Miksi miehet vihaavat minua?
En vaan voi ymmärtää. Vaikka eivät kaikki naisetkaan minusta pidä, niin sen olen huomannut, että etenkin useat miehet suorastaan vihaavat minua. Siis se on tullut oikein hyvin esille ja ovat jopa aika lailla suoraan sen sanoneet minulle. En vaan ymmärrä, mikä minussa on niin kauheaa. Olen hiljaisemman puoleinen ja ujo eli en ole kauheasti äänessä. Mutta en ymmärrä, miksi hiljaisuus tai ujous ärsyttäisi miehiä. En kuitenkaan ole ihan tuppisuu vaan tarpeen mukaan kyllä saatan sanoa mielipiteeni. Mistä ihmeestä tämä voi johtua?
Kommentit (66)
Ai kauhee mitä juttuja :( Itse oon vissiin aika tylsän näköinen, muhun ei yleensä kiinnitetä mitään sen kummempaa huomiota, ei positiivista eikä negatiivista Ja oon kuvitellut että huutelu ja pahemmat on tosi harvinaista Suomessa. Ihan järkyttävää että joillekin se on "normaalia" :( Onko nää tilanteet sellaisia ettei paikalla ole todistajia?
Minä olen ihmetellyt aivan samaa. Olen ujo ja tyhmä, mutta hauska ja iloinen. Kauniiksikin kehuttu. Mutta silti esim. työpaikkamme miehet välttelevät minua. Tunnen itseni vastenmieliseksi.
No niin.. :) Luulin antavani provoni ilmi käyttämällä kulunutta sanontaa "tervaa ja höyheniä" mutta ilmeisesti parodia on vaikea laji netissä. Olisi kai pitänyt keksiä vielä räävittömämpi esimerkki, että pointti olisi tullut selväksi. Lisäksi ajattelin, että tervaa ja höyheniä -juttu tai viidakkoveitsiautokulkue ovat sellaisia, joita kukaan ei ole koskaan edes nähnyt ja siksi tajuavat ne vitseiksi alusta lähtien. Niin että relatkaa, sellaista ei tarvitse pelätä :)
Voisin kuvitella, että ne epäviehättäviä naisia haukkuvat miehet ovat niitä samoja, jotka kumppaniin kyllästyessään näyttävät todelliset värinsä.Siinä tekee palveluksen sekä itselleen, että muille, kun sivuuttaa miehet, jotka kohtelevat heidän mielestään vääränlaisia naisia ala-arvoisesti. Olen joskus miettinytkin, että näkisivätkö miehet maailman eri tavalla, jos kukaan nainen ei suostuisi olemaan heidän kanssaan esim. (piilo)sovinismin takia.
Mitenkä se viha nyt sitten ilmenee?
Jospa projisoit oman epävarmuutesi vastapuoleen. tarkoitan, että pelkäät niin paljon, ettet kelpaat, että siksi ajattelet, että miehet vihaavat sinua? Saattaa olla, että vaikka tuntuu hirveän pahalta kokea niin, se saattaa olla helpompaa kuin joutua ajattelemaan, että miehet tykkäävät sinusta tai pahempaa, olet heille yhdentekevä. Viha on kuitenkin tuntemista. Se, ettei ole minkään tunteiden kohteena, on vielä surullisempaa kuin olla vihattu. JOs olet ujo, saattaa tosiaan olla, että sinua ei edes huomata ja koet juurikin sen välinpitämättömyyden "vihana"
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 21:52"]
Mitenkä se viha nyt sitten ilmenee?
[/quote]
Minua on sanottu ärsyttäväksi, kommenttejani ei joko kuunnella laisinkaan (puhutaan päälle) tai sitten niihin ei reagoida mitenkään, minut jätetään porukan ulkopuolelle eikä kanssani haluta olla.
Niin vihaavat minuakin ja tiedän tasan tarkkaan mistä se johtuu, mutta enpä viitsi kertoa, ettei ihan itserakasta vaikutelmaa anna...
Ensimmäinen askel asian korjaamiseen on se, että et enää aidosti välitä siitä, mitä he ajattelevat. Tee vaikka lista ihmisistä, joiden mielipiteillä on sinulle oikeasti väliä, joiden neuvoja olet arvostanut, tiedät tuntevan sinut niin hyvin, että heillä voi olla todenmukaisiakin mielipiteitä sinusta. Yksikään sinua vihaavista miehistä ei kuulu sille listalle. Joten miksi annat heidän vaikuttaa? Miksi välität?
He voivat jatkossakin olla vaikeita sinua kohtaan, mutta ehkä löydät sellaisiakin miehiä ympärillesi, jotka kohtelevat sinua toisin, kun olet sinut itsesi kanssa. Alat myös oppia pitämään puolesi töissä.
Ehkä olet vain väärässä seurassa.
Ihan hyvä neuvo ja varmasti sopii moneen tilanteeseen, nro 6.
