Miksi miehet vihaavat minua?
En vaan voi ymmärtää. Vaikka eivät kaikki naisetkaan minusta pidä, niin sen olen huomannut, että etenkin useat miehet suorastaan vihaavat minua. Siis se on tullut oikein hyvin esille ja ovat jopa aika lailla suoraan sen sanoneet minulle. En vaan ymmärrä, mikä minussa on niin kauheaa. Olen hiljaisemman puoleinen ja ujo eli en ole kauheasti äänessä. Mutta en ymmärrä, miksi hiljaisuus tai ujous ärsyttäisi miehiä. En kuitenkaan ole ihan tuppisuu vaan tarpeen mukaan kyllä saatan sanoa mielipiteeni. Mistä ihmeestä tämä voi johtua?
Kommentit (66)
Joskus en pidä henkilöistä, joilla on riipivä ääni ja puhuvat ihmisille kuin lapsille.
Voi tietenki olla, että sua ei oikeasti vihata sen enmpää, kuin muitakaan. Sitä saattaa joskus tulkita maailmaa liikaa omien ajatustensa kautta.
Joskus ärsyttää, jos muijilla on tissit puoliksi ulkona. Rasittavaa olla siinä, ikäänkuin kaikki olisi ihan normaalisti ja yrittää katsoa silmiin. Menee nergiasiihen , ettei tule katseltua epäkohtelijaasti.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:44"]
Ihan hyvä neuvo ja varmasti sopii moneen tilanteeseen, nro 6.
Mutta entäpä jos on esim. illanistujaisia pariskunnittain. Eikö haittaa viihtymistä, jos jotkut haluavat järjestelmällisesti ilmaista olevansa eri mieltä jonkun naisen kanssa. Näiden miesten mielipide tuntuu muuttuvan sen mukaan, kuka sanoo, ei riipu siitä mitä sanotaan. Olen nimittäin huomannut samaa, ei ehkä nyt suorastaan vihaamista, mutta jotain. Enkä keksi syytä.
[/quote]
Minulla ei ole kokemusta tuollaisesta, mutta ensimmäinen teoria on, että naiset ovat puhuneet miehilleen ikävään sävyyn tästä naisesta... Ja jos nainen on sinkku, niin hänet koetaan uhkana. Miehet aika usein alkavat puhua naisesta, josta ovat jollakin tavalla viehättyneitä huonosti, jos ovat varattuja tai tietävät naisen saavuttamattomaksi. Haluavat peittää niin todelliset ajatuksensa.
Joitakin naisia puolestaan osa miehistä kohtelee huonosti, jos naiset eivät ole tarpeeksi viehättäviä...
[/quote]
Minäkin olen havainnut että näin se on. Sitten jos ei ole säännöllistä palkkaa tai riittävästi ihmissuhteita niin miehet kiusaavat myös silloin. Miehet ovat ilkeitä. Jos he eivät hyödy sinusta millään tavalla niin käyttäytyvät törkeästi. He voivat tulkita hiljaisuutesi niin että sinulla ei ole mitään elämää eli siksi kiusaavat.
Minä saan samanlaista kohtelua osakseni suoranaista henkistä väkivaltaa. En tiedä syytä. Tai niitä on varmaan monia yllämainituista. Jotkut miehet jopa tönivät, sylkevät ja yskivät päin. Sitten roiskivat autoillaan likavettä päälleni. Muiden kohdalla hidastavat ettei vesi roisku. Olen sanonut tästä heille, niin nauravat vain paskaisesti, roiskiminen jatkuu ja huono käytös, haistattelevat ja haukkuvat ja sanovat evvk, lol.
Joo itsekkin oon saanu melko kylmää kohtelua välillä. Mut luulen että se saattaa johtuu siitä että mulla resting bitch face eli näytän vähän koppavalta mut en voi sille mitään. Ja käytän myös paljon aikaa ulkonäkööni koska olen tosi epävarma siitä miltä näytän. Monet sitten luulee että oon kauheen pinnallinen, ilkeä, bitch. No lisään vielä että olen mielestäni ihan kaunis mikä lisää sitä pinnallista bitch vaikutelmaa. Oon oikeesti hiljanen ja ujo sekä erittäin yksinäinen.
