Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" naittamisesta"

26.11.2005 |

sorry raflaava otsikko, mutten keksinyt parempaakaan nimeä aloitukselle. ymmärtänette kuitenkin mitä sillä tarkoitan jos jatkan muutaman rivin verran.

onko teillä puolisoilla/puolisoehdokkailla kokemusta sellaisesta että miehen kaverit olisivat löytäneet miehellenne uuden puolison? olen aika ristiriitaisessa tilanteessa, sillä ystäväni avomiestä ollaan kuulemani mukaan naittamassa eräälle toiselle naiselle kaveriensa toimesta. mies ei ole (vielä) aktiivisesti osallistunut näihin etsintöihin mutta miehen kaverit ovat jo löytäneet sopivan vaimoehdokkaan.

minulle tämä on sen verran herkkä aihe, että tuskastuin välittömästi kun asiasta kuulin. onko muilla kokemuksia tällaisesta? minun on hyvin vaikeaa olla kertomatta ystävälleni tilanteesta, vaikka samalla työntäisin lusikkani varsin kuumaan soppaan.. en siis oikein tiedä mitä odottaa tapahtuvaksi seuraavaksi.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Alkuperäiseen viestiin kommentoisin, että enpä ole koskaan kuullut tuollaisesta! Aika outoa, että mies haluaisi itselleen harjoittavan muslimivaimon, jos ei ole itse kiinnostunut uskonnosta kovinkaan syvällisesti? (Esimerkiksi avoliitossa asuminenhan ei ole muslimimiehelle sallittua.) Toivottavasti mies ei itse ole mukana tuossa vaimonetsimishommassa, jospa se on vain jotain kavereiden härnäämistä."

no onpa tosi hauskaa härnäämistä!! :0/

mieshän voi " palata" takaisin uskoonsa ja tämän vuoksi ehkä haluaa uskovan muslimivaimon. mutta koska hän on jo tottunut suomeen ja suomalaiseen mentaliteettiin hän ei haluakaan itselleen oman maan vaimoa vaan " sekoituksen" ? yksi hyvä sieltä ja toinen täältä. sen käsityksen perusteella mitä olen saanut teistä muslimikäännynnäisistä (kaikella kunnioituksella!), taitaapa mies iskeä kirveensä kiveen..

miksi en voi tuntea muuta kuin syvää halveksuntaa näitä miehiä kohtaan!?

Vierailija
22/49 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellimo:

[b] ystäväni ei ole käännynnäismuslimi vaan nainen, jolla ystäväni miestä naitetaan! tällä naisella ei ole miestä ollenkaan vaan sellaista hänelle tässä nyt etsitään. [/b]

ystävälläni ei ole mitään mahdollisuuksia tietää tästä asiasta, sillä miehessä ei näytä olevan tarpeeksi " miestä" tunnustamaan asiaa. ystäväni muuten _on_ tekemisissä miehensä kavereiden kanssa joten kaverit kyllä tietävät varsin hyvin missä suhteessa mennään. sillä ei vaan näytä olevan mitään merkitystä!

silläkään ei näyttäisi olevan tässä tapauksessa merkitystä tunnetaanko miehen kavereita vai ei. kyllä kaverit oikeasti osaavat pitää suunsa kiinni oikeissa paikoissa sekä toimia tarvittaessa vaikka selän takana. sori vaan, mutta tällaista on meno arabien keskuudessa ainakin suomessa. ja ei, tämä ei ole vain tapamuslimien käytäntö vaan mukana on ihan " partatyyppejäkin" .

en voi uskoa, etteikö kukaan muu kuin mrs.o ole törmännyt vastaavaan? ei nämä piirit nyt _niin_ suuria ole?! :0

Että kuka nyt oli kuka niistä naisista?

