Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heips!

07.08.2012 |

Terppa, täällä vihdoin rekisteröitymään uskaltanut käyttäjä :) Olen kohta 20v täyttävä nainen, vauvakuumetta olen potenut viimeiset pari vuotta, mutta nyt viimeaikoina on tullut niin vahvaksi, että muuta en juurikaan ajattele... Poikaystäväni kanssa olen ollut yhdessä kolme vuotta ja suhteemme on ollut aina tasapainossa. Hän täyttää 23v. Työssäni olen lasten kanssa tekemisissä päivittäin, se ei auta tilannetta laisinkaan :D Tässä eräänä iltana otin asian vakavasti puheeksi, tähän mennessä olemme aikalailla jossitelleet. Molemmat olemme hyvistä perheistä, lapsirakkaita ja tunnollisia. Olemme asuneet yhdessä jo yli kaksi vuotta, ja pian muutamme suurempaan asuntoon. Mies on todella ymmärtäväinen ja vastasi kyllä myönteisesti lapsen hankintaan, olenhan sitä nyt tässä pitkän aikaa puhua pälpättänyt ja tehnyt selväksi että haluan lapsia nuorena. Ja hän on täysin samaa mieltä. Olemme molemmat vakkaritöissä, ja pelonsekaisin hämmentävin tunteiden myllertäessä mahassa kysyin, että josko yritettäisiin jo ennen muuttoa. (parin kk päästä) Kuulisin mielelläni muiden nuorien, ja miksei vanhempienkin alkutaipaleesta yrittämisen ja muun keskellä :) Olen ystäväporukastani ainoa kuumeilija, mikä itseäni ei tosin haittaa ollenkaan. Kokemuksia ja tarinoita otan enemmän kuin mielelläni vastaan!

Kommentit (393)

381/393 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toivottavasti teillä oli hyvä joulu :) yhyy,mulla tuli postissa vauvalehden tilaaja lahjaksi saamani vauvan unipussi. ja käytiin tänään miehen kanssa katsomassa kaupassa vauvan vaatteita. jos mulla on nyt taas 26 pv:n kierto niin sunnuntaina pitäisi olla vimppa päivä. oltiin tämän ekan kierron kannalta todennäköisesti asemissa ja ehkä bongasin ovisliman samoihin aikoihin. toisaalta jos nyt onkin yhtä pitkä kierto kuin viimeksi (39) niin oviksen olis pitänyt olla aattona,jota ei hyödynnetty koska oltiin yökylässä :D mutta sitä edellisenä päivänä kyllä. sovittiin että jos menkat ei ala uutena vuotena niin odotetaan se kaksi viikkoa ennen kuin tehdään testiä jos mulla tosiaan vaan onkin se pitkä kierto(ellei nyt jotain dramaattisen selviä merkkejä ilmene). kaksi viikkoa. se on pitkä aika odottaa :D taas. mutta hyvää ja erittäis toiveikasta ja plussatuulista Uutta Vuotta kaikille :)!

382/393 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollu niin toiminnan täytteinen joulukuu, että ehtiny\muistanu käydä täällä ollenkaan... Noo nyt taas rupee kiireet helpottaa :)

Elikkäs rakenne- ja 4D-ultrassa nyt varmistettu, että tyttö olis meille tulossa :) ja rahaa menny jo semmoset 900e vaatteisiin ja leluihin :D nyt päätin olla maaliskuuhun asti olla ostamatta mitään ja säästää rahaa, kun sillon ollaan jo niin lähellä laskettua aikaa että uskaltaa vaunuja, hoitopöytää ym suurempaakin ruveta ostamaan :) innostuttiin tosiaan ukon kanssa ehkä liikaakin vaatteiden ostamisen suhteen, mutta nuo tyttövauvojen kaikki mekot ja muut ihanuudet on vaan niin vastustamattomia, pakko saada :D noo suokaamme tämä meille, kun kuitenkin esikoinen kyseessä, niin pitäähän sitä olla kaikkea ihanaa :D

