Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat mielestäsi päteviä syitä jäädä nuorena työkyvyttömyyseläkkeelle?

Vierailija
12.08.2012 |

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mielenterveysongelmista puhutaan, niin itse olin nuorena todella pitkään poissa työelämästä niiden takia, eikä minulle kertaakaan edes mainittu, että pitäisi harkita lopullista eläkettä. Ja ongelmani olivat kuitenkin sitä tasoa, että toisin kuin monella muulla, niin minulla ei koskaan ollut vaikeuksia vakuuttaa kelaa tai vakuutuslääkäreitä niiden olemassaolosta.

Tuon perusteella kuvittelisin, että jos mt-ongelman takia jäädään lopulliselle eläkkeelle, niin siinä on jo melko vakava ongelmavyyhti ja puhutaan jo kroonisesti laitoskuntoisista henkilöistä.

Vierailija
22/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työkyvyttömyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lääkäri on katsonut ihmisen työkyvyttömäksi, niin silloin. Tosin olen kyllä sitä mieltä, ettei eläkettä saisi myöntää liian helposti, vaan katsoa ja miettiä ensin, olisiko henkilön mahdollista kuntoutua työkykyiseksi tai edes osatyökykyiseksi.

Vierailija
24/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mielenterveysongelmista puhutaan, niin itse olin nuorena todella pitkään poissa työelämästä niiden takia, eikä minulle kertaakaan edes mainittu, että pitäisi harkita lopullista eläkettä. Ja ongelmani olivat kuitenkin sitä tasoa, että toisin kuin monella muulla, niin minulla ei koskaan ollut vaikeuksia vakuuttaa kelaa tai vakuutuslääkäreitä niiden olemassaolosta.

Tuon perusteella kuvittelisin, että jos mt-ongelman takia jäädään lopulliselle eläkkeelle, niin siinä on jo melko vakava ongelmavyyhti ja puhutaan jo kroonisesti laitoskuntoisista henkilöistä.

Mutta katsos kun ne on monille niin kamalan pelottavia! Ajatus että vieressä työskentelisi mielenterveysongelmainen on perusmammalle sietämätön ajatus, eläkkeelle vaan.

Vierailija
25/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava sairaus, joka vammautti pysyvästi ja laskee olennaisetsi toimintakykyä.

Ei mikään lääkkeillä hoidettava sairaus jossa kykenee selviytymään työelämässä edes joten kuten. Esim. astma tms.

Ei etenkään mielenterveysongelma tai lorvikatari.

Vierailija
26/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut palkan nostettua sinne 5000 euroon jonne se kuuluu. Sillä eläkkeellä sitten elääkin ihan hyvin skitsofreenikkona tai kaksisuuntaisella mielialahäiriöllä.

Vierailija
27/29 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 85% määritelty vammaiseksi eli työkyvyttömäksi. Näin minulle sanottii 16 vuotiaana, tosi kannustamista työelämään.

Onneksi löysin työn, jossa pärjää 15% terve ihminen.

Vierailija
28/29 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitkään syyt ei ole edes mt-ongelmat

Vierailija
29/29 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi hyvä että esim nuoria ei vaan hylätä eläkkeelle. Tosin ehkä tässä nykyisessä yhteiskunnassa se on parasta mutta siis oikeasti olisi hienoa jos olisi kuntoitusta yms toimintaa ja jos löytyy kykyä ja halua, voisi tehdä esim osa-aikaisesti töitä ja opiskella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme