Heips!
Terppa, täällä vihdoin rekisteröitymään uskaltanut käyttäjä :) Olen kohta 20v täyttävä nainen, vauvakuumetta olen potenut viimeiset pari vuotta, mutta nyt viimeaikoina on tullut niin vahvaksi, että muuta en juurikaan ajattele... Poikaystäväni kanssa olen ollut yhdessä kolme vuotta ja suhteemme on ollut aina tasapainossa. Hän täyttää 23v. Työssäni olen lasten kanssa tekemisissä päivittäin, se ei auta tilannetta laisinkaan :D Tässä eräänä iltana otin asian vakavasti puheeksi, tähän mennessä olemme aikalailla jossitelleet. Molemmat olemme hyvistä perheistä, lapsirakkaita ja tunnollisia. Olemme asuneet yhdessä jo yli kaksi vuotta, ja pian muutamme suurempaan asuntoon. Mies on todella ymmärtäväinen ja vastasi kyllä myönteisesti lapsen hankintaan, olenhan sitä nyt tässä pitkän aikaa puhua pälpättänyt ja tehnyt selväksi että haluan lapsia nuorena. Ja hän on täysin samaa mieltä. Olemme molemmat vakkaritöissä, ja pelonsekaisin hämmentävin tunteiden myllertäessä mahassa kysyin, että josko yritettäisiin jo ennen muuttoa. (parin kk päästä) Kuulisin mielelläni muiden nuorien, ja miksei vanhempienkin alkutaipaleesta yrittämisen ja muun keskellä :) Olen ystäväporukastani ainoa kuumeilija, mikä itseäni ei tosin haittaa ollenkaan. Kokemuksia ja tarinoita otan enemmän kuin mielelläni vastaan!
Kommentit (393)
Voivat mun mielestä olla hyvinkin ovisoireota! :)
Poikaystävä oli lauantaina kaljottelemassa veljensä kanssa ja soitti siinä n. 12 maissa yöllä vessasta "Mun oli pakko kertoa! En mä voinu olla enää hiljaa!" :'D Ihania nää pienet innostuksen osoitukset kun ei oo kova mies puhumaan näistä asioista. :) Mä oon kertonut tästä nyt yhteensä 4:lle ihmiselle mutta he eivät mun kanssa ole tekemisissä juuri muuten kuin satunnaisina harvoina fb keskustelukavereina ja muutamaa näistä näen satunnaisesti kyläreissuilla ja töissä sillointällöin. Niin ja yhtä läheistä työkaveria päivittäin.
Käytiin appivanhemmilla tuossa perjantaina ja siinä appiukko tarjosi saunajuotavaa. Otin vastaan ja juotin poikaystävälle saunassa :D Mulla olis tulossa mm. yhdet synttärit joissa varmasti alkoholia. Tuntuu tyhmältä olla joku absolutisti kun ei ole vauvasta tietoakaan. Mutta kun ei menkoista oo merkkiäkään ja raskaustestissäkin voi näkyä plussa vaikka parinkin viikon päästä vasta (jos olisi sattunut tärppäämään), tuntuu paremmalta olla kokonaan ilman. Tiedän että syyttäisin itseäni jos tietäisin ottaneeni alkoholia raskauden missä vaiheessa tahansa, ja jotain sattuisi. Oon hömppä :D Mutta ei tee mielikään joten miksi ottaisin. Huom!!! Ketään en piilosyyllistä/halua pahoittaa mieltä jos/kun naukkailette enemmän tai vähemmän!!:)
Mulla nyt parhaillaankin kun kirjotan mahalteni maaten sängyssä, koko ajan vasen puoli alavatsasta tuntuu inhottavalle..
Taidan vihdoin osata merkata kiertoasian :DD
Elikkäs, nyt kp 35/28. Ei menkkoja vieläkääään. Tulisivat nyt.
Laalalaaa! Hyvää viikonalkua kaikille teille kanssasisaruksille :)))
Kävinpä sitten torstaina yksityisellä varhaisultrassa, kun jäi nuo töykeän naikkarin hoitsun sanat painamaan mieltä... Noo, raskaanahan tässä ollaan, pieni 5,9mm möykky sielä mun kohdussa kasvaa, ilman minkäänlaista merkkiä keskenmenosta ym. :) Elikkäs suksis suolle se naikkarin täti keskenmeno diagnooseineen! Sain jo äitiyskortin sieltä samalla, laskettu aika vähän muuttu, nyt siis 13.5.13, vastas täysin clear bluen ovulaatiotestin kertomaa ovulointi päivämäärää, joten rv:kin muuttu 2 päivää taaksepäin. Tänään siis mulla menossa 7+0 :) Onpa ihanaa nyt kun tietää todella olevansa raskaana, huojentavaa mennä neuvolaankin viikon päästä ja ekaan ultraan sitten, kun tietää että niiden turha puhua mulle tuulimunista ym :D
Itse en pisaraakaan ole ottanut ovuloinnin jälkeen, eli raskauden aikana, joten siinä mielessä mun ehkä turha sanoa mitään, mutta oon kyllä sitä mieltä, että voi kaikki ottaa sitä alkoholia, jos siltä tuntuu. Alkoholin nauttiminenhan ei vaikuta ennen rv 4 millään tavalla alkioon :) (Tiedän tämän kun kaveri ressasi, mutta sai lääkäriltä kuulla tämmöisen huojentavan tiedon). Ja niinkuin jo aiemmin kerroin, käytin kyllä ihan säännöllisesti alkoholia yrittämisvaiheessa, sattui vaan etten ottanut raskauduttuani noin puoli vahingossa :D En siis missään nimessä sano että pitäisi ottaa alkoholia, mutta kyllä se toisaalta kannattaa, jos se lievittää stressiä ja veisi vaikka välillä ajatuksia pois vauvan teosta... Niinhän siinä yleensä käy, että vauva tulee, kun lakkaa yrittämästä ;) Käytiin kaverin kanssa kattomassa tämän leffa "mitä odottaa kun odotat", siinäkin hyvä kuvaus, kuinka yksi näistä naisista tuli raskaaksi, kun veti kunnon perseet ja päätti, että nyt ei ajatella vauvan tekoa :D Suosittelen muuten, hirveen hauska ja hyvä, myös liikuttava leffa...
Hihii, raskausoireita... Mä oon henkisesti tosi herkillä.. Itkin viime viikolla jopa Big Brotheria katsoessa, kun tämä Ira itki synttäreinään, kun sai mielimusiikkiaan taloon :D Tänään myös purskahdin itkuun töissä (tämä ei niin hauska juttu), mutta onneks oli vapaa-ajankin kaveri työkaverina, joka tietää mun raskaudesta, eikä ollut onneks moksiskaan... Huh! Kyllä nolotti :D
Yade, ovisoireita kp:tä katsoen, muuten vois olla raskausoireitakin... Mulla ollut samanlaisia nyt kun raskaana...
Nonom munki miekkonen samanlainen, sovittiin sillon, että saa kertoa yhdelle kaverilleen, nooo johan siitä kohta ties kaikki sen lähimmät kaverit ja perusteluna juuri samainen "En mä voinut olla kertomatta" (yrittämisvaiheessa siis)... :) Ja hei, jos ei sulla noita menkkoja rupee näkymään, niin lisää testejä kehiin! tai lekuriin... Mun entinen duunikaveri kerto, että sen hyvälle ystävälle oli käynyt niin, ettei sillä raskaus yksinkertaisesti näkynyt noissa virtsatesteissä... Raskausoireita oli ja menkkoja ei tullut, mutta plussaa vaan ei tauluun tullut. Sitten kun se oli mennyt lääkäriin, ne oli tehnyt verikokeet ja niissä näky, että se olikin raskaana... Toisilla ihmisillä ei nouse ne lh-pitoisuudet kropassa niin paljoa, että virtsassa olis sitä raskaushormonia tarpeeksi... Suosittelen siis lekuria, jos ei menkkoja, eikä plussaa näy! :)
Tosi hyvä että kaikki on hyvin, kerroitko huonosta puhelukokemuksesta sen ämmän kanssa?
Miltä susta tuntuu päivittäin mahassa? Onko tiheä pissaamisentarve? Ootteko miehen kanssa heiluttaneet peittoa plussaamisen jälkeen miten?
Mä raahasin poikaystävän kattoon tota mitä odotat kun odotat leffaa ja joo oli kyllä aikamoinen! Mä itkeä vollotin ilman ääntä siinä kun Jennifer Lopezin hahmo sai adoptiolapsensa syliin aww!!!
Vitsi mulla ei ollu tosta mitään hajua ettei alkoholi vaikuta ennen rv4! :o Huojentavaa tietää.
Poikkis just eilen kysyi huvittuneena että kuinkahan monta testiä oon tehnyt kuukauden sisällä :D Jotenkin "tietää" ettei siellä tuu näkymään kahta viivaa, fiilis siinä odottaessa on vaan niin toiveikas ja siinä ehtii hyvinki paljon haaveilla vaikka muutamissa sekunneissa se onkin usein selvä :D
Monta päivää mun kannattais vielä odotella menkkoja? Millon testaisitte minuna seuraavan kerran?
Tässähän vois vaikka viikonloppuna vetästä kunnon lärvit pitkästä aikaa! Olis suorastaan vapauttavaa saada muuta ajateltavaa. Vaikka en olekkaan ollenkaan niin hysteerinen mitä voisi olla. Oikeestaan ei voi puhua ees pienestä hysteriasta, suuresta fiilistelystä kyllä :)
sitä mitä odottaa kun odotat elokuvaa,ja se oli kiva kattoa ihmisen kans jolla oli kans vauva kuume(nyt juurikin plussannut tämä kaveri :D) Ja mä kans itkin melkeen silmät päästä sille adoptio kohtaukselle :D
ja todellakin ihana tietää ettei alkoholi vaikuta alle 4 viikkoseen alkioon,voin siis rillutella viikonloppuna :D tai kattoo nyt. mulla PITÄISI alkaa menkat viikonloppuna jos nyt kävsi niin hyvä onni et mun kierto olis sama kuin eka oli. välillä oon jotenkin niin varma et oon raskaana eikä niitä tulis mut sit taas välillä mietin et menkat tulee ihan varmasti.
mulla ei oo tosiaan ollu mitään huomioitavia ovisoireita ja ku oon tikuttanu niin kahessa ekassa näkyi vaan kontrolli viiva ja kahdessa tai kolmessa näkyi haamu,eli todennäköisesti on mennyt jo ohi (mutta onneksi se ei estä silti yrittmästä :D) mutta luulen et jos sitä punasta tätiä ei näy viikonlopun korvalla niin testiä pitää tehdä :D
ja nonom,mä tekisin ens viikolla uuden testin ja jos siinä ei näy mitään eikä menkkoja kuulu niin varmaan olis hyvä käydä tohtorilla selvittämässä asiaa,näin itse tekisin..
Joo, tosiaan rv 4:hän on se viikko, kun testissä näkyy plussa... Ku rv:thän aletaan laskemaan viimeisistä kuukautisista, joten käytännössähän sä et vielä edes ole raskaana kun vasta rv 2 :) ja sitten ne 2 seuraavaa rv:tä on toki vauva jo alkunsa saanut, mutta sillä alkiolla ei kehity mitään ennen rv 4, rv 4 alkaa jo kehittymään sitten en yhtään muista mitä, mutta jotain :D vai oisko se jopa ollut rv 5 vasta alkaa kehittymään... Rv 5 alkaa ainakin jo sydän kehittymään ja rv 6:llahan pystyy jo varhaisultrassa näkemään sydämen sykkimisen, niinkuin esim mä näin sillon kun kävin :) Että voi siis ihan lääkärinkin mukaan sinne ainakin rv 4 asti, jopa rv 5 ottaa alkoholia ilman, että se millään tavalla vaikuttaa alkion/sikiön kehittymiseen ym :)
Mä rupesin siinä leffassa kyllä itkemään jo siinä kohtaa, kun sillä yhellä muijalla meni kesken... :/ ja se oli oikeeta kyyneleiden tulvaa se loppu, synnytykset, varsinkin kun se yks meinas kuolla siinä ja tottakai tämä Jennifer Lopezin kohtaus :) Hyvä oli! Varsinkin ne isät :DDDD Kyllä sai naurua pidetellä, kun omaa miestä kuvitteli niiden saappaisiin :D
Ja Nonom kun kyselit, en viittinyt kertoa tolle lääkärille siitä naikkarin muijasta, mutta aattelin kyllä neuvolassa ottaa puheeksi asian. Siis koska ekalla neuvolakäynnillähän päätetään, kumman synnytyssairaalan valitsee Naikkarin vai Kättärin, niin aattelin kertoa perusteluksi miksi otan kättärin juuri tämän muijan asikaspalvelun naikkarilta... Mulla siis ihan ok, ei oikeestaan mitään oireita tullut. Mahassa välillä tuntee semmosia nippailuja ja vihlasuja, mutta niitäkin vaan muutaman kerran päivässä. Paha olo tulee ja vatsaan sattuu hirveesti, jos en ehi syömään sen 2 tunnin välein... Se on siis mulla ihan must... Syön kahen tunnin välein välipaloja (esim omena, leipää ym) ja tietysti aamupala, lounas ja päivällinen. "Aterioita" tulee siis mulla päivässä semmoset 7 :D tuun siis lihoomaan :DD Mutta pakko, kun muuten tulee hirveen huono olo :/ Mulla nyt vasta alkanut tuo pissalla käynnin tarve tihentyä, parina yönä jo joutunu WC:n herätä, kun ennen en ikinä joutunu yöllä käymään... Päivät menee suht samaan malliin kun ennenkin, juon kahvia sen kolme sallittua kuppia päivässä ja aina juonut paljon kahvia, niin vaikea eritellä onko eroa :D Peittoa on heiluteltu kieltämättä pikkusen harvemmin nyt, mutta osa syynä myös että meillä on työvuorot menny ihan ristiin, molemmat kun vuorotyössä ollaan... Mutta kyllä viimekin viikolla 3 kertaa peitto heilu kuitenkin :) Suosittelen Nonom, että jos vaan saat vauvanteko puuhat hetkeksi pois mielestä ja saat rentouduttua, niin lähde ihmeessä ulos pitämään hauskaa ja nauttimaan "muutamat" drinksut kavereiden kanssa ;) Juo munkin puolesta! :D Mulla oli kyllä paha pala, kun perjantaina olin miekkosen ja sen kavereiden mukana baarissa (juomassa alkoholittomia drinkkejä, nam!), kyllä kieltämättä ois tehny muutaman kerran mieli tarttua miehen kaljapulloon ja ottaa huikat. Ku oon ollut aika viinaan menevä ihminen ennen raskautta... Kovasti kyllä vähensin juuri ennen raskautta, kun aattelin että helpompaa sitten olla 9 kk + risat juomatta.. Noo, eipä se niin päivän selvä asia oo kuitenkaan, kyllä se vaan välillä ketutti, kun kaikki aivan pelti kii ja ite juot jotain mehulimudrinkkiä pöydässä ja yrität vähän heilua tanssilattian nurkilla ja näyttää että olis mukamas yhtä hyvä fiilis kun kaikilla muillakin... noo, tulipahan sekin koettua... :D Mutta todella suosittelen, että alkaa viinaan menevät ihmiset lähtekö raskausaikana kokeilemaan tätä samaista selvinpäin baariin hauskuutta, voin kertoa ettei se välttämättä koko iltaa niin hauskaa oikeesti oo. Varsinkaan kun saat kuukauden tauon ryyppäämisestä pitäneen ukkos, jolla noussu nopiasti tauon takia hattuun, melkein kantaa himaan sieltä baarista niin meinaa kyllä riemu revetä :D
Mutta nyt kyllä sais tästä mun kirjotuksesta melkeen jo kirjan punottua, että säästelläänpä jotain seuraavaan kertaan :D Tsatsau kaikki!
Mietin että jos ei perjantaihin mennessä oo alkanut niin soitan lekuriin. Tässä on vaan pikku mutka matkassa. Äitini ylläpitää vakuutustani eli aina kun kähn lekurissa niin lähetän sieltä saamani paperit hänelle, ja hän taas pistää ne vakuutusyhtiöön josta saa rahat takaisin, ja maksaa ne mun tilille.
Mission imposssible: Miten saan käytyä lekurissa paljastumatta? Hän luulee mun syövän pillereitä tietysti, mä en haluu kertoa vielä... En kyllä mielelläni maksakaan kun saisin ilmasen käynnin tavallaan. Prkl... Ideoita?
Ja mitä ne luultavasti lekurissa tekis/tutkis mua??
Täällä edellään kierron viimeistä viikkoa ja ens viikon alusta pitäs menkkojen alkaa, jos vanhat merkit paikkansa pitävät. Tänään laskeskelin omaa kiertoni (en ole koskaan niitä laskeskellu, vaan luottanu oman kehoni merkkeihin) ja sain kierroksi 21-22pv. Aina viikkoa ennen menkkoja miun rinnat menevät tosi araksi, tällä hetkellä ei tosin sellaisia tuntemuksia ole. :) Turvottaa kylläkin ihan kiitettävästi. Tosin turvottaa aina ennen menkkoja, mutta mielestäni vain paria päivää aikasemmin kuin menkkojen pitäs alkaa (nyt siihen on vielä viikko).
Olo on väsyny ja nälkä tuntuu vaivaavan. Välillä iltasella meinaa olla paha olo mahassa (muttei kuitenkaan okseta). Nämä oireet voivat johtua myös työstressistä, kun viimeiseen 6viikkoon olen tehnyt 8-14tuntisia työpäiviä. Joitain vapaapäiviäkin joutunu töissä viettämään.
Eilen se taas varmistu, että mieskin haluaa lapsen enkä mie sitä oo väärin lukenu rivien välistä. :D Nyt, kun tiedän tarkasti tuon kiertoni pituuden niin on helpompi saada selville ne tärppipäivät. :)
Vielä en ole kertonut kenellekkään kavereistani tästä yrittämisestä, vaikka kovasti tekisikin mieli kysellä kuinka kauan ovat yrittäneet ja milloin tärppäs. Luulen ettei mieskään ole kavereillensa kertonut.
Vähän meinaa jännittää ja odotuttaa ens viikko...:) En malttas odotella alkaako vai eikö. Surffailen netissä päivittäin kattelemassa vaunuja, vauvan vaatteita, äityisvaatteita yms. Kuume on siis edelleen, vaikka välillä saattaakin pelottaa ajatus vauvasta. :) Se on normaalia, ainakin muutaman bloginkin mukaan (ja toiselle on jo toinen lapsi tulossa ja edelleen pelkää mitä on tekemässä). :)
Onpa ollut kiireinen syksyn alku! Oon aina välillä käyny täällä lukemassa teidän kuulumisia, mutten oo ite ehtiny kirjotella mitään.
No, tässä kuussa ei tartte täällä jännitellä menkkojen alkamista, kun ollaan ehkäsyä käytetty. Parin päivän päästä pitäis alkaa. Tuli tuossa aikasemmin sellanen olo, ettei vielä oo sopiva hetki vauvalle. Opiskelut ja valmistuminen on niin stressannu...
Mies on edelleen kovin huoleton tulevaisuuden suhteen. Tässä yks päivä sille huokailin, että haluaisin kovasti jo vauvan, vaikkei ehkä ookaan järkevää jne. No, sepä sitten vaan kysy, että "Millonkan sulla on seuraavan kerran ovulaatio?" Se oli ihan sitä mieltä, että alettais yrittää! Olin taas aivan ihmeissäni sen kanssa... Aina kun saan itelleni vakuutettua, että ei vielä, niin mies puhuu aivan vastakkaista.
Tekis kovin mieli alkaa yrittää vauvaa ja vaan kattoa miten elämä menee. Ainahan kaikki tapaa lopulta järjestyä. Ja hyvällä tuurilla ja kovalla työllä ehtisin saada opiskelutkin loppuun ennen vauvaa! Totta kai muakin jännittää, että oltaisko oikeesti valmiita vanhemmiksi, mutta jotenkin vaan luotan siihen, että kyllä siihen ehtii sitten kasvaa ja tottua raskauden aikana ja lapsen varttuessa. :)
Tsemppiä kaikille ja nauttikaa syksyn väreistä!
Lilja89, Täällä on ollut myös joskus samanlaisia tuntemuksia. Lähinnä ehkä sen takia oon miettinyt onko ajoitus oikee kun asutaan vuokralla ja etsitään omaa. Et sit jos/kun oma löytyy ja muksu oisikin vaikka syntynyt, ni ai että sitä rumbaa kun alat muuttamaan pienen kanssa ja just saanut pienen tavarat laitettua nykyiseen asuntoon ja aargh. Mut siis ne stressin aiheet on ihan turhia ja vielä tässä vaiheessa kun ei oo pienestä kuulunut pihaustakaan. Mut uskon et sen verran tuleva jännittää ja pelottaa ja sen takia tulee keksittyä ns. verukkeita. Mut onhan ne muutkin hitto vie pärjänneet, ja tilanteet olleet hankalampiakin.
Täällä nyt kp 16 ja jännäks taas vetää kun oottelee alkaako menkat vai ei, siihenki aikaa on vielä reipas viikko..
Vaikka miten yrittää ettei mieti näitä asioita et elää normaalisti eikä stressaa, niin ei pysty olee laskematta päiviä ja seuraamaan millon on peittoa heiluteltu.. :D
Nyt vaan tekemään niitä pienokaisia, jos teineilläkin ja kaikenmaailman mielenvikaisillakin asiat lutviutuu näiden asioiden kanssa :) Teineistä ja niiden vahinkoraskauksista puheenollen, miten helvetissä ne onnistuu bylsii just ovulaation aikaan!?! Voin vaan kuvitella oikeesti niitä jotka käy lapsettomuushoidoissa, ja näkee jonkun 14 kesäsen mimmin maha pystyssä tuolla jossain. En tuomitse, onhan kaikilla oikeus syntyä. Mutta kyllä onki oikeeseen aikaan pistäny menemään :D
Soitin mun gynelle tossa eilen ja se neuvoi mua odottamaan vielä 10päivää. Tekemään testiä viimeistään sillon, ja jos negaa näyttää niin meen vastaanotolle kattomaan et on kaikki kondiksessa. Se sanoi myös että kun mulla ne siirretyt menkat alkoi 20.pv viimekuuta niin nyt olis pitäny jo olla tän kuun menkat. Mutta!!! Mun ovis/kuukautiskalenteriin kun syötin "viimeiset kuukautiset" kohtaan ne päivät jolloin mulla oli viime menkkojen jälkeen n. 5 päivää vuotoa, niin sen mukaan mulla alkais nyt 4 päivän kuluttua. Semmosta päänsärkyä jokatapauksessa, että alkais nyt edes koko menkat!!!!! Perkele :D
Mä kans tossa oon miettiny (tai no, yrittäny miettiä) kaikkea muuta, meinasin jopa palauttaa kaikki n. 20vauva-aiheista kirjaa kirjastoon. Niin monelta taholta toitotetaan nyt että se tärppää kun se on vika asia mitä ajattelee. Tottakai oon tiennyt alusta asti mutta kyllä tää pitemmän päälle syö ihmistä :D Kun pienikin ressi on inhottavaa, niin huhhuh kun painiskelee näin ison asian kanssa. Kyl me ollaan naiset rautaa!!
Nyt on kyllä ihan sekavaa tekstiä, meen muualle :D
Tulkaa heti ilmottelemaan itsestänne jos/kun jotain uutta, ja tietenkin täällä on ihana vaan lörpötelläkin :)
Huomenna taas perjantai, mihin tää aika menee?!!
kun mä EN stressaa mitään semmosta ettei rahat riitä tai vauva tulis huonoon väliin,ehkä se siitä vielä :D
ja eikös silloon ovulaation aikaan himot oo korkeimmillaan,niin miksei sit teinikki käy asiaan silloon herkemmin :D
mulla pitäis viime kierron mukaan alkaa tänään menkat,mut mitään vatsakipuja ei oo ollu tai muuta semmosta mitä yleensä on jo edesllis päivänä.pitää vissiin harrastaa seksiä niin eiköhän ne ala sieltä saman tien :D tai siis kumpa ei ala! :P yritän olla vahva ja teen testin vasta ens viikolla jo tätiä ei näy!katotaan vaan niin huomenna oon jo tekemäs :D
Mulla oli sama homma ingela, en mäkään ressannu noita asioita... Jotenkin oli semmonen luottavainen olo, et kaikki järjestyy kyllä, eikä viittiny ressaa asiasta, kun ei siitä vauvasta ollu tietookaan... Enkä kyllä osaa vieläkään ressaa noista asioista, vaikka nyt raskaana ollaankin, jotenkin vaan oon sit kai niin pessimisti tai jtn :D Kyllä asiat järjestyy neitokaiset! Ja ne mitkä ei järjesty, ei ollut tarkoituskaan järjestyä :D
Maanantaina olis ekan neuvolakäynnin vuoro. Outoa tosiaan mennä sinne, kun on jo sieltä yksityiseltä äitiyskortit ja ultrakuvat ym. Noo, eipähän tarvii neuvolatätin selittää mulle tuulimunista :DD
Nonom, mua mietityttää sun tilantees, päivitteleppä tänne heti kun uutta ilmenee! :)
Ei oo vieläkään alkanu.. Aika ajoin alaselässä menkkakipu tuntemuksia mutta ei oo kyllä tipan tippaa tullu.. Jos mulla ois alkanu ne ajallaan eli sillon n. 20 päivä niin mulla olis ylihuomenna ovis. On tää kyl aika kreisiä. Eilen tein negan testin. Noh muuta ei voi tehrä kun odottaa :) Itseasiassa oon just poikaystävää odottamassa, mennään syömään ja parille drinkille. Ihanaa, muuta ajateltavaa. Mutta ei oo yhtään mieli maassa mikä on kiva :)
Onkohan minkäänsortin mahdollisuutta hyödyntää tota ylihuomista (tai olematonta) ovulaatiota?
Aww Katav pääset neuvolaan ii!!
Melkein heti edellisen viestin kirjoitettuani mulla tuli etova olo.. Päästiin ravintolaan ja söin siinä annoksesta puolet, siideristä huikan ja totesin että ei tuu mitään.. Päässä jyskytti ja silmissä väreili, tosi kuvottava olo. Oli pakko lähteä taksilla kotiin, poikkis saattoi tolpalle (sillä ilta jatkuu virgin oilissa).. Miten tässä näin piti käydä?! :D
Meillä on töissä pomon lapsella yrjötauti, mutta pomolla itellään ei oo mitään. Tänäänkin oli töissä.
Nyt makaan sängyssä ja mietin että jos tääkin on niin kamala olotila, mitä tulis olemaan raskauspahoinvointi!!!!! Voi helevetti.
Nonom, jos se onkin sitä itteään?! ;)
minkä takia aika kulkee hitaasti kun jotain odottelee..
Miksihän se aika tuntuu kuluvan niin hitaasti kuin jotain oikein kovasti odottaa ja puolestaan liian nopeeta, jos esim. hammaslääkäriaika lähestyy? :D
Täällä jänskätään ainakin miun puolelta, että alkaako vuoto vai ei, huomenna vai tiistaina vai keskiviikkona vai jättääkö välistä vai mitä tapahtuu. Ne merkit joista tietää miun kohilla et on käsillä se aika kuusta on kaikki muut poissa paitsi se turvonnu olo. Yleensä rinnat aristaa jo viikkoa ennen, ei nyt yhtään. Seksihalut nousee, nyt paremminkin ovat laskeneet. Alavatsaa ja selkää alkaa sattua, nyt ei mitään. Turvottaa vaan ja on ihan kamala nälkä. :) Ennen olen pärjänny hyvin yhdellä lämpimällä ruoalla, mutta nyt pystyy syömään kaks eikä ole etes täysolo syömisen jälkeen (pohjaton maha?).
Taidan olla onnesta ja jännityksestä sekaisin, kun aamulla tuskailin mielelle turvonneesta olosta/ mahasta niin kummasta toinen vaan myhäili hymyillen. Taitaa hänkin jänskättää vähän etes et onko ne pullat uunissa vai ei...
Jatkan odottelua peukut pystyssä turhia suuria haaveita kuitenkaan odottaen jotten pety kovin pahasti, jos ei käykkään niin kuin toivois. :)
Täällä ollaan hengessä mukana :)
täällä kp 19 ja myös oottelee et mitä tulevat viikot tuo tullessaan.
Me juteltiin miehen kanssa eilen, ja mainitsin lääkäriinmenosta loppuvuodesta jos ei ala kuulumaan.
Mies sit sanoikin et pitäiskö ostaa ovulaatiotikut...sit ajattelin et en haluais alkaa niin kovin tarkkailee et siitäkö se stressi syntyis. mut kassellaa nyt mihin suuntaan mieli kääntyy jos tässä kierrossa ei onnaa :)
mulla olis perjantaina pitäny alkaa menkat mutta eipä oo kuulunu ja on ollu koko ajan kauhee nälkä ja tekee niin pirun kovaa mieli koko ajan jotain hyvää ja olin ihan et jee oon varmaan raskaana,mut negaa näytti aamulla,että kun harmittaa :/ en oikeen tiedä et mitä pitäis ajatella ku jos mulla onkin nyt vaan pidempi kierto ku viimeksi ja kun tein ovistestejä niin viime su-ti näytti viivaa,mut ei yhtä tummaa ku kontrolliviiva ja sit neljäntenä päivänä oli yli haamu ja seuraavana ei mitään niin voiko silti olla et mulla oli ovis vaikka sanotaan et sen testiviivan pitää olla tummempi tai yhtä tumma ku kontrolli..niin siitä sit rupesin miettimään et olisko tää vaan pidempi kierto ja silti saatan olla raskaana.. huoh tätä ärsyttävää epätietoisuutta. sekin on jo rasittavaa kun ei tiedä oikeasti et koska ne menkat alkaa et vois jotenki olla varautunut..kaipaan pilleireistä sitä et tiesi tarkalleen et koska menkat alkais :/ mut ei auta ku odottaa..
Nonom, harmi et ei oo tärpännyt :(
Täällä yritystä taas kerrakseen. Tosta nippailusta puheenollen, niin mulla ihan vihlassut nyt viikonlopun aikaan oikeaa puolta alavatsaa, tänään nousin penkiltä aika nopsasti ylös ja tuntu kuin ois puukolla isketty mut meni yhtä nopee ohi kun alkokin... En oo oikeestaan ikinä havainnu mitään erityisiä ovisoireita, mut voisko olla sitä? Mitään muuta ihmeellistä ei oo ilmennyt. Nyt kp 12.