Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöni 9v on 133cm ja painaa 34kg

Vierailija
08.08.2012 |

On ylimääräistä vatsan kohdalla.

Onko hän lihava/ylipainoinen? Miten paljon teidän 133cm pitkät painavat?

Lapseni ei näytä lihavalta "itsekseen" mutta heti kun on kaveri vieressä, näyttää pullukalta, kaikki kaverinsa ovat hoikkia.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Oon 9v. Ja 130cm ja painoa löytyy 47kg
Ja äitini käski laihduttaa puhuu minun kuulleen niin tekee myös minun terkkari:'(..

Vierailija
42/62 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette hirveitä lapsenne ulkonäköä arvostelevia ihmisiä. Älkää niitä nyt ainakaan suoraan arvostelko siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 20:26"]Herranjumala, että tulee aika surullinen olo lukea ja tajuta, miten varhain lapsiin istutetaan tyytymättömyys omaan kehoon ja se ajatus ettei se ole koskaan hyvä vaan aina pitää laihdutella, täälläkin sellaisissa mitoissa lapsia, että todellakin ovat kasvukäyränkin mukaan normaaleja ellei hoikkia ja jostain vatsamakkaroista inistään lapselle.

Jotkut lapset ovat tikkuja enempi kuin joillakin on pyöreyttä.

t. 11-vuotiaana anoreksiaan sairastanut ja 25-vuotiaana syömishäiriöistä parantunut nykyisin syömishäiriöosastolla hoitajana työskentelevä
[/quote] täysin samaa mieltä.
Ei tarvi tätä lukiessa miettiä että mistä omat ahdistuneet asenteet ruokaan ja painoon on tulleet kun äiti aina puhui dieeteistä ja muka "aikuisten kesken" että no se nyt ok tuon näköinen ja syö sitä ja tätä ja voi voi, aivan kun en olisi usein ollut aivan kuulomatkan päässä.

Vierailija
44/62 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 20:26"]Herranjumala, että tulee aika surullinen olo lukea ja tajuta, miten varhain lapsiin istutetaan tyytymättömyys omaan kehoon ja se ajatus ettei se ole koskaan hyvä vaan aina pitää laihdutella, täälläkin sellaisissa mitoissa lapsia, että todellakin ovat kasvukäyränkin mukaan normaaleja ellei hoikkia ja jostain vatsamakkaroista inistään lapselle.

Jotkut lapset ovat tikkuja enempi kuin joillakin on pyöreyttä.

t. 11-vuotiaana anoreksiaan sairastanut ja 25-vuotiaana syömishäiriöistä parantunut nykyisin syömishäiriöosastolla hoitajana työskentelevä
[/quote] täysin samaa mieltä.
Ei tarvi tätä lukiessa miettiä että mistä omat ahdistuneet asenteet ruokaan ja painoon on tulleet kun äiti aina puhui dieeteistä ja muka "aikuisten kesken" että no se nyt ok tuon näköinen ja syö sitä ja tätä ja voi voi, aivan kun en olisi usein ollut aivan kuulomatkan päässä.
[/quote] äiti siis puhui OMISTA dieeteistään, ei minun. Että "laihtua pitäisi ja voi voi olenpas minä läski."
T.49

Vierailija
45/62 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
46/62 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää, jos lapsi on terve eikä selkeästi yli/alipainoinen, mitä väliä painolla. Antakaa lasten olla lapsia. Kyllä painosta ehtii murehtia koko loppuelämän...

Vierailija
47/62 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mein tyttö on just samanlainen. Olen laittanut säännön ettei pikkusisarten jätöksiä syödä. Olen vedonnut epähygieenisyydellä, sanon ett siinä on jo toisen kuolaa, ei saa syödä.

Jos mennään jonnekin esim huvipuistppn niin kerron etukäteen mitä siellä saa herkkua, muuten söisi ja vinkuisi kaikkea mahdollista.

Vierailija
48/62 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin juurikin ennen 10 vuotta hoikka ja se murrosiän painokerää,inen jäikin päälle eikä mihinkään hävinnyt. Pituutta tuli toki (172) mutta koko ikäni olen painotaistellut koska syön liikaa. Siis en epäterveellistä mutta liikaa. Olen BMI 25 ja koko ajan taas yaistella etten liho. Vaikka pakottakaa todella urheilemaan ja rajoittakaa ruokaa. Älkää tarjotko makkaraa tai Mäkkiä kun ehkä kerran puoleen vuoteen.

Vierailija
49/62 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan vähän pyöreä. Omani on 141 ja painoa 37kg. Ikää marraskuussa 10 eli vielä 9-vuotias. On hiukan pyöreä. Ei pahasti, mutta reisissä ja masussa on hiukan pulleutta. Ei mitään hätää, pituuskasvu tasannee, kun ei aleta ylettömästi herkutella.

Vierailija
50/62 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tokaluokkalainen on 136cm ja painoa on 27kg.
Mun mielestä kiloja saisi olla enemmän,kun on tuollainen laiheliini.. Itse en mitään laihdutus ym juttuja sulata kasvavalla lapsella.

Vierailija
51/62 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö 133 cm ja 21 kiloa, onko lihava?? Mielestäni maha näyttää isolta, on varmaan käynyt salaa syömässä meidän jätskit ja sipsit kun silleen pömpöttää se maha.......

Vierailija
52/62 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 20:32"]Meidän tyttö 133 cm ja 21 kiloa, onko lihava?? Mielestäni maha näyttää isolta, on varmaan käynyt salaa syömässä meidän jätskit ja sipsit kun silleen pömpöttää se maha.......
[/quote]
Mitvit... Kolmivuotias poika 108cm ja 20kg.. Veraa siihen

Vierailija
53/62 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v tyttö on 136cm ja 28,5kg. Näyttää oikein sopusuhtaiselta.

Vierailija
54/62 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun paino menee yli pituuden -100 on se hälytysmerkki! Tiedät siis varmaan itsekin kun täällä kysyt.

Vierailija
55/62 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 20:49"]Aina kun paino menee yli pituuden -100 on se hälytysmerkki! Tiedät siis varmaan itsekin kun täällä kysyt.
[/quote]eli siis mun kolmivuotiaan pitäis painaa siis 8kg vai?

Vierailija
56/62 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just terkkarilta kuultua; vyötärönympärys x2 on maksimipituus. Sen jälkeen kaikki on liikakiloa. Esimerkkinä jos vy on 60cm, lapsi saa olla 120cm. Jos onkin vain 116cm, on lapsi liikalihava.
Toi jonka kolmivee oli 20kg ja 108cm,joka oli alapeukkua saanut;ei lapsi välttis ole lihavaa nähnytkään. Jos vy ei ylitä 54cm,lapsi on normaalipainoinen.

Vierailija
57/62 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 19:59"]

On meillä erilaisia ongelmia ja lapsia. Meillä 9v tyttö vähän vajaa 140cm ja painoa alle 25kg. On kyllä laiha, syö aika vähän. Saisi syödä enemmän. Onneksi jaksaa kuitenkin hyvin, jopa kilpaurheiluharrastuksessaan. Mutta kyllä tuo erottuu ruumiinrakenteeltaan lapsijoukoissa.

[/quote]

Meillä täsmälleen sama juttu ja ihan melkein ahdistaa minua äitinä, kun lapsi on niin laiha. Olen yrittänyt huolehtia, että syö riittävästi ja hyvää ruokaa. Myös herkkuja saa sopivassa mittakaavassa, mutta ei vaan paino tartu. On kuitenkin terve ja hyvävointinen, mikä lienee kaikkein tärkeintä.

Vierailija
58/62 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 22:18"]Just terkkarilta kuultua; vyötärönympärys x2 on maksimipituus. Sen jälkeen kaikki on liikakiloa. Esimerkkinä jos vy on 60cm, lapsi saa olla 120cm. Jos onkin vain 116cm, on lapsi liikalihava.
Toi jonka kolmivee oli 20kg ja 108cm,joka oli alapeukkua saanut;ei lapsi välttis ole lihavaa nähnytkään. Jos vy ei ylitä 54cm,lapsi on normaalipainoinen.
[/quote]päteekstää aikusiinki vai vaa lapsii?

Vierailija
59/62 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 22:18"]Just terkkarilta kuultua; vyötärönympärys x2 on maksimipituus. Sen jälkeen kaikki on liikakiloa. Esimerkkinä jos vy on 60cm, lapsi saa olla 120cm. Jos onkin vain 116cm, on lapsi liikalihava.
[/quote]päteekstää aikusiinki vai vaa lapsii?
[/quote]jos aikusiinki ni vitsit,Moon laiha

Vierailija
60/62 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 10v 16kg 133cm, ja mun mielestä teiän lapset on kyl aika palleroita. Mä laihdutan tällä hetkellä ja tavote 15kg. Viime vuonna terveystarkastuksessa painoin 20kg, millon alotin laihduttamisen koska 126cm 20kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi