Miksi päikkärit tuntuu aina niin taivaallisilta?
Aina kun herää päikkäreiltä on niin levännyt ja hyvä olo. Ihan eri kuin yöunien jälkeen. Oaaako joku selittää?
Kommentit (16)
Jos joka yön nukuttuani 7-8h yö unet ja heräån kello 5-6 aamua. Käynyt 3 h kävely lenkillä joka ikinen päivä ja lounaaksi kotiin,kun en ole töissä.Mikään ei ole taivaallisempaa ja ihanempaa kuin päikkärit.Varjele herättämättä minua uniltani silloin, ole tosi kärttyinen !terv.yksin asuva mutsi.
Päiväunille voi mennä ihan rennosti, ei ole mitään velvollisuutta nukahtaa, kuten yöjunille, että olisi sitten aamulla pirteä ja levännyt.
Päiväunilla nukahtaa ja nukkuu usein hyvinkin sikeästi ja sitten on pirteä ja levännyt!
Päikkäreille on ihana nukahtaa, mutta niiltä herääminen on kamalaa. Olo on nuutunut ja tokkurainen. Näin minulla.
Hyi. Päikkäreitten jälkeen olo on kuin krapulassa, eikä yöllä tule uni ja sitten tarvii taas päikkärit jne.
Se kun olet hieman väsynyt. Menet maate, laitat kirjan pois ja ajattelet, että.hieman vain lepäät ja huomaat uinuvasi pois ja nukahdat 😊. Ihanaa.
Miksi illalla nukahtaminen ei käy yhtä helposti?
Minulla taas päinvastoin, päikkäreiden jälkeen on erityisesti maha jotenkin outo ja epänormaali pitkän aikaa niin ettei oikein ruoka maistu.
Olet silloin niin väsynyt, että pienempikin määrä unta virkistää. Nukut todennäköisemmin myös sikeämmin kuin yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi illalla nukahtaminen ei käy yhtä helposti?
Koska sinulla on silloin suorituspaineita. Päivällä ei ole pakko nukahtaa, vaan voi vain levätä hetken, mutta illalla olisi vähintään suotavaa nukahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Se kun olet hieman väsynyt. Menet maate, laitat kirjan pois ja ajattelet, että.hieman vain lepäät ja huomaat uinuvasi pois ja nukahdat 😊. Ihanaa.
Kuulostaa aika kohtalokkaalta....
Päikkärit otetaan kun väsyttää liikaa. Yöunille on pakko ruveta vaikkei väsyttäisi, jotta saisi näennäisesti tarpeeksi unta.
Sohvalle voin torkahtaa, mutta jos meen päikkäreille sänkyyn ja nukahdan kunnolla, niin sen jälkeen tokkurainen olo
Vierailija kirjoitti:
Jos joka yön nukuttuani 7-8h yö unet ja heräån kello 5-6 aamua. Käynyt 3 h kävely lenkillä joka ikinen päivä ja lounaaksi kotiin,kun en ole töissä.Mikään ei ole taivaallisempaa ja ihanempaa kuin päikkärit.Varjele herättämättä minua uniltani silloin, ole tosi kärttyinen !terv.yksin asuva mutsi.
Oi mutsi mutsi stiggaa
Lamppuun eldis
Mä kohta kohta
Delaan jengist veeks
Valkoisen sprigin
Kai mulle jostain slumppaat
Kalsaan skrubuun
Mut kohta slepataan
Oi mutsi mutsi ei sun
Tarvii stiigaa
Kaadat onnen tyypin
Blasariin
Valkoisen sprigin
Kai mulle jostain slumppaat
Kalsaan skrubuun
Mut kohta slepataan
Tuomari Nurmio
Vierailija kirjoitti:
Päikkäreille on ihana nukahtaa, mutta niiltä herääminen on kamalaa. Olo on nuutunut ja tokkurainen. Näin minulla.
Mutta kyllä se silti kannattaa vaikka toipumiseen meneekin tuntikausia.
Mulla on just päinvastoin. Päikkärien jälkeen on aina huono ja tokkurainen olo loppupäivän - en siis harrasta niitä.