Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heips!

07.08.2012 |

Terppa, täällä vihdoin rekisteröitymään uskaltanut käyttäjä :) Olen kohta 20v täyttävä nainen, vauvakuumetta olen potenut viimeiset pari vuotta, mutta nyt viimeaikoina on tullut niin vahvaksi, että muuta en juurikaan ajattele... Poikaystäväni kanssa olen ollut yhdessä kolme vuotta ja suhteemme on ollut aina tasapainossa. Hän täyttää 23v. Työssäni olen lasten kanssa tekemisissä päivittäin, se ei auta tilannetta laisinkaan :D Tässä eräänä iltana otin asian vakavasti puheeksi, tähän mennessä olemme aikalailla jossitelleet. Molemmat olemme hyvistä perheistä, lapsirakkaita ja tunnollisia. Olemme asuneet yhdessä jo yli kaksi vuotta, ja pian muutamme suurempaan asuntoon. Mies on todella ymmärtäväinen ja vastasi kyllä myönteisesti lapsen hankintaan, olenhan sitä nyt tässä pitkän aikaa puhua pälpättänyt ja tehnyt selväksi että haluan lapsia nuorena. Ja hän on täysin samaa mieltä. Olemme molemmat vakkaritöissä, ja pelonsekaisin hämmentävin tunteiden myllertäessä mahassa kysyin, että josko yritettäisiin jo ennen muuttoa. (parin kk päästä) Kuulisin mielelläni muiden nuorien, ja miksei vanhempienkin alkutaipaleesta yrittämisen ja muun keskellä :) Olen ystäväporukastani ainoa kuumeilija, mikä itseäni ei tosin haittaa ollenkaan. Kokemuksia ja tarinoita otan enemmän kuin mielelläni vastaan!

Kommentit (393)

161/393 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tulee uusia mukaan keskusteluun :) ja kiitos onnitteluista :) Tekö siis miehen kanssa meette ajatuksella "tulee kun on tullakseen" vai käytättekö\alatteko käyttää jotakin vippaskonsteja? :) niin ja mitäs ikäluokka te olitte? :)

Vierailija
162/393 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hei, te plussanneet ! Antakaas niitä vippaskonsteja ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/393 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei olla mitään vippaskonsteja tai kikkoja käytetty. Ei olla myöskään tarkoituksella touhuttu tiettyinä päivinä peiton alla enemmän kuin toisina. Olen niin onnellisessa asemassa, että yleensäkin touhuilemme useita kertoja viikossa. :D Vielä vaan ei ole tärpännyt.

Tällä hetkellä mennään ainakin sillä, että lapsi saa tulla kun on tullakseen eikä pahemmin viititä sitä ehkäisyäkään käyttää. Saa nähä miten pitkään annan itelle aikaa etten ala oikeasti ajattelemaan itessä olevan jotain vikaa. Tiedän muutamia joille on käyny jo kerrasta (ilman ehkäisyä/ unohtanut pillerin ottaa) vahinko ja saaneet lapsen.

Mie ite olen vuosimallia -83 ja mieheni on viisi vuotta vanhempi. En kyllä tunne itteäni kohta kolmekymppiseksi ja mieskin on henkiseltä iältään nuori. :D

Bellan tavoin miekin voisin niitä vippaskonsteja haluta kuulla. :D

Vierailija
164/393 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Annen kanssa näköjään samat ajatukset. Tosin meillä ollaan menty jo 1v3kk ilman ehkäisyä ja ajatuksella tervetullut jos on tullakseen. Et ei tuo ihan helppoa ole joo. Toiset ihmiset jo sikiää melkein pyhästä hengestä :D

Loppuvuoteen katsellaan ja sit tää likka lähtee lekuriin jos ei mitään tapahdu...

165/393 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettelen tässä listan itse käyttämiäni kikkoja:

- tyyny pyllyn alle tai jalat ylös seinää vasten puol tuntia pupuilun jälkeen (jos hankala asento, voi myös olla kyljellään, ite tein näin viimesessä kierrossa, ku ei tyyny innostanu)

- wc:ssä tai suihkussa ei käydä ku vasta 20-30 min petipuuhien jälkeen (siittiöillä menee n. 20min uida perille asti)

- greippimehua lasillinen joka päivä

- d-vitamiinia

-14-12 päivää ennen menkkoja pupuilu joka päivä

Siinä ne tais mun vippaskpnstit olla... Paitsi tietysti suosittelen erittäin paljon clear bluen ovulaatiotestin käyttöä, varsinkin hieman pidempään yrittäneille! Itellä siis tärppäs heti ekasta käyttökerrasta tolla clear bluella... :)

Vierailija
166/393 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vippaskonsteista :-D

Täytyy ottaa käyttöön heti seuraavalla yk:lla, ellei nyt tärppää. Tänään kp29, eikä vielä ainakaan merkkiäkään menkoista.. Edes sitä menkkakipua, joka yleensä alkaa viikkoa ennen vuotoa.

Vierailija
167/393 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkään ei ole tarkoitus vähätellä vinkkejäsi, mutta muutamat noista on kumottu jo täysin, esim. täällä muutama totta/tarua asia:

http://www.vauva.fi/artikkeli/hedelmallisyys/1263/seksi_kun_toiveissa_o…

Tietysti kukin uskoo ja tekee niinkuin parhaaksi näkee, varmasti itsekin jos edessä olisi pidempi yritys!

Tällä suunnalla ollut kuumeinen olo muutaman päivän.. Pieniä vatsakipuja ympäriinsä, mutta muuta ei ole ollut havaittavissa. Naureskelin mielessäni äsken, että mulla kun on normaalisti rinnat AINA arat ja kipeät, niin nyt ei sitten oo koskaan olleet näin hyväntuntuiset :D Ollaan pupuiltu oviksen aikaan. Yritän pitää matalaa profiilia ja olla innostumatta liikaa, ja en aijo tehdä testiä ennen menkkoja. Toki siinä kynnyksellä jos tuntuu etteivät ala, mutta mulla on varmaan kierto lähtenyt heittää semmosta kuperkeikkaa että ei sitä tiedä millon tekis..

Tyhmä kysymys: tekeekö porukka testejä vain sillon kun kuukautisia ei kuulu? Tai kun hirveen moni puhuu jättävänsä testin tekemisen ihan siihen viimetippaan asti. Onko tää sitä, ettei mielellään tuhlaa rahpja suoraan veskipöntöstä alas? Että odottaa siihen asti, että on oikeasti syytä epäillä?

168/393 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon innostuksissani ostanu kahden testin paketin ja oon jo käyttänyt molemmat (eri kerroilla) vaikka menkkoihin on ollut vielä jonkin aikaa. tietenkin molemmat oli negatiivisia mut en saanut mielen rauhaa kaikilta kuvitelluilta oireilta :D eli turhaan tuhlasin rahaa..nyt en kyllä tee yhtään vasta ku jos menkkoja ei ala kuulumaan(jos kestän :P) mut niinku joku täällä sanoi,todennäkösesti vaikka olis raskaana,testi näyttää negaa siihen asti kunnes niiden menkkojen pitäis alkaa,ELI ei varmaan kannata tehdä testiä vastaku myöhään :D

Vierailija
169/393 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon tehnyt tän reilun vuoden aikana aika monta testiä. Lähinnä varmuuden vuoksi, jos juhlimista ollut tiedossa niin halunnut varmistaa et juhlii sit turvallisin mielin. Viimeeksi tehty testi elokuussa kun menkat jäi aika viime tippaan ja ystävän tupareihin lähtö. Mut sieltähän ne sit seuraavana yönä alkoi...

Vierailija
170/393 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissussa tein koska tiedossa oli viinin litkimistä :D Ja täytyy tunnustaa että eilen hain kaupasta testin melkein heti tänne kirjoitettuani :'D On ollu niin vahvoja "mukamas" merkkejä. negahan se oli, tietenkin.

