Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrättehän, että lottoamisessa häviää?

Vierailija
13.08.2012 |

Eilen täällä joku taas perusteli lottoamistaan, että "jos ei veikkaa, ei voi voittaakaan".

Kun katsotaan saldo kuolinvuoteella, niin Veikkaus se on joka voittaa. Jos pelaat vaikka viidellä eurolla viikossa, se tekee 260 euroa vuodessa. Ja 30 vuodessa jo 8000 euroa.

Joten viisas on se, joka ei lottoa lainkaan.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottoajien tyhmyys on juuri sama kuin tupakoitsijoidenkin: he eivät tajua, kuinka suuri summa pienistä puroista kertyy. Tupakoitsija säästäisi toki vielä enemmmän, jos lopettaisi addiktionsa.

Tai sitten ne ei vaan jaksa surra kaikkia pieniä puroja. Kerran täällä vaan eletään. Ei ne rahat mulla säästöön jäis kuitenkaan. Ostaisin niillä jotain irtokarkkia ja olisin 30 vuoden päästä 30 kiloa painavampi tai jotain.

Tarkoittaako tuo, että sulla ei ole siis yhtään ylimääräistä rahaa vaan kaikki menee lottoon? omg

Vierailija
22/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, käytte siis ulkomailla neljä kertaa 30 vuoden aikana... Onko 8000 euroa 30 vuoden ajalta mielestäsi suuri summa? Meidän perhe käy kaksi kertaa vuodessa ulkomailla, ja kumpaankin reissuun menee suunnilleen 6000-7000 euroa, eli 12-14 000 vuodessa.

Ei siis haittaa, että rahoilleen ei saa vastinetta - paitsi sen "jännityksen"? Minä lahjoittaisin mieluummin suoraan hyväntekeväisyyskohteeseen kuin kierrättäisin veikkauksen kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottoajien tyhmyys on juuri sama kuin tupakoitsijoidenkin: he eivät tajua, kuinka suuri summa pienistä puroista kertyy. Tupakoitsija säästäisi toki vielä enemmmän, jos lopettaisi addiktionsa.

Tai sitten ne ei vaan jaksa surra kaikkia pieniä puroja. Kerran täällä vaan eletään. Ei ne rahat mulla säästöön jäis kuitenkaan. Ostaisin niillä jotain irtokarkkia ja olisin 30 vuoden päästä 30 kiloa painavampi tai jotain.

Tarkoittaako tuo, että sulla ei ole siis yhtään ylimääräistä rahaa vaan kaikki menee lottoon? omg

No sitä just. Tavoitit olennaisen sisällön viestistäni. Onnittelut.

Vierailija
24/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, käytte siis ulkomailla neljä kertaa 30 vuoden aikana... Onko 8000 euroa 30 vuoden ajalta mielestäsi suuri summa? Meidän perhe käy kaksi kertaa vuodessa ulkomailla, ja kumpaankin reissuun menee suunnilleen 6000-7000 euroa, eli 12-14 000 vuodessa.

Ei siis haittaa, että rahoilleen ei saa vastinetta - paitsi sen "jännityksen"? Minä lahjoittaisin mieluummin suoraan hyväntekeväisyyskohteeseen kuin kierrättäisin veikkauksen kautta.

niin niin

Vierailija
25/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen täällä joku taas perusteli lottoamistaan, että "jos ei veikkaa, ei voi voittaakaan".

Kun katsotaan saldo kuolinvuoteella, niin Veikkaus se on joka voittaa. Jos pelaat vaikka viidellä eurolla viikossa, se tekee 260 euroa vuodessa. Ja 30 vuodessa jo 8000 euroa.

Eli yksi rivi lottoa maksaa ilmeisesti 70 senttiä? jos lottat joka viikko se tekee n. 37 euroa ja joka toinen viikko esimerkiksi n. 20 euroa vuodessa. Eli varsin pienellä panostuksella pääsee kiinni mahdollisuuteen voitttaa miljoonan ja matemaattisesti on jo varsin todennäköistä että vuoden aikana voittaa esim. kerran neljä oikein joka jo pienentää sijoitetun pääoman menetystä. Eli näin lotottuna panos-tuotos-suhden ei ole ollenkaan huono ja voisi tuon 20 huonomminkin käyttää.

Lopuksi on pakko todeta että matemaattisesti on sitten sinällään tyhmää ostaa 2 tai vaikka 100 riviä lottoa koska todennäköisyys sille miljoona voitolle ei juurikaan kasva mutta rahaa menee. Sen sijaan yksi rivi nostaa voiton todennäköisyyttä sen 100% ts. jos et veikka et voi voittaa.

Vierailija
26/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lahjoitapa sitten! Jos tuohon konditionaalin on uskominen, et lahjoita rahaa mihinkään. Minä lahjoitan rahaa sekä veikkauksen kautta, että suoraan, mm. kaukomatkoillani suoraan vähäosaisille.

Vierailija
27/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lottoa viikottain, vain silloin kun on todella iso potti jaossa, ja silloin kunnolla eli 9 numeron järjestelmän, joka muistaakseni maksaa 36 €. Siinä on se hyvä puoli, että pienetkin voitot moninkertaistuvat, tässä taannoin voitin vähän yli 800 €, jolla voinkin sitten lotota pitkään joutumatta tappiolle.

Niin, ja missään ärrällä en rupea jonottamaan, kotikoneella sen teen ja kone saa arpoa numerot. Nih!

Vierailija
28/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottoajien tyhmyys on juuri sama kuin tupakoitsijoidenkin: he eivät tajua, kuinka suuri summa pienistä puroista kertyy.

Tupakoitsija säästäisi toki vielä enemmmän, jos lopettaisi addiktionsa.

Eikö jonnekin ulkomaille matkustaminen ole ihan yhtä paljon rahan heittämistä taivaan tuuliin kuin lottoaminenkin? Lotosta jaa parilla eurolla "jännitystä", matkustamisesta "elämyksiä".

On ihan sun subjektiivinen näkemyksesti, että lottoon laitetut rahat olisivat menneet turhuuteen.

Samalla tavalla jokainen voisi lopettaa vaikka maidon juomisen, siitäkin säästyisi monta euroa ja vuosikymmenissä kertyisi summa jolla voisi matkustaa ulkomaille.

Vierailija
29/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottoaminen on mun pieni viikottainen iloni. On hauskaa jännittää, tuleeko voittoa ja samalla unelmoida mitä sillä pääpotilla tekisi. Joo, se on just se jos ei veikkaa, ei voi voittaa. Mutta miksi ihmeessä ei saisi olla? Ihmiset tarvii unelmia ja mahdollisuuksia, vaikka ne mahdollisuudet olis ihan häviävän pieniä. Mä ainakin tarvitsen. Enkä varmasti lopeta lottoamista sen takia että siinä häviää. Hallelujaa, mä elän tässä hetkessä, en tasan mieti mitään kuolinvuoteelle asti.

Vierailija
30/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lahjoitapa sitten! Jos tuohon konditionaalin on uskominen, et lahjoita rahaa mihinkään. Minä lahjoitan rahaa sekä veikkauksen kautta, että suoraan, mm. kaukomatkoillani suoraan vähäosaisille.

En tosiaan lahjoita suomalaisille luistelijoille tai eläkeläisten maalauskerhoihin. Pidän muita kohteita tähdellisimpinä avustuskohteina, lähinnä ihmisoikeuden toteutumista ja nälkää näkeviä lapsia. Ja hyvähän se on, että joku noitakin tukee, nyt on päätetty että veikkaus tukee.

Mutta lottoamalla et kyllä voitolle jää. Etkä kaukomatkoillasi pelkästään tue köyhiä vaan kaukolentojen aiheuttamien ympäristöhaittojen vuoksi myös heiltä viet.

Vierailija
31/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun samoilla numeroilla pelatessa mahdollisuutesi kasvaa joka kerran.

Vierailija
32/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

I just love this av-mummy logic!

Vierailija
33/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lottoamalla et kyllä voitolle jää. Etkä kaukomatkoillasi pelkästään tue köyhiä vaan kaukolentojen aiheuttamien ympäristöhaittojen vuoksi myös heiltä viet.

Eli jos lahjoitan kaukomaiden köyhille jonkun suomalaisen järjestön kautta, koituu siitä vähemmän ympäristöhaittoja kuin jos lennän itse paikan päälle avustamaan? Eikös ne järjetöjenkin avustustyöntekijät lennätetä paikanpäälle? Vai viedäänkö ne purjelaivoilla? Miten se, että minä vietän kuukauden talvella vaikka Vietnamissa ja autan siellä agent orangen uhreja on jotenkin pahempaa ympäristölle, jos minun tilallani olisi vaikka punaisen ristin työntekijä?

Olen ollut ulkomailla töissä, ja sen jälkeen en enää periaatteesta esim, punaiselle ristille rahaa anna, kun olen nähnyt miten he varoja käyttävät. Autan siis mieluummin itse suoraan paikan päällä.

Veikkauksen voittovarojen käyttöä valvotaan ihan jo lain puitteissa todella tarkasti, ja mielelläni lahjoitan veikkauksen kautta suomalaisiin kohteisiin. Hyvänä lisäbonuksena on vielä miljoonavoiton mahdollisuus...

Vierailija
34/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yksi rivi lottoa maksaa ilmeisesti 70 senttiä? jos lottat joka viikko se tekee n. 37 euroa ja joka toinen viikko esimerkiksi n. 20 euroa vuodessa. Eli varsin pienellä panostuksella pääsee kiinni mahdollisuuteen voitttaa miljoonan ja matemaattisesti on jo varsin todennäköistä että vuoden aikana voittaa esim. kerran neljä oikein joka jo pienentää sijoitetun pääoman menetystä. Eli näin lotottuna panos-tuotos-suhden ei ole ollenkaan huono ja voisi tuon 20 huonomminkin käyttää.

Lopuksi on pakko todeta että matemaattisesti on sitten sinällään tyhmää ostaa 2 tai vaikka 100 riviä lottoa koska todennäköisyys sille miljoona voitolle ei juurikaan kasva mutta rahaa menee. Sen sijaan yksi rivi nostaa voiton todennäköisyyttä sen 100% ts. jos et veikka et voi voittaa.

ensinnäkin rivi maksaa nykyisin euron, muistaakseni. Ja siis kyllä kahdella rivillä on kaksi ja sadalla rivillä sata kertaa paremmat mahdollisuudet voittaa kuin yhdellä, mutta edelleenkään ei kovin suuret.

Vierailija
35/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

I just love this av-mummy logic!

mutta taisitkin tarkoittaa itseäsi.

Vierailija
36/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kerro nyt oikeasti, oliko tämä vitsi?

Vierailija
37/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kerro nyt oikeasti, oliko tämä vitsi?

Vierailija
38/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaupassa ei kannata laittaa hedelmäpussia solmuun ennen punnitusta koska solmu painaa!

Vierailija
39/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaupassa ei kannata laittaa hedelmäpussia solmuun ennen punnitusta koska solmu painaa!

Vierailija
40/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pussikin painaa. Lätkä pussiin ja vasta sitten hedelmät sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi