Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (7949)

Vierailija
4981/7949 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virve aina hehkuttaa miten ihanaa ja täydellistä kaikki on. Ensin hehkutti miten mahtava hotelli ja huone on täydellinen, sitten kävi ilmi että siellä on niin häiritsevän suriseva sähkökaappi että huonetta piti ihan vaihtaa. Harmi vaan sähkökaappi surisee kaikissa huoneissa. Häly ja melu myös häiritsi niin paljon että piti ostaa Applen vastamelukuulokkeet. Kirjoja osaa lukea seitsemällä eri kielellä, mutta ei ymmärrä kuulemaansa eikä osaa puhua. Make it make sense.

Huvitti myös Virven analyysi Malesiasta ja miten siellä kaikki kulttuurit elää sopuisassa harmoniassa, naisia ei ahdistella ja huivi käyttöön ei ketään painosteta. 

Kaikki on aina niin poikkeuksellisen täydellistä, kunnes myöhemmin vahingossa lipsahtaa totuus. Sehän se yksi osa seuraamisen hauskuutta onkin. 😆 Viime viikolla Virve kertoi olevansa luonteeltaan täysi erakko, tänään kertoo hengailleensa päivän aikana neljään eri otteeseen uusien frendiensä kanssa ja on ollut niin mukava päivä kun on ollut mukavia ihmiskontakteja. Pientä tarkkuutta siellä Malesiassa hei!

Erityisesti minua nauratti, kun Virve joku viikko sitten hehkutti ihanaa namiherkkuruokakulhoaan, jossa oli seassa kalanpäitä. Virve siis ihan kirjaimellisesti söi minkinrehua, ja oli varmasti niin namia että. 🤣

Vierailija
4982/7949 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän kirja-arvostelussa kirja Hyvinvointia mielelläsi - Arvoista suunta elämäntapamuutokseen.

Virve höpöttää taas vakijuttunsa arvoista ja liittää mukaan selvästi tekoälyllä tehdyn höpötyksen tästä kirjasta. Virve itse lisää, että: Tää oli musta hyvä perusteos omien arvojen miettimisestä ja niiden vaikutuksesta elämään, ja jatkaa: Kirja keskittyi MUISTAAKSENI paljon juuri siihen, kuinka elämäntapamuutokset nimenomaan lähtee arvojen työstämisestä ja kun ne on sisäistetty, on helpompaa elää sitä itsestään hyvältä tuntuvaa arkea ja jopa sitä unelmaelämää.

Kirjailija itse taas kertoo teoksensa olevan käytännönläheisiä neuvoja tarjoava: Hyvinvointia mielelläsi auttaa löytämään omien arvojen mukaisia ratkaisuja stressinsäätelyyn, painonhallintaan ja energisempään arkeen. Olen siis kirjoittanut kirjan kaikille, jotka toivovat muutosta elintapoihinsa. Lisäksi kirjani tarjoaa psyykkisen valmennuksen työkaluja hyvinvointialan ammattilaisille kuten personal trainereille ja elämäntapamuutosten parissa työskenteleville valmentajille.

Virve on selvästi copy-pastella arvostelunsa tehnyt. Jos olisi sen vaivautunut itse kertaalleen lukemaan sen lävitse, olisi huomannut poistaa tavuviivan sanasta elämän-tapamuutoksesta. 🤣 No sanomansa mukaan Virve elää itse tärkeimpien arvojensa mukaista unelmaelämää, sääli että valehtelu ja fiksun ja työteliään ihmisen larppaaminen on niitä tärkeimpiä arvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4983/7949 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT ollaan jännän äärellä! Virve kertoo lähtevänsä maaliskuussa frendin kanssa kuukaudeksi Thaimaahan! Odotan innostuksella! Olen aina luullut, että Virvellä ei ole frendejä. Jännä nähdä, millaisen tyypin kanssa introverttierakkomme nyt jakaa majoituksen ja kuinka siitä selviää. Ja minkälainen tyyppi on tämä frendi, ja kuinka joustava hän on että sulautuu paitsi asumaan myös jakamaan arkea ei-niinkään-joustavan Virven kanssa. Virven matkabudjetille tämä on tietysti hoosiannaa, sillä budjetti oli laskettu sen varaan että asumiskulut jaetaan puolison kanssa.

Vierailija
4984/7949 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö se virvehullu jaksaa yksinpuhella ja ihmetellä virven elämää, buahahaaa. 🤡

Vierailija
4985/7949 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö se virvehullu jaksaa yksinpuhella ja ihmetellä virven elämää, buahahaaa. 🤡

Eläs nyt. Mehän ollaan Virven hovi. Ei ehkä se mieluisin vaihtoehto, mutta parasta mihin karismansa riittää. 🤩

Vierailija
4986/7949 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten Virven frendi sopeutuu Virven minibudjettiin kaikessa? Voiko mitään tehdä tai käydä missään kenties maksullisessa kokemuksessa/nähtävyydessä? Kiinnostaa minuakin tämä frendi, saa nähdä nähdäänkö hänestä vilaustakaan instassa vai onko ns mielikuvitusfrendi 🤣 yllättyin kyllä kun hänellä on niinkin läheinen ystävä kenen kanssa sitoutuu noin pitkäksi aikaa yhteiseloon. 

