Kahvitatteko te joka vuosi lapsen synttäreinä kaikki kummit ja sukulaiset?
Meillä noita sukulaissynttäreitä on lapsilla vietetty vain pienenä, 5v eteenpäin lapsella on ollut kaverisynttärit. Lastenkutsut.
Nyt huomasin, että lapsen kummi on suuttunut, kun ei kutsuja synttärijuhlille tule.
Olenko outo, kahvitatteko te kummit ja sukulaiset aina ja ikuisesti lapsen synttäriaikaan?
Kommentit (18)
pidän lapsille kaverisynttärit 4v-10v ja lisäksi aikuisynttärit, joihin kutsutaan kummit ja jokunen perhetuttu.10v jälkeen pidetään synttäreitä vaan kummeille.
itsekin olen loukkaantunut, kun minua ei kertaakaan kutsuttu kummipojan 3v synttäreiden jälkeen synttäreille ja siksi en mennyt lapsen rippijuhliin. Lähetin joka vuosi kyllä postissa synttäri- ja joululahjat , joista ei myöskään kiitosta tullut.
aina kutsutaan kummit kahville, samoin lähisuku. Ei se talouttamme kaada :) .
sekä kaveri- että sukulaissynttärit.
mut kaveripiirissä ja sukulaisten lapsilla on kyllä kakutettu niin kummit ja isovanhemmat kuin kaveritkin. Lapsetkin on lähes poikkeuksetta odottaneet molempia synttärijuhlia. Aion omienkin kohdalla toimia samoin, kyllä nuo sitten kertoo, jos eivät enää halua juhlia viettää.
Meillä kahvitetaan sukulaiset, kummit ja meidän vanhempien läheiset ystävät ketkä ovat tunteneet lapsemme pienestä saakka. Lapset ja aikuiset tulevat juhlistamaan samalla kertaa aina. Mukavia sunnuntaipäiviä nuo kun synttäreitä vietetään.
Mulla 3 lasta ja aina juhlittu kunnolla synttäreitä. Kaverisynttärit ja sukulais-synttärit erikseen ja tietysti on niitä, jotka eivät pääse kutsuttuna päivänä, joten heillekin on järkätty jotain naposteltavaa silloin, kun haluavat päästä. Sehän on tärkeä asia lapselle ja näköjään myös joillekin kummeille.
ja aikomuksena on kyllä kahvitella vielä ainakin 18 v synttäreihin saakka. Ei tuo nyt niin raskasta ole kerran vuodessa tehdä :) Ja minusta kiva, että nähdään isommalla porukalla.
Isokos tapahtuma toi on. Ja kyllä, mua oikeesti ottaa päähän se, että yksi kummitytöistäni on syntynyt heinäkuussa, jolloin järjestetään nämä sukulaisjuhlat, joihin tulee alle 5 vierasta. Olen töissä paikassa joka on koko heinäkuun kiinni. Olemme koko perhe aina koko kk ulkomailla mutta kertaakaan ei meidän takia suostuta juhlaa ärjestämään kuin heinäkuussa. Monta krt olen tätä kysynyt ja aina sanottu ei käy.
minulla 3 lasta, ja aina kaverisynttäreiden lisäksi pidetään mummeille ja kummeille (eli läheisiä ystäviäni käytännössä) kutsut myös. Mikäs sen mukavampaa :)
Itse ainakin kutsun itseni kahville kummilapsen luo, vaikka ei synttäreitä pitäisikään. Kyllä tuo 15v. kummilapseni ainakin kahvit tarjosi kummitädilleen tänä vuonna:) Tämän vanhemman kohdalla pyrin käymään oikeana syntymäpäivänä koska asutaan lähekkäin. Mutta nuoremman kummilapseni kohdalla onneksi on vielä syntymäpäiväkutsu tullut, vaikka jos ei silloin päästä, niin kummilapseni äiti kyllä tietää, että vierailen heillä sitten sopivana ajankohtana.
kaikille kolmelle lapselle. Niin kauan kuin itse haluavat ainakin, toistaiseksi haluavat, vanhin 12v.
synttäreitä. Ei suvulle, eikä kavereille.
Myös omien kummilasteni kohdalla näin tehdään, mutta en kyllä yhtään loukkaantuisi vaikka lopettaisivat sen tavan, nyt kun lapset ovat jo yläasteella.
meillä on neljä lasta ja kaikille heille pidetään synttärit joille kutsutaan kummit ja sukulaiset (ei pelkästään isovanhempia vaan myös tädit ja sedät sekä serkut) Meillä on vielä mun ja miehen isovanhempiakin elossa, joten jokaisilla synttäreillä on vieraita n. 20-30.
Meillä myös tarjotaan vieraille ruokaa ja sen jälkeen kakkukahvit. Lisäksi lapset saavat 5v alkaen pitää kaverisynttärit erikseen.
Lapset ovat nyt 9,7,4 ja 3. Tykkään järjestää juhlia, joten meillä tuo synttäriperinne tulee jatkumaan niin kauan kuin lapset kotona asuvat ja haluavat tuollaisia juhlia viettää.
Neljä lasta. Kolmella synttärit loma-aikana ja neljännellä isänpäivän aikaan. Kauheaa säätämistä ja valittamista tuli synttäreiden ajankohdasta ja lopetettiin sitten järjestäminen kokonaan. Eihän se iso vaiva ole niitä pitää jos ajankohdan kanssa ei tarvisi viikkotolkulla vääntää
synttäreitä. Ei suvulle, eikä kavereille.
Kyllähän jokainen haluaa olla juhlimisen arvoinen...
Emme kuulu kirkkoon ja kummeja ei ole. Sukulaiset asuvat kaukana ja tuskin tulisivat. Kertaakaan ei ole ollut yhtään sukulaista synttäreillä. Kolme lasta 12v-16v. "Viralliset" kaverisynttäritkin lopetetaan 13v päivään.
niin vähän on oikeestaan tekemisissä sukulaisten kanssa.