Anoppi kiusaa lasta ruokaongelmien takia
Toinen lapsista on ongelmasyöjä, voi kai sanoa että nirso. Joka tapauksessa on tosi tarkka ruokien tekstuureista tai siitä mitä sekoitetaan keskenään. Esimerkiksi kokkare perunamuusissa aiheuttaa yökkäysreaktion ja sen jälkeen ei enää halua syödä annosta loppuun. Ruuan pitää myös olla joko kunnolla kypsää tai sitten kokonaan raakaa, al dente on ehdoton ei. Anoppi ei hyväksy lapsen nirsoilua, vaan on alkanut "kasvattaa" häntä. Toisin sanoen lapsi ei syö mummolassa juuri mitään, kun kaikki on ihan kiusallaan tehty sellaiseksi ettei hän saa sitä alas. Niinkin vähäpätöinen asia kuin salaatti tehdään lapselle syömäkelvottomaksi. Hän esim. syö kurkkua sellaisenaan, mutta ei pysty syömään jos ne noukitaan salaatin seasta. Ja kas kummaa, aina anoppi on pilkkonut kaiken kurkun salaattiin. Lihapullat menisi muuten, mutta sipulin takia ei kelpaa, taas yökkäyreaktio ja ruoka jää kesken. Ja tietysti anoppi pistää sipulia, koska hänhän ei nirsoilun takia tee erikseen pientä annosta ilman. Tai jos jälkiruokana on marjarahkaa, ei mitenkään voi jättää pientä annosta pelkkää rahkaa.
Huomenna pitäisi taas mennä syömään sinne, ja ärsyttää taas jo valmiiksi.
Kommentit (142)
Eihän pitäisi mennä huomenna syömään sinne. Joko ei mene tai ottaa omat eväät mukaan.
Ota lapselle omat ruuat mukaan, jos pösilö anoppisi ei ymmärrä vihjettä, niin jatkossa ei varmaan tarvitse vierailla.
Vierailija kirjoitti:
Etkä sä pysty sanomaan anopillesi vastaan ja kertomaan, että hän tekee vain hallaa lapsenlapselleen? Tai sitten viet omat eväät, koska muuten menet mukaan tuohon lapsesi kiusaamiseen, kun kerran jo tiedät ennalta että hänelle ei sopivaa ruokaa anopilta löydy.
On sanottu ja on viety. Sanomiseen tulee vastaukseksi, että ei pidä mennä mukaan lapsen oikkuihin. Ja kun vie omat eväät, joko niitä ei saa syödä tai sitten naristaa koko helvetin ruokailu kuinka hänen tekemä ei kelpaa. Myös mies on sanonut tästä, mutta anoppi kuuntelee häntä ihan yhtä vähän kuin minua.
Vierailija kirjoitti:
Remmiä perseellle tuollaiselle idiooottikakaralle
Ai jos mä tuun teille syömään niin piekset mut!
Se on kuule oikea ongelma! Kuuluu tiettyihin juttuihin mutta eipä sitä voi sulle selittää!
JA tiiätkö, Karma is aB.I.T.C.H eli saat just tommosen lapsen!
Siinäpä olet ja kadut sanojasi...Vai aioitko piiskata paheet pois...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä sä pysty sanomaan anopillesi vastaan ja kertomaan, että hän tekee vain hallaa lapsenlapselleen? Tai sitten viet omat eväät, koska muuten menet mukaan tuohon lapsesi kiusaamiseen, kun kerran jo tiedät ennalta että hänelle ei sopivaa ruokaa anopilta löydy.
On sanottu ja on viety. Sanomiseen tulee vastaukseksi, että ei pidä mennä mukaan lapsen oikkuihin. Ja kun vie omat eväät, joko niitä ei saa syödä tai sitten naristaa koko helvetin ruokailu kuinka hänen tekemä ei kelpaa. Myös mies on sanonut tästä, mutta anoppi kuuntelee häntä ihan yhtä vähän kuin minua.
Herrajjestas aukaise suusi ja kerro että se on ihan oikea oire, ette vaan ole päässeet tutkimuksiin!
Onko lapsen nielu tutkittu? Jos nielurisat ovat liian suuret, ne voivat aiheuttaa tuollaisen reaktion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätätte menemättä, piste.
Lakatkaa käymästä syömässä. Syökää kotona ja sitten kylään täysin vatsoin .
Selitä lapsellesi, että vanhat ihmiset eivät ymmärrä, kuinka ihmiset voivat olla erilaisia. Usein vanhat elävät vähän niinkuin sitä aikaa mitä elettiin heidän nuoruudessaan eikä uusia asioita enää opita. Sano lapselle, ettei tarvitse syödä ruokia joista meinaa oksennus tulla. Mutta mummolle pitää olla kohtelias, vaikka se vähän tietämätön onkin.
Näin asetut lapsesi puolelle ja hän saa tärkeän opin siitä, että vanhat ihmiset ovat usein juuri tuollaisia pänkyröitä.
En usko, että lapsesi kohdalla on kyse nirsoilusta, jos kerran nuo mainitut asiat saavat ihan yökkimään.
Ja toisaalta, mä ihmettelin aina lapsena että miksi aikuiset sai valikoida ruokansa ihan vapaasti.
Jättäisin käymättä. Jotkut ihmiset vaan ovat niin tyhmiä että eivät ymmärrä mitään.
Jäät lapsen kanssa kotiin, tai teette jotain muutaa kivaa puuhaa, miehesi voi sitten vierailla anoppilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herrajjestas aukaise suusi ja kerro että se on ihan oikea oire, ette vaan ole päässeet tutkimuksiin!
Sori, linkki ei tarttunut:
https://autismiliitto.fi/materiaalia/autismi-lehti/syominen-voi-olla-tu…
Mä olen ollu tommonen, osin olen vieläkin vaikka olen jo aikuinen. En voi ajatella esim jos on kiisseliä ja siinä kastiketta, että sekoittaisin ne keskenään, salaattiin ei saa laittaa majoneesia ja sekoittaa, en voi sietää pizzaa koska siinä on liikaa aineksia, mitäs muuta joo, ne kakut jotka halkaistaan ja joista valuu esim suklaakastiketta, saa mun ihokarvat pystyyn ja yököttää!
Sille EI VOI mitään! Ajan kanssa oppii mutta EI VOI PAKOTTAA!
Kuulostaa todella oudolle. Että kokkare muusissa aiheuttaa yökkäyksen.
Miksi ihmeessä sinä hyväksyt tuollaisen? Ei tuo ole todellakaan mikään syy jättää ruokaa syömättä?
Vai luuletko, että nälkää näkevät ihmiset yökkivät kokkareille.
Todellista nirsoutta josta on päästävä eroon.
Minä ja lapseni emme yksinkertaisesti menisi kylään sellaiseen paikkaan jossa tahallaan kiusataan yhtä tai useampaa perheeni jäsentä vaikka asiasta on jo aikaisemmin huomautettu.
Kyse vaikuttaa olevan jostain aistiyliherkkyydestä tms. nirsouden tai tahallisen temppuilun sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Selitä lapsellesi, että vanhat ihmiset eivät ymmärrä, kuinka ihmiset voivat olla erilaisia. Usein vanhat elävät vähän niinkuin sitä aikaa mitä elettiin heidän nuoruudessaan eikä uusia asioita enää opita. Sano lapselle, ettei tarvitse syödä ruokia joista meinaa oksennus tulla. Mutta mummolle pitää olla kohtelias, vaikka se vähän tietämätön onkin.
Näin asetut lapsesi puolelle ja hän saa tärkeän opin siitä, että vanhat ihmiset ovat usein juuri tuollaisia pänkyröitä.
En usko, että lapsesi kohdalla on kyse nirsoilusta, jos kerran nuo mainitut asiat saavat ihan yökkimään.
Ja toisaalta, mä ihmettelin aina lapsena että miksi aikuiset sai valikoida ruokansa ihan vapaasti.
48v ei ole vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, linkki ei tarttunut:
Pakottaminen ei ole ok, mutta pelkotilojen ylläpitokaan ei ole hyvä. Parasta on edetä hiljalleen kohti tavallista syömistä. Kokeilee aina uudestaan ja uudestaan jotain mikä aiheuttaa kauhureaktion, kunnes siitä turtuu pois.
Tuleva mt-potilas tuo kakara jos ei jo ole.
Munaton mies kun ei saa äitiään kuriin tai kykene lopettamaan vierailuja äitinsä luona. Kuka lasta puolustaa, jos ovat vanhemmat eivät siihen kykene. Kasvakaa aikuisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja lapseni emme yksinkertaisesti menisi kylään sellaiseen paikkaan jossa tahallaan kiusataan yhtä tai useampaa perheeni jäsentä vaikka asiasta on jo aikaisemmin huomautettu.
Kyse vaikuttaa olevan jostain aistiyliherkkyydestä tms. nirsouden tai tahallisen temppuilun sijaan.
Eihän se ole mitään kiusaamista, että ei palvele kaikkien erityisvaatimuksia, kun hyi se ja se on niin ällöä. Kiusaamista olisi se että ruoka tungettaisiin väkisin kurkusta alas.