Mutta entäpä jos on esim. illanistujaisia pariskunnittain. Eikö haittaa viihtymistä, jos jotkut haluavat järjestelmällisesti ilmaista olevansa eri mieltä jonkun naisen kanssa. Näiden miesten mielipide tuntuu muuttuvan sen mukaan, kuka sanoo, ei riipu siitä mitä sanotaan. Olen nimittäin huomannut samaa, ei ehkä nyt suorastaan vihaamista, mutta jotain. Enkä keksi syytä.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 21:56"]
Saattaa olla, että vaikka tuntuu hirveän pahalta kokea niin, se saattaa olla helpompaa kuin joutua ajattelemaan, että miehet tykkäävät sinusta tai pahempaa, olet heille yhdentekevä.
[/quote]
Tässä täsmäisi kyllä se, että tykkääminen olisi kiusallista. Mutta ei se, että yhdentekevä olisi paha. Se olisi hyvä! Tai en tiedä miten ap asian kokee. Meitä on näköjään muitakin.
Hmm.. Oletko seurassa oman miehesi ja sen kavereiden kanssa? Vai ihan yleiseti sinkkumiesten?
Miehet ei monesti tykkää jos niiden juttuja kommentoi kärkäkkästi.. Ellei ole sitä tyyppiä joka pystyy haistattamaan nille veen loppuun asti. Huumorilla. Ja silloin et kysyisi tuommoista. Yrität ollla liian fiksu asiapohjalta ilman että menet pohjalle asti :)
Olet sitten tekemisissä vaan huonojen ihmisten kanssa. Ei kukaan tule kaikkien kanssa toimeen.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:44"]
Mutta entäpä jos on esim. illanistujaisia pariskunnittain. Eikö haittaa viihtymistä, jos jotkut haluavat järjestelmällisesti ilmaista olevansa eri mieltä jonkun naisen kanssa. Näiden miesten mielipide tuntuu muuttuvan sen mukaan, kuka sanoo, ei riipu siitä mitä sanotaan. Olen nimittäin huomannut samaa, ei ehkä nyt suorastaan vihaamista, mutta jotain. Enkä keksi syytä.
[/quote]
Minulla ei ole kokemusta tuollaisesta, mutta ensimmäinen teoria on, että naiset ovat puhuneet miehilleen ikävään sävyyn tästä naisesta... Ja jos nainen on sinkku, niin hänet koetaan uhkana. Miehet aika usein alkavat puhua naisesta, josta ovat jollakin tavalla viehättyneitä huonosti, jos ovat varattuja tai tietävät naisen saavuttamattomaksi. Haluavat peittää niin todelliset ajatuksensa.
Joitakin naisia puolestaan osa miehistä kohtelee huonosti, jos naiset eivät ole tarpeeksi viehättäviä...
Ehkä olet kaunis ja miehiä vituttaa, kun eivät saa sinulta kevyttä flirttailua, kuten avoimemmilta naisilta.
Et ole heidän mielestä ulkoisesti miellyttävän oloinen. Voit olla jopa kaunis, mutta todennäköisesti joku sinussa koetaan valitettavasti ei kivaksi. Saattaa olla, että heistä äänesi on ärsyttävä tai muuten joku tavassasi puhua ärsyttää. Jos kerran et ehdi edes sanoa tai sinua ei kuunnella, niin syy ei ole mitä sanot.
Ehkä voit videoida itsesi ja katsoa sen? Siitä saatat saada vinkkiä. Muista, että se on kuori johon ihmiset reagoivat. Älä ota siis sitä liian henkilökohtaisesti, vaikka se onkin inhottavaa ja henkilökohtaista.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:44"]
[/quote]
Minulla ei ole kokemusta tuollaisesta, mutta ensimmäinen teoria on, että naiset ovat puhuneet miehilleen ikävään sävyyn tästä naisesta... Ja jos nainen on sinkku, niin hänet koetaan uhkana. Miehet aika usein alkavat puhua naisesta, josta ovat jollakin tavalla viehättyneitä huonosti, jos ovat varattuja tai tietävät naisen saavuttamattomaksi. Haluavat peittää niin todelliset ajatuksensa.
Joitakin naisia puolestaan osa miehistä kohtelee huonosti, jos naiset eivät ole tarpeeksi viehättäviä...
[/quote]
Ihmettelen kyllä millaisia miehiä, kun itse en miehenä koskaan ole ollut töykeä naisille ja suurimmaksi osaksi minusta muutkin miehet ovat ihan kohteliaita, mitä olen nähnyt.
Minä, numero 36, olen 32-vuotias nainen Turusta. Liikun pääosin akateemisesti koulutetuissa piireissä, en missään spurgunarkkikuvioissa. Ja tosiaan kuvittelin vuosikausia, että se että perään huudellaan törkeyksiä ja ulkonäköä haukutaan jne on ihan normaalia. Ja vasta aikuisena tajusin, että ne on samat miehet, jotka ostelee kukkapuskia ja huutaa huoraa kadulla. Mies valitsee toimintamallin sen mukaan, kuinka kauniina ja haluttavana hän pitää naista. Rumiin/ärsyttäviin ei kannata haaskata paukkuja, vaan sinne suuntaan voi ulostaa kaiken pahan mielensä ja primitiiviaggressionsa.