Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesä/syysvauva 2013

10.08.2012 |

Aloittelenpa uutta pinoa vähän pidemmälle ensi vuodelle. Olemme itse tähtäämässä tuohon loppukesään 2013 (ivf-hoidoilla) enkä koe siksi mihinkään kuukauteen olevani sidoksissa joten tuntuisi vieraalta sinne loikatakaan roikkumaan :)

Lyhykäinen info omasta tilanteesta..

Olen 32v, mies 35v. Ei lapsia vielä kummallakaan, eli esikoista yritetään. Olen täällä ollut aiemminkin kuumeilemassa mutta pitänyt nyt pitkää taukoa (olen kuulumisianne kyllä kurkkinut välillä:) jotta osaisin ajatella jotain muutakin. Meillä yritystä takana n. 1,5 vuotta, kaikki tarpeelliset tutkimukset tehty tässä viimeisen vuoden aikana ja syykin lapsettomuuteen on tiedossa, kotikonstein meillä ei lasta tule. Nyt ollaan odoteltu kunnalliselle ivf-hoitoon pääsyä vuoden alusta asti. Syys/lokakuussa pääsemme aloittamaan. Jännittää kovasti, mutta päämäärä mielessä sitä jaksaa ihminen ihan ihmeitä. Onneksi meillä on miehen kanssa parisuhde vahva ja on vain vahvistunut näistä koettelemuksista.

Tervetuloa siis kuumeilemaan ja jakamaan ajatuksia :)

Kommentit (170)

Vierailija
121/170 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu yksi innokas kuumeilija mukaan. Meillä on sellainen tilanne että kun olemme mieheni kanssa tavanneet niin molemmat on olleet yksinhuoltajia, joten lapsia meillä riittää. Miehelläni on kaksi lasta 6 ja 4 vuotiaat ja minulla on 2 vuotias lapsi. Kaikki asumme sulassa sovussa (jokseenkin). Nyt meillä tai no lähinnä minulla on tullut taas vauva kuume, mieheni kanssa olemme asiasta puhuneet että ottaisin kierukan pois mutta hän on nyt kovasti siitä puhunut että koska menen ottamaan pois. Joten maanantaina soitto jotta pääsisi tosi toimiin:). Pikkuisen kyllä jännittää miten meidän 3 lasta suhtautuisivat uuteen lapseen?

Vierailija
122/170 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on sekä iloisia, että surullisia kuulumisia sitten viime kerran. Onnea MaRi plussasta!

Maanmainio: voi harmi tota teidän tilannetta. Tunnen niin sen sun pettymyksen. Toivottavasti kuitenkin kaikki kääntyy hyväksi, enkä tarkoita pelkästään vauvan merkeissä. Elämällä on tapana kantaa..

Tänne ei kyllä sen kummempaa, ensi viikon lopulla sitten selviää, miten on käynyt. Oon kyllä huomattavasti saanut siirrettyä vauva-ajatuksia taka-alalle, ainakin toistaiseksi ;). Mun siskot kävi tänään kylässä ja molemmat kyllä kyseli, että miten on, joko olis toinen mielessä. Enpä halunnut alkaa tilannetta sen kummemmin selittämään, siirsin keskustelun vaan muualle.

Oon ajattelllut, että lauantaina iltamenon takia viimeistään testaan, vaikka ei välttämättä kuukautiset myöhässä olekaan silloin. Viikko siis ainakin vielä..

Tsemppiä kaikille tänne. Lisää plussia vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/170 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vauvaa vuodessa syntyy Suomessa pahasti vammaisina foolihapon puutoksen vuoksi ja monin verroin enemmän menee kesken samasta syystä. Pitäisi syödä foolihappolisää (tai vaikkapa paaaljon kasviksia) 3 kk ennen hedelmöitymistä.