Viimeks kun kävin kaverin kanssa ulkona ja oltiin parin miehen seurassa. Ne oli mua kohtaan jotenkin tosi kylmiä aluks ja toinen niistä vittuili mulle ja puhui vain kaverini kanssa. Sitten tuli vähän yllätyksenä kun toinen näistä (se joka vittuili mulle ja oli tosi halveksiva muutenkin mua kohtaan) pyysi mua kahville jälkeenpäin. En mennyt.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:02"]
Mutta entäpä jos on esim. illanistujaisia pariskunnittain. Eikö haittaa viihtymistä, jos jotkut haluavat järjestelmällisesti ilmaista olevansa eri mieltä jonkun naisen kanssa. Näiden miesten mielipide tuntuu muuttuvan sen mukaan, kuka sanoo, ei riipu siitä mitä sanotaan. Olen nimittäin huomannut samaa, ei ehkä nyt suorastaan vihaamista, mutta jotain. Enkä keksi syytä.
[/quote]
Minulla ei ole kokemusta tuollaisesta, mutta ensimmäinen teoria on, että naiset ovat puhuneet miehilleen ikävään sävyyn tästä naisesta... Ja jos nainen on sinkku, niin hänet koetaan uhkana. Miehet aika usein alkavat puhua naisesta, josta ovat jollakin tavalla viehättyneitä huonosti, jos ovat varattuja tai tietävät naisen saavuttamattomaksi. Haluavat peittää niin todelliset ajatuksensa.
Joitakin naisia puolestaan osa miehistä kohtelee huonosti, jos naiset eivät ole tarpeeksi viehättäviä...
[/quote]
Ihmettelen kyllä millaisia miehiä, kun itse en miehenä koskaan ole ollut töykeä naisille ja suurimmaksi osaksi minusta muutkin miehet ovat ihan kohteliaita, mitä olen nähnyt.
[/quote]Te miehet olette suurimmaksi osaksi kohteliaita tavallisennäköisille ja kauniille naisille, se on totta.
Mutta jos nainen on ruma, työtön. köyhä, syrjäytynyt, ei ihmissuhteita niin sitten se törkeys alkaa. Näin minulla.
Nämä ilkeät miehet ovat ihan tavallisia miehiä, ei siis mitään "hulluja", kaikista sosioekonimisista asemista. Erityisesti hyväpalkkaiset miehet tekevät tätä. Sinunkin miestuttavasi muiden mukana, todennäköisesti.
Minua päin miehet sylkevät, yskivät, tönivät, haukkuvat ja huutavat törkeyksiä. Tätä tapahtuu päivittäin. Tämä on esim. työmiesten hupia myös. He tykkäävät tehdä sitä työnsä lomassa, ulkona kun työskentelevät niin siinä on samalla "hyvä" huudella loukkauksia. Minulle miehet ovat käyttäytyneet tällä tavoin nuoresta tytöstä asti. Että kuinka sairaita te miehet oikein olette. Olen yllättynyt siitä että naiset eivät tiedä tästä. Miehet eivät tietenkään kerro siitä heille. Tietäisittepä totuuden miehistänne. Ja itse uskon siihen että nämä miehet ajattelevat omista naisistaan yhtä julmasti, he eivät tietenkään kerro siitä heille. Ja sitten näiden "miesten" (eivät he miehiä ole) omat eukot on joillakin jopa samantasoisia kuin nämä haukutut naiset.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:01"]
Et ole heidän mielestä ulkoisesti miellyttävän oloinen. Voit olla jopa kaunis, mutta todennäköisesti joku sinussa koetaan valitettavasti ei kivaksi. Saattaa olla, että heistä äänesi on ärsyttävä tai muuten joku tavassasi puhua ärsyttää. Jos kerran et ehdi edes sanoa tai sinua ei kuunnella, niin syy ei ole mitä sanot. Ehkä voit videoida itsesi ja katsoa sen? Siitä saatat saada vinkkiä. Muista, että se on kuori johon ihmiset reagoivat. Älä ota siis sitä liian henkilökohtaisesti, vaikka se onkin inhottavaa ja henkilökohtaista.
[/quote]
Totta. Näin minulle miehet ovat suoraan sanoneet että olen ruma ja ärsyttävä ja ääneni on ärsyttävä. Kaikki siis ulkonäöstä johtuvaa. Nämä nätit naiset käyttäytyivät ja puhuivat ihan samalla tavalla kuin minä, mutta miehet vain tulkitsevat sen vääristyneesti. Kun monien naisten mielestä olen miellyttävä, mukava ja kiva. Mutta tosiaan ulkonäkö pilaa miesten silmissä luonteenkin.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:29"]
[/quote]
[/quote]
Ihmettelen kyllä millaisia miehiä, kun itse en miehenä koskaan ole ollut töykeä naisille ja suurimmaksi osaksi minusta muutkin miehet ovat ihan kohteliaita, mitä olen nähnyt.
[/quote]Te miehet olette suurimmaksi osaksi kohteliaita tavallisennäköisille ja kauniille naisille, se on totta.
Mutta jos nainen on ruma, työtön. köyhä, syrjäytynyt, ei ihmissuhteita niin sitten se törkeys alkaa. Näin minulla.
Nämä ilkeät miehet ovat ihan tavallisia miehiä, ei siis mitään "hulluja", kaikista sosioekonimisista asemista. Erityisesti hyväpalkkaiset miehet tekevät tätä. Sinunkin miestuttavasi muiden mukana, todennäköisesti.
Minua päin miehet sylkevät, yskivät, tönivät, haukkuvat ja huutavat törkeyksiä. Tätä tapahtuu päivittäin. Tämä on esim. työmiesten hupia myös. He tykkäävät tehdä sitä työnsä lomassa, ulkona kun työskentelevät niin siinä on samalla "hyvä" huudella loukkauksia. Minulle miehet ovat käyttäytyneet tällä tavoin nuoresta tytöstä asti. Että kuinka sairaita te miehet oikein olette. Olen yllättynyt siitä että naiset eivät tiedä tästä. Miehet eivät tietenkään kerro siitä heille. Tietäisittepä totuuden miehistänne. Ja itse uskon siihen että nämä miehet ajattelevat omista naisistaan yhtä julmasti, he eivät tietenkään kerro siitä heille. Ja sitten näiden "miesten" (eivät he miehiä ole) omat eukot on joillakin jopa samantasoisia kuin nämä haukutut naiset.
[/quote]
En mä ole koskaan ollut edes rumille naisille törkeä, koulussakin sain parikseni sellaisen tytön jolla oli ihan reilusti ylipainoa ja olin ihan kohtelias hänellekkin.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:20"]
Joo itsekkin oon saanu melko kylmää kohtelua välillä. Mut luulen että se saattaa johtuu siitä että mulla resting bitch face eli näytän vähän koppavalta mut en voi sille mitään. Ja käytän myös paljon aikaa ulkonäkööni koska olen tosi epävarma siitä miltä näytän. Monet sitten luulee että oon kauheen pinnallinen, ilkeä, bitch. No lisään vielä että olen mielestäni ihan kaunis mikä lisää sitä pinnallista bitch vaikutelmaa. Oon oikeesti hiljanen ja ujo sekä erittäin yksinäinen.
Viimeks kun kävin kaverin kanssa ulkona ja oltiin parin miehen seurassa. Ne oli mua kohtaan jotenkin tosi kylmiä aluks ja toinen niistä vittuili mulle ja puhui vain kaverini kanssa. Sitten tuli vähän yllätyksenä kun toinen näistä (se joka vittuili mulle ja oli tosi halveksiva muutenkin mua kohtaan) pyysi mua kahville jälkeenpäin. En mennyt.
[/quote]
Sanoitko syyn miehille? Mitä vastasi?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En mä ole koskaan ollut edes rumille naisille törkeä, koulussakin sain parikseni sellaisen tytön jolla oli ihan reilusti ylipainoa ja olin ihan kohtelias hänellekkin.
[/quote]
Niin. Eivät kaikki miehet niin tee, mutta monet kyllä.
Ja olen sitä mieltä että näillä miehillä ei ole "varaa" haukkua, kun ovat itsekin yhtä rumia tai vain tavallisennäköisiä eli samantasoisia ulkoisesti kuin haukkumansa naiset.
Itse en saa edes töitä naamani takia, kun miehet eivät palkkaa. Hyväosaiset miehet syrjäyttävät rumat naiset.
Kiitos 12, annoit ajettelemisen ja tarkkailemisen aihetta jatkoon. Olisiko joissakin tapauksissa pariskunnan mies ikäänkuin antenni, jonka kautta itse asiassa vaimonsa (ja siitä tullut yhteinen) asenne paljastuu?
16, älä ota itseesi, vaikutat kaikkiin tasapuolisesti suhtautuvalta ihmiseltä, kuten moni mies, mm. oma mieheni. Sylkeminen tms, mitä eräs kommentoija kuvaili, on jo harvinaisen törkeää käytöstä. Minä ainakin olen tarkoittanut hienovaraisempia juttuja.
(terkuin numerot... en muista enää)
Itse olen syyllistynyt siihen, että "en tykkää" jostain naisesta vain siksi, koska silloinen deittini tms ei ole kyseisestä henkilöstä pitänyt. M21
Älä murehdi moista, ehkä niillä on ollut likaisia jauhoja pussissa, ei semmoisia kannata noteerata, pää pystyyn, kyllä niitä löytyy sinulle myös oikeanlaisia... T: Peter
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:59"]
[/quote]
[/quote]
Minäkin olen havainnut että näin se on. Sitten jos ei ole säännöllistä palkkaa tai riittävästi ihmissuhteita niin miehet kiusaavat myös silloin. Miehet ovat ilkeitä. Jos he eivät hyödy sinusta millään tavalla niin käyttäytyvät törkeästi. He voivat tulkita hiljaisuutesi niin että sinulla ei ole mitään elämää eli siksi kiusaavat.
Minä saan samanlaista kohtelua osakseni suoranaista henkistä väkivaltaa. En tiedä syytä. Tai niitä on varmaan monia yllämainituista. Jotkut miehet jopa tönivät, sylkevät ja yskivät päin. Sitten roiskivat autoillaan likavettä päälleni. Muiden kohdalla hidastavat ettei vesi roisku. Olen sanonut tästä heille, niin nauravat vain paskaisesti, roiskiminen jatkuu ja huono käytös, haistattelevat ja haukkuvat ja sanovat evvk, lol.
[/quote]etköhän nyt vähän liiotellu? Vai oliko kyse arabimiehistä?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Oletko tosissasi??? :D :D :D Miehet ovat aivan helvetillisen häijyjä olentoja, ellei kyseessä ole kaunis nainen! Sinulla ei ole aavistustakaan, minkälaista kohtelua tavisnainen saa miehiltä, vaikka yrittää olla vain hiljaa omissa oloissaan! Siis miten joku voi olla noin todellisuudesta irrallaan?!
Te miehet olette suurimmaksi osaksi kohteliaita tavallisennäköisille ja kauniille naisille, se on totta.
Kamalaa jos tuo on totta. Miten joku voi päivittäin kokea tuollaista? Ei ole normaalia miehen ja ylipäätään kenenkään ihmisen käytöstä. En minäkään mikään kaunotar ole vaan työtön ja köyhä myös. Minuakin on kiusattu sekä miesten että naisten toimesta mutta ei noin pahasti! Suosittelen keskusteuapua ja jos mahdollista niin maisemanvaihdosta. Voimia sinulle.
