Varatkaa hyvät ihmiset kahvipöytäänne myös ihan tavallista mustaa teetä!!
Tuntuu ettei kukaan enää tarjoa perinteistä mustaa teetä, nykyään on vaan jos jonkinsorttista skeidaa: vihreää, valkoista, punaista marjateetä (WTF???) ja ihan järkkyjä peach-passion-boysenmarja -yhdistelmiä.
Ihan vaikka Rainbown halpamerkki käy, kunhan se on kunnon TEETÄ!
Eikä mitään maitoja sekaan.
Kommentit (108)
Jos olette kyläilemässä, niin ettei kai oleta saavanne aina juuri lempijuomaanne ja ruokaanne?
Eikö kyläilyn idea olekin se, että isäntäväki tarjoaa jotain heidän mielestään tarjoamisen arvoista, ja vieraat kohteliaasti niitä maistavat, ja ehkä oppivat jotain uuttakin. Jokainen voi sitten omaan kotiinsa ostaa juuri sellaisia ruokia ja juomia mistä itse tykkää.
Minusta tuo alkuperäinen vaatimus on jotenkin samaa tasoa sen kanssa, että laitattehan aina ruokapöytään myös makaroonilaatikkoa, kun ei kaikkia halua syödä mitään muuta.
Minusta on ihan normaalia kohteliaisuutta, että jos kutsutaan useita ihmisiä ruoka/kahvivieraaksi, pöydässä on muutama ihan perusasia, jollei erikseen ole tiedossa, että vieras arvostaa erikoisvaihtoehtoa tai jos ns. erikoisuus ei ole se koko homman pointti.
Eli että ruualla on tarjolla vettä, eikä pelkästään aprikoosinmakuista sinkkjuomaa. Jos ruuan kanssa tarjotaan leipää, pöydässä on myös voita/levitettä. Jos tarjotaan kahvia/teetä, tarjolla on ainakin tavallista pannukahvia ja mustaa teetä eikä pelkästään kofeiinitonta karamellilattea ja boysenmarja-vadelmajuomaa.
Itse valitsin näistä sen aprikoosijuoman, frezzan, mustan teen ja voin väliin jättämisen, mutta tarjon silti aina vähintään nuo perusvaihtoehdot, koska niitä odotetaan ja niihin on totuttu.
teenjuojille pöytään aina sekä mustaa teetä että jotain "hedelmäteetä" ja AINA ottavat vain jälkimmäistä lajia.
itse en ole nähnyt vielä ainuttakaan hyvää :(
Eihän kahvinjuojillekaan anneta pikakahvia joten miksi ihmeessä teenjuojille voi antaa mitä vaan
Mulla on ollut tarjolla useampaa merkkiä hedelmäteetäkin, suuri osa matkoilta hankittuja halpislajeja, ja vaikka ne musta on ok, pidän paljon enemmän tavallisesta mustasta teestä. Onhan ne oikeastaan ihan eri juomatkin. Luulen, että nuo mun hedelmäteet ei ole mitään erinomaisia, mutta jos ei juo kahvia tai teetä, niin kai se on sitten pienin paha :) Sinänsä pitäisi kyllä joskus kysyä, että mitä nämä ihmiset kotonaan juovat, kun kerta sanovat juovansa teetä, mutta minun näkökulmastani nuo hedelmäteet ei ole teetä :)
teetä en juo ikinä, enkä osta sitä sen takia, että joskus sitä voisi joku juoda. Kahvia en juo iltaisin. Toki ehkä voin taipua irish coffeeseen, jos muuta ei ole.
Ottaisin Pirkan mustikka vihreää teetä, kiitos.
Voisitteko huolehtia, että myös sitä on aina pöydässänne.
eli jos tarjolla on korvapuustia tms, niin sen kanssa pitää olla kahvi tai musta tee, ei mitään kuumaa hedelmäjuomaa. Ei sovi ollenkaan kyytipojaksi.
teenjuojille pöytään aina sekä mustaa teetä että jotain "hedelmäteetä" ja AINA ottavat vain jälkimmäistä lajia.
Eihän kahvinjuojillekaan anneta pikakahvia joten miksi ihmeessä teenjuojille voi antaa mitä vaan
Mielestäni on ihan normaalia, että perheissä, joissa ei kahvia juoda on tarjolla vain pikakahvia, joillakin taas ei ole kahvinkeitintä vaan pelkkä espressokeitin ja kaikki eivät tarjoa kahvia ollenkaan.
Jos menen kaverille kahville, ihan sama mitä tarjoavat - vaikka sitten mintunmakuista kahvijuomaa, ei