Loukkaantuisitko jos vanhempasi eivät onnittelisi naimisiinmenokutsun johdosta?
Olemme menossa miehen kanssa yli 20 vuoden jälkeen naimisiin. Pidämme vain pienet juhlat ihan perheen kesken ja kaikille lähetimme yllättäen kutsut postissa:). Kaikki ovat soitelleet ja onnitelleet PAITSI vanhempani... jo se kai kertoo jotain suhteestani heihin ja siitä tuesta mitä en ole koskaan heiltä saanut. Luulen että äitini voi myös olla vähän loukkaantunut siitä, ettemme ole etukäteen kertoneet suunnitelmistamme. Mutta miksi olisimme, emme kertoneet muillekaan ja kun päätimme päivän niin pikaisesti vain kutsut postiin:).
Nyt siis mennyt yli kaksi viikkoa eikä heistä ole kuulunut mitään... no en aio soittaa sitten minäkään. Yleensäkään emme tosin usein soittele, mutta sentään nyt kai kerran kuussa ja tällaisessa tilanteessa luulisi että edes isäni olisi soitellut. Hänen kanssaan olen läheisempi. Äidin kanssa etäiset välit:(.
Kommentit (52)
Miten kutsusta voi onnitella?
Kai ne siitä naimisiinmenosta ajallaan onnittelee, mutta siitä, että kutsuitte heidät? Nyt meni ihan yli hilseen.
Miten kutsusta voi onnitella? Kai ne siitä naimisiinmenosta ajallaan onnittelee, mutta siitä, että kutsuitte heidät? Nyt meni ihan yli hilseen.
käyttäytymistapoihin kuuluu että omalle tyttärelleen soittaa ja onnittelee tämän päätöksestä mennä naimisiin?? Vai olenko jotenkin ymmärtänyt väärin että perheessä normaalisti toimittaisiin näin? Ovat ainakin siskoni ja veljeni heti soitelleet ja olleet iloisia. Myös miehen puoleiset sukulaiset...
Ja kyllä, kutsu on kyllä mennyt perille! Siskoni on puhunut vanhempieni kanssa:).
Voi onnitella siitä, että on onnistunut kirjoittamaan hyvän kutsun. Sitten voisi – ja tietenkin myös pitäisi – erikseen onnitella naimisiinmenosta, joka on kutsun kirjoittamistakin hienompi asia. :)
Olette olleet 20 v yhdessä. Ette ole mikään nuoripari. En minäkään soittaisi ja onnittelisi (lasta, siskoa, ystävää), ajattelisin ehkä että lopultakin...
Kai ne siitä naimisiinmenosta ajallaan onnittelee, mutta siitä, että kutsuitte heidät? Nyt meni ihan yli hilseen.
mutta kyllä minustakin vanhempien kuuluisi onnitella lastaan jos on menossa naimisiin. Ja kyllä sitä kaveriakin onnittelisi samalla, kun ilmoittaa tuleeko häihin.
Miten kutsusta voi onnitella? Kai ne siitä naimisiinmenosta ajallaan onnittelee, mutta siitä, että kutsuitte heidät? Nyt meni ihan yli hilseen.
käyttäytymistapoihin kuuluu että omalle tyttärelleen soittaa ja onnittelee tämän päätöksestä mennä naimisiin?? Vai olenko jotenkin ymmärtänyt väärin että perheessä normaalisti toimittaisiin näin? Ovat ainakin siskoni ja veljeni heti soitelleet ja olleet iloisia. Myös miehen puoleiset sukulaiset...
Ja kyllä, kutsu on kyllä mennyt perille! Siskoni on puhunut vanhempieni kanssa:).
En ole tiennytkään, että hääkutsun jälkeen pitää soittaa ja onnitella.
käyttäytymistapoihin kuuluu että omalle tyttärelleen soittaa ja onnittelee tämän päätöksestä mennä naimisiin?? Vai olenko jotenkin ymmärtänyt väärin että perheessä normaalisti toimittaisiin näin? Ovat ainakin siskoni ja veljeni heti soitelleet ja olleet iloisia. Myös miehen puoleiset sukulaiset... Ja kyllä, kutsu on kyllä mennyt perille! Siskoni on puhunut vanhempieni kanssa:).
En minäkään oudoksuisi sitä jos joku vähän etäisempi henkilö ei olisi soittanut. Mutta yleensähän kutsuissa on että pitää ilmoittaa tuleeko vai ei:). Nyt ei meillä tällaista ollut kutsussa.
Minusta vain normaalin vanhemman kuuluisi edes soittaa ja sanoa "ahaa vai naimisiin olette menossa, mukavaa!"
Eikös kuulu normaaleihin käytöstapoihin. Tai sitten mulla on paremmat käytöstavat kuin vanhemmillani. Ja omalle lapselleni kyllä soittelisin jos häneltä tulisi joku iloinen ilmoitus postissa:)).
Ap
vihkimisen jälkeen. En muista, että kukaan sadasta häihin kutsutusta olisi onnitellut minua siinä vaiheessa, kun he saivat kutsut.
mutta kyllä minustakin vanhempien kuuluisi onnitella lastaan jos on menossa naimisiin. Ja kyllä sitä kaveriakin onnittelisi samalla, kun ilmoittaa tuleeko häihin.
Niinkö? Kun en nyt ymmärrä miksi siitä pitää erikseen onnitella. Toki häissä halaan tai kättelen hääparin ja onnitten, mutta että jo kutsun saatuaan.. ei ymmärrää näitä uusia tapoja. Minun aikanai onniteltiin kihlauksen jälkeen (=tehty päätös naimisiinmenosta).
ja kaikki ovat ilmoittaneet että tulevat ja samalla onnitelleet.. Ai en tiennytkään että onnittelu oli kiellettyä ja että ehdottomasti ei omalle lapselleen saa soittaa:)
Ap
käyttäytymistapoihin kuuluu että omalle tyttärelleen soittaa ja onnittelee tämän päätöksestä mennä naimisiin?? Vai olenko jotenkin ymmärtänyt väärin että perheessä normaalisti toimittaisiin näin? Ovat ainakin siskoni ja veljeni heti soitelleet ja olleet iloisia. Myös miehen puoleiset sukulaiset... Ja kyllä, kutsu on kyllä mennyt perille! Siskoni on puhunut vanhempieni kanssa:).
En minäkään oudoksuisi sitä jos joku vähän etäisempi henkilö ei olisi soittanut. Mutta yleensähän kutsuissa on että pitää ilmoittaa tuleeko vai ei:). Nyt ei meillä tällaista ollut kutsussa. Minusta vain normaalin vanhemman kuuluisi edes soittaa ja sanoa "ahaa vai naimisiin olette menossa, mukavaa!" Eikös kuulu normaaleihin käytöstapoihin. Tai sitten mulla on paremmat käytöstavat kuin vanhemmillani. Ja omalle lapselleni kyllä soittelisin jos häneltä tulisi joku iloinen ilmoitus postissa:)). Ap
Voihan sitä onnitella avioitumispäätöksestä, mutta ei mistään kutsusta. Onnea hienosta kutsusta, niinkö?
minä en onnittelisi, kun vastaisin kutsuun, ei tulisi yhtään edes mieleen. Avioliitosta sitten häissä toki onnittelisin! Tulee mieleen, että kuinkahan montaa ihmistä olen onnistunut loukaamaankaan näin omituisella käytökselläni...
En minäkään oudoksuisi sitä jos joku vähän etäisempi henkilö ei olisi soittanut. Mutta yleensähän kutsuissa on että pitää ilmoittaa tuleeko vai ei:). Nyt ei meillä tällaista ollut kutsussa.
Minusta vain normaalin vanhemman kuuluisi edes soittaa ja sanoa "ahaa vai naimisiin olette menossa, mukavaa!"
Eikös kuulu normaaleihin käytöstapoihin. Tai sitten mulla on paremmat käytöstavat kuin vanhemmillani. Ja omalle lapselleni kyllä soittelisin jos häneltä tulisi joku iloinen ilmoitus postissa:)).
Ap
Minun tuttavapiirissä vanhemmat ovat olleet mukana hääjärjestelyissä eli se kutsu on ollut heille vain muodollisuus. Ja olisihan se tuntunut aika koomiselta, jos tuleva anoppini tai äitini olisi soittanut kutsun saatuan, että tehän olette menossa naimisiin, kun olivat täysin tietoista asiasta jo hyvissä ajoin.
vihkimisen jälkeen. En muista, että kukaan sadasta häihin kutsutusta olisi onnitellut minua siinä vaiheessa, kun he saivat kutsut.
Ehkä tarkoitin enemmänkin että voisivat edes soittaa. Mutta olisihan se pitänyt ymmärtää että av:lla pyörii ihmisiä joiden mielestä on normaalia, että vanhemmat eivät soita ja puhu lapselleen tämän päätettyä mennä naimisiin.
minä en onnittelisi, kun vastaisin kutsuun, ei tulisi yhtään edes mieleen. Avioliitosta sitten häissä toki onnittelisin! Tulee mieleen, että kuinkahan montaa ihmistä olen onnistunut loukaamaankaan näin omituisella käytökselläni...
Eihän kyse nyt ole yhtään tästä! En minäkään loukkaantuisi jos joku tutun tuttu jonka olisin kutsunut häihin ei onnittelisi mua kaupassa kun hänet näen! Mutta omat vanhemmat...
ja tosiaan he eivät muutenkaan osallistu mihinkään järjestelyihin, joten siksi he eivät asiasta tienneet. Kuten ei anoppikaan. Hän kuitenkin soitteli miehelleni heti ja kertoi kuinka iloinen oli:))).
Se on normaalia mielestäni:)
Ap
Mutta ei kukaan meitäkän onnitellut kun ilmoittautuivat häihin. Ehkä tämä on maakuntakohtaista? Ap, missä päin asutte tai olette kotoisin? Entä ikänne, ette voi olla ihan teinejäkään, kun yhteisiä vuosia on takana jo 20 eli tämä ei taida olla ikäkysymys, joku nuorten uusi tapa.
En minäkään oudoksuisi sitä jos joku vähän etäisempi henkilö ei olisi soittanut. Mutta yleensähän kutsuissa on että pitää ilmoittaa tuleeko vai ei:). Nyt ei meillä tällaista ollut kutsussa. Minusta vain normaalin vanhemman kuuluisi edes soittaa ja sanoa "ahaa vai naimisiin olette menossa, mukavaa!" Eikös kuulu normaaleihin käytöstapoihin. Tai sitten mulla on paremmat käytöstavat kuin vanhemmillani. Ja omalle lapselleni kyllä soittelisin jos häneltä tulisi joku iloinen ilmoitus postissa:)). Ap
Voihan sitä onnitella avioitumispäätöksestä, mutta ei mistään kutsusta. Onnea hienosta kutsusta, niinkö?
etten viilannut kysymystä tarpeeksi selväksi sinulle? Kai nyt jokainen tajuaa ettei kyse ole oikeasti siitä onnittelemisesta vaan että vain ottaisivat yhteyttä ja jotain sanoisivat?
ap
siksi eivät onnitelleet.
Onnitteleeko ne teitä muuten joka asiasta?
ja ovatko vastanneet tulevansa?