Oon ihan tavallisen näköinen nainen enkä yhtään ylipainoinen ja vähintään kerran viikossa, joku mies alkaa solvaamaan keskellä katua. Syyksi riittää yleensä se että olen katsonut liian pitkään tai jotain vastaavaa... Kerran keskellä kirkasta päivää jotkut motoristimiehet heittivät päälleni tervakannun ja höyheniä, se oli niiden mielestä tosi hauskaa. Toisella kerralla mua lähti seuraamaan sellainen viiden auton letka keskellä kaupunkia 10 minuutin jälkeen ne kaasutti täysiä ohi ja vilautteli jotain viidakkoveitsiä ikkunasta ja kysyi "haluaako ruma nainen tämmöisestä?". Miehet tuntuu harrastavan yleistä sikailua tavallisille naisille ihan ajanvietteeksi.
Se tarkoittaa, ettet ole miesten mielestä seksuaalisesti haluttava. Miehet kohtelevat naisia, jotka eivät ole seksuaalisesti haluttavia, aivan hirveällä tavalla. Voit joko yrittää parantaa ulkonäköäsi tai tyytyä tilanteeseen.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 00:32"]
Oon ihan tavallisen näköinen nainen enkä yhtään ylipainoinen ja vähintään kerran viikossa, joku mies alkaa solvaamaan keskellä katua. Syyksi riittää yleensä se että olen katsonut liian pitkään tai jotain vastaavaa... Kerran keskellä kirkasta päivää jotkut motoristimiehet heittivät päälleni tervakannun ja höyheniä, se oli niiden mielestä tosi hauskaa. Toisella kerralla mua lähti seuraamaan sellainen viiden auton letka keskellä kaupunkia 10 minuutin jälkeen ne kaasutti täysiä ohi ja vilautteli jotain viidakkoveitsiä ikkunasta ja kysyi "haluaako ruma nainen tämmöisestä?". Miehet tuntuu harrastavan yleistä sikailua tavallisille naisille ihan ajanvietteeksi.
[/quote]
Minulta on kerran revitty paita päältä ja sanottu, että on rumalla ämmällä sentään hyvät tissit. Oli päivä, ettei mikään yö ja miehet olivat hyvinpukeutuneita, ei mitään juoppoja tai vastaavia. Verbaalinen solvaaminen on ihan viikoittaista hupia rumalle naiselle. Miehet on kyllä kivoja otuksia...
Mulla kyllä vähän samanlaisia kokemuksia.
Ollessani parikymppinen ja alle, miehet lähestyivät minua joko haukkuakseen tai sitten joku kauhea spurgu tai nelikymppinen perheenisä (tuossa iässä koin molemmat ihmisryhmät suunnilleen yhtä viehättäviksi) saattoi vongata pildeä. Koskaan en ole ollut miesten suosiossa. Järkytyin joskus (varmaan n. 24-vuotiaana) avautuessani kaverilleni näistä huoritteluista, tönimisistä ja "kattokaa mikä läskiperse" -huuteluista kun hän hämmästyneenä totesi ettei ole ikinä kokenut mitään samankaltaista. Minä olin vaan jotenkin olettanut, että kaikkia naisia huoritellaan kadulla viikottain! Tämä kaveri oli niitä naisia, jotka 15-vuotiaasta saakka ovat saaneet miehen kuin miehen ja joita tullaan aina iskemään jne, eli häntä miehet kohtelivat silkkihansikkain ja purkivat sitten naisvihansa meidän ei-haluttujen niskaan.
Nykyään olen yli 30, ja vaikka en enää miehiä pelkääkään, eivät kokemukseni ole kauhean positiivisia. Musta miehet ovat aika julmia. Huomio ja ystävällisyys keskitetään tiukasti tietyntyyppisiin naisiin, muita voidaan kohdella kuin kuraa. Olen myös hämmästynyt siitä, kuinka kaksinaamaisia miehet osaavat olla. Siis joo, onhan se tunnettu klisee kuinka osaavat lirkutella saadakseen haluamansa, mutta ihan muutenkin. Monta monta kertaa olen kuullut kun esim. joku työkaveri puhuu vaimostaan hyvin halveksuvaan ja vähättelevään sävyyn. Matkitaan vaimon puhetta ja äänensävyjä ja nauratetaan porukkaa sillä, että tehdään omasta puolisosta idiootti muiden silmissä. Miehiltä kuulee myös sellaisia kommentteja mitä naisilta ei ikinä, tyyliin "X on v*tun tyhmä nauta". Ja kyseessä ihan akateeminen ala, jonka edustajia käsittääkseni pidetään lähes eliittinä.
