Köyhät ihmiset, niin köyhät jotka paikkaa sukkiaan, mitä teet
Jos saat lahjaksi, esim uudet sukat ?
Mä olen jo aika pitkään käyttänyt muutamia sukkia, alusvaatteita , siis aamulla kun lähden töihin, töissä käyn suihkussa ja huuhtasen samalla alusvaatteet. Kaapissa on siisteimmät sukat, käytän niitä töissä ja työpäivän jälkeen huuhtasen ne ja laitan kuivumaan ja seuraavana aamuna laitan jalkaan.
Tällä tavalla käytän suht nopeasti ikivanhat sukat, alushousut loppuun.
Nyt tänä kesänä sain ystävältä ihanan yövoiteen, joka ei hänelle käynyt. Mulla oli vanhoja purkkeja, mutta halusin käyttää tämän lahjavoiteen heti ja kohta purkin loputtua siirryn takaisin vanhoihin jämiin.
No, perjantaina sain Saksan tuliaisena 2 paria falken kauniita sukkia ja mä täällä oikeesti mietin mitä teen.
Käytänkö töissä olevia kunnes ne menee rikki, vienkö uudet töihin ja käytän kaikkia sekaisin.
En osta itselleni ikinä mitään ja uusi voide muutama kk sittn oli kuin suuri luksus. Nyt kun on jotain saatu, tuntuu että tekis mieli vähän jemmailla näitä, jotta vaikka jouluna olisi taas jotain uutta.
Olisi kiva kuulla mitä muut, köyhät ihmiset vst tilanteessa tekee.
Kommentit (92)
Kannattaa käyttää kolmea paria sekaisin. Kestää näin kauemmin ja jos joskus et jostain syystä ehdi pestä niin ei tarvitse likaisissa olla.
ja nautin niistä.
Sinä et luultavasti ole köyhä vaikka toimit noin, vaan pelkästään saita.
Jos sinulla on palkkatyö, voi ihan hyvin ostaa itsellesi vaikka s-marketista uudet sukat ja voiteen.
Tai kirpparilta.
ehjiä sukkia, jos oikeasti on niin köyhä, ettei ole varaa ehjiin sukkiin.
Sinä et luultavasti ole köyhä vaikka toimit noin, vaan pelkästään saita.
Kauhea puljaaminen sukkien kanssa :o
Vaihdan myös kotivaatteet ja käytän parempia vaatteita vain töissä. Alusvaatteita ja sukkia en sentään vaihda kotiin tullessa, koska eihän sitä kukaan töissä näe, onko kengissä paikatut vai uudet sukat. Luulen myös, että pesu kuluttaa vaateita yhtä paljon kuin käyttö, joten siinä mielessä sukkien vaihtaminen kaksi kertaa päivässä ei toisi säästöä. Enää ei onneksi ole pakko elää niin niukasti, mutta sukkien paikkaamisesta on vaikea luopua.
Sukkia pidän samaan aikaan käytössä todella monta paria. Se ei tule yhtään kalliimmaksi, koska mitä useampi on käytössä, sitä hitaammin ne kuluvat. Eikä tarvitse pyykätä yhtenään.
Lainaehdot lienevät olleet tiedossasi jo lainapaperia allekirjoitettaessa, vai kuinka?
15 v laina. Oli aikoinaan tarjous, aika iso kamppis ja loppui samantien kun alkoi. Eli oli ja meni, ei nykypäivää.
Itse asiassa kävin pankissa kun erosimme kysymään neuvoa. Sieltä tuli sama, myy asuntosi. Pankki ei voinut irtisanoa lainaa koska olin kokoajan lyhentänyt sopimuksen mukaan.
Pankki tarjosi vaihtoehtoa rahat korkeakorkoiselle tilille, lainan ja korkojen verran, josta pankki tavallaan ottaisi toisesta taskusta toiseen. Mutta korkotulosta minun pitäisi maksaa lähdeveroa ja tietty talletuskorko olisi pienempi mitä maksan pankille korkoa, joten edelleen, pois suljettu vaihtoehto. Kallis vaihtoehto vaikka tietty asunnosta saisin enemmän mitä olen itse maksanut.
Joten sukkien kanssa vanhassa asunnossa
Kelle tahansa. Laina oli alunperin mitotettu minun ja ex.n tuloihin. Olin nuorena ostanut ekan asunnon, joka myytiin kun muutettiin nykyiseen. Ex halusi että asunto tulee mun nimiin, koska suuri osa rahasta oli edellisen asunnon voittoa.
Sitten kun ero tuli jäin yksin lyhentämään lainaa. Tämän jo aluksi kerroinkin ja kyllä jokainen joka joskus on lainapaperit allekirjoittanut tietää ettei pankki anna sellaista lainaa jossa netosta menisi lyhennykseen 90%, vai ?
