Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tässä mitään järkeä? Töihin menosta...

Vierailija
13.08.2012 |

Nelilapsinen perhe, kaikki juuri ja juuri koulussa. Isopalkkainen isä - rahalla pärjätään koko perhe, kun niukasti eletään. Äiti on kotona. Lapset harrastavat, äiti kuljettaa. Kuljetuksia on n. 7 edestakaista viikolla, viikonloppuisin yksi säännöllinen ja epäsäännöllisiä silloin tällöin, noihin satunnaisiin kuljettaa isä. Äiti tekee lähes kaikki kotityöt. Välillä äidin aika tuntuu ihan loppuvan kesken, nukkumiselle ei aina jää tarpeeksi aikaa. Isä tekee vähän kotona ns miesten hommia. On hiukan lasten kanssa. Lopun ajan isä viettää pelaten itsekseen tietokonepelejä, välillä yömyöhään. Isä on sitä mieltä, että äidin olisi jo aika mennä töihin, että olisi välillä rahaa tehdä jotain kivaa. Äitiä ahdistaa, koska pelkää, että joutuisi silti tekemään kaikki kotityöt, lapset jäisivät vaille huomiota ja joutuisivat jättämään rakkaat harrastuksensa. Isä lupaa että tekisi enemmän kotitöitä. Äiti ei uskalla luottaa siihen, koska ei näe mitään merkkejä siitä, että näin todella kävisi. Nyt ei taida vanhempien arvomaailmat kohdata...

Kommentoikaa, kiltit!

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se isä oikeassa, että ei ole kiva yksin elättää toista aikuista ja lapsilaumaa.

En tajua yhtään, miksi tuonikäisillä pitää olla noin valtavasti eri harrastuksia.

Vierailija
2/75 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta sanot että rahalla pärjätään koko perhe KUN NIUKASTI ELETÄÄN. Ymmärrän hyvin että toista ei välttämättä kovin pitkään kiinnosta niukasti eläminen jos vaihtoehtojakin olisi.

Mutta kyllä äidin huoletkin hyvin ymmärrän, paljonhan niitä on jotka joutuvat tekemään täyspäivätyön + kodin- ja lastenhoidon koska jos ne jättää miehen kontolle joltain osin, sitä osaa ei tule koskaan tehtyä, eikä asialle voi muuta kuin nalkuttaa, mistä pian taas tulee lisää kitkaa. Näin pahimmassa tapauksessa, mutta on niitä toisaalta erilaisiakin esimerkkejä, sellaisia joissa työnjako kotona tasoittuu kun vaimokin mene töihin. Meillä kävi näin, minä tein kaiken kun olin kotiäiti, mutta kun menin töihin mies itse tarjoaa osallistumista siivouksiin, ruoanlaittoon, lasten harrastuskuljetuksiin jne. Mutta riippuu tosiaan miehestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli töissä tai kotona.

Näin se vaan menee. Isä ei ees huomaa, että pitäis pestä pyykkiä, lakanoiden vaihtamisesta puhumattakaan. Ja jos asiasta sanoo "aina sä mäkätät" vaikka sanois miten ystävällisesti.

Been there, done that

Vierailija
4/75 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia merkkejä pitäisi miehestä nähdä? Hänhän sanoo, että tekisi enemmän kotitöitä kun sinä olet työelämässä, mutta nythän et vielä ole... On aika sinunkin ottaa vastuu perheen taloudellisesta hyvinvoinnista.

Vierailija
5/75 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisitte taloudellisesti voitolla.

Tuonikäisillä ei tarvitse olla harrastuksia - ja niitä voi myös yhdistää. Eli viet samaan paikkaan niitä mukuloitasi, et jokaista eriin.

Meillä kaksi tyttöä kahden vuoden ikäerolla. Ennen kouluikää oli yksi harrastus, ekalla samoin.

Ja aina ovat käyneet samoissa ryhmissä jne.

Vierailija
6/75 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... siivouspalvelu peliin. Meillä tein selväksi, että kun palaan töihin, meillä alkaa käydä siivooja, koska en jaksa jatkuvaa tappelua siitä, kenen vuoro on siivota.

Toisaalta meillä mies vie lapsia harrastuksiin huomattavasti enemmän kuin minä, koska jaksaa heilua kentän laidalla paremmin kuin minä. Minä sitten käytän siivouksesta ja kuljetuksista säästyvän ajan mm. vaatehuoltoono, ruoanlaittoono jne. HOmmaa riittää, mutta molempien tulee osallistua.

Vierailija
7/75 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka taitaa olla jo myöhäistä, kun yhteiset lapset ovat jo kouluiässä.