Ei ole piirit suuret ei, mutta kuka mitenkin piireihin pääsee sisälle, on sitten se toinen juttu ;)

Mä oon ollut mamualan " aktivisti" -80-luvun lopulta ja tunnettu siitä, et autan ja neuvon, jos jollain ongelmia ja en pelkää myöskään viranomaistyön kritisointia. Koska muhun luotetaan asiassa kuin asiassa, mulle myös kerrotaan asioita, joita tyttöystävät ja vaimot eivät osaa aavistaakaan. Etenkin, kun suurin osa uusistakin tuttavuuksista on yleensä tajunneet het kättelyssä, et mä oon " yks jätkistä" , enkä panopuu tai lupa ;)

Kaverit osaa pitää suunsa kiinni myös muiden kuin arabien keskuudessa. Esim. yks afrikkalaisisukki piti kahta perhettä samalla paikkakunnalla vuosikaudet (en asunut ko. kaupungissa). Molempien perheiden lapsista osa oli jo kouluikäisiä, kun virallinen vaimo viimein avasi silmänsä. Toinen vaimoke tiesi olevansa toinen heti alusta lähtien. Mutta vaimo ei epäillyt ikinä mitään, vaikka mies luuhasi missä sattui. Vaimon ystävä sai viimein vahingossa vihiä asiasta ja miehen elämä muuttui kertaheitolla ;) Kaikki kaverit ko. tapauksessa tiesi, myös osa kavereiden vaimoista tiesi. Vaimokkeen kotona vierailtiin useinkin, vaimon vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tällä palstalla eräät käännynnäismuslimit ovat kirjoitelleet, että heillä ei ole mitään oikeutta kysellä miehensä menoja ja tuloja ja se kuuluu heidän oppinsa mukaan uskontoon. Näin siis on tuossa Hayfan ketjussa, missä hayfa epäilee miehensä pettävän. Käy lukemassa ainakin Asmaan viestit ja ehkä jonkin verran muitakin.

Mies ei ole kovin tarkka uskonnosta, joten hänelle esimerkiksi pettäminen on aivan hyväksyttävää. Sitä paitsi kavereillakin saattaa olla useampi tyttöystävä ja heille tämä on jonkinlainen kehumisen arvoinen asia.

Kavereista on siis häpeällistä, että mies pysyy vain yhden naisen kanssa ja heidän mielestään kaverinkin pitäisi olla vapaa pettämiseen. Tällaisia miehiä on olemassa, jotka jopa kehuvat pettämisillään ja se on heille jonkinasteinen miehuuden merkki.

He siis etsivät kaverille tällaista vaimoa, joka hoitaa kodin, mutta ei kysele miehen menoja ja ei halua liikkua hänen kanssaan niin kuin useimmat suomalaiset vaimot haluavat tehdä. Suomalainen vaimohan haluaa yleensä mennä ulos miehen kanssa, järjestää perhetapaamisia ja muutenkin jutella miehen tuloista ja menoista. Niinpä tällainen hiljainen vaimo, joka ei utele liikoja on kavereiden mielestä sopiva miehelle, jotta he " vapauttaisivat" hänet samanlaiseen elämään kuin mitä kaveritkin elävät.

Voi olla, että tämä mies itse ei oikeasti edes välitä kavereiden jutuista ja hänen mielestään ne jutut voivat olla jopa lapsellisia.

Vierailija
24/49 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti :(

Vierailija
25/49 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsitin sen ensimmäisen viestin väärin. en kuitenkaan usko että tässä on kyse panopuun etsimisestä, mieshän voi pettää (ja saattaa olla pettänytkin jo, todisteet vain puuttuvat) ystävääni.

selvennykseksi: ystäväni, vaikka pirkko, on ihan tavis suomalainen nainen. hän vain seurustelee ulkomaalaisen miehen, sanotaan vaikka mohammedin kanssa. mohammedin kaverit ovat nyt, syystä jota emme tiedä, valinneet mohammedille uuden vaimon johon he haluaisivat mohammedin tutustuvan.

tämä nainen, vaikkapa fatima( syntymänimeltään liisa), on kääntynyt muslimiksi ja haluaisi nyt miehen jonka kanssa yhdessä palvelisivat allahia ja kenties perustaa perheenkin. mikäpäs siinä: mohammedhan on oikein hyvä vaihtoehto (mitäs siitä vaikka hänellä on avovaimo..se on vain hidaste).

anteeksi vain, mutta toinen puoli minusta toivoo että mohammed ja fatima menevät naimisiin, sillä mohammed on aiheuttanut pirkolle NIIN paljon surua ja murhetta. näin kaikki ansaitsisivat toisensa..toinen puoli minusta tietysti toivoo että asiat selviäisivät jollakin vähemmän julmalla tavalla!

Vierailija
26/49 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun seurustelin nykyisen mieheni kanssa emmekä vielä asuneet yhdessä, miehen tuttavat etsivät ja esittelivät hänelle vaimoehdokkaita. Sen vielä ymmärsin. Kyllähän hyvä vaimo helpottaa elämää ;)

Mutta vielä silloinkin, kun elimme avoliitossa, nuoria neitokaisia pörräsi ympärillä. Eräänkin perhe oli sitä mieltä, että mieheni on turhan hyvä " saalis" tuhlattavaksi suomalaiselle naiselle. Kesti jonkin aikaa ennen kuin mieheni tajusi ja uskoi, mitä on tekeillä: miksi mua ei koskaan kutsuttu tähän perheeseen; jos mä vastasin puhelimeen, luuri lyötiin korvaan jne.

Tässä asiassa ei paljon muuta voi toivoa kuin että miehessä on sen verran miestä, että hän itse päättää, mitä tekee, ja rehellisesti kertoo päätöksestään.

Vierailija
27/49 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketkä palstan suomalaismuslimiesta ei saa tietää miehensä kavereista ja menoista ihan nimimerkin kera?

Ellimo: tämä " fatima" ko tietää avovaimosta? Miten voit tietää sen olevan näin jos kerran kaikki tuntuvat valehtelevan kaikesta?

Jos mies on mukana jutussa niin kerro sille " pirkolle" nyt ja heti! Miten voit edes miettiä asiaa?

Nyt alkoi vaan tämä juttu kuullostaa vähän liian tutulta ainoa vaan että ei ihan samoin yksityiskohdin...

Tiedän minäkin kaikenlaisia juttuja niin suomalaisista kuin mokuistakin mutta meidän lähituttavapiirissä on kilttejä perheenisiä. Eipä työn ja lastenhoidon välissä paljon muuta ehtisi:)

Vierailija
28/49 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän minäkin kaikenlaisia juttuja niin suomalaisista kuin mokuistakin mutta meidän lähituttavapiirissä on kilttejä perheenisiä. Eipä työn ja lastenhoidon välissä paljon muuta ehtisi:)

Hävyttömän moni peluri on itseasiassa vaimonsa, lähipiirinsä ja ulkopuolisten silmissä " kiltti perheenisä" . Vuorokausissa kun on 24 tuntia ja viikossa 7 päivää jne. Pettämisiin ja muihin seikkailuihin kun ei välttämättä tarvita yön tunteja.

Vierailija
29/49 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhve:

Eli tällä palstalla eräät käännynnäismuslimit ovat kirjoitelleet, että heillä ei ole mitään oikeutta kysellä miehensä menoja ja tuloja ja se kuuluu heidän oppinsa mukaan uskontoon. Näin siis on tuossa Hayfan ketjussa, missä hayfa epäilee miehensä pettävän. Käy lukemassa ainakin Asmaan viestit ja ehkä jonkin verran muitakin.

Missä kohtaa olen sanonut, että ei ole oikeutta kysellä miehen menoja ja tuloja? Virkistä muistiani.

Vierailija
30/49 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ellimo: tämä " fatima" ko tietää avovaimosta? Miten voit tietää sen olevan näin jos kerran kaikki tuntuvat valehtelevan kaikesta?

Jos mies on mukana jutussa niin kerro sille " pirkolle" nyt ja heti! Miten voit edes miettiä asiaa?"

en tunne fatimaa joten EOS. jos olet näin käsittänyt viestistäni, niin olen pahoillani epäselvästä ilmaisusta. pirkolle en ole halunnut kertoa kahdestakaan eri syystä:

- sekaantuminen ihmissuhdekuvioihin ei ole ikinä ollut hyvä idea: useimmiten kaiken skeidan saa se joka toimii totuuden torvena

- sanoinkin jo, että toisaalta ystäväni elämä tuskin tulee radikaalisti muuttumaan huonompaan suuntaan jos mohammed ikuisiksi ajoiksi häipyisikin hänen elämästään. tämä siis VAIN ja ainoastaan minun mielipiteeni, jota siis ystäväni ei missään tapauksessa jaa.

Vierailija
31/49 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minäkin tunnen kiltin perheenisän joka pitää maahantuontivaimoa kotona ja liihottaa toisen naisen kanssa säännöllisin väliajoin.

totta: ei pettämiseen yön tunteja tarvita!

ja ajatelkaapa sitä, että kuka tahansa kyseessä olevista miehistä ja/tai naisista voi hyvinkin olla te itse tai miehenne.

Vierailija
32/49 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinkakohan moni palstan naisista on todellisuudessa ollut samassa tilanteessa kuin liisa?!

Vierailija
33/49 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, ellimo, onko tämä " pirkon mies" tosissaan etsimässä uutta vaimoa? Vai onko homma kavereiden puhetta/junailua? Eihän tuo kivaa käytöstä ole kavereilta, mutta niin vain monet kuvittelevat toimivansa kaverinsa parhaaksi. Mieheltäni on mun läsnä ollessa ja kuullen tiedusteltu, eikö vaimo omasta kulttuurista olisi kuitenkin parempi kuin suomalainen. Siitä ne ennakkoluulot ovat pikku hiljaa karisseet. Ja mieheni on vastannut, ettei hän halunnut palvelijaa vaan vaimon.

Mies (tai vaimo) voi pettää, oli siihen kuinka vähän tai paljon aikaa tahansa ja vaikka puoliso kuinka haukkana vahtisi tai sitten antaisi viilettää turuilla ja toreilla. Joko toiseen voi luottaa tai sitten ei. Se, joka pettää, tekee väärin; ei se, joka on ollut sinisilmäinen ja halunnut luottaa.

Vierailija
34/49 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli tuolta Hayfan ketjusta jäänyt päähän tämä viesti:

" Asmaa - 24.11. 16:35 (90/118)

Muita asioita voi toki epäilläkin.. mutta tästä olisin eri mieltä, muslimina. Harjoittava muslimimies (en sano että kyseessä olisi sellainen, mutta tämä vaan selventävänä pointtina) ei varmasti halua vaimonsa tapaavan kaikenmaailman miehiä.. kuten Mariam taisi jo aiemmin tässä ketjussa sanoa, niin ei ole mitenkään outoa ettei tapaa puolisonsa kavereita, muslimeilla siis. Meillä myös näin, minä en tapaa mieheni kavereita - en ole heidän kanssaan missään tekemisissä kuten ei miehenikään ole minun ystävieni kanssa missään tekemisissä. Saatan tietää hänen kavereitaan nimeltä, tietää missä he asuvat - mutta siihen se jääkin. "

Erityisesti viimeinen lause " Saatan tietää hänen kavereitaan nimeltä, tietää missä he asuvat - mutta siihen se jääkin." antaa sen mielikuvan, että on olemassa myös iso joukko kavereita, joita et tunne edes nimeltä, saati tietäisit, missä päin he asuvat. Siitä jäi myös mielikuva, että et edes saa kysyä tai jos kysytkin, miehesi ei tarvitse vastata muuta kuin, että hän ei halua kertoa.

Tämän viestin jälkeen olit paljon selittelyllä muuttanut ja keventänyt tätä aiheeseen liittyvää ensimmäistä viestiäsi. Lopulta tiesit jo miehesi menot ja ystävät ja te ja jopa tapasitte keskenänne perheittäin, mutta et vain kahvitellut samassa pöydässä miesten kanssa.

Kumpi lie sitten totuus?

Vierailija
35/49 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin aiempiin kirjoituksiini liittyen: siltä varalta, että jollekulle asialla olisi merkitystä, todettakoon, ettei mieheni ole muslimi. Enkä minäkään.

Vierailija
36/49 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mies (tai vaimo) voi pettää, oli siihen kuinka vähän tai paljon aikaa tahansa ja vaikka puoliso kuinka haukkana vahtisi tai sitten antaisi viilettää turuilla ja toreilla. Joko toiseen voi luottaa tai sitten ei. Se, joka pettää, tekee väärin; ei se, joka on ollut sinisilmäinen ja halunnut luottaa."

ja näin olen sanonutkin tuossa hayfa-ketjussa. ninnille muuten vastaisin, etten tosiaan tiedä miehen todellisia tarkoitusperiä. olen tämän miehen kanssa hyvää-päivää -väleissä ja olemme kyllä jutteluväleissä. emme kuitenkaan taida olla niin läheisiä, että mies tunnustaisi minulle etsivänsä uutta vaimoa.

Vierailija
37/49 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä tuntuu, että kaikki ymmärretään toisin kuin tarkoitan :(. Ja taas selvityksiä sanoihini.. ettet nyt vääntelisi niitä. En kyllä ole mielestäni " keventänyt" tai selitellyt mitään, tämä on kyllä ihan omaa päättelyäsi tuhve ja kenties juuri tätä kirjoitetun viestinnän ongelmallisuutta. No, tässä Asmaa 101, ymmärrä mitä kirjoitin LOL

Erityisesti viimeinen lause " Saatan tietää hänen kavereitaan nimeltä, tietää missä he asuvat - mutta siihen se jääkin." antaa sen mielikuvan, että on olemassa myös iso joukko kavereita, joita et tunne edes nimeltä, saati tietäisit, missä päin he asuvat.

Huoh. Tiedätkö itse miehesi jokaikisen tuttavuuden nimeltä ja vielä osoitteeltaankin? Tarkoitin tällä lauseella sitä, että osan ystävistä " tunnen" tällä tavalla, siis tiedän heidän nimensä ja asuinpaikkansa - mutta siihen jää se tunteminen, en siis tapaa heitä. En kyllä olettanut, että sen voisi sitten käsittää niinkin, että olisi kasapäin heitä, joita en tunne - jos ilmaisen sen, että saatan tietää hänen ystävänäsä nimeltä. Missä kohdin ilmaisin mitään lukumääristä tms - siis niin, että voisit sanoa, että on iso joukko kavereita, joita en tunne edes näin? Tämä on ihan täysin omaa päätelmääsi.

Siitä jäi myös mielikuva, että et edes saa kysyä tai jos kysytkin, miehesi ei tarvitse vastata muuta kuin, että hän ei halua kertoa.

Jälleen oma mielikuvasi. Itse en ole lainkaan moista asiaa ilmaissut. Kyllä minä mieheltäni kysyn, mihin hän on menossa.. ja aina hän on minulle vastannut ja vielä kysyy melkein aina, että olisiko minulle tärkeämpää, joka estää hänen menonsa.

Tämän viestin jälkeen olit paljon selittelyllä muuttanut ja keventänyt tätä aiheeseen liittyvää ensimmäistä viestiäsi. Lopulta tiesit jo miehesi menot ja ystävät ja te ja jopa tapasitte keskenänne perheittäin, mutta et vain kahvitellut samassa pöydässä miesten kanssa.

Tässä ei ole mitään muuta epäselvää kuin sinun pitkälle vedetyt päätelmäsi. Minä en ole sanonut noita asioita, joita olet itseksesi päätellyt. Jo tuossa ensimmäisessä viestissäni ilmaisen, että tunnen mieheni ystäviä.. en siis ole keventänyt tai selitellyt mitään. Ja jos siihen lisään, että voimme tavata perheittäin, mutta olemme siltikin erillään, koko tapaamisen aikana miehet ja naiset eivät ole samassa tilassa - niin millä lailla se on tilanteen " keventämistä" ? En edelleenkään tunne miehen ystäviä sen paremmin vaikka olenkin heidän kotonaan.

Kumpi lie sitten totuus?

Totuus on se, että sinä voisit hillitä mielikuvitustasi. Tämä tuntuu olevan yleinen ongelma tällä palstalla, että viesteistä tehdään täysin omia päätelmiä, joita sitten viljellään muissa keskusteluissa, kuten tässä juuri kävi.

Vierailija
38/49 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asmaa:

Tämä tuntuu olevan yleinen ongelma tällä palstalla, että viesteistä tehdään täysin omia päätelmiä, joita sitten viljellään keskusteluissa, kuten tässä juuri kävi.

Viitaten naisten ympärileikkauskeskusteluun ;)

Vierailija
39/49 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä uskon vieraissa juoksemisen olevan fyysisesti suhteellisen mahdotonta jos mies käy töissä (ja vaimo vielä tietää miten pitkät päivät jne) ja kaiken vapaa-aikansa viettää joko vaimon ja lasten tai lasten kanssa:)

Miten ihmeessä te jotka olette sitä mieltä että nämä mamu-miehet (ja etenkin teidän miestenne ystävät!)juoksevat joka helmaan tai ainakin kahteen yhtä aikaa voitte elää suhteessa mamun kanssa?

Vierailija
40/49 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain sen kuvan viestistäsi jossa sanoit että kaikki saisivat ansionsa mukaan tjsp. Mitä pahaa tämä fatima on tehnyt että ansaitsisi tällaisen kohtalon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan