Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita kevät vituttaa?

Vierailija
11.03.2015 |

Kirkkaus on ihan liikaa. Aurinko häikäisee. Ilma tuntuu kuivalta ja pölyiseltä. Ikkunat näyttää paskaisilta. Se ihana valkea talvi ei sit koskaan tullutkaan ja nyt pitäisi olla onnessaan kun kevät tulee. En ole tähän vielä lainkaan henkisesti valmis. Mikä avuksi??

t. talviunilta liian aikaisin herätetty

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ratkaissut valoin lisääntymisongelman keväisin sillä että valvon yöt ja nukun päivät. Kesällä on pakko luovuttaa. Sitten tämäkään ei enää auta. Mutta sitten onkin jo mukavan lämmintä ulkona, ja se kompensoi liiallisen valon aiheuttamaa stressiä.

Vierailija
2/125 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaikaan siirtyminen masentaa jo etukäteen, unirytmi taas viikoiksi sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 04:12"]Kesäaikaan siirtyminen masentaa jo etukäteen, unirytmi taas viikoiksi sekaisin.
[/quote]

Sinun ei kannata matkustaa ulkomaille. Menisi unirytmisi vuosiksi sekaisin, kun ihan aikavyöhykkeitä olisi ylitettävä. Hui.

Vierailija
4/125 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 04:24"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 04:12"]Kesäaikaan siirtyminen masentaa jo etukäteen, unirytmi taas viikoiksi sekaisin. [/quote] Sinun ei kannata matkustaa ulkomaille. Menisi unirytmisi vuosiksi sekaisin, kun ihan aikavyöhykkeitä olisi ylitettävä. Hui.

[/quote]

No huihui. En ole koskaan matkustanutkaan, enkä todennäköisesti matkustakaan. Minä pysyn peiton alla. En halua sinne kuumaan etelään.

Vierailija
5/125 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 04:12"]

Kesäaikaan siirtyminen masentaa jo etukäteen, unirytmi taas viikoiksi sekaisin.

[/quote]

Kellojen kevätsiirto on pahinta, kun saa tunnin vähemmän nukkua. Syksyllä siirto on helpompaa.

Vierailija
6/125 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:50"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:45"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:51"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:47"]Siis saakeli mitä mä luin? :D Olen ihan järjettömän onnellinen tästä säästä. Ihan kuin olis paino nostettu harteilta. Kevyt hengittää ja patterit pörisee. En voi koskaan aidosti ymmärtää teitä. [/quote] Ja mä en ymmärrä mitä vitun hienoa on kesän lähestymisessä. +35 sisällä 24/7, onpa tosi kevyt hengittää. Sit ilmastoiduista asunnoista/toimistoista/autoista huudellaan kuinka ihana helle on. Joo ei ole, kun joku sen joskus tajuais. [/quote] Ostat sen ilmastointilaitteen ja lakkaat valittamasta. Ilman sitä hikoilisin itsekin vaan nyt ei tarvitse. Miksi teet elämästä niin vaikeaa? [/quote] Semmosilla pienillä halvoilla paskoilla ei tee mitään. Ilmalämpöpumppua esim ei tähän asuntoon saa laittaa. Joten... [/quote] Vaan kun tekee. Saa ainakin makuuhuoneen viileäksi, kokemusta on. [/quote] Niin mullakin on kokemusta. Paskaa ne on. Ohis

[/quote]

Kerropa nyt, miten niin?

Laite viilentää ilmaa ja nukkuminen tukalalla helteellä on tällöin paljon miellyttävämpää.

Kokemusta on muutamasta ison matkalaukun kokoisesta laitteesta ja tuuletusikkunaan viritetystä poistoputkesta. Tuloksena viileä huone.

Mikä tässä ei kohdallanne toiminut?

[/quote]

Ja fiilis on sama kuin menisit prisman maito-osastolle nukkumaan. Nautinnosta miinus kymmenen.

[/quote]

Siis WTF?

Ethän pidä autosi ilmastointiakaan täysillä vaan säädät sen sopivaksi!

Siitäkö siis tuli itku että makuuhuone olikin helteellä liian kylmä?

No kärsi toki helteesstä ja palelusta yhtä aikaa, ei ole minun onnestani pois. Minä nukun sopivan viileässä kovimmillakin helteillä.

[/quote]

Ilmastointi = Laite, joka puhaltaa kylmää/viileää ilmaa pistemäisesti kyljestään ulos. Tulee vedon tunne. Yök. Ei tunnu luonnolliselta.

Vierailija
7/125 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 21:52"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:50"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:45"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:51"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:47"]Siis saakeli mitä mä luin? :D Olen ihan järjettömän onnellinen tästä säästä. Ihan kuin olis paino nostettu harteilta. Kevyt hengittää ja patterit pörisee. En voi koskaan aidosti ymmärtää teitä. [/quote] Ja mä en ymmärrä mitä vitun hienoa on kesän lähestymisessä. +35 sisällä 24/7, onpa tosi kevyt hengittää. Sit ilmastoiduista asunnoista/toimistoista/autoista huudellaan kuinka ihana helle on. Joo ei ole, kun joku sen joskus tajuais. [/quote] Ostat sen ilmastointilaitteen ja lakkaat valittamasta. Ilman sitä hikoilisin itsekin vaan nyt ei tarvitse. Miksi teet elämästä niin vaikeaa? [/quote] Semmosilla pienillä halvoilla paskoilla ei tee mitään. Ilmalämpöpumppua esim ei tähän asuntoon saa laittaa. Joten... [/quote] Vaan kun tekee. Saa ainakin makuuhuoneen viileäksi, kokemusta on. [/quote] Niin mullakin on kokemusta. Paskaa ne on. Ohis [/quote] Kerropa nyt, miten niin? Laite viilentää ilmaa ja nukkuminen tukalalla helteellä on tällöin paljon miellyttävämpää. Kokemusta on muutamasta ison matkalaukun kokoisesta laitteesta ja tuuletusikkunaan viritetystä poistoputkesta. Tuloksena viileä huone. Mikä tässä ei kohdallanne toiminut? [/quote] Tyhmä ohis kyselee.. Miten se putki tulee aiihen tuuletusikkunaan? Että siis ikkuna auki koko ajan vai öö mitä? :D [/quote] Ikkuna auki, aukkoon vaikkapa vaahtomuovin pala jossa reikä poistoilmalle. [/quote] Eli ei meille. Sen koneen metelin lisäks kun kakarat ajaa yötä myöten mopoilla ikkunan alta. Ei tulis mieleenkään jättää rakoja ikkunaan.