Vierailija
4987/7949 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vähän säälittää, kun illalla on käyty huolellisesti paukuttamassa alanuolta niin kauan, että kaikissa sivun viesteissä on symmetrinen tasamäärä ylä- ja alanuolia. Unohtui kuitenkin välillä päivittää sivua niin viimeisin viesti jäi naputtamatta. 🤣 Siis varmaan karu yhdistelmä olla SEKÄ pakko-oireisen järjestelmällinen ETTÄ niin täydellisen huolimaton. Varma reitti tyytymättömyyteen.

Ketjun aloitusviestissä 444 yläpeukkua. 🤣 On tuossa jumppaamista. 

Vierailija
4988/7949 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan leggingsin vyötärö alkanut kiristää, kun nyt puhutaan että pitäisi käydä enemmän salilla, jotta voisi vapaammin maistella kaikkia snäkkejä.

Vierailija
4989/7949 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NYT ollaan jännän äärellä! Virve kertoo lähtevänsä maaliskuussa frendin kanssa kuukaudeksi Thaimaahan! Odotan innostuksella! Olen aina luullut, että Virvellä ei ole frendejä. Jännä nähdä, millaisen tyypin kanssa introverttierakkomme nyt jakaa majoituksen ja kuinka siitä selviää. Ja minkälainen tyyppi on tämä frendi, ja kuinka joustava hän on että sulautuu paitsi asumaan myös jakamaan arkea ei-niinkään-joustavan Virven kanssa. Virven matkabudjetille tämä on tietysti hoosiannaa, sillä budjetti oli laskettu sen varaan että asumiskulut jaetaan puolison kanssa.

Valitettavasti Virven koko elämä on ollut yhtä huijaamista ja ihmeellisissä pilvilinnoissa elämistä. En yhtään ihmettelisi, jos tämä frendi olisi keksitty. 

Vierailija
4990/7949 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan leggingsin vyötärö alkanut kiristää, kun nyt puhutaan että pitäisi käydä enemmän salilla, jotta voisi vapaammin maistella kaikkia snäkkejä.

Voi olla, mutta Virvellähän on tuota syömishäiriöistä ajattelua, jossa ruoka pitää jotenkin ansaita. Espanjassa aamupalaksi sai croissantin ja maitokahvia termarista, mutta vasta kun aamuaerobinen oli suoritettu eli puolentoista tunnin kävelyllä varmistettiin ensin rasvanpoltto. 

Olen vakaasti sitä mieltä, että Virven kannattaisi aloittaa bikini fitnessin harrastaminen! Virve on tottunut olemaan kausittain liian vähällä ruualla ja laskemaan kaloreita, askelia, punnitsemaan itseään ja ruokaansa (ja matkatavaroita 😃). Bikini fitnessissä voisi toteuttaa kaikkea noita ja se olisi salonkikelpoisempaa. Lisäksi tulisi syötyä terveellisemmin, Virven ruokavalio suorastaan huutaa lisää proteiinia ja edes jotain kasviksia. 

Lajin harrastajana voisi ihan vapaasti tuutata kuvia nettiin jokaisesta puurolautasesta ja hehkuttaa jokaista kävelyään ja muuta tekemistään. Varmasti löytyisi riittävästi nuoria tyttöjä jotka olisivat vielä kiinnostuneita kuuntelemaan kun Virve asiantuntijana luennoisi ravitsemuksesta. 

Selfieitä voisi lajin harrastajana myös postata päivittäin ja tägää vaan jonkun poseerausharjoituksen kuviin. Voisi myös kertoa kaikille olevansa ammattiurheilija kun ei nämä kirjailijat, businessladyt ja sijoittajan hommat hyvin selkeästi luista alkuunkaan. Bikini fitnessin myötä voisi taas palauttaa kaiken kivan itsensä puunaamisen kynsilakkoineen, meikkeineen ja hiusjuttuineen - nehän ovat aidosti tuottaneet Virvelle iloa ja nyt ne olisivat vain vakavasti otettavaa urheilemista. 

Toki ruokaan menisi enemmän rahaa, mutta tulisi syötyä terveellisemmin ja mahdollista on syödä myös urheilijana edullisesti. Oikeasti edullinen fitnessruoka voisi olla niche josta joku jaksaisi kiinnostua. Alkuun pääsee varmasti yhtä edullisella 0 € valmentajalla kuin oli tämä 0 € terapeuttikin eli Googlesta neuvoja vaan. 