Nyt kolmatta/neljättä päivää sama kuumeinen olo jatkuu mutta kuumetta, edes lämpöä ei ole ollut. Pääkipua ja kurkkukipuakin. Tänään aamulla sitten sohvalla lököillessä alavatsaan vihlasi kaks kertaa ihan pirun lujaa, ja samalla tuntui siltä että joku työntäis halkoa alapäästä sisään..

Reilua, jos mielikuvitus tosiaan voi tuoda mukanaan pieniä tuskanhetkiä :D voivoivoi...

Mitä plussanneille ja mahoille kuuluu? :)

171/393 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman pettynyt tunnelma,kun kuvittelin että olis taas ollu raskausoireita,mutta huomenna olis tarkotus lähteä juhlimaan niin ainakin hyvillä mielin voi juoda drinksuja ja nyt ainakin tiedän että mulla on edes mahdollisuus tulla raskaaksi kun kierto on alkanut normaalisti heti :) lasketaanko kierron pituus vuodon alkamispäivästä seuraavien menkkojen alku päivään vai siihen päivään kun ne loppuu? laskin et mun viime kierto olis ollu vaan 23 päivää,siten että viime vuodon alkamispäivästä näiden alkamispäivään,onko se jotenkin normaalia lyhyempi kun oo kuullut usein et se on vähintään 28 pv. o.O ?kuten aiemmin oon sanonut täällä,en tiedä hönkäsenpöläystäkään mistään kk kierroista :D

172/393 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingela, perus kierto on 28pv, voi olla alle tai yli, älä huoli. Ja varsinkin kun ekoista luomumenkoista kyse, ei mitenkään epätavallista, että noin aikasin alko :)

Täällä ollaan nyt kolmatta päivää polttamatta ja hyvältä näyttää. Röökinhimokaan ei esiinny ku ehkä kerran pari päivässä (ainakaan tänään). Ja eikö niin sanota, että ku lopettaa nii 3 ensimmäistä päivää vaikeimmat? Voiton puolella siis iltaa ja reilusti :)

Mulla ei prkl mitään oireita vieläkään... Huomenna 5+0 :) haluisin kyllä niitä oireita nyt, kun ei millään meinaa tän likan kaaliin mennä, että raskaana ollaan... Ainut oire on, ettei menkkoja, tietenkin :) Noo ehkä se neuvolakäynnin tai viimestään ekan Ultran jälkeen tulee se ymmärrys tilanteesta :) mites hanzku, oireita?

Ja tosiaan joku laitto linkin, jossa mun vippaskonsteja kumottiin :D ite jätin muut konstit viimesellä kierrolla pois, paitsi, että kyljellään olin pupuilun jälkeen puol tuntii ennen wc:n ja suihkuun menoa. Ja tosiaan clear bluen ovulaatiotestit oli käytössä... Ja tärppäs! Luettelin siis vaan mitä oon kokeillu, mutta suosittelenko kaikkia luettelemiani konsteja, niin järjellä ajatellen en. Sitä vaan kun on vauvakuume päällä, tahtoo kokeilla ihan mitä vaan mahdollista, tyhmääkin konstia, jotta tärppäis.. Näin ainakin mulla kävi :D

Vierailija
173/393 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonom: Mie tein ekan testin ku menkat muutaman päivän myöhässä, negaa näytti, seuraavaki testi näytti negaa vaikka menkat jo 7 päivää myöhässä. Mulla pärähti plussa muistaakseni vasta ku oli 8 päivää menny menkkojen oletetusta alkamispäivästä. Mut kaikilla nii eri jututm, joillaki näyttää jo päivää ennenku menkkojen pitäis alkaa. Kehottaisin kuitenki oottamaan siihen asti että ne menkat oikiasti on ees päivän myöhässä :) ja ihan sen takia neuvoisin et itelle tuli aina sellanen minimasennus ku se nega siihen ilmesty ja sit ku plussa tuli nii ei millään voi vieläkään uskoa, ja äkkiähän niihin saa rahaa meneenki kyllä. Mut lähinnä ihan tejän mielenterveyden takia ei niitä välttämättä kannata alkaa tekeen ennenku on aihetta ;)

Nuista vippaskonteista, nii laskin vaan koska pitäis olla ovis ja sit peitto heilu niihin aikoihin noin 3 kertaa. Mut mitään juomia en juonu, enkä välttäny suihkussa vessassa käyntiä yms. Ainut ero mikä oli edelliskierron pietonheilutuksiin oli se, ettei enää ollu niin sellanen pakko onnistua nyt fiilis. Välillä kävi mielessäki ettei haittaa vaikkei vielä tärppäiskään :)

Mulla on nyt 5+6 menossa ja oireita riittää, voisin luovuttaa osan sulle kata :) Se väsymys oli pahin ja vaivas vielä alkuviikosta, nyt menny ohi ja kääntyny päinvastoin, oon energisempi ku ennen koko raskautta. Mut tosiaan pahoinvointia on sillon tällön, enimmäkseen jos on pitkä tauko syömisestä. Vatta on koko ajan hieman kipeä, ja kurnii nälästä vaikka olis tunti sitte syöny. Ennen nukkumaanmenoa närästää. Ja nuo tissit, voi luoja. Hyvä että rintsikat saa päälle puettua. Ja tietty nää mielialanvaihtelut on yks riesa. Sitte jotain vähän erilaista, koko ajan haluttaa. Siis ihan taukoamatta, ja voi olla että tää on jotenki päänsisällä mut seksi tuntuu erilaiselta, jollaki tavalla paljo paremmalta ku ikinä ennen :)

Vierailija
174/393 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina oli pakko käydä testikaupassa, joita lähti mukaan kolme (2 apteekin omaa ja 1 clearbluen viikkonäyttö) :D Kyllä, oon vuoden sisään tehnyt niin monta negaa, että on pakko varmistua 100% ennenkuin uskon ensimmäisen plussan olevan tosi, jos sellainen tulisi:-)

No, eilen alkoi sellaista outoa menkkakipumaista kipua aika-ajoin. Ei jatkuvaa vaan sykäyksellistä aina silloin tällöin.

Tänään kp31/29!

Aamulla tein testin, mutta näytti negaa. =/

Voi sitä pettymyksen määrää..

Tänään nuo eiliset kivut on jatkunut ja oon oottanut menkkojen alkavan minä hetkenä hyvänsä. Samalla kuitenkin tuntuu painetta alavatsassa, välillä sellaista outoa myllerrystä ja poltetta. Tänään on hiottanut hirveästi myös ja hieman etova olo pitkin päivää. Ja edelleen niitä samoja huimauksia, kamalaa väsymystä ja mahan turvottamista :D

Aamulla laitoin tamponin varulta kun lähdettiin miehen kanssa käymään kylässä ym ja seuraavan kerran vessassa käydessä siinä oli sellainen tosi pienen ja hailakan vaaleanpunaisen värinen nuppineulanpäänkokoinen ympyrä. Muuten puhdas. Ja sen jälkeen ei oo tullu mitään..

OISKO MAHDOLLISTA, että olis jotain kiinnittymisvuotoa tms? Ja nuo kivut jotain sensuuntaisia? Kun enää ei ees tunnu yhtään että menkat alkais. Ja yleensä kierto on niin päivälleen 29 tai 30 päivää. Viimesimmät on olleet 29.

Milloin kannattaisi tehdä testi uudelleen? =)

Lisäys: Ja aamulla harrasteltiin pettingiä. Yleensä kun mulla on alkamassa menkat ja pupuillaan sen päivän aamuna niin ne alkaa välittömästi heti vähän sen jälkeen. Mutta ei tänään, vaikka myöhässä jo 2pv.

Vierailija
175/393 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bella, jännältä kuulostaa! Veikkaanpa, että sitten jos menkat on viikon myöhässä, niin voipi alkaa jo testailla. Kun se seitsemän päivän vaihtelu menee kai vielä suht normaalin rajoissa. Ja luulisi, että siinä vaiheessa alkaisi jo testeissäkin raskaus näkyä. Tuo odottaminen ja jännääminen on kyllä niin raastavaa! Millään kun ei jakaisi odottaa. :D Tsemppiä ja toivotaan parasta. :)

On kyllä mukava lukea plussauutisia ja plussanneiden kuulumisia. :) Pääsee vähän myötäelämään sitä, mitä itekin niin kovasti odottaa.

Me ollaan täällä taisteltu järjen ja tunteiden kanssa. Nyt olisi järkevää vielä hetki odotella vauvanteon kanssa, jotta ehtisin saada opiskelut vamiiksi. Mutta tunteet sitten taas sanoo, että lapsi olisi jo kovin odotettu ja toivottu. Mulle tää on vaikeempaa kuin mun miehelle, koska mun pitää aina saada tehdä suunnitelmia. Mies suhtautuu aina kaikkeen niin rennosti.

Yritin tässä yks ilta, että sovittais selkeesti, mitä nyt tehdään ehkäsyn kanssa. Mies oli sitä mieltä, ettei meidän tartte sopia mitään eli käytetään ehkäsyä sillon kun sattuu huvittamaan. Hänen mielestä vauva saa tulla kun on tullakseen. Niin mäkin kyllä ajattelen, mutta väkisinkin järki yrittää sanoa koko ajan, että ei vielä. On tää niin vaikeeta! Mutta lopputulema oli nyt kai se, että tulee kun on tullakseen. Niin me molemmat oikeesti halutaan. :) Se vaan kun kaikkea pitää murehtia niin hirveesti jo etukäteen ja ylianalysoida kaikki! :D

Vierailija
176/393 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kait se sit on :-)

Ja kyllä, on niin raastavaa kun olla ja voi.

Vierailija
177/393 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille, ja tosi suuuret onnittelut Hanzkulle ja KataV:lle plussaamisesta!! Ja onnea odotukseen molemmille! :) Ihanaa oon nii onnellinen teijän puolesta.

Vierailija
178/393 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noi tunteet kyllä monenmoisia kun kyseessä on koko elämän mullistava asia...

Mä rupesin tänään miettimään mun ovulaatiota.. Kun mähän jouduin siirtämään viikolla menkkoja silloin, niin laskenko ovulaation nyt NIISTÄ menkoista jotka ovat olleet ennen siirtoa, vai NIISTÄ jotka siirsin?

Vierailija
179/393 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille, ja tosi suuuret onnittelut Hanzkulle ja KataV:lle plussaamisesta!! Ja onnea odotukseen molemmille! :) Ihanaa oon nii onnellinen teijän puolesta.

voi helekkari kirjotin aika paljon vaa ei jostai syystä halunnu lähettää kokonaista viestiä. :( No kirjottelen joku toinen kerta.. pitää nyt mennä! Ihana silti lukea teijän tuntemuksia täältä vaikkei itse ole paljoa tullut kirjoiteltua tänne, hengessä ollaan silti mukana! :)

180/393 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mullakin ruvennut oireita tulemaan, nimittäin nälkä! Ja jumalauta kun koko ajan nälkä, ihan sama ootko just syöny vai et.. Tää tyttö tulee lihoomaan... Ja mua pelottaa ajatus lihoomisesta, oon 172cm pitkä ja painan n. 75kg jo valmiiks! Painan varmaan 150kg ku synnytän prkl! :D Mahakivutkin on ruvennu mulla yltymään, välillä saattaa vihlasta niinki pahasti, että pitää jostain ottaa tukea ja pitää kättä hetki vatsalla... auts! Onko mulla tulossa keskenmeno tai kohdun ulkoinen raskaus meneillään, vai onko normaalia, kellään käsitystä? Pelottaa...

Tsemppiä kaikille, pakko mennä töitä vielä puoleks tunniks jatkamaan! :)