Lue keskustelun säännöt.
Aleksis Kiven koulu
13.08.2012 |
Millainen koulu se on? Erityisesti kiinnostaa ko. koulun kuvataidepainotus.
Kokemuksia, tietoa?
Kommentit (24)
Ainoa negatiivinen asia on liikunnanopettaja Alan R. En päästäisi häntä tyttäreni lähelle.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Arvostan tämän koulun opettajia todella paljon! Vaikuttaa siltä, että kouluja johdetaan tavalla, joka heijastuu henkilökuntaan ja sen kautta oppilaisiin positiivisesti. Käsittääkseni erilaisuutta arvostetaan tässä koulussa paljon ja jokainen saa olla sellainen kuin on.
Itse kävin yläasteen vuonna 1981-1983, iso koulu.
Kävin Aleksis Kivessä yläasteen, 2002-2005. Tykkäsin koulusta tosi paljon, ja ainakin silloin meillä oli tosi kiva yhteishenki koulussa, vaikka oppilaita oli paljon erilaisia aspergereistä ja muoti"pissiksistä" gootteihin ja muihin alakulttuureihin. Varsinkin kahdeksannen luokan proggis lähensi kaikkia, koska se oli niin iso kokonaisuus ja sen tekeminen vei niin paljon aikaa, että kyllä siinä väkisinkin hitsautui porukka yhteen.
Kuvaamataidon opetus oli silloin ainakin hyvää ja laadukasta, samoin musiikki. Minun aikanani ainakin oli studiokin käytössä niille, jotka halusivat tehdä bändihommia. Kannustettiin myös opettelemaan eri instrumentteja vaikka musiikkitaustaa ei olisi ollutkaan. Itse opettelin siellä mm. bassonsoiton. Meillä oli myös ns. musapäiviä, jolloin saatiin esittää harjoittelemiamme biisejä koko koululle. Etenkin bändejä muodostaneet tykkäsivät esiintyä niissä. Luovuuteen kannustettiin ja panostettiin paljon.
Varsin moni jatkoi Kallion lukioon ja on nykyisin teatteri- ja elokuva-alalla.