Mua kiristää mun esimies töissä. Sen käytös on muuttunut paljon sen jälkeen, kun kerroin olevani raskaana... Ihme tiuskimista, kyseenalastamista ja suoraa vittuilua ilmassa... En tiiä kauanko enää jaksan kuunnella, tosin kuka palkkaa raskaana olevan naisen, joka jää 2kk päästä äitiyslomalle? Ei kukaan, niin valitettavaa kuin se onkin :/ pomo myös eilen vihjaili jotain, ettei mun työsopimusta jatkettaskaan maaliskuuhun asti, vaikka meillä suullinen työsopimus tehty ja todistaja tälle löytyy... Ihme touhua, yritä tässä nyt sitten olla stressaamatta. Pomolla myös joku ihmeellinen tarve ilmeisesti rikkoa lakia, kun meillä kahdessa kerroksessa osastot ja olen pääsääntöisesti alhaalla töissä, nyt pomo ruvennut laittamaan mua tonne yläkertaan töihin... Ei siinä muuten mitään, mutta siellä 4 päivittäin aggressiivista asukasta ja muut arvaamattomia. Toissapäivänä olin iltavuorossa ja 1 asukas löi Mua naamaan, toinen hakkas kylkeen (hyvin lähelle mahaa), kolmas uhkaili viiltää kurkun auki ja yritti potkaista ja neljäs yritti ajaa pyörätuolilla mun yli. Onneks mitään ei käyny, mutta luulis järjen nyt sen verran juoksevan, ettei Mua voi laittaa sinne töihin... + siellä kolme asukasta jolla c-hepatiitti ja yhellä hiv, tartuntatauti potilaiden kanssahan ei saisi raskaana ollessa työskennellä... Että tämmöstä, mistähän apua? Pelottaa jos luetutan pomolle lakipykäliä, niin sopimusta ei ainakaan jatketa ja mulla ei oo varaa jäädä nyt juuri ennen äitiyslomaa työttömänä... :O hyvät neuvot ois nyt poikaa ...

No mutta hei, tervetuloa uusille munkin puolesta :) ja tsemppiä kaikille ja hyvää uutta vuotta, kirjottelen taas aktiivisemmin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
383/393 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulutko johonkin liittoon? jos kuulut niin äkkiä sinne viestiä! ei sun pomo noin voi käyttäytyä,varmasti tietää hyvin itsekkin nämä jutut mistä kerroit ettei sua voi sinne hullujen kanssa pistää töihin :/ voisithan jos uskallat niin kysyä et miksi se nykyään pistää sua sinne kun aikaisemmin ole tarvinnut ja sano että pelkäät sun tulevan lapsen puolesta olla siellä. varmaakin mies tuo sun pomo? ja tosiaan aika vaikeeta varmaankin saada töitä enää loppu raskaudesta :( on tuo niin tyhmää! ja onnea tytöstä! mä niin toivoisin itsellekkin joskus tyttöä :)

ja siis kun minä tulen raskaaksi niin voi sitä rahan tuhlausta vauvan vaatteisiin :D mun mielestä siihen on oikeus :D mä oon haaveillut että haluaisin ommella lapselle itse kaikkia söpöjä pehmoleluja,saa nähdä saanko tehtyä mitään :P rakastan semmosia retrotyylisiä hauskan näköisiä ja värikkäistä kankaista ommeltuja eläinpehmoja!

toivottavasti saat KataV hoidettua tuon työjutun,ottaa päähän sun puolesta tuommoinen pelleily :(

384/393 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä odotusta! nyt mulle alkaa taas tulla semmonen fiilis että jospa nyt olis tärpännyt? rinnat arat,varsinkin nännit,aivan oudosti. tai sit tää vaan enteilee sitä että huomenna alkaa menkat. jos ei ala niin jaksankohan odottaa kahtaa viikkoa :D? epäilen.

Vierailija
385/393 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KataV: Liittoon yhteys ja neuvolassa tms kannattaa ottaa asia esille jollekkin hoitajalle tai lääkärille. Jos ei työnantajan käytös muutu niin jää sairaslomalle sitten. Kuulostaa ihan pimeeltä toi sun työnantaja :o

Syntymätöntä lasta pitää suojella. Tsemppiä tilanteeseen!

Vierailija
386/393 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KataV olen samaa mieltä taikun ja ingelan kanssa, liittoon yhteytta ja nopsaan!

Täällä koettiin siis varhainen keskenmeno ja nyt sitten odotetaan milloin menkat tulee uudestaan. Vanhan kierron mukaan olisi pitänyt alkaa viime viikolla, mutta ei kuulunut. Maha on kyllä niin turvonnut ja muutamana aamuna ollut menkkamaisia tuntemuksia alamahassa että sieltä ne taitavat alkaa tällä viikolla viimestään.

Ingela: tuo odottaminen on kaikkein vaikeinta vaikka päättää että testaan vasta silloin ja silloin. Itse kun silloin testasin niin en voinut odottaa kuin muutaman päivän menkkojen alkamispäivän mentyä :D

387/393 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen sit alkoi menkat.. tai niin ainakin luulin.. kirjoittelinkin tästä tuonne vauvakuumepalstalle kun nää on ollu aivan oudot menkat. ensin sormella koittaessa hyyvin vaaleanpun. limaa ja sitten vähän tummempaa limaa. tampooneihin tuli myös vain veristä limaa ja nyt yöllä ei yhtään mitään :o eli siis mietin että olisko ollut kiinnittymisvuotoa? lyhyemmän kierron mukaan olisi just eilen pitänyt alkaakin menkat mut sitte sen pidemmän 39/26 kierron mukaan ovulaatiosta olis ollut eilen n. 7 pv..

ehdin jo pettyä ja menin viihteelle samana iltana kun oli uv ja nyt harmittaa hirveästi että mitä jos olenkin raskanaa ja join :( mutta onneksi vain kaksi drinkkiä..saa nähdä alkaako nää menkat kunnolla tästä vai mitä ihmettä,jos ei niin koitan yrittää odottaa viikon ja testailen sitten :D toivo heräsi hieman mutta ei nyt sais riemuita jos nää onkin vaan jotkut ihme kuukautiset.. ja voimahaleja sinne tyty89,toivottavasti nyt sit seuraavalla kerralla tärppää,ainkin nyt tiedät että voi tulla raskaaksi (jos jotain hyvää pitää löytää) :)

388/393 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos rinnat on arat pms:n takia niin eikö oireiden,myös rintojen arkuuden pitäisi loppua pian kuukautisten alettua? mulla on rinnat arat vieläkin vaikka yli vuorokausi sitten "menkat" alkoi. okei okei,yritän väkisin keksiä syitä raskauteen :D

389/393 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalit menkat alkoi eilen iltapäivällä,eli sitä ihme vuotoa kesti yli kaksi päivää. sain siis pettyä toistamiseen vielä karvaammin. oikein vielä kaiken lisäksi maha ollut erityisen kipeä,viime yönä heräsin kolmesti tuskan hikeen kun vatsaa viilteli niin kovasti ja sama jatkui vielä tänään. outoa sinänsä kun mulle ei lähes koskaan tule kuukautiskipuja, tai ainakaan näin pitkään ja kovia.

kunpa vain voisi olla ajattelematta asiaa yhtään.pitäisi keksiä joku mielenkiintoinen projekti tai jotain,ettei muistaisi miettiä vauvoja ollenkaan. on se jännä miten tämä vauvakuumeen maailma on niin erilainen. ihminen jolla ei ole kuunaan ollut vauvakuumetta ei ikinä voi tietää sitä pettymyksen musertavaa tunnetta joka tulee negatiivisen testiä ja kuukautisten alkamisen jälkeen. hyvä ystävä yritti lohduttaa mua sanoen että "voi hitsi,no nyt ei tullu mut sit ku se tulee niin se tuntuu niin hyvältä" olin vaan et joo niinhän se on,mutta todellisuudessa mietin että aaaaaaarghh!,mä haluan sen tunteen nyt heti,en kestä enää yhtään pettymystä!

silloin kun vauvakuume oli itselläni semmoinen "vauvat on ihania,haluan semmoisen joskus" ajatus ei voinut käsittää miten niitä hemmetin vauvoja,raskautta ja edes sen raskauden paljastamista toisille vain miettii joka perkuleen päivä monta kertaa,ja samat ajatukset valvottaa aamu kolmeen vaikka on väsy,mutta kun niitä ajatuksia ei vain saa loppumaan!

phuuh. ehkä voisin purkaa tän turhautumisen vaikka lenkkeilyyn ja karistaisin kiloja samalla? -->

390/393 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan taas pitkästä aikaa, olen yrittäny olla miettimättä koko asiaa viime aikoina ja joulun ja uuden vuoden ja miehen pitkän vapaan sekä omien työkuvioitten takia on ollut niin paljon kaikkea muuta mielessä.

