Lääkärien kollegiaalisuudesta..
Siis onko tosiaan noin (ja toivon ettei ole) että lääkärit ei käräyttele toisiaan, vaikka tekisivät epäilyttäviä asioita ja asiattomia tutkimuksia kollegoiden mielestä?? onko näin? tuli tosta toisesta ketjusta mieleen.. hrr.. onpa ällöä. ei mikään ihme et kaikenmaailman nänninimijöitä (ja ties mitä muita imijöitä) riittää!
Kommentit (44)
Nyt ei tullut muilta esimerkkejä tästä "kollegiaalisuudesta", niin olisin kaivannut sinulta niitä, kun kerran tunnuit tietävän.
Tässä niitä esimerkkejä:
<a href="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1670434/onko_laakari…" alt="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1670434/onko_laakari…">http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1670434/onko_laakari…;
Gyn tutkimus ensimmäisessä tapauksessa todennäköisesti aivan ok, huolellisuutta vain. Lipevyyttä, hikisyyttä tms vaikea osoittaa jälkikäteen, täysin subjektiivisia arvioita. Rintojen tutkiminen keskenmenon yhteydessä EI ok. Onko lisää? Nyt jo kaksi epäilyttävää tapausta vuosien varrelta?
väärinkäytöksiä on, oletko jotenkin omassa liemessä kun et pysty sitä tajuamaan. Onko isukki lääkäri? VAi mies? VAi sä itse?
Mistä vetoa että tää aseprgerilta kuulostava jänkkääjä on mies. TAi jos on nainen niin tosiaan sillä on joku autismin kirjoon kuuluvat ontelma, joka rajoittaa kykyä nähdä elämää sellaisena, että siihen kuuluu kaikenlaista.
Lue vähän ryhmädynamiikasta, niin tajuat että oman pesän suojelu on enemmän SÄÄNTÖ kuin POIKKEUS aivan misssä tahansa. PIkemminkin pitää kysyä, miksi lääkärit olisivat tästä poikkeus.
väärinkäytöksiä on, oletko jotenkin omassa liemessä kun et pysty sitä tajuamaan. Onko isukki lääkäri? VAi mies? VAi sä itse?
Mistä vetoa että tää aseprgerilta kuulostava jänkkääjä on mies. TAi jos on nainen niin tosiaan sillä on joku autismin kirjoon kuuluvat ontelma, joka rajoittaa kykyä nähdä elämää sellaisena, että siihen kuuluu kaikenlaista.
Lue vähän ryhmädynamiikasta, niin tajuat että oman pesän suojelu on enemmän SÄÄNTÖ kuin POIKKEUS aivan misssä tahansa. PIkemminkin pitää kysyä, miksi lääkärit olisivat tästä poikkeus.
Enhän mä ole väittänyt, että väärinkäytöksiä ei olisi, tai että niiden peittely olisi hyväksyttävää. Lue mun viestit uudelleen läpi. Olen pyytänyt niitä ap:n peräämiä esimerkkejä. Niitä ei juuri kuulunut. Ap:n tarkoitus oli heittää lokaa lääkäreiden niskaan syystä tai toisesta, se ei ole ok. t.se.autisti/asperger
Mulle itelle on sattunut huomattavasti enemmän elämäni aikana niitä erittäin hyviä lääkärikokemuksia, kuin erittäin huonoja (toki suurin osa jää varmasti siihen johonkin ääripäiden keskelle)
Mut mun mielestä on erittäin vahingollista, jos ei voi kyseenalaistaa lääkäreiden toimintaa silloin kun se on epäasiallista.
Myönnän kärjistetyn tyylin aloituksessani, se kai kuuluu palstan luonteeseenkin ;-) (saa mut innostumaan ;D) ja toki mulla on jonkin sortin tunnelataus tässä, kun tuntuu ettei sais mitään kritiikkiä ääneen sanoa..
Gyn tutkimus ensimmäisessä tapauksessa todennäköisesti aivan ok, huolellisuutta vain. Lipevyyttä, hikisyyttä tms vaikea osoittaa jälkikäteen, täysin subjektiivisia arvioita. ...
Onko lisää? Nyt jo kaksi epäilyttävää tapausta vuosien varrelta?
Hei skeptikko. Olen tuo "ensimmäinen tapaus" ja linkitin tuon ketjuni tänne, ei tämän ketjun ap.
Toivon sydämestäni, että ko. tutkimus oli tapauksessani lääkärin mielestä henkeni ja terveyteni vuoksi tarpeellinen, mutta siellä myös tiedän, että näin ei ollut. Yhtään ei lohduta tuo tosi toteamuksesi, että näitä "subjektiivisia" asioita on vaikea jälkikäteen soittaa. Niinpä. Toinen lääkäri tiesi, vaikka ei ollut paikalla, minä tiedän, mutta minkäs teet?!
jos taas oot täyttänyt 28, rikos on vanhentunut.
kato kun et oo ihan oikeessa.. siis sinä sitkeä inttäjä.
täällä on muitakin ketjuja, mä en ole toi 23.. mut kyllä, sen linkin ketjun pohjalta mä tän aloituksen tein. täällä pyörii se gyneketju, niin siinähän on muistaakseni SATOJA vastauksia.. Etsivä löytää jne..
ja sikskään en kirjoita tänne kaikkee, ettei musta ole ehkä ihan oikein toisten ihmisten asioita repostella. (kaikki ei ole käyny nääs mulle.) mut siitä känniääliöstä tais lukee jossain teikäläisten lehdessäkin, ellen väärin muista..
käännetäänkö tää asia niin päin, et kun taidat itse olla alan ihmisiä, niin kerro sä meille ettei yhtään epäilyttävää tapausta ole sun tietoon tullut. Ei mitään tirkistelynhalua, riman (tarkoituksellisia) alituksia, et pääsis ite helpommalla, ei mitään kikkailua..? Ihan tosi?
Mulle itelle on sattunut huomattavasti enemmän elämäni aikana niitä erittäin hyviä lääkärikokemuksia, kuin erittäin huonoja (toki suurin osa jää varmasti siihen johonkin ääripäiden keskelle)
Mut mun mielestä on erittäin vahingollista, jos ei voi kyseenalaistaa lääkäreiden toimintaa silloin kun se on epäasiallista.
Myönnän kärjistetyn tyylin aloituksessani, se kai kuuluu palstan luonteeseenkin ;-) (saa mut innostumaan ;D) ja toki mulla on jonkin sortin tunnelataus tässä, kun tuntuu ettei sais mitään kritiikkiä ääneen sanoa..
Tää ei ehkä ole oikea foorumi sille, kun helposti tulee lynkkausmentaliteettia kaikkia lääkäreitä kohtaan. Oikea osoite kritiikille olisi potilasasiamies, joka sitten neuvoo, mille taholle esim. valitus tai kantelu kohdistetaan.
aina unohtuu laittaa! (vaikka taitaa meitä täällä vaan kaks ollakin ;)
aina unohtuu laittaa! (vaikka taitaa meitä täällä vaan kaks ollakin ;)
jos taas oot täyttänyt 28, rikos on vanhentunut.
luuletko et oon sama ku sen ketjun hlö vai mitä tarkoitat??
-ap (TÄMÄN ketjun)
Tää ei ehkä ole oikea foorumi sille, kun helposti tulee lynkkausmentaliteettia kaikkia lääkäreitä kohtaan. Oikea osoite kritiikille olisi potilasasiamies, joka sitten neuvoo, mille taholle esim. valitus tai kantelu kohdistetaan.
Tää lainattu viesti sitkeältä inttäjältä ap:lle ja muillekin. En oo sitä mieltä, että kaikki menee aina taiteen sääntöjen mukaan, mutta en tykkää, että lääkäreitä haukutaan tähän tyyliin. Joka porukassa on joku mätä omena. Haukutaan välillä jotain toista ammattiryhmää, jooko?
mä en saa aloittaa täällä keskustelua, kun sulla voi tulla siitä paha mieli, jos jollain on pahaa sanottavaa lääkäreistä??? Saanhan mä sanoa ja voit olla varma et noita valituksia ja kanteluita on tehty, se miks ne ei johda mihinkään onkin sitten eri asia..
on se niin sairaan (heh heh.. ) vaikeeta ymmärtää etten hyökkää kaikkia lääkäreitä kohtaan, mut noi asiat on otettava vakavasti! kyllä mä tiedän millasia tyyppejä "teissä" on. ihan niin kun kaikissa muissakin!! mut se ettei nykyään onneks pidetä lääkäreitä jumalasta seuraavina, on hyvä asia! ilmeisesti ottaa koville..
Tämä ketju on nyt muuttunut vain kahden henkilön saivarteluksi, josta keskustelu on kaukana. Kiitos, kun otatte vakavan asian vakavasti (vaikka ap sitä kyllä yrittääkin).
[/quote]
[/quote]
Jos se toinen lääkäri olisi maininnut sanan "potilasasiamies", olisivat asiat aivan eri tavalla. Tai eivät käytänössä, sillä lääkäri nro 1 olisi kyllä puhuttu puhtaaksi (liittyen ketjun aiheeseen), mutta minulla olisi helpompi olla, kun en olisi vain tyytynyt hyväksikäyttööni. Nyt annoin yhdelle pervolle kivan lahjan siinä avuttomassa tilassani enkä edes kissaa saanut sanottua. Ennen tätä. Ja mitä tämä nyt sitten hyödyttää...
T. 23/28
Tuossa äskaisessä viestissäni toinen kappale oli siis lainaus, joka ei vain näy oikein.
Ja ajattelin lisätä, että näin joitain vuosia myöhemmin lehdessä jutun, jossa tuo lääkäri nro 1 oli vihdoin ryssinyt siviilissä ja oli tuomittu naiseen kohdistuneesta väkivallan teosta. Etoi sanoinkuvaamattomasti törmätessäni asiaan. Mutta on kyllä edelleen virassaan. Pitäisikö varata aika?
Tämä ketju on nyt muuttunut vain kahden henkilön saivarteluksi, josta keskustelu on kaukana. Kiitos, kun otatte vakavan asian vakavasti (vaikka ap sitä kyllä yrittääkin).
Jos se toinen lääkäri olisi maininnut sanan "potilasasiamies", olisivat asiat aivan eri tavalla. Tai eivät käytänössä, sillä lääkäri nro 1 olisi kyllä puhuttu puhtaaksi (liittyen ketjun aiheeseen), mutta minulla olisi helpompi olla, kun en olisi vain tyytynyt hyväksikäyttööni. Nyt annoin yhdelle pervolle kivan lahjan siinä avuttomassa tilassani enkä edes kissaa saanut sanottua. Ennen tätä. Ja mitä tämä nyt sitten hyödyttää...
T. 23/28
Toivottavasti pääset ton yli.. Ällöttävää. Tuskin olit ees ainoa.. :/ -ap
mä en saa aloittaa täällä keskustelua, kun sulla voi tulla siitä paha mieli, jos jollain on pahaa sanottavaa lääkäreistä??? Saanhan mä sanoa ja voit olla varma et noita valituksia ja kanteluita on tehty, se miks ne ei johda mihinkään onkin sitten eri asia..
on se niin sairaan (heh heh.. ) vaikeeta ymmärtää etten hyökkää kaikkia lääkäreitä kohtaan, mut noi asiat on otettava vakavasti! kyllä mä tiedän millasia tyyppejä "teissä" on. ihan niin kun kaikissa muissakin!! mut se ettei nykyään onneks pidetä lääkäreitä jumalasta seuraavina, on hyvä asia! ilmeisesti ottaa koville..
Ei se, että ei pidetä jumalasta seuraavana, vaan se, että rinnastetaan joihinkin nänninimijöihin tai muihin pervoilijoihin, tai niiden peittelijöihin.
Taisit kuitenkin jossain viestissä sanoa, että et yleistä. Kiitos siitä.
Joo.... kyllähän te tiedätte millasii nää epä määräiset vihjailijat on... Siis moni mun intter netissä aattelee et, varmaan se ap (mies) runksii (lol) hikisenä näille viesteil... kylhän sää tiedät kun saa kaikki miettii et mitä tarkottaa ja ei sit kumminkaa sano ikinä yhtää mitää... Tai olla teikäläisen omassa viestissä aika jännää *tsuh tsuh* matskua :D... Aika paljon esimerkkejä tästä kyllä löytyy tältäki... palStalta!!!
Toivottavasti pääset ton yli.. Ällöttävää. Tuskin olit ees ainoa.. :/ -ap
Itsekin pahoin pelkään (olen varma), että en ole ainoa. Mutta enköhän saa sen vielä lopullisesti pois systeemistäni, nämäkin aiheen pyörittelyyn käyttämäni minuutit elämästäni ovat sille sialle liikaa. Jos vaikka alkaisin uskoa karmaan ;).
Ja itsekin tähän lisään, että minullla on ollut elämässäni myös valtavan hyviä lääkärikokemuksia. Eikä yhtään toista tässä mielessä ällöttävää. Pitäisi vain olla keinot poimia tällaiset mädät omenat korista pois.
Tässä niitä esimerkkejä:
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1670434/onko_laakari…