Hei! :) Olen 29-vuotias, meillä on aviomieheni kanssa 3- ja 1,5-vuotiaat pojat ja nyt on kolmannen yritys käynnissä. Yk 3, kp 32/33-36. Yrityksestä voi tulla pitkä, sillä yritän välttää ovulaatiota kolmannen pojan "pelossa". Silti olisi tarkoitus ottaa seuraavassa kierrossa selville ovulointiajankohtani, jotta voisimme laittaa niitä tyttösiittiöitä matkaan oikeaan aikaan.

Vierailija
124/170 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjia faktoja foolihaposta mutta luin itsekin jostain, että pitäisi aloittaa kolme kuukautta ennen hedelmöitystä, jotta se ehkäisisi raskausajan ongelmia ja niinpä tässä on nyt viitisen päivää vedetty foolihappoa naamariin. Ihan s-marketista ostin.

Nää tyttö ja poika hedelmöitys hetket onkin mulle ihan uusi juttu, eli saa selventää enemmänkin :D. Tänne olisi kyllä näin esikoista toivoessa ihan kumpi vaan yhtä suuressa odotuksessa. Lähipiirissä on kyllä paljon poikalapsia.

Vierailija
125/170 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi viikko alkoi, viikot menee kyllä niin sutjakkaasti ettei kerkeä edes mukana. Onnittelut plussanneille! :)

maanmainio: Eikä! Todella harmillista! Vaikka kyllä toisaalta ymmärrän että ei halua lapsille ehkä niin isoa ikäeroa ja varsinkin jos itse otat siitä niin paljon stressiä ja mielipahaa niin ehkä ratkaisu oli teille paras. Olisi ollut kiva jännittää yhdessä. :( Kyllä kaikki järjestyy! Nyt sitten keskityt vaan siihen mitä kaikkea ihanaa sinulla on!

enkuli89: Tervetuloa mukaan! :) Mahtaa olla aika haastavaa tuo uusperhe, varsinkin kun mielestäni ihan jo ydinperheenkin toimimaan saaminen on joskus melko haastavaa. Tsemppiä!

Itsekin olen kuullut noista foolihappolisistä, foolihappoja on kyllä jossain raskaus/imetys vitamiineissa. Niissä ainakin lukee että voisi alkaa syömään jo raskautta yritettäessä. Itse olen vitamiinilisät aloittanut vasta kun olen raskautunut. Jollain tavalla sisimmässäni uskon että muuten terveellä ihmisellä on aika pieni todennäköisyys saada vammainen lapsi pelkästään foolihappojen takia. Mutta tietysti ainahan marjat, vihannekset ja hedelmät ovat terveellisiä, joten niitä napaan vaan! Eiköhän niillä pärjätä!

Tuon siittiöjutun olen minäkin kuullut. Tytöt on sitkeempiä eli ne pysyvät hengissä pidempään kun taas pojat ovat heikompia eli pysyvät voinneissaan vähemmän aikaa. Sama juttuhan on ennenaikaisesti syntyvien vauvojen kohdalla, eli tytöllä on suurempi todennäköisyys selviytyä kuin pojalla. Mutta eipä tuolla ajankohdalla varmaan kauheasti voi siihen siltikään vaikuttaa, että kumpi sieltä tulee, tuuristahan se tosiaan kiinni on. Mutta tottakai, saahan aina kokeilla! ;) Ja mistäpä sitä tietää vaikka tulisi se minkä toivoo ilman suurempia "kokeiluja". :)

Täällä on asiat alkanut viikonlopun jälkeen järjestymään eli paremmin mielin vaan viikkoa kohti. :) Meillä alkaa peitonheilutusviikko, tai no alkoi jo viikonloppuna mutta täytyy yrittää jatkaa sitkeästi. Tsemppiä yrityksiin ja nyt odotellaan taas niitä plussia!

Vaniliini yk2, kp 11/27?

Vierailija
126/170 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas negatiivinen testi.

X-kromosomisiittiöt ovat kuulemma hitaampia, mutta säilyvät hengissä 3-5 päivää. Y-kromosomisiittiöt ovat nopeita, mutta saattavat kuolla vuorokaudessa.

Foolihappojuttu itse asiassa ei ole uskon asia, vaan tieteellinen fakta. Täysin terve ja hyvinvoiva nainen voi saada vakavasti vammaisen lapsen ihan vain sen vuoksi, ettei foolihappopitoisuudet ole olleet tämän elimistössä tarpeeksi suuret alkuraskaudessa. On kaiken lisäksi arveltu, että suurimmalla osalla suomalaisista ei ole foolihapon saanti kohdillaan.

Vierailija
127/170 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että tutkittua tietoa on ja foolihappolisistä on tietysti hyötyä jos ei muuten syö tarpeeksi monipuolisesti, samoin kuin muistakin vitamiinivalmisteista. Ja vaikka söisikin monipuolisesti niin yliannostusta tuskin ainakaan kauhean herkästi saa. Mutta se ettei foolihappopitoisuudet ole elimistössä suuret, ei automaattisesti tarkoita että saa vammaisen lapsen, eikä varmaan suurimmassa osassa tapauksista näin käykään. Foolihapon vähäiset pitoisuudet lisäävät riskiä sikiön kehityshäiriöihin, keskenmenoihin ja raskausajan ongelmiin. Ja tottakai luonnollisesti kaikki haluavat nämä asiat välttää, mutta jos ei ole syönyt lisiä, joka on yleensä liian myöhäistä jo siinä vaiheessa kun on raskaana, niin voivat mielestäni olla huoletta ja nauttia raskaudesta, sillä suurella todennäköisyydellä he saavat erittäin terveen lapsen. Ja päinvastoin ne jotka syövät foolihappoa voivat yhtälailla saada ongelmia raskaudessa tai sikiön kehityksessä voi ilmetä poikkeumia. Eli jos syö tai puolestaan EI syö vitamiinilisiä raskausaikana, se ei tarkoita että saat vammaisen lapsen. Mutta kuten sanoin, on tutkittu että todennäköisyys raskauden aikaisiin ongelmiin kasvaa. Tämä todennäköisyys voi silti olla erittäinkin pieni. Mutta tottakai se on jokaisen naisen oma asia mitä lisiä käyttää. Ja eihän se ainakaan haitaksi voi olla, päinvastoin. :)

Vierailija
128/170 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan oli hauskoja ja jänniä juttuja nää tyttö ja poikasiittiö hommat. Jännä etten ole törmännyt aiheeseen missään. Oon vaan kuullut että nuoret naiset synnyttää useammin poikia.

Mä ostin tänään greippimehua ja mitä ihmettä sehän on ihan hyvää :D! Ois se voinu paljon pahempaakin olla. Mä kyllä tykkään myös greippilimusta ihan paljon, että kai se maku vaans itten jotenkin miellyttää.

Mites teillä tehdään peittojen heiluttelun jälkeen, jäättekö sänkyyn köllöttelemään jalat kohti kattoa? Mies nauroi mulle eilen kun jäin siihen vähän köllöttelee niin, että mitähän arjen akrobatiikka atää se nyt on :D hehehe.Tää on musta just koko yrittämisessä se patras puoli, että sa aolla vähän hömppä ja tärähtänyt näiden juttujen kanssa.

Vierailija
129/170 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitus! Sisältää omanapaista purkautumista..

No niin, mulla on aika vahva tunne, että kuukautiset alkaa parin päivän sisällä, on meinaan tosi ikävä tunne tuolla mahassa. Juilii oikeen kunnolla, kuten ennen menkkoja yleensä. Enpä mä uskonu raskauteen, mutta jotenkin luulin, että pääsisin silti testaamaan lauantaina. Ihan hassua! Sit vielä, kun kierrot on vähän hakusessa, tuntuu, että kierrot vaan lyhenee. Edellinen kierto oli 28 vrk, ja sitä edellinen 31 vrk. Nyt on menossa kuitenkin vasta 25 kp, eli saattaa jäädä kierto jopa 26 päivään..

Ei auta kun odottaa seuraavaan kiertoon ja uutta yritystä. Tein jopa plus/miinus-listan, joka tavallaan puolsi sitä, että raskaus siirtyy vähintään kuukaudella. Jos näin nyt voi sanoa, kun pettymys varmaan vastaa useampaakin plus-kohtaa..

Tämä tällä kertaa, palataan asiaan

Lilium yk1, kp25

Vierailija
130/170 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei maanmainiolle haluaisin ensin sanoa että älä luovuta. Oletteko ajatelleet lapsettomuushoitoja, sekundäärinen lapsettomuus on yleistä. Omasta navasta, testasin tänään plussan. En voi uskoa. Todennäköisyys plussalle oli 25% tässä iässä. Puolet tulee kesken, joten ei tässä vielä mikään ole varmaa. Toivotaan parasta.

Vierailija
131/170 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan tulee telkkarista vaan lisää perhe-elämää käsitteleviä ohjelmia ja synnytysohjelmia. Itse odotan niin innolla että tärppäis ja pääsis taas odottelemaan sitä omaa. :) Tykkään katsoa just noita ohjelmia, mut vauvakuume vaan kasvaa. :) Tai en tiedä onko se pelkästään sitä vauvakuumetta, ehkä sitä voisi sanoa lapsikuumeeksi, sillä ajattelen jo melko pitkälle tätä "prosessia". Kun on esikoinen yli 2v ja kuopus yli 1v niin ehkä alkaa ajatella niin että siitä tulee tollanen ihana yksilö, jolla on oma luonne ja tahto. :) Ja perhe-elämä on ihanaa! :) Eli olen todella onnekas ja onnellinen jos saadaan perheenlisäystä vielä. Mikäs sen tärkeempää ja parempaa kuin oma perhe. Rakastan olla äiti, lähes joka hetki, lukuunottamatta niitä huonoja hetkiä joita meille kaikille äideille joskus tulee. :D Tottakai pohjimmiltaan sitä aina rakastaa olla äiti, mutta kyllä te muut äidit nämä jutut tiedätte. Eli tärppiä odotellessa. :) Tulispa se tässä kierrossa. Olis ihanaa antaa pikkusisarus näille lapsille, se on iso rikkaus. :)

Adanna: Meillä ei ole seksin jälkeen käytössä mitään kikkoja. Ekaa yrittäessä minäkin tein tuota. :D Se oli kyllä hauskaa ja toi siihen hieman huumoria ja samalla sitä että "entä jos tämä oikeesti auttaa". Jostain luin kyllä että on tutkittu ettei tuo oikeasti vaikuta asiaan. Tiedä sitten. :D Mutta hauskaa se ainakin oli. Mies kyttäs kans aina ihmeissään, nauro ja odotteli vaan että koska meinaan suihkuun tulla. :D

Lilium: Älä nyt vielä toivoa menetä! Ensimmäisessä raskaudessa mustakin tuntui että menkat ne alkaa, mutta eivätpä alkaneetkaan. ;) Joten odottele nyt vielä. :) Kyllä se plussa voi sieltä pärähtää. :) Toivotaan että niin käykin!

M.i.@.: Ihanaa! Todella paljon onnea plussasta! Toivotaan että kaikki menee hyvin ja pikkuinen pysyy matkassa! :)

Eipä tässä sen kummempia, tärppiä odotellaan. Ollaan nyt yritetty paljon peittoja heilutella, saa nähdä tuottaako tulosta. Toivotaan! Testata saa vasta parin viikon päästä. Onneksi itse en oikeastaan edes ajattele tätä "projektia" niin kauheasti, ehkä haaveilen. Mutta en ole ottanut stressiä ja aika kärsivällisellä asenteella mennään. Outoa että pystyn tähän, sillä ensimmäistä ja toista yrittäessä olin kyllä aika hermoheikko. Ehkä näissä kahdessa riittää sen verran puuhaa, ettei kerkeäkään ihan samalla tavalla miettimään. Ja tietysti se lohduttaa että minulla on kuitenkin jo kaksi ihanaa lasta ja jos ei kolmatta kuulu, niin ei se mitään. Olen kiitollinen näistä kahdesta! Enempää ei edes voisi vaatia, mutta toivoa saa.

Vierailija
132/170 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei kaikille!

Jälleen oli saatu yksi plussa palstalle. Hurjasti onnea Mi@:lle ja toivotaan parasta. Mahtaa olla pelottavaa, kun tilanne on sellainen kun on.

Täällä vielä kärvistellään.. Nimittäin menkkakipuja on ollut koko tämän viikon, mutta mitään ei vielä ole kuulunut. Tein aamulla testinkin, kun ajattelin saavani siten mielenrauhaa, oli tulos mikä hyvänsä. Negaa näytti. Kyllä se vähän auttoi, nimittäin nyt voin odottaa hyvillä mielillä ainakin maanataihin, ennenkuin alan uusiin toimenpiteisiin.. Nimittäin tuli mieleen, että viikon mittaiset menkkakivut voivat tietenkin olla merkki raskadesta negasta huolimatta (tänään aikaisintaan olis pitäny alkaa..) tai sitten vaikka jostain tulehduksesta. Voihan se olla jotain sellaistakin. Eli nyt odotan rauhassa ja maanantaina, jos ei ennen mitään kuulu, testaan ensin ja sitten soitan terveydenhoitajalle.

Kurjaa ajatella, että olis sit vielä lisäks menkkakivut, jos ne tässä alkaa. Tai siis on jo ollut niitä menkkakipuja, mutta ne saattaa vielä tästäkin kasvaa. Mun menkat on olleet muutenkin niin jäätäviä lähiaikoina, että jo pelkästään sen takia toivon mahdollisimman pikaista raskautumista ;)

Kiitos Vaniliinille tsemppauksesta. Kyllä se tästä. Rauhoitun kyllä jonkun verran tämän ensimmäisen yrityskierron jälkeen, ei mulla ensimmäisestä mitään stressiä ollu. Nyt varmaan painaa halu säilyttää ikäero niin pienenä, kuin se enää on mahdollista. Lisäksi olen ehtinyt kuvitella tulevaisuutta ehkä liian tarkasti siltä kantilta, että raskautuisinkin heti.

Lilium yk1 kp 28/28-31

Vierailija
133/170 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina vaihtui kp28 kp1:ksi... Joten eipä tullut lapsosille sitten tasan 5 vuotta ikäeroksi.. Onneksi oli tuo kierto noin lyhyt, niin pääsee sitten pikemmin taas uutta yrittämään. Ajattelin ensin, että ottaisin tässä kierrossa ovistikut käyttöön, mutta olen nyt aika varmasti kahdessa kierrossa tuntenut selvästi ovulaation pienenä kipuna/jomotuksena/vihlaisuna, joten taidan edelleen luottaa omaan arvioon ja jatketaan ilman sen suurempia vippaskonsteja.

Usko ja toivo on taas tosi korkealla tämän kierron suhteen.. Mutta toisaalta pelkokin on koko ajan läsnä.. Jospa yritämme tätäkin 1,5 vuotta, niin kuin esikoistakin. Kävipä muuten jo mielessä maanantaina, kun menkat alkoi, että kuinkakohan monta pettymystä jaksan käydä läpi ennen kuin luovutan koko homman.. Nyt ainakin taas onneksi ihan hyvät fiilikset asian suhteen.

Taka-alalla on kuitenkin koko ajan tieto siitä, että esikoinen on edelleen siinä uskossa, että vauva on meille tulossa ja mitään keskenmenoa ei ole ollutkaan.. Pakko kai se on tämän kierron jälkeen kertoa totuus, jos ei nyt tärppää. :(

Onnea Mi@lle plussasta!!!

Mä kans harrastin esikoista yrittäessä tuota "pylly ylös" -taktiikkaa ja join greippimehua.. :) Tiedä sitten auttoiko..?!?

April yk2 kp7/27-34

Vierailija
134/170 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ihan hurjasti kaikille plussanneille! :))

Ja voimia muille, kyllä me kaikki vielä lapset saamme. Lapsettomuudesta kärsivä äitini juuri muistutti, että monet tulevat raskaaksi kun eivät enää yritä :)

Täällä kauhean ristiriitaiset tunteet. Ihan samat oireet kuin keskenmenneessä, mutta kun ei keskenmenosta ole ku reilu 3 viikkoa. Ei kai näin nopeasti voi mitään tapahtua?

13. päivä tuntui muutaman sekunnin ajan todella kova vihlaisu oikealla puolella. 17 päivä tuntui kouristeleva vihlaisu keskemmällä. Ovulaatio ja kiinnittyminen, kuka tietää...

Nyt sitten tissit ja vatsa ovat tulikuumat, arat ja turvonneet. Kaakao maistuu karvaalta ja puhtaat lakanat haisee vanhalta maidolta. Kiukuttaa eikä kahvi mene alas.

En uskaltaisi uskoa olevani raskaana, mutta mitä muutakaan tässä voi? Pettymystä odotellessa..

Vierailija
135/170 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Täällä on ollut aika hiljainen viikonloppu. Toivottavasti kaikki ovat olleet kiireisiä vauvantekorintamalla ;)

Niin, viimeksi lupasin testailla uudestaan tänään. Tunnustan tehneeni testin jo eilen illalla kärsittyäni erehdyttävän paljon raskauspahoinvointia muistuttavasta tilasta. Ehdein jo ajattelemaan, että minua vaivaa jokin luulotauti tai raskauspakkomielle. Mutta... Kuten vaniliini veikkasi, koko viikon jatkuneet tuntemukset kuukautisten alkamisesta viittasikin raskauteen. Testi oli positiivinen!

Olen niin yllättynyt ja innoissani. Ja kuitenkin vähän peloissanikin. Miten mahtaa käydä, jos on niin hyvä tuuri, että ekasta kierrosta tärppää, niin onko koko raskauden hyvä tuuri siinä? No ei auta kuin mennä eteenpäin vain. Niin, ja kyllä mua nolottaakin vähän, kun olin niin tuskainen ja epätoivoinen ja vaikka mitä, eka yritys kuitenkin oli menossa.

Tsemppiä teille oikein tosi kovasti! Näin se elämä saattaa yllättää kenet vaan!

Lilium

Vierailija
136/170 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens viikon keskiviikkona sais nyt sitten aikasintaan testata ellei menkat oo alkanu. Kyllä pikkasen jännittää ja toivon ettei ne menkat sieltä tule. Alavatsaa on juilinu ja nippaillu lupaavasti, mutta ainut vaan ettei sitä voi koskaan tietää mistä se johtuu. Se kun voi johtua niin paljon muustakin kuin raskaudesta. Plääh.

lilium: Ihanaa! Tosi paljon onnea! Arvasin sun kohdallas että kyllä nyt tärppäs! Äläkä murehdi sitä, että hyvä onni muka loppuis! Ei se sitä tarkota jos tärppää ekasta kierrosta että sitten olis koko homma muuten tuhoon tuomittu. Teillä vaan kävi tosi hyvä tuuri kun tulit niin nopeesti raskaaksi, hieno juttu ettei tarvinnu ainakaan kauan odotella tärppiä! Nyt vaan nautit raskaudesta, kyllä kaikki varmasti hyvin menee! :)

rouvapelagia: Toivotaan että sinnekin plussa pärähtää! Kuulostaa noikin oireet aika lupaavilta!

Tsemppiä kaikille yrittäjille ja pää pystyyn! Kyllä me kaikki ne vauvat vielä syliin saadaan. Jotkut vähän aikasemmin ja toiset taas vähän myöhemmin. Mutta muistakaa, sen odottaminen että jotain tapahtuu, on kaikki sen pienen lapsen arvoista! Pettyneille voimahalit ja sitten pää pystyyn ja eteenpäin! :)

Nyt odotellaan rauhassa ensi viikkoon ja katotaan tuntemusten mukaan että mahtaako olla joku kyydissä vaiko ei. Viimeistään testi sen sitten paljastaa. :)

Vaniliini yk2, kp 19/27?

Vierailija
137/170 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea niin tuhannesti Mi@ ja lilium candidum plussasta! Nythän meillä plussaa ropisee. Ja mulla ja vaniliinilla lähestytään jännäaikoja. Täällä kp 21 kääntymässä lopulleen, mutta viimeks kierto nyt oli ihan karseen pitkä (40 pv) mutta odotan kyllä, että nyt ei kierto ole ihan tota luokkaa sentään. Jotain 30 hujakoilla se onusein ollut...no saas nähdä. Tollai pitkä kierto ei tee tästä piinailusta yhtään helpompaa.

Ja tottakai nyt jo kaiken maailman tuntemuksia kuten alavatsan nippailuja vaikka kuinka paljon ja tissit on nyt jo kipeät...Mutta huomaan, että tutkin itseäni tarkkaan niin en nyt ota tätä tuntemusmyllerrystä nyt viel niin vakavasti.

Mutta hei lilium candidum ekasta kierrosta WAU! Ihanan rohkaisevaa, että noinkin nopskasti voi vaan natsata. Oon niin onnellinen sun puolesta. Ihana uutinen!

Nyt kyllä meille muillekin semmossiakin plussatuulten huminoita että syysmyräkätkin jää kakkoseks :)!

Vierailija
138/170 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mi@lle ja lilium candidumille! Tykkään niin kovasti näistä plussauutisista :)

Muutaman kerran olen käynyt lukemassa, mutta ei ole ollut sellaista hengähdystaukoa, että olisin ehtinyt naputella jotakin. Meillä on tässä muuttohässäkkä päällä, ja vissiinkin eroahdistuksesta kärsivä jatkuvasti jalassa roikkuva poikanen työllistää äitiä aika tehokkaasti.

En nyt ole tämän kierron suhteen kovin toiveikas, kun peittoja tuli heiluteltua vähän jälkijunassa. Tosin enpä ole mitään ovulaatioita yrittänytkään ikinä bongata, enkä sitä tunne, joten siinä mielessä otollinen ajankohta on vähän tuuripeliä. Odotelen nyt rauhassa ensi viikon lauantaille, ja sitten rupean miettimään. En tästä kierrosta aio ottaa samanlaista stressiä kuin viime kierrosta. Maha minulla on taas kipeänä, mutta niinpä se oli viime kierrossakin heti puolivälin jälkeen.

Tässä ehtii ennen omia jännän aikoja jännäillä ainakin Adannan ja Vaniliinin puolesta. Plussailkaa, sisaret! Semmoiset uutiset tuopi iloa tänne perukkaankin :)

Amppari

Vierailija
139/170 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys. Täältä uusi 30v keskustelija ilmoittautuu mukaan. Olen hieman selaillut näitä teidän viestejä ja nyt päätin itsekin kirjoittaa.

Meillä tilanne on se että yk7 on alkanut. Vaikka kuinka yritän mennä muka rennolla asenteella, niin onhan se pettymys ollut aika kova. Nyt kuitenkin täällä on ollut hyvä asenne ihmisillä ja tsemppaus päällä :)

Vielä ei ole mitään sen kummempia konsteja käytössä, ehkä tässä on liikaa stressiä ja epävarmuutta kuitenkin vielä mukana, vaikka kumppanin kanssa olemmekin molemmat sitä mieltä että vauva saa tulla.

Mutta ehkä tekee välillä ihan hyvää vähän purkautua tänne ja samalla kuulla muiden kuulumisia.. :)

Vierailija
140/170 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkathan ne sieltä ilmeisesti tulivat :(( tosin hyvin niukkoina, kerran hulahti ja muuten vain tiputteli, eivätkä kestäneet kolmeakaan päivää.

testin tein vähän ennen vuotoa, negaa näytti. siltikin rinnat ovat aivan valtavina ja alavatsa tuntuu kuin olisi jäässä.

en oikein tiedä mitä ajatella, mutta kai turvallisinta on olla pessimisti.