Nuoret ei vaan osaa
kun haluan kunnon asiakaspalvelua etsin sen paikan vanhemman henkilön ja menen sen pakeille. Toimii alkossa, ravintoloissa, pankissa jne jossa tarvitaan kokemusta ja asian tuntevuutta ja osataan palvella. Pissikset on ihan nättejä, mutta ne sählää ja osoittavat asiantuntemattomuutensa heti kun suun avaavat. Tämä on karu tosiasia joka on tullut taas tänäkin kesänä niin monesti todistettua. Mutta jos haluan uimalipun tai hampurilaisen sen osaa nuorempikin antaa. Ja kaupan kassallakin nuori pärjää jos on vaan tavalliset ostokset.
Kommentit (8)
Minä niitin ilmaisena harjottelijana pelkkää kiitosta työssäni, jota tein 6kk. Eivät palkanneet, kiitettävän työtodistuksen ja suosittelijan kyllä sain. Paljonpa lohdutti; myöhemmissä työhaastatteluissa haastattelijat tsekkasivat todistukseni ja silmissä välähti: "olet ollut aiemmin harjoittelijana, tulisitko meillekin harjoittelemaan? / oletko oikeutettu palkkatukeen?" Voi vittu, oikeasti..! Periaatteesta olen kieltäytynyt tekemästä enää päivääkään ilmaista työtä ja harmittaa, kun kukaan ei palkkaisi omalla rahallaan. Hyvä asiakaspalvelija olen, suorastaan syntynyt siihen hommaan.
Itse olen töissä erikoistavarakaupassa, jossa todella tarvitaan paljon tietämystä asioista. Asiakkaat lähtevät aina kaupasta hyvillä mielin palveluni jälkeen. Onhan se varmasti niin, että aloituksesi pitää paikkansa suurelta osin, mutta ei toki aina.
-nuori
Miten yli 30 vee pääsisi ikinä töihin, jos nuoret kuin ihmeen kaupalla osaisivat ja ymmärtäisivät enemmän kuin vuosia harjoitelleet. Ja sitten se osaaminen vaan rupeaisi katoamaan :D. Voi haloo nyt taas tätäkin aloitusta. Maalaisjärki hoi.
Kaikkea EI voi oppia kerralla.
Serkkuni (20) ja anoppini (45) ovat molemmat tarjoilijoita ja kesän muualla töissä kuin omassa paikassaan. Molemmat sanoivat että menee aikansa ennen kuin oppii esim. kertomaan tarjolla olevista viineistä, kun saattavat olla ihan eri valikoimaa kun omassa vakkaripaikassa.
Myös talon tavat voivat olla ihan erit. Mutta kysyvähän ei tieltä eksy ja aina oppii uutta ja tulee vielä paremmaksi työntekijäksi.
usein ovat työstään vielä innostuneita. Ei mua haittaa ollenkaan, jos hän ei jotain tiedä, enhän minäkään tiedä työssäni kaikkea. Sitten otetaan asioista selvää. :) Sekä nuori että vanhempikin työntekijä kehittyy koko ajan. Tärkeintä on asenne, joka on useimmilla nuorilla kohdallaan.
No nyt on kyllä pakko sanoa, että tulipa ihan puun takaa tuollainen tieto, että vanhemmilla ja pidempään siinä työpaikassa olleilla on enemmän kokemusta kuin sillä nuoremmalla. :O Wau...enpä olisi kyllä itse arvannut. ;D
Itse saan useimmiten ystävällisempää ja iloisempaa palvelua nuorilta kuin vanhoilta. Ehkä asiantuntemus ei ole vielä huipussaan, mutta asenne useammin kohdillaan. Toki hyviä ja huonoja asiakaspalvelijoita löytyy kaiken ikäisiä. Välillä esim. kaupan kassalla vanhempi naismyyjä juttelee ja hymyilee vanhemmille "aikuisille" asiakkaille minua ennen ja jälkeen. Mutta minulle ei sano edes moi ja tämä huono palvelu toistuu kaikkia nuoria kohtaan. Itse olen 23 eli en ihan mikään teini enää. Itse pyrin työssäni palvelemaan kaikki asiakkaita tasapuolisesti. Minulle itselleni on oikein nuorten asiakkaiden ja lasten kanssa vaikeaa keksiä jutun juurta, mutta heillekin aina hymyilen ja käyttäydyn ystävällisesti. (toimin siis kampaajana)
niin tämä pissis alkoi kiimaisesti nuolemaan sitä poikaa siinä kaikkien markettiasiakkaiden edessä! Ei syöty mansikkarahkaa ei.