Miksi ei tajuta, että liikunta on parempi kuin laihdutus?
Onko tervellisempää laihtua hiukan urheilulla kuin paljon pelkällä syömisellä.
Nykyään ei tajua enää mitään. Tuijotetaan vaan vaakaa ja uskotaan ihmedietteihin.
BMI 25 urheilevalla on paljon parempi ja kauniimpi kuin vaan laihdutettu BMI19.
Kommentit (6)
tarkoitin urheilulla vain aktiivista harrastusliikkumista/-urheilua. Ei muuta.
AP
BMI on 20. Kävelen kyllä koiran kanssa päivittäin pari tuntia mutta yleensä ihmiset ei sitä laske liikunnaksi koska siinä ei tule hiki eikä hengästy. Mulle kuitenkin riittää kaikinpuolin hyvään oloon tämä vähäinen liikunta, ei ole jaksamisongelmia, ei paino-ongelmia, ei mitään terveysongelmia.
En kyllä viitsisi enempää alkaa liikuntaa harrastaa jonkun teoreettisten tulevaisuuden terveyshyötyjen takia, kun en siitä erityisemmin pidä ja nytkään ei ole mitään ongelmaa.
Tuntuu , että töissä tietty porukka laihduttaa aina. Ovat kaikenmaailman kuureilla tai liian niukalla ravitsemuksella. Eivät sitten jaksa liikkua nälkiintyneinä ja vastutuskyky laskee ja saavat joka flunssan. Valittavat kun selkä on jumissa ja päätä särkee. Puduttavat sen painon mitä pudottavat , kuka 5 , kuka 50 kiloa. Ja sitten palaavat entisiin tapoihin ja lihovat taas.
Jos lopettaisivat sen laihdutuksen ja alkaisivat miettiä omaa hyvinvointia . Etsisivät mukavan liikuntalajin ja hemmottelisivat itseään uintiressulla suklaan sijaa. Paino tippuisi ehkä tosi hitaasti, mutta jaksaminen ja elämänlaatu olisivat ihan toista.
Kivoja nää kommentit tältä laihduttajapoppoolta " Helppo sun on kun ei tarvii laihduttaa ". Mitä noihin voi vastata ? Minä syön hyvin , BMI on 24-25 ollut koko aikuisiän ( nyt 50v). Pyöräilen päivittäin 20km työmatkat , joogaan , lenkkeilen ja uin. Nautin elämästä. Oikeasti harmittaa kun näkee miten kauheaa rääkkiä tuollainen laihduttaminen on. Ja jotenkin niin turhaa tuollaisenaan.
että liikunta on aina vastenmielistä pakkopullaa. Luulevat raukat, että laihduttaminen on helpompaa ja tärkeämpää. Eivät tiedä, että kun liikkuu enemmän , on kaikessa energisempi ja kun kunto kasvaa, alkaa liikunta olla palkitsevaa.
Minä aina mieltin , koska pääsisin liikkumaan. En koskaan , että taas pitää mennä.
Saa myötätuntoa ja vertaistukea. Sitten repsahdetaan yhdessä eikä kukaan ota kunnolla vastuuta omasta elämästään.
Liikuntaa harrastava ei paljon tukea saa, kohdellaan kuin petturia jos vuodetsa toiseen nauttii liikkumisesta.
Liikkuminen vaatii paljon vähemmän itsekuria kuin laihdutus. Siksi minä en laihduta vaan pidän huolta kunnostani.
oli tutkimuksissa lievästi ylipainoisilla, siinä BMI 26-27 paikkeilla, eli terveellisintä ilmeisesti olisi olla nykymuotia tukevampi... Mutta kuolleisuus on yleisesti noissa ikäluokissa tosi pieni, ja ei siihen merkittävästi vaikuta liikutko vai et tai onko sun BMI 19 vai 30 tai jotain siltä väliltä. BMI yli 35 alkaa todennäköisesti vaikuttaa.
Mistähän tämä muuten tulee tämä suomalaisten pakkomielle urheilemiseen? Ihan kuin ihminen ei voisi olla terve ja hyvinvoiva pelkällä arkiliikunnalla. Kun todellakin sitä voi olla.