Vapaa Valinnan alelaarissa puuvillasukat on 50 cnt.
Sieltä minäkin haen 5 henkiselle perheelle sukat. Kaikki kulkee puhtaissa ja ehjissa sukissa, pyykkikone laulaa joka päivä eikä nyrkkipyykkiä pestä.
Seppälän alelaarissa oli alesukkia: kahden parin paketteja 2e. =D
PS: Tajuanhan minä, että trolli tämä on.
Minulla on työ, hyvä työ onkin. Asuntolaina on kasvanut liiaksi kun kahden aikuisen sijasta lyhennä lainaa yksin.
Kyllä, pihi olen. Mutta vaan siksi ettei muuten rahat riitä mihinkään.
Olen viimeksi ostanut itselleni jotain n 1,5 v sittennjoulun jälkeennkun sain rahaa mikä oli tarkoitettu minulle ja itse asiassa lähes vierestä seurattiin että rahat käytin itseeni.
Olen yhden sukkamyyjän kanssa jutellut ja suositteli nopeaa käsipesua sukille aina iltaisin. Mä käytän töissä lentosukkua, jotka huuhtasen ennen töistä lähtöä.
En ole eläessään nähnyt kirppareilla myynnissä aikuisten sukkia, muuta kyin joskus uusia, jotka harvoin ovat kovin edullisia. Ja edelleen niitä vanhoja sukkia ja lusvaatteita, huonokuntoisia mutta kuitenkin on, varmaan muutamaksi vuodeksikin.
Harmi kun yhtään yhtään vähävaraista ei vastannut kysymykseen. Sain vain neuvoja, joilla en tee mitään.
Itse entisenä materialistina rakastin shoppailua ja varmaan rakastaisin vieläkin, jos voisin. Siksi uusi tavara tai muu vst saa tunteet liikkumaan, esim vaan pelkästään paria uusia sukkia.
Asuntolainaa on jäljellä seuraavan erän jälkeen 9 vuotta. Kyllä tämä tästä..
Mitä sinä siinä menettäisit jos kysyisit lainatarjoukset muilta pankeilta? Joku pankki voisi myöntää sinulle lainan PALJON halvemmalla ja pidemmällä maksuajalla niin, että kuukausieräsi pienenisivät. Mitä järkeä tuossa on?
Ja miksi ihmeessä pidät kiinni kynsin hampain jostakin mihin sinulla ei ole varaa? Jos sinulla ei ole varaa elää, niin mitä varten elämäsi on? Että omistat huoneiston jostakin perhanan tapiolasta silloin kun kuolet?
Ja luulet vielä, ettei lapsesi kärsi tuosta. Äidillä ei ole varaa lähteä lomalle, äidillä ei ole varaa käydä kasten kanssa jäätelöllä, äidillä ei ole rahaa taksiin jos jokin hätätilanne yllättää.
Ei noin tiukille saa vetää!
Mikä ihmeen lyhennys? Voit käyttää asunnonmyynnistä saamasi voitot
a) uuteen asuntoon
b) sijoittaa ne ja maksella vuokria.
Suomen huonon asuntopolitiikan takia asuminen kallista, ei siis oma vikasi. Tosin miksi olet ottanut tuloihisi nähden liian ison lainan? Elä nyt vähän itseäsikin varten etkä pelkkää asuntoa.
jos myyt asuntosi?
Menikö multa jotain ohi?
Lainaa ei voi lyhentää yhtään nopeammin, eli vaikka myisin asunnon pois, joutuisin alkuperäisen suunnitelman mukaan aina joka kk lyhentämään lainaa.
Eli koska joudun joka tapauksessa maksamaan lainan lyhennykset korkoineen, ei tilanne muutu vaikka asuisimme vuokralla. Kk menot pysyisivät samana, asumistaso tippuisi ja lapset joutuisivat jättää kotialueen, koska täällä ei ole vuokra-asuntoja. Rahaa olisi tilillä, mutta se ei voitraisi tilanne että joutuisimme muuttamaan pois kotoa.
Ap
Käytän näitä ja heitän sitten pois kun on puhki. Saan kaappia tyhjemmäksi.
...mutta pitää kommentoida, etten ole tajunnutkaan, että sukkien parsiminen on jokin äärimmäisen köyhyyden ilmentymä. Juuri eilen illalla parsin yhden sukkani varpaasta. Muuten hyvät, eikä kukaan näe kävelykengän sisään onko kärki paikattu. En minä töissä sukkasillaan kulje.
T: hyvätuloinen lakimies
Enää en kyllä ole köyhä, mutta en siltikään käytä sukkia arkisin. Turha vaatekappale.