Lisäksi, en tiedä olenko aivan vainoharhainen, mutta jossain juhlissa, baari-illoissa ym vallitsee mielestäni mielenkiintoinen kauhun tasapaino. Kaikki menee kivasti niin kauan kuin naiset pyörivät miesten ympärillä ja miehet saavat loistaa kukkoina tunkiolla. Naiset keskittyvät olemaan ihania ja miellyttäviä, etteiväåt vaan hermostuttaisi kultaansa. Miehet taas tekevät ihan mitä tykkäävät. Tätä itseasiassa näkee parisuhteissakin tosi paljon. En tiedä vaikkapa yhtäkään miestä, joka olisi alkanut diggailla Tori Amosin musiikkia, koska nainen tykkää. Sen sijaan moni nainen lähtee jonnekin hevikeikoille, koska mies tykkää. En tiedä yhtäkään miestä, joka muuttaisi ventovieraalle paikkakunnalle 700km päähän kaikesta tutusta naisen vuoksi ja eläisi sitten vaan kotona neljän seinän sisällä odotellen miestä kotiin harrastuksista. Sen sijaan naisilla tuollainen on erittäin yleistä. Tuossa nyt vain pari pientä esimerkkiä, mutta tiivistettynä vaikuttaa siltä, että moni nainen on vain sellainen statisti miehen elämässä. Ei rakastettu eikä kunnioitettu, mutta saa juosta perässä kuin koiranpentu kunnes tulee parempaa tarjolle.
Itse koen oloni sinkkuna tavallaan kaikkein luontevimmaksi. Kun olen vain minä, minua ei määritellä miehen kautta eikä nähdä pelkkänä miehen jatkeena ja saan elää omaa elämääni. Miehiä toki ärsyttää, etenkin jos en anna (koska eihän sinkkunaisella ole oikeutta sanoa ei, sinkkunainen on siellä pariskuntabileissä pyörimässä vain koska voi tarvittaessa toimia varareikänä miehille tai ainakin sillä on velvollisuus antaa sille mukaan pyydetylle miessinkulle (jolle on siis jo etukäteen poikaporukassa luvattu että tänään saat pildeä kun sinne on sejase kanssa pyydetty)), mutta haitanneeko tuo. Se, että muuttuisin sellaiseksi naiseksi, josta miehet pitävät, olisi aivan liian suuri uhraus.
Uuh, tuli romaani, mutta aihe on mielestäni mielenkiintoinen.
Aika surullista, mutta samalla lohdullista että tästä on ketju!
Olen pohtinut ihan samaa! Osallistuin esimerkiksi juuri työn puolesta palaveriin. Se alkoi klo 14, pääsin paikalle 13.55 edelliseltä asiakkaalta. Muut osallistujat, kaikki miehiä, oli selkeästi olleet paikalla jo pidempään. Olivat siinä selkeästi jo jutelleet hyvän tovin.
Koko ajan oli jotenkin outo tunnelma, kukaan ei katsonut minua ja jotenkin tuhahtelivat vaan jos sanoin jotain?!
Oon niin väsynyt tähän. Olenko edes ihminen. Sivuutetaan mun ammatillinen osaaminenkin kun ei ilmeisesti naama miellytä tai jotain?
Tuntuu että olen ihan arvoton ja ilmaa koska ilmeisesti olen jotenkin alemman tason nainen?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No tässä tarkoitetaan tietysti niitä pelimiehiä, joita kaikki naiset rakastaa alle kolmekymppisinä ja sitten ne tottuvat niin naisten huomioon, että alkavat halveksia kaikki normaalin näköisiäkin.