Reissun päällä voisi vielä koettaa aina tehdä sisältöä tyyliin Bikini fitness -urheilijan elämä Vietnamissa. Muutenkin Virve kuvailee kaikkia myytäviä tuotteita, nyt ei tarvitsisi kuin vaihtaa johonkin lisäravinnehyllyyn. Ja ihan oikeasti tämä voisi olla aihe joka kiinnostaisi alan harrastajia ja Virve pääsisi luennoimaan asiantuntijana. Saattaisi myös olla joissain jutuissa ihan oikeaa asiantuntemusta ja Virve vanhalla muistilla kirjoittaisi arvosteluja vedenkestävistä itseruskettavista. 

Ole hyvä Virve, saat vapaasti hyödyntää. 😃

Vierailija
4991/7949 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen ajatus, kun Virve hehkuttaa kun ei ikinä tarvi mennä ulos huonolla säällä että tuleeko tuosta pelkästä hyvästä ja ihanasta sitten jotenkin vähän tasapaksua elämästä? Jos ikinä ei ole epämukavaa, niin miten kauan mukava tuntuu enää mukavalta? Jos ulos mennään vain hyvän sään aikana, en tiiä, jotenkin tuntuu että luonnosta ja ympäristöstä jää puolet kokematta. Ei sillä että itse nauttisin loskasta rämpimisestä, mutta onhan se sitten ihanaa kun lopulta pääsee sisälle ja kuivat villasukat jalkaan. Pientä epämukavuutta pitää kuitenkin myös osata sietää elämässä.

Vierailija
4992/7949 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi tulisi syötyä terveellisemmin, Virven ruokavalio suorastaan huutaa lisää proteiinia ja edes jotain kasviksia.

Hei nyt et ole varmaan kiinnittänyt huomiota mutta Virvehän syö perusterveellisesti! Ymmärrän että tämä on helppo missata, se kuitenkin mainitaan stooreissa vain 3x joka päivä. (Tosin nyt Aasian upeat snäkkihyllyt ovat vähentäneet mainintoja hetkellisesti.)

Vierailija
4993/7949 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen ajatus, kun Virve hehkuttaa kun ei ikinä tarvi mennä ulos huonolla säällä että tuleeko tuosta pelkästä hyvästä ja ihanasta sitten jotenkin vähän tasapaksua elämästä? Jos ikinä ei ole epämukavaa, niin miten kauan mukava tuntuu enää mukavalta? Jos ulos mennään vain hyvän sään aikana, en tiiä, jotenkin tuntuu että luonnosta ja ympäristöstä jää puolet kokematta. Ei sillä että itse nauttisin loskasta rämpimisestä, mutta onhan se sitten ihanaa kun lopulta pääsee sisälle ja kuivat villasukat jalkaan. Pientä epämukavuutta pitää kuitenkin myös osata sietää elämässä.

Mun mielestä Virve on käsittämättömän kaukana onnellisesta ja hyvästä elämästä. Virven kokema onnellisuus on pikemminkin helpotusta siitä, että joku asia lakkaa ahdistamasta tai ahdistaa nyt vähemmän kuin ennen. Toki tilalle sitten tulee aina jotain muita ahdistusten aiheita, joten kokonaisahdistus ei pääse koskaan poistumaan. Virveä selvästi ahdisti kaikki talohuolet ja kykenemättömyytensä kodin- ja talonhoitoon, ja Virve oli hirveän helpottunut kun pääsi niistä eroon. Samoin rahojen riittävyys on selvästi ollut iso ahdistuksen aihe, ja Virve on ollut hyvin helpottunut kun pääsi eroon asuntolainastaan ja pärjää nyt Malesiassa pienemmällä rahalla. Onnellisuus on (ainakin minulle) jotain ihan muuta kuin se tunne, että joku lakkaa tähtäämästä sinua aseen piipulla.

Minusta Virvellä uupuu ihan lähtökohtaisesti kokemus perusturvasta, lieneekö sitten jotain aiheeseen liittyviä lapsuudenkokemuksia vai onko ihan sisäsyntyistä. Yleensä meillä Pohjoismaissa kasvaneilla ja eläneillä ei isommalti ole pelkoa ja huolta siitä, riittääkö rahat peruselämiseen kuten Virven tiukasti säännösteltyihin juttuihin: ruokaan, lämmitykseen ja lämpimään suihkuveteen. Siinäkin on yksi iso ristiriita, että Virve on aina kamalasti larpannut rikasta luksusesineineen (Diorin luomivärikokoelmat, Vuittonit ja Chanelin kassit, Hermes-korut, hieno varallisuus) ja todellisuudessa Virvelle on luksusta joku pieni sipsipussi, kahvikuppi kahvilassa, euron pitsat, hedelmät ja taas ostettu kirkkaanvihreä bilehilejuoma. Monessa perheessä suunnilleen maksetaan tenaville siitä että ne suostuu syömään hedelmiä ja Virve taas hehkuttaa poistolaarin hedelmiä luksuksena. Mulla ainakin tulee mieleen, että millainen lapsuus Virvellä on ollut kun aikuisiälläkin mandariinit ja joku hotellin ilmainen pikakahvi jauhecreamerilla ei ole osa tavallista elämää vaan luksusta?

Vierailija
4994/7949 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on myönnetty suoraan että elämisen halpuushan se ratkaisi Malesiaan menon.

Hävikkihedelmien osto perustellaan sillä, että tuoreeton vielä raakoja ja vasta hävikkihedelmät ovat syöntikypsiä. Virve turistina on oivaltanut asian vaikka jostain syystä ne köyhät paikalliset eivät osta hävikkiä vaan kalliilla normaalihinnalla. Jokin ei tunnu nyt täsmäävän.

Vierailija
4995/7949 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Virve on käsittämättömän kaukana onnellisesta ja hyvästä elämästä. Virven kokema onnellisuus on pikemminkin helpotusta siitä, että joku asia lakkaa ahdistamasta tai ahdistaa nyt vähemmän kuin ennen. Toki tilalle sitten tulee aina jotain muita ahdistusten aiheita, jot

Tjaa - olen ikäluokalta samaa kuin Virve (on muistaakseni -87 ja itse olen -88) ja monella ikäluokastani puuttuu perusturvallisuuden tunne koska 90-luvun lama on jäänyt elävästi mieleen. En osaa edes nimetä yksityiskohtia mutta ainakin pk-seudulla siitä ajasta on jäänyt ahdistava, pelottava ja synkkä mörkö ja perhetuttavissa oli niin laman takia henkensä riistäneitä kuin miljoonavelkaantuneita. Nyt kun tulevasta lamasta myllytetään jatkuvasti mediassa niin ihmekään, että on huoli taloudellisesta pärjäämisestä. 

Vierailija
4996/7949 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ollut tuota huolta rahasta ja sen riittävyydestä jne, olen myös -87 eli laman lapsi. Mutta olen tietoisesti työstänyt sitä traumaa koska en halua elää siinä, sillä asiat on olleet tosi hyvin jo pari vuosikymmentä. Virve tosin näyttää palanneen siihen "ostan vain halvinta" käytäntöön.

Vierailija
4997/7949 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Virve on käsittämättömän kaukana onnellisesta ja hyvästä elämästä. Virven kokema onnellisuus on pikemminkin helpotusta siitä, että joku asia lakkaa ahdistamasta tai ahdistaa nyt vähemmän kuin ennen. Toki tilalle sit

Tämä on hyvä pointti ja keskustelunaihe. Oliko peräti niin, että Virven äiti oli töissä pankissa ja sitten laman myötä joutui siirtymään kosmetiikkamyyjäksi, josta tulikin mieluinen juttu? Vaikka toisaalta Virven perhe on vaikuttanut aika varakkaalta säännöllisin ulkomaanmatkoineen, vaikka Virve onkin mielellään halunnut kertoa itsestään sellaista ryysyistä rikkauksiin -tarinaa.

Olen itse sinua jonkin verran vanhempi, ja mun ja lähipiirini muistikuvat nuoruudesta 1990-luvun lamassa on taas tosi positiiviset. (Toki siihen aikaan mahtui paljon ikäviä juttuja ja ihmiskohtaloitakin.) Päällimmäiset muistot ovat nimenomaan yhteisöllisyyttä, avoimuuden ja joustavuuden lisääntymistä, materiakeskeisyyden ja muun pinnallisuuden puuttumista ja itse tekemistä. 

Vierailija
4998/7949 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään hehkutetaan Die with Zero -kirjaa, jossa ideana on tosiaan nauttia omista rahoista ja kuolla persaukisena. Enää ei samastumisen kohteena ole Warren Buffett, ja elämänsuunnitelman vaihtumiseen biljonääristä persaukiseksi ei kyllä monta viikkoa mennyt. 🤣

Tämän tuuliviiriyden seuraaminen on kyllä yksi Virven seuraamisen hauskimpia puolia. 

Vierailija
4999/7949 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve paljastaa että Applen kuulokkeet laitettiinkin yrityksen laskuun! Siinähän on hyvä idea Virvelle, laittaa kaikki vain "yrityksen" kuluiksi, niin pieniä summia että ei varmaan herätä kenenkään tarkastajan kiinnostusta ja rahaa senkun säästyy.

Vierailija
5000/7949 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt odotetaan seuraava kohdetta, kun siellä on oma keittiö 🙈 ei ollutkaan kommuuni niin ihana, kun on annettu ymmärtää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi