Lue keskustelun säännöt.
Teen juojat! Kysymys!
07.08.2012 |
Mikä tee parasta ja mihin tilanteeseen sopivaa esim. aamupala, pullan kanssa ja iltapalana leivän seurana?? Juotko vain haudutettua ja MISTÄ OSTAT?
Kommentit (23)
ja siitä samasta pussista riittää 3 kupilliseen. Liptoni on hyvä samoin suurin osa maustetuista teistä.
Kuka tykkää mistäkin.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
English Breakfast tai Breakfast Earl Grey, jotka tilaan pussiteenä Whittard of Chealsealta. Jos olen viitseliäs käytän irtoteetä joko Whittardin tai sitten Mariage Freresin. Kylässä kelpaa mikä vaan.
Töissä juon yleensä Liptonin Thae Orientia, koska se on juotavaa myös jäähtyneenä, joskus otan Earl Greytä.
Iltaisin juon Mariage Freresin de stress teetä, liika kofeiini valvottaa.
Princess-tee, Kolmen sinetin tee ja Keisarin morsian. Eivät ole mitään superherkullisia, mutta menettelee. Enkä ostaisi kotiin.
Yellow Label on minusta aika hirveää. Mielummin juon vaikka mehua. Tai ehkä olen vaan kyllästynyt, kun sitä on aina ja joka puolella.
Kerran päivässä haudutan itselleni kannullisen hyvää vihreää tai valkoista teetä ja juon sitä pikkuhiljaa. Mustan teen teen yleensä Stollarin teekeittimellä, samoin jotkin perusvihreät/valkoiset teet. Mutta vähänkin hienommat teelaadut ansaitsee minusta kyllä perinteisen hauduttamisen.
Jos teen vain kupillisen teetä, laitan irtoteen Tokyokanista saataviin pieniin, itse täytettäviin teepusseihin.
Työpaikalle ja muutenkin mukaan otettavaksi voi suositella Tokyokanista saatavaa, vihreässä laatikossa olevaa vihreää pussiteetä. Sitä on tässä kuvassa keskellä vasemmalla: http://www.tokyokan.fi/ocha07.jpg
Tokyokanin gyokuro on myös oivallista rauhallisten hetkien nautiskeluteetä.
T. 19