Erikoisin ammatti, jonka haltijan tunnet henkilökohtaisesti?
Kommentit (138)
Ystäväni mies on friikkisirkuksen tirehtööri. Taisin naurahtaa epäuskoisena, kun ystäväni miehensä työstä ensimmäisen kerran kertoi, mutta totta se on.
Mun yksi kaveri tienaa pientä lisätienestiä pimeenä eräällä nettisivulla, jossa erilaiset ihmiset panee/runkkaa/mitälie kameralle ja sit jotkut maksaa siitä. Ei sillä rikastu, mutta kuulema voi saada parikin sataa tunnilta. Olen yllättynyt siitä kuinka avoimesti hän puhuu tästä. Hänellä kuitenkin on vakkariduuni ja ei hän tätä usein harrastele, omien sanojensa mukaan. Itse en ole koskaan katsonut, kun en tiedä mistä sivustosta edes kyse.
Huumediileri. Elättää sillä hommalla itsensä. Ei itse käytä huumeita ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:04"]
Miksi täällä luetellaan aivan tavallisia ammatteja, kuten toimittaja, valokuvaaja, näyttelijä, tehtaan johtaja, taiteilijoita jne?
[/quote]Koska sinä et kykene ymmärtämään otsikon kysymystä???
[/quote]
Selitä sinä sitten? Minusta siinä nimenomaan kysytään erikoisia ammatteja.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:04"]
Miksi täällä luetellaan aivan tavallisia ammatteja, kuten toimittaja, valokuvaaja, näyttelijä, tehtaan johtaja, taiteilijoita jne?
[/quote]
[/quote]
Varmaan aiempi kirjoittaja tarkoittaa sitä, että kysytään erikoisin, jonka tuntee. Se voi siis olla hyvinkin tavallinen, jos ei tunne ketään erikoisempaa. Itse en tosin vaivautuisi vastaamaan, jos en tuntisi ketään erikoista.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 09:36"]
[/quote]
[/quote]
Varmaan aiempi kirjoittaja tarkoittaa sitä, että kysytään erikoisin, jonka tuntee. Se voi siis olla hyvinkin tavallinen, jos ei tunne ketään erikoisempaa. Itse en tosin vaivautuisi vastaamaan, jos en tuntisi ketään erikoista.
[/quote]
Tyhmyyksissäni kuvittelin ap:n tarkoittavan harvinaisia ammatteja. Vähän hymyilyttää että jonkun mielestä esim. valokuvaaja, keinosiementäjä, tehtaan johtaja tai jopa pappi on erikoinen ammatti. On täällä lueteltu paljon oikeasti harvinaisia ammatteja.
Varmaankin ainakin tittelin puolesta key account manager. Sitten tunnen kaverin, jonka tittelistä ei ole hajua, mutta hän suunnittelee sitä, mitä tuotteita ja millä tavalla laitetaan esille kauppojen näyteikkunoihin.
Samoin tunnen yhden kätilöiden kouluttajan. Ei sekään kovin tavallinen ammatti.
Ehkäpä kaikista harvinaisin on patristiikan professori. Hän on ainoa ko. oppiarvon omaava koko Länsi-Euroopassa.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2012 klo 23:10"]
tunnetaankohan sama henkilö, niitä ei kuitenkaan joka oksalla istu.
[/quote]
No kyllä niitä on aika paljon.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 09:57"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 09:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tyhmyyksissäni kuvittelin ap:n tarkoittavan harvinaisia ammatteja. Vähän hymyilyttää että jonkun mielestä esim. valokuvaaja, keinosiementäjä, tehtaan johtaja tai jopa pappi on erikoinen ammatti. On täällä lueteltu paljon oikeasti harvinaisia ammatteja.
[/quote]
Niin, voihan "eikoinen" -sanankin ymmärtää eri tavoin. Papin ammatti ei ole harvinainen, mutta onhan se nyt tavallaan aika erikoinen kun pysähtyy miettimään. Ja ei, minä en edes ole ateisti.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 09:58"]
Sitten tunnen kaverin, jonka tittelistä ei ole hajua, mutta hän suunnittelee sitä, mitä tuotteita ja millä tavalla laitetaan esille kauppojen näyteikkunoihin.
[/quote]
Visualisti / somistaja :)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 14:13"]
Mafian jobbari
[/quote]
Siis tunsin, mutta en enää.
[/quote]
Nukkuu kalojen kanssa ?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 09:58"]
Varmaankin ainakin tittelin puolesta key account manager. Sitten tunnen kaverin, jonka tittelistä ei ole hajua, mutta hän suunnittelee sitä, mitä tuotteita ja millä tavalla laitetaan esille kauppojen näyteikkunoihin.
Samoin tunnen yhden kätilöiden kouluttajan. Ei sekään kovin tavallinen ammatti.
Ehkäpä kaikista harvinaisin on patristiikan professori. Hän on ainoa ko. oppiarvon omaava koko Länsi-Euroopassa.
[/quote]
Patristiikka, eli tutkimus varhaisten kirkkoisien elämästä ja opetuksesta on sen verran olennainen osa kristilliistä teologiaa että en ihan purematta niele tätä "ainoa professori länsi-Euroopassa"-väitettä. Ainoa ehkä Suomessa.
Itse tunnen pari sosiaalipuolen lastensuojelussa toimivaa miestä. Omalla alallaan varsin harvinaisia poikkeuksia.
Afrikkalaisen tanssin opettaja
Kiinalaisen lääketieteen tohtori
Ehtoollisleipiä ei kaulita. Ne tehdään hyvin juksevasta taikinasta.
Kirjailija