellainen terve itsetunto, että ollaan ylpeitä suomalaisuudesta, mutta hyväksytään myös muut kulttuurit?

Vierailija
39/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tässä järjestää hirviöaiheisia synttäreitä ja vaikka asun Helsingissä, olen löytänyt tasan yhden paikan josta saa "sinnepäin" koristeita eivätkä nekään nyt ihan ole sitä, mitä ajattelin. Valmiina ei saa juuri mitään, täällä on selkeä itsetekemisen kulttuuri valloillaan ja se on joskus aika väsyttävää! Tylsää, kun lapsille ei ole juuri mitään kivaa täällä. Toki peruspalvelut kuten terveydenhuolto, puistotoiminta, koulutus ym. toimivat, mutta kaipaisin sellaista turhaakin joskus.

Vierailija
40/75 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä puuttuu ihan kaikki

Taidat kuulua viestin 8 ensimmäiseen kategoriaan...