Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heips!

07.08.2012 |

Terppa, täällä vihdoin rekisteröitymään uskaltanut käyttäjä :) Olen kohta 20v täyttävä nainen, vauvakuumetta olen potenut viimeiset pari vuotta, mutta nyt viimeaikoina on tullut niin vahvaksi, että muuta en juurikaan ajattele... Poikaystäväni kanssa olen ollut yhdessä kolme vuotta ja suhteemme on ollut aina tasapainossa. Hän täyttää 23v. Työssäni olen lasten kanssa tekemisissä päivittäin, se ei auta tilannetta laisinkaan :D Tässä eräänä iltana otin asian vakavasti puheeksi, tähän mennessä olemme aikalailla jossitelleet. Molemmat olemme hyvistä perheistä, lapsirakkaita ja tunnollisia. Olemme asuneet yhdessä jo yli kaksi vuotta, ja pian muutamme suurempaan asuntoon. Mies on todella ymmärtäväinen ja vastasi kyllä myönteisesti lapsen hankintaan, olenhan sitä nyt tässä pitkän aikaa puhua pälpättänyt ja tehnyt selväksi että haluan lapsia nuorena. Ja hän on täysin samaa mieltä. Olemme molemmat vakkaritöissä, ja pelonsekaisin hämmentävin tunteiden myllertäessä mahassa kysyin, että josko yritettäisiin jo ennen muuttoa. (parin kk päästä) Kuulisin mielelläni muiden nuorien, ja miksei vanhempienkin alkutaipaleesta yrittämisen ja muun keskellä :) Olen ystäväporukastani ainoa kuumeilija, mikä itseäni ei tosin haittaa ollenkaan. Kokemuksia ja tarinoita otan enemmän kuin mielelläni vastaan!

Kommentit (393)

Vierailija
141/393 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjotin varmaan 10min tota edellistä viestiä ja siitä jäi kaikki loput pois noiden lauseiden jälkeen... Kiitti iPhone:)) Tuun tietokoneella kohta uusiks kirjottamaan :D

Vierailija
142/393 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsit Kata oon kyllä niin ilonen sinun puolesta, hurjasti onnea! :)

Tääläki menkat nyt myöhässä noin 9pv ja tein uuden testin ja plussa pärähti tänneki, ja tosiaan ihan epätodellinen olo on, ei tiiä et miten päin olis :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/393 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuisen paljon onnea Katalle ja Hanzkulle plussasta :) Mielettömän hienoo :)

Niin paljon tullu tekstiä tänne et jännityksellä joutu lukemaan josko kenellä tärpännyt ja olihan täällä :D

Täällä alkoi 4 viikon kesäloma ja perjantaina lähdetään reissuun Adrianmeren kierrokselle :)

Vajaan kahden viikon päästä pitäis menkkojen alkaa. Ja nyt ollu tällä kierrolla aika hiljaista sänkypuuhissa, ei oikein tee mieli kummallakaan. Toivottavasti jotain ohimenevää. Ehkä sitä alkaa vauva-ajatukset rauhottumaan, ei tee enää mieli yrittämällä yrittää...vaikka on koko ajan ollut sitä mieltä ettei nimenomaan yrittämällä yritetä :D mut se alkuhuuma taitaa olla kuitenkin just sitä.

Oli kyl niin paljon kaikenlaista asiaa täällä jokaisella, et ei nyt muista mitenkään kaikkea.

Vierailija
144/393 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanzkulle myös :) Ja KataV:lle niinkuin pääsinkin tuossa edellisessä epämääräisessä viestissä sanomaankin.. Vitsi teillä on kyllä pääkoppa varmaan ihan muussia kaikista ajatuksista :)

Vierailija
145/393 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei suostu lähettämään viestejä kokonaisuudessaan :/ Kokeilen jossain vaiheessa uudestaan..

Vierailija
146/393 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirween paljosti onnea molemmille

Vierailija
147/393 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kirjotin hirveen tarinan ja vaan eka rivi näkyy O.o

Vierailija
148/393 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh koitetaan vielä huomenna uudelleen :) Plussanneet, voitteko kertoa päivästänne jona saitte tämän ihanan uutisen? Miehen reaktiot? :)

Vierailija
149/393 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehin tosiaan kaks testiä jo tehä, jotka molemmat näytti negaa, mut menkkoja ei vaan kuulunu ja tänä aamuna oli sit paha olo ja tuli oksennuski. Kaveri joka ties että yritetään tuli testien kans meille ja yhessä jänskättiin, ja niihän siinä kävi että kaks viiva ilmesty. Mulla on hellu suhtautunu tähän asiaan koko ajan silleen et tulee jos tullakseen ja välillä tuntuu itestä ku on niin innoissaan että aika viileästiki reagoinu minun höpsötyksiin. Hellu oliki reissussa ja soitin sille ja huusin vaan puhelimeen että "Meille tulee vauva!". Toisesta päästä kuulu "Sillä lailla, hyvä juttu." :D

Muutaman tunnin päästä testin tekemisestä tein varalta vielä toisen ja molemmilla kerroilla itkin ja ihan käsittämätön tunne. Nyt vaan miettii että olispa ihana kertoa jo vaikka kelle mut päätettiin että vaan yks minun kaveri tietää ja siskolle soitin tietty heti :)

Ehkäpä tää tästä tasottuu mut tänään ei oo pyöriny mitään muuta mielessä ku vauvatvauvatvauvat!

Vierailija
150/393 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietty piti heti käydä laskemassa laskettu aika joka olis siis 4.5 :) kuis kata sulla ?

ja miten tejän muiden jutut ?

Vierailija
151/393 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan maailman parhaita tuntemuksia tähän mennessä, voi vaan kuvitella.

Ite monesti miettiny et sitä menee varmast ihan sekasin. Ensimmäinen reaktio on varmaa joku "kevyt" shokkitila :D huhheijaa. Ihan kananlihalle menee kun kuvittelee :D

152/393 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aivan epätodellinen olo ollu koko päivän, jotenki en kaikkien niiden negatiivisten testien jälkeen pysty uskomaan, että oon ihan oikeesti raskaana... Odotan vain jospa oireet alkais, niin käsittäis sitten että oikeesti raskaana ollaan... Tai neuvola käynnillä... Mulla siis ei mitään oireita oo ollut, kun nää tissien kipu, ei ees väsymystä... Noo, ehkä mä joudun niistä oireista vielä kärsimään :D

Mä heräsin ennen ukkoa ja tein testin. Jätin tarkotuksella sen testin pesukoneen päälle, jotta se ois sen huomannu, mutta eipäs huomannu :D asetin sitten sen testin sen silmien eteen ja totesin, että no mitäs näkyy? Noo ukkohan heti pussas mua otsalle ja halas, totes vaan samalla, että se kuulemma ties et on pullat uunis, muttei kehannu sanoo mitään... Näin siis meillä :)

Mulla olis netin testin mukaan 11.5 la :)

Ja onnea hanzku teillekin! :)

153/393 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todellaki jatkakaa kirjoittelua täällä,mukava sit kuulla miten päivät on lähteny rullamaan vapaamatkustajan kans!:) minkälaista kipua teillä on ollut rinnoissa(lähinnä plussanneet :D) kun mun rinnat ei oo koskaan olleet kipeet edes silloon teininä ku en syönyt pillereitä ja nyt mulla on,mut vaan niinku nänni ja nännipiha on arkoina O.o onko teillä koko tissi arka vai vaan tosiaan esim nännit? jos yleinen käsitys on et ovulaatio on 12 pv ennen oletettuja menkkoja niin voi olla et mulla on ovulaatiokin meneillään,ja eikö silloonkin rinnat oo vähä arat? kuinka kauan edes ovulaatio kestää :D? oon ihan tietämätön näistä jutuista ku mulla ei oo koskaan ollu edes mitään ovulaatio oireitakaan :D ja onko teillä plussanneilla ollu turvotusta mahassa? musta tuntuu et lihoan koko ajan vaan lisää vaikka yritän syödä kevyesti(ei siis kilotolkulla mut siis kuitenkin :D) ja tietenkin näistä syistä koko aika mietin et onko nää jotain raskaus oireita vai mitä tapahtuu!? täällä siis kans yksi joka ei tajua oman vartalon menoista mitään -.-

Vierailija
154/393 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hufh. Eilen illalla ja tänään katsahdin peiliin hieman pidemmän aikaa.. Huomasin että mulla on kamalasti turvotusta. Ilmavaivojakin esiintyy. Mutta se turvotus on tossa navan yläpuolella ja näytän siltä kun raskaus olisi pitemmälläkin vaikka en oo vaa'an mukaan lihonnut vaan päinvastoin ja raskaudesta ei oo tähän mennessä ollu tietoakaan.. Rintojen kipeys jatkuu ja siirtynyt nyt myös muuallekin kuin nänneihin, koko tissit siis arat :-D Tänään tuli kamala pahoinvointikohtaus. Ja ylöspäin kurottaessa vatsaa hiukan nipistää ja kiristää. Ja oikean munasarjan kohdalla tuntui aiemmin pieni vihlaisu.

Oon ihan äimänä kun nyt vasta kp27 ja edelliset menkat tuli ihan normaalisti. Tosin voihan nää kaikki olla kuviteltujakin kun sitä vauvaa taas niin toivoo =/

Vierailija
155/393 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lämpöä ollut nyt viikko-2 noin 36.6-37.1 ja normaali lämpö yleensä 35.9-36.3.... O.o

156/393 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis ennen raskautta rinnat oli pelkästään nännien seudulta kipeet, mutta nyt on ollut koko tissit kipeet... Turvottaa kyllä, ei pysty vetää vatsaa sisään. Ja koko ajan turvonnu ja vähän kipee massu.

Ovulaatio on tasan yhtenä päivänä kuukaudessa. Pupuilu pitäs sijoittaa päivää ennen ovulaatiota ja ovulaatio päivään. Silloinkin vaan 20% mahdollisuus tulla raskaaksi... Ei siis ole oikeasti helppoa tulla raskaaksi, vaikka niin yleensä kuvitellaan...

Soitin tänään ta:lle ja 1.10 olis eka neuvola kääynti :) sitä odotellessa...

Pelottaa ku kauhee flunssa päällä ja alku raskaudesta ei ois hyvä sairastaa keskenmenon riskin takia... No toivotaan, ettei tällä flunssalla vaikutusta...

Mites hanzku, joko on neuvola aika varattu? :)

Vierailija
157/393 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jänniä aikoja täälä näköjään usiammallaki :)

Mulla ei oo koko aikana ollu tissit kipeet, yleensä ennen menkkoja saattaa olla vähän arat mutta nyt ei oo ollu. kauhea väsymys on vaivannu ihan alusta asti, oon nukkunu vapaapäivinä 12 tunnin yöunia ja kahet päikkärit päälle. Jos se pikkuhiljaa alkais helpottaan :) maha ei oo muuten ollu kipeä mut pari kertaa on tuntunu sellanen hassu vähän menkkakivun tapanen tunne, joka menny hetkessä ohi. ja turvotusta on ollu, oon ihmetelly ku oon kovasti liikkunu viimeset kuukaudet ja silti ei mahu farkut jalkaan nii selves se syyki :) ja eilen tosiaan oli aamupahoinvointia ja laattaki lens, mut tänään ei mitään ja toivottavasti ei enää tuukkaan :)

Kata mullaki on kauhea flunssa, hirveä yskä yms. positiivinen puoli ettei ees haluta tupakkia ku kurkku nii kipeä :) ootko kata polttanu? Ei oo aikaa varattu, ai saitki nuin lähelle, äkkiä menee :)

Vierailija
158/393 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites plussanneilla, tuliko teillä edelliset ja ne viimeiset menkat sit ihan normaalisti? Oliko normaalit, vai niukempaa/runsaampaa, kipuja vai ei ja muita oireita? :)

Vierailija
159/393 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin sitten minäkin rekisteröityä, että pääsen kirjoittelemaan tähän keskusteluun. :)

Meilläkin on haaveissa vauva, miulla varmaan vähän enemmän kuin miehellä. Miehellä on kaksi lasta edellisestä liitosta, joten ainakin siltä suunnalta pitäs olla kaikki asiat kunnossa. Itsellä ei ole vielä lapsia (karvallisia kylläkin).

Lapsista ollaan puhuttu koko seurustelumme ajan ja nyt on vasta se aika, kun lapsi saa tulla jos on tullakseen. Pari kuukautta sitten jätettiin ehkäisy pois, pillereitähän en ole syönyt melkein kolmeen vuoteen. Ite aattelin, että helpostihan sitä raskaaksi tulee, mutta eipähän ole vielä tärpänny. Viimeksi eilen alkoivat menkat ja mieskin huomas et minua ärsytti. Tais mieskin vähän pettyä, kun kerroin menkoistani (ilmeestä näin vaikkei sitä sanonutkaan).

Mies ei pahemmin kerro aina tunteistaan ja siksi ne pienet paljastukset omista ajatuksistaan ja tunteistaan on miulle valtavan tärkeitä. Varmasti osa syy tähän paljastamattomuuten on miehen entinen nainen. Mie ja exä erotaan toisistamme kuin yö ja päivä. Mies yks päivä kerto ettei ollu vielä valmis isäksi silloin kuin heille tuli lapset (lapset ovat nyt 8v ja 6v), mutta nyt ois. Sama juttu oli kihloihin mentäessä. Ja nyt jopa on ollu puhe naimisiinmenosta, vaikka mies oli aluksi sitä mieltä ettei mene enää uudestaan naimisiin.

Kukaan kavereistani tai perheestäni ei tiedä vielä yrityksistämme saada lasta. Tämä on vain miun ja miehen välinen salaisuus vielä nyt. Mie kuitenkin olen sellainen ihminen, jonka on melkein pakko saada puhua jollekin tunteistaan ja tuntemuksistaan, joten tämä keskustelu on se miun avautumispaikka. :)

Kovasti toivottelen onnea plussanneille ja innoissani odotan heidän kuulumisia. Odottelen kyllä kovasti sitä omaa plussaa tai eka etes sitä et menkat ois kerrankin myöhässä eivätkä aikasessa. :D

160/393 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hanzku, tulispa mullekki oireita, niin ois todellisempaa tää raskaus :D ja ois helpompi olla polttamattaki, jos tulis just pahoinvointia... Ai oot samassa flunssa ongelmassa, noh toivottavasti me molemmat tervehdytään, eikä vaikuta raskauteen :)

Mulla tää tupakka kyllä tuottanu ongelmia... En pystyny lopettaa... Eilen käytiin ukon kanssa ostamassa molemmille sähkötupakat ja noh tänään en oo oikeeta tupakkaa polttanu, sähkötupakka on riittäny :) mulla siis nikotiiniton toi sähkötupakka, niin ei vaikuta vauvaan millään tavalla. Se on hyvä toi sähkötupakka, ku mullaki toi tapariippuvuus niin paha...

Ja yade, vikat menkat oli tosiaan sillon ennen raskautumista, mulla ei oo sen jälkeen ollu pienintäkään vuotoa. Ja ne menkat ihan täysin normaalit vuodon, kipujen ja tissien puolesta...