Miksi ihmeessä sinä et tee kerralla selväksi miehelle, että lähdet töihin heti sinä päivänä, kun mies todistaa hoitavansa jokseenkin 50 % kotitöistä ja lasten harrastuskuljetuksista, et päivääkään ennen.

Lupauksiin älä luota, älä myöskään siihen, mitä kuulet vaan pelkästään siihen, mitä näet. Ota vaikka hyvin lyhytaikainen työ, mieluiten iltaisin, jolloin näkisit, tuleeko miehen kotihommista mitään.

Vierailija
8/75 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat valinneet itse harrastuksensa, osa kilpailee omassa harrastuksessaan. Ovat harrastaneet jo pidemmän aikaa, siksi olisi kurja jättää harrastuksia pois. Joitain harjoituksia on 2/ lapsi/ VIP, ja kuljetuksia on jo yhdistelty. Lapset on aikanaan haluttu ja siksi tehty.Ap

Vierailija
9/75 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lapset pitää myös elättää. Aika noloa maata koululaisten kanssa kotona...

Vierailija
10/75 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöitä tekevää tai ilmeisesti kovin viitseliästäkään tyyppiä. Siksi aikoinaan kotiin jäinkin, että mies sai käyttää energiaansa työntekoon. Niin, ja illanviettoja ja yön yli työmatkojakin miehellä on jonkin verran, ne vielä hankaloittaisivat lisää eli kuormittaisivat minua, jos tekisin töitä kodin lisäksi muuallakin.Ap

Vierailija
11/75 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsethan ovat koulussa ison osan päivästä. Ja jo senikäisiä, että voivat auttaa kotitöissä!

Kuinka kauan olet ollut kotona? Kuulostat vähän siltä, että realiteetit ovat kadonneet.

Vierailija
12/75 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka taitaa olla jo myöhäistä, kun yhteiset lapset ovat jo kouluiässä.

Miksi ihmeessä sinä et tee kerralla selväksi miehelle, että lähdet töihin heti sinä päivänä, kun mies todistaa hoitavansa jokseenkin 50 % kotitöistä ja lasten harrastuskuljetuksista, et päivääkään ennen.

Lupauksiin älä luota, älä myöskään siihen, mitä kuulet vaan pelkästään siihen, mitä näet. Ota vaikka hyvin lyhytaikainen työ, mieluiten iltaisin, jolloin näkisit, tuleeko miehen kotihommista mitään.

niin kauan kun vaimo loisii kotona palkatta, niin saa myös hoitaa työkseen sitä kotia.

Vierailija
13/75 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole voinut ajatella mitään ENNEN kuin väänsit ne mukelot.

Vierailija
14/75 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrä, miksi minun pitäisi kokonaisuudessaan tehdä enemmän kuin mies.

Vierailija
15/75 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin isossa perheessä, missä KAIKKI ovat hyvän ikäisiä osallistuakseen kotitöihin, olisi hyvä tehdä tehtävälista helpottamaan arkea. Listasta jokainen näkee oman nimensä kohdalta, mitä pitää tehdä minäkin päivänä.

Kuulostaa tarinasi siltä, että yrität keksiä jotakin syytä, ettet voisi palata töihin. Onhan se suuri ja ehkä pelottavakin askel kotiäitivuosien jälkeen, mutta pelko laantuu. Ja rahaa kun on enemmän, niin pystytte tekemään kivoja asioita yhdessä lomilla yms. Raha kyllä helpottaa elämää ja näin se myös tuo onnea.

Vierailija
16/75 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä vain oikeus ja kohtuus, että se kotona tuloitta vuosikausia lojuva tekee edes ne kotityöt.

Vierailija
17/75 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vain jo sen vuoksi, että kotona et kerrytä eläkettä. Jos miehesi vaihtaa sinut nuorempaan niin siinäpä sitten ihmettelet millä tulet toimeen.

Itse olin tuossa tilanteessa vuosi sitten. Itseasiassa arjen pyörittämistä helpotti minun töihin lähteminen. Meillä on iltaisin seitsemältä koti kuntoon puolituntinen ja siihen osallistuu kaikki, koti on suurin piirtein kuosissa aina.

Vierailija
18/75 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrä, miksi minun pitäisi kokonaisuudessaan tehdä enemmän kuin mies.

mieshän lupas osallistua kodinhoitoon.

Vierailija
19/75 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi apua, että kuka ehtisi keräämään aina kaikki kamat? Siivoushan on siihen nähden pieni juttu. Toisaalta imuroidakin pitäisi pari kertaa viikossa, kyllä siihenkin äkkiä rahaa menee, jos ulkopuolisella teettää. Mitään ihmeellistä työpaikkaa minun on turha odottaa ilman työkokemusta. Ap

Vierailija
20/75 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka tekisit "enemmän kuin mies", jos tekisit osapäivätyötä ja hoitaisit isoja lapsia???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi