Tekivätkö vanhempani oikein?
Olemme muuttamassa suurtöisestä omakotitalosta kerrostaloasuntoon keskustaan. Vanhempani, eläkkeellä oleva ihan reipas ja täysjärkinen pari, tietävät aikeistamme. He ovat vuosien varrella antaneet meille monenlaista puutarhanhoitoon ja esim. ruohonleikkuuseen tarkoitettua konetta. Ei sis lainaksi vaan ihan antaneet, useat jo vuosia sitten.
Nyt he ovat sitten kysyneet tietämättäni siskoltani ja hänen mieheltään, tarvitsevatko he niitä koneita ja siskoni sanoi ottavansa ne mielellään ja nyt vanhempani ovat siskon miehen kanssa tulossa hakemaan tavaroita täältä talomme varastosta.
Olen ihan puulla päähän lyöty. Minusta tämä ei ole ihan asiallista käytöstä. Vai olenko nyt ihan väärässä, jos koen, ettei tämä nyt mene ihan oikein.
Kommentit (4)
jutella asiasta ilman, että on puhunut teidän kanssa, mutta varmaan pitävät itsestään selvyytenä, että koska te ette niitä enää tarvitse ja he ovat ne teille ostaneet, on reilua, että ne pysyvät suvussa ja niistä on iloa siskosi perheelle, varsinkin jos vanhempasi eivät ole voineet yhtä paljon siskollesi ostella.
Tällaisessa tilanteessa olisin varmaan ehtinyt jo itse kysyä siskoltani, joten en voi kuvitella loukkaantumista tms.
Vanhempasi mielestäni ovat toimineet hieman tökerösti, mutta ymmärrettävästi enkä sitä missään nimessä vääräksi sanoisi jos en ehkä ihan täysin oikeaksikaan tavaksi.
No jopa helpotti. Nyt laitan kaikki kummastuneet ja vähän kai loukkaantuneetkin tunteet syrjään ja menen mukaan kantamaan tavaroita peräkärryyn ja tarjoan porukalle kahvit päälle. Olipa hyvä että kysyin täältä enkä hautonut tätä enää yhtään pitempään.
(Siis vanhempani eivät niitä meille ostaneet, vaan ne ovat heidän käytettyjä koneita, kun luopuivat omasta talostaan ja valtavasta puutarhastaan ja koneet menivät puoliksi minulle ja siskolleni. Mutta ei se tässä nyt ole hirveän tärkeä pointti kuitenkaan.)
aikoinaan astiastiastoa, pieniä keittiötavaroita, sohvaa jne. Aina kun luovun jostain tai joku hajoaa tai laitan kaappiin säilöön, niin on viemässä niitä kotiinsa tai lahjottamassa jollekin. Aivan sama olenko saanut ne synttärilahjaksi tai jotain, niin hän haluaisi ne. Sain sohvan "perinnöksi" ja se oli 10 vuotta kovassa käytössä ja siitä oli käsinojat rispaantuneet eikä vuodesohvaosa pysynyt enää paikoillaan. Mun äiti suuttui verisesti, kun kuuli meidän heittäneen "perintöäni" kaatikselle.
Ettehän tekään ole niistä mitään maksaneet...