nyt alkais olla eka kokonainen kierto ilman pillereitä takana päin, siis jos kaikki menee niinu oppikirjan mukaan, niin nyt olis menossa kp27/?. seksiä on harratseltu harvakseltaan, noin kerran viikossa enkä ole merkkaillu mitään ylös joten en muista miten oviksen aikaan, mitään tikutteluja en ole lähteny tekemään, mutta luulen bonganneeni oviksen 23.-24. päivä. (sillon tuli vessassa pyyhkiessä kaks sellasta täysin kirkasta venyvää ja hyllyvää limaklönttiä, kummatkin erikerroilla ja molemmat kooltaan vähintään peukalonpään kokoisia. en tiedä, mutta olentan niiden liittyvän ovutaatioon kun ajallisesti täsmäisivät eikä ole tollasia ennen näkyny.) saas nähdä kuinka ämmän käy viikolnloppuna, joutuuko kauan mietitimään asiaa.

391/393 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkat näyttää itsestään jotain merkkejä, (siis olisi pitänyt kaikenjärjen mukaan eilen alkaa) ja jotain pientä tuhrua tulikin, yöks laitoin tamponin siltä varalta et jos alkavat ja lisää pienen pientä tuhrua, ei mitään kipuja tms. saas nähdä alkavatko kohta kunnolla, jos tää on vaan sen pitkän pillerikauden aiheuttamattomat tepposet, torstaina teen testin ellei tuu kunnollisia menkkoja.

392/393 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vinkeistä, kyllä esimieheni on mies :D ollaan nyt sen kanssa saatu jonkun näköinen sovinto, kun luetutin sille vähän lakia... mutta nyttenkin "hän yrittää mahdollisuuksien mukaan pitää mut alhaalla".... Jumalaut mä sanoin tossa kaverillekin kyllä että ykskin vuoro mulla merkattu sinne ylös, niin jään samalla sekunnilla sairauslomalle... Tällä hetkellä itseasiassa lepäilenkin tämän viikon issias-vaivojen takia :/ no, ehkä ne levolla helpottaa :)

huh, nyt jo rv 23 menossa, tuntuu että juurihan mä plussasin :D kyllä se aika vaan nopeasti menee... tuli meillekin erittäin positiivisena yllätyksenä, että tyttö tulossa, sitä molemmat tosiaan toivottiin. Ja mullakin kohta kummilapsella laskettu aika, ja hän on poika, on siinäkin mielessä kiva kun itsellä eri sukupuolta, kummipojalle jo ostanut kaupat tyhjäksi, niin olisi pojalle ollut vaikeampi siinä mielessä vaatteita ostaa, kun ostettu jo :D

Voi tsemppiä kaikille ja taavi, kuulostaa hyvältä ;)

Hyvää uutta vuotta kaikille! Mitäs uuden vuoden lupauksia teitte? :) Itse lupasin olla maailman paras äiti :D

393/393 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en ole yllättynyt että on mies :D ja todellakin,saikulle vaan heti jos ne sua rupee sinne ylös laittamaan..luulisi että työterveydessä ne antaa helpommin lomaa kun oot raskaana :)

mä lupasin syödä herkkuja vaan viikonloppuisi :D aloitin muutenkin nyt laihiksen,laitoin kiloklubiin tilin ja merkkaan sinne kaikkia mahdolliset liikunnat ja syömiset,niin sit näkee et paljonko kuluttaa ja ne arvio sitä mun ruoan laatua :) saatiin miehen kanssa pukilta polarin sykemittarit jokka laskee kaikki kalorit ja muut,oikeen hieno laite,niin voin käyttää hyödyksi sitä :) tämä painonpudotusprosessi on myös siksi että saisin ajatuksia johonkin muualle vauvoista ja muuta ajateltavaa,ja on se nyt vähän toiminut :) +oonpahan sit paremmassa kunnossa jos pamahdan paksuksi :P kokeilin myös zumbaa ja jäin heti koukkuun,aivan mahtavaa!

heh,KataV,et sitten yhtään vaikeampaa lupausta tehnyt :D mutta hyvä idea kuitenkin.mulle tulis varmaan kauheet paineet ja sit uupuisin ja olisin paskamutsi kun mikään ei olis mulle tarpeeksi hyvänä äitinä oloa :D

täällä olis viikonloppuna kai ovis,saa nähdä bongaanko oireita.mutta varmuudeksi mennään sillä jokatoinen päivä taktiikalla :P

ingela kp 10/26-39