[/quote]

ei ole turvallista. Ties mitkä rosmot hyökkäävät avoimesta ikkunasta sisään.

Vierailija
8/125 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan talvea ja syksyä. Kevät on tylsä. Kesä menettelee, jos ei ole liian kuuma. 

Vierailija
9/125 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

81 lisää, että perheenjäsenistä 2/4 on aivan järkky siitepölyallergia. Vaikuttaa jopa ruuanlaittoon, koska tiettyjä ruoka-aineita on kehotetty välttämään. Sitten tuo katupölyn määrä ym. 

Vierailija
10/125 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:26"]Mulle kevät on maanis-depressiivinen kausi. Valo lisääntyy ja pää käy ylikierroksilla, onhan se ihan jees vähän aikaa. Tulee tehtyä asioita. Mutta sitten tulee romahdus ja sitten itketään sängyssä peiton alla kaksi, kolme viikkoa. Kevätmasennus on ihan perseestä. Kyllä se aina on ohi mennyt mutta ihan kauhea aikaa se on.

Sitten tulee kesä ja on tuskaisaa ja kuuma. Sitten tulee syksy ja se on kuin pääsisi kotiin pitkän matkan jälkeen, pystyy hengittämään taas ja valon määrä on maltillinen/siedettävä.

Ei ole siis mitään mielenterveydellistä ongelmaa/ diagnoosia. Toi valo vaan ei sovi mun päälle. Onhan itsemurhatilastoissakin piikki keväällä että en taida olla yksin tämän kanssa.
[/quote]ai sulla ei ole mielenterveysongelmia??? Voin kertoa että on !!! Terveisin hoitoalan ammattilainen
[/quote]
Voin kertoa ettei ole, arvoisa ammattilainen. Terveisin toinen hoitoalan ammattilainen, ylemmän kirjoittanut.

Vierailija
11/125 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 03:46"]Minä olen ratkaissut valoin lisääntymisongelman keväisin sillä että valvon yöt ja nukun päivät. Kesällä on pakko luovuttaa. Sitten tämäkään ei enää auta. Mutta sitten onkin jo mukavan lämmintä ulkona, ja se kompensoi liiallisen valon aiheuttamaa stressiä.
[/quote]
Pystyiskin tuohon.

Vierailija
12/125 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastointilaite on tarpeeton, jos estää auringon paahteen säleverhoilla (lasien välissä). Jonkin ikkunan eteen voi asettaa tuulettimen ja helteellä vaikka 2kpl vuoteeseen päin puhaltamaan.

Vierailija
13/125 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tiedän mistä te puhutte! Voitaisiinko vielä olla siinä lempeässä hiljaisuudessa, pukeutua kylmää vastaan ja nauttia rauhasta. Valo koskee silmiin, paljastaa kaiken ja vaatii elämää

Vierailija
14/125 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodenaikamasennus..jokaiselle jotakin! Blaah!

Vierailija
15/125 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 07:02"]Ilmastointilaite on tarpeeton, jos estää auringon paahteen säleverhoilla (lasien välissä). Jonkin ikkunan eteen voi asettaa tuulettimen ja helteellä vaikka 2kpl vuoteeseen päin puhaltamaan.
[/quote]
Huomaa ettei sinun ole tarvinnt nukkua helteisessä huoneessa kaupungissa.

Vierailija
16/125 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kevät on raskas. Unen tarve kasvaa, mutta menee jonkin aikaa, että unirytmi tahdistuu tarpeeseen. Nyt menee viikko tai pari horroksessa, kun kokoajan väsyttää.

Vierailija
17/125 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:51"]

Tuota rumaa verbiä en käyttäisi, koska olen sivistynyt palstamamma, mutta joo, kevät ketuttaa kyllä, ihan apinanraivolla. Meille ihan oikeasti masentuneille ihmisillä kevät on vaikeinta aikaa. Keskimäärin.

[/quote]

Eiköhän tämäkin ole aika yksilöllistä meillä oikeasti masentuneilla ihmisillä. Mä voisin vetää ranteet auki juuri pimeinä hiljaisina talvina ja kun kesä viimein saapuu, hellittää se pahin masennuksin. Ilman kirkasvalolamppua en pääse talvesta yli elossa.

Vierailija
18/125 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hei, puhutaan säästä!

Vierailija
19/125 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:31"]itse laahustan mörkönä päivän ja vasta illalla alkaa tuntua paremmalta kun hämärtyy.
[/quote]
Samaistun täysillä tähän! :)

Vierailija
20/125 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

summasummarum: suomalaisia ahdistaa kaikki

liian pimeää - ahdistaa

liian valoisaa - ahdistaa

ei tätä pysty ulkomaalaiselle selittämään.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi