Vaihdan kanssasi ajatuksia ja kuulumisia, jos sattuu kiinnostamaan :)
Jos taas ei yhtään kiinnosta, toivotan sulle oikein mukavaa päivää muissa merkeissä!
Olen ollut näköjään puheenaiheena joissakin ketjuissa olematta itse läsnä (Nimellä muru on minua niissä kutsuttu. En nyt puutu siihen nimeen sen enempää.).
Elämä on pieniä töyssyjä ja pitkää tasaista. Olen hätäillyt kadonnutta poikaystävää, joka oli auttamassa itsensä pulaan saattanutta kaveriamme.
Olen nähnyt "välisuhdemiehen", ja pysyin hyvin tyynenä, vaikka hän minua tuijottikin piinaavan kauan (yhdessä vaimonsa kanssa!). Olin lapsellisen tyytyväinen, että olin laittautunut ja parhaimmillani sinä iltana, olinhan poikaystäväni kanssa liikkeellä.
Tuosta poikaystävä-nimityksestä on minua moitittu. En kutsu häntä oikeasti sillä tavalla, vaikka voisinkin, sillä hän on minut joskus esitellyt tyttöystävänään. Täällä se on kuitenkin hyvä sana, koska en missään tapauksessa halua kutsua häntä samalla nimityksellä kuin välisuhdettani.
Joku oli poiminut "tiedon", että pohdiskelen raskautta ja synnyttämistä. Se on totta. Olen laskujeni mukaan neljättä päivää myöhässä, mutta se ei välttämättä tarkoita yhtään mitään. Se sai mut kuitenkin tajuamaan, että jos ja kun joskus olen raskaana, on se vauva sitten ulos synnytettävä, enkä kipukammoisena usko siitä selviäväni. Tarkoitus ei olisi edetä tässä järjestyksessä, vaan rauhassa vahvistaa suhdetta, mennä kihloihin (please darling) ja viettää ihanat häät ja vasta sitten ajatella lapsia.
Juuri nyt poden vielä kipeää nilkkaani, jonka onnistuin nyrjäyttämään jokin aika sitten. Tässä siis koottuna pieni elämäni viime ajoilta.
Kommentit (217)
takertuvuus ja yksinkertaisuus.
Olet ennenkin huudellut tuota yksinkertaistasi. Ei oma tekstisi anna yhtää fiksumpaa kuvaa, päinvastoin.
Tai sitten (hui, mahdotonta!) löytyy muitakin jotka pitävät murua yksinkertaisena? Ja murulle, sori, itsepähän kysyit, minä vain vastasin.
Onko sinulla resursseja nimitellä ketään vähä-älyiseksi?
Ei miehessä mitään vikaa ollut eikä hän se tylsä ollut. Elämäkin oli ihan hyvää, sellaista kuin kaikilla lähipiirissämme ja se se kai sitten minut liikkeelle laittoi, kun tilaisuus käveli eteen tai oikeastaan jahtasi perässä. Ehkä tylsä ei ole ihan oikea sana.
ap
toiseen mieheen, koska entinen elämä alkoi tuntua tylsältä. En tajunnut, että tylsä voi tarkoittaa, että silloin kaikki on jo hyvin. Sain sitten oikein kunnolla nenilleni siinä suhteessa. Mä sain palata entiseen suhteeseen ja olen siitä ikikiitollinen. ap
mietin kaiken jättämistä, pois lähtemistä. Miten sinä kurkistit aidan taakse? T. Keskustelija
Melko ikävästi nimität häntä/elämää hänen kanssaan tylsäksi.
Kun tulee ensin jätetyksi jännemmän tyypin takia, ja vasta sitten, kun sinä olet saanut pahasti nenilleen, otat sen tutun ja turvallisen miehen takaisin. Varmaan mieskin nyt pohtii sinun motiivejasi: onko hän vaan sopiva tuki ja turva, nyt kun olet haavoittunut, otitko hänet ainoastaan tämän takia takaisin, ja kun taas vahvistut ja joku jännä tyyppi tulee vastaan, jätätkö hänet. Välitätkö hänestä oikeasti vaiko vaan huonon hetken turvana.
Tätä taustaa vasten ei ihme, että mies paineli tänään ulos. Suhteenne ei varmaan - ainakaan miehen näkökulmasta - ole ollenkaan tarpeeksi vankalla pohjalla lapsia ajatellen.
Menevät hukkaan hyvät ilkeydet. Pysy omana itsenäsi vain.
ap
Olet ennenkin huudellut tuota yksinkertaistasi. Ei oma tekstisi anna yhtää fiksumpaa kuvaa, päinvastoin.
Tai sitten (hui, mahdotonta!) löytyy muitakin jotka pitävät murua yksinkertaisena? Ja murulle, sori, itsepähän kysyit, minä vain vastasin.
Onko sinulla resursseja nimitellä ketään vähä-älyiseksi?
Kenen sanakirjassa yksinkertainen tarkoittaa vähä-älyistä?
Synonyymi-sanakirjan (http://synonyymi.net/index.php?page=1267&kirjain=Yksinkertainen) mukaan
"hupsu, kovakalloinen, kovapäinen, lahjaton, tyhmä, typerä, helppo, luistava, luonteva, mutkaton, sujuva, vaivaton, arkinen, jokapäiväinen, karu, proosallinen, tavallinen"
Täällä on alkanut jokin ihmeellinen piikittely sisäpiirin kesken, johon en halua osaa enkä arpaa, mutta tulin vain vielä kiittämään neuvosta:
Mulle kävi näin: kun mä keskityin vain siihen mitä mulla on, enkä mieti, mitä muualla on, on se tunne löytynyt sieltä vatsanpohjastakin.
Konkreettista keinoa / esimerkkiä kaipasinkin. Luulen, että ymmärrän ja aion kovasti yrittää.
Hyvää jatkoa sinulle Muru :)
todellakin hakaristitatuointeja?
Joskus pitkän aikaa sitten sua huhuilin ja sain useamman vastauksen. Monikin luuli olevansa reissulainen :)
Kyllä mulla menee hyvin. Jalka on pipi, mutta muuten kaikki ok. Paitsi että juuri nyt mua harmittaa tuo yksi nimittelijä.
Entäs sinä? Oletko lomalla vai jo töissä?
ap
"Reissulainen" täällä. Muistatko vielä? Kiva kuulla että sulla menee hyvin. :))
Olen kertonut, että poikaystävälläni on tatuointi, mutta ei M:llä. Sekään ei ole kyllä hakaristi, jestas. Mistä tuo nyt tuli?
ap
todellakin hakaristitatuointeja?
Nyt vain näyttää siltä, että mieheni olisikin toivonut toisin. Siitä meidän pitääkin puhua ensi tilassa. Rakastan ja arvostan häntä ihan valtavasti ja kerron sen päivittäin. En syytä häntä epävarmuudesta enkä tiedä pystyisinkö itse olemaan yhtä vahva samassa tilanteessa. Ehkä hänen kanssaan pystyisinkin, mutta en kenenkään muun.
ap
Kun tulee ensin jätetyksi jännemmän tyypin takia, ja vasta sitten, kun sinä olet saanut pahasti nenilleen, otat sen tutun ja turvallisen miehen takaisin. Varmaan mieskin nyt pohtii sinun motiivejasi: onko hän vaan sopiva tuki ja turva, nyt kun olet haavoittunut, otitko hänet ainoastaan tämän takia takaisin, ja kun taas vahvistut ja joku jännä tyyppi tulee vastaan, jätätkö hänet. Välitätkö hänestä oikeasti vaiko vaan huonon hetken turvana.
Tätä taustaa vasten ei ihme, että mies paineli tänään ulos. Suhteenne ei varmaan - ainakaan miehen näkökulmasta - ole ollenkaan tarpeeksi vankalla pohjalla lapsia ajatellen.
Ei ihme että poikaystäväsi tarvitsee omaa aikaa, jos kerran olet ilmoittanut olevasi ehkä raskaana. Luultavasti ressu miettii, onko hän isä vai ei? Ja toivoo entistä pahemmin, että olisit antanut sitä ruisvittua hänelle, ettei nyt tarttisi huonoilla raskauspelon kanssa.
Toivon, että löydät onnen, rauhan ja rakkauden. Älä yritä liikaa, ettei mitään jää huomaamatta. Pidä silmät, korvat ja sydän auki sekä lihakset rentoina :)
ap
Täällä on alkanut jokin ihmeellinen piikittely sisäpiirin kesken, johon en halua osaa enkä arpaa, mutta tulin vain vielä kiittämään neuvosta:
Mulle kävi näin: kun mä keskityin vain siihen mitä mulla on, enkä mieti, mitä muualla on, on se tunne löytynyt sieltä vatsanpohjastakin.
Konkreettista keinoa / esimerkkiä kaipasinkin. Luulen, että ymmärrän ja aion kovasti yrittää. Hyvää jatkoa sinulle Muru :)
Olen ilmoittanut hänelle, että en usko olevani raskaana. Hän tietää, että en ole, mutta vaikutti jotenkin pettyneeltä, ainakin hämmentyneeltä, mistä minä taas hämmennyin. Eikä mieti, kuka on/olisi isä, siihen ei ole syytä. Enkä kyllä ymmärrä, mitä tuo viimeinen asiaan liittyy.
ap
Ei ihme että poikaystäväsi tarvitsee omaa aikaa, jos kerran olet ilmoittanut olevasi ehkä raskaana. Luultavasti ressu miettii, onko hän isä vai ei? Ja toivoo entistä pahemmin, että olisit antanut sitä ruisvittua hänelle, ettei nyt tarttisi huonoilla raskauspelon kanssa.
Olen ilmoittanut hänelle, että en usko olevani raskaana. Hän tietää, että en ole, mutta vaikutti jotenkin pettyneeltä, ainakin hämmentyneeltä, mistä minä taas hämmennyin. Eikä mieti, kuka on/olisi isä, siihen ei ole syytä. Enkä kyllä ymmärrä, mitä tuo viimeinen asiaan liittyy.
ap
Siis teitkö sen testin jo, ennenkuin lähti saliin?
Tekstistäsi sai käsityksen että poikkis olisi vain tuonut sen testin.
Tai ehkä häntä ärsyttää että et itse voinut sitä hakea?
Mistä sinä tiedät mitä miettii?
Jos hän kuvittelee että hänellä on syytä, koska ei voi vieläkään luottaa sinuun?
Ja jos teit testin ja se oli nega, niin onko poikkis nyt pettynyt siis siitä ettet olekaan raskaana, ja piti sitä lähteä sulattelemaan?
Vai onko hän tullut jo kotiin ja olette puhuneet asioista?
Multa on nuo huhuilut mennyt ihan ohi. :))
Olen vielä lomalla reilut 3vk. Mulla on superpitkät kesälomat. Kauhistuttaa kun tämä kesä on kohta jo ohi. Aina menee ihan liian nopeesti. Nyt ei olekkaan suurempia suunnitelmia loppu lomaksi. Lapsilla alkaa koulut ensi viikolla ja siitä se arki käynnistyykin taas. Kohta odotllaan joululomia.
Jos haluat meilailla, niin voit edelleen meilata siihen osoitteeseen. :)
Aina välillä olen miettinyt että mitähän sulle kuuluu. :)
"Reissulainen" The one and only ;)
kotimatkallaan. Heti sen jälkeen hän lähti, joten en nyt tiedä, mitä hän oikein ajattelee. Vähän aikaa sitten hellällä hetkellä hän sanoi, että pillerit ei ole mitenkään välttämättömiä, mutta kyllä me tiedetään kumpikin, että ei sen aika ole ihan vielä. Mistä tiedän, mitä hän miettii? Ei hän ole sanonut epäilevänsä minua eikä anna sellaista ymmärtää. Enkä mä huinustele missään öisin enkä puhu epämääräisiä puheluita.
ap
Olen ilmoittanut hänelle, että en usko olevani raskaana. Hän tietää, että en ole, mutta vaikutti jotenkin pettyneeltä, ainakin hämmentyneeltä, mistä minä taas hämmennyin. Eikä mieti, kuka on/olisi isä, siihen ei ole syytä. Enkä kyllä ymmärrä, mitä tuo viimeinen asiaan liittyy. ap
Siis teitkö sen testin jo, ennenkuin lähti saliin? Tekstistäsi sai käsityksen että poikkis olisi vain tuonut sen testin. Tai ehkä häntä ärsyttää että et itse voinut sitä hakea? Mistä sinä tiedät mitä miettii? Jos hän kuvittelee että hänellä on syytä, koska ei voi vieläkään luottaa sinuun? Ja jos teit testin ja se oli nega, niin onko poikkis nyt pettynyt siis siitä ettet olekaan raskaana, ja piti sitä lähteä sulattelemaan? Vai onko hän tullut jo kotiin ja olette puhuneet asioista?
sinun pitää sen poikkiksen kanssa puhua?
Kysyä mitähän nyt miettii ja meinaa?
Mitä hyötyä siitä on että täällä pohdit mitä hän mahdollisesti ajattelee?
Vaikka ei ole sanonut mitään, niin mistä tiedät ettei ajattele mitään, ja ettei kuitenkin ole epävarma että tekisit samanlaisen tempun?
Olen saanut vähän itse päättää, milloin aloitan. Jotain olen tehnytkin jo kesän aikana kotoa käsin. Syksyllä aion lähteä kyllä jonnekin reissuun pois pimeydestä. Niin, sä olet äiti. Se on aika erilaista elämää - ei näin itsekeskeistä kuin minun. Varmaan paljon sotkuttomampaakin? Paitsi ei munkaan elämäni ole solmulla aikaisemmin ollut ja nythän ne solmut on taas auki. Ja kun palstaa olen lueskellut, on mun elämäni aika pientä ja latteaa moneen muuhun verrattuna.
ap
Multa on nuo huhuilut mennyt ihan ohi. :)) Olen vielä lomalla reilut 3vk. Mulla on superpitkät kesälomat. Kauhistuttaa kun tämä kesä on kohta jo ohi. Aina menee ihan liian nopeesti. Nyt ei olekkaan suurempia suunnitelmia loppu lomaksi. Lapsilla alkaa koulut ensi viikolla ja siitä se arki käynnistyykin taas. Kohta odotllaan joululomia. Jos haluat meilailla, niin voit edelleen meilata siihen osoitteeseen. :) Aina välillä olen miettinyt että mitähän sulle kuuluu. :) "Reissulainen" The one and only ;)
Odotellessani tässä pohdiskelen. Mä luulen ja uskon, että ei poikaystäväni minua epäile, koska hän menee paljon omia menojaan ja käyttäytyy hyvin luottavaisesti ja rakastavasti. Ihan varma en tietenkään voi olla. Kyllähän se kävi mielessä, että hän pitäisi lapsen saamista sinettinä tälle suhteelle, mutta hän on järkevä ihminen, eikä hätiköisi sellaista asiaa tosipaikan tullen.
ap
sinun pitää sen poikkiksen kanssa puhua? Kysyä mitähän nyt miettii ja meinaa? Mitä hyötyä siitä on että täällä pohdit mitä hän mahdollisesti ajattelee? Vaikka ei ole sanonut mitään, niin mistä tiedät ettei ajattele mitään, ja ettei kuitenkin ole epävarma että tekisit samanlaisen tempun?
ap
on sulle niin nounou, kun kerran oot jo tehnyt sitä exän kanssa? Tapahtuko siinä jotain?
Tai sitten (hui, mahdotonta!) löytyy muitakin jotka pitävät murua yksinkertaisena?
Ja murulle, sori, itsepähän kysyit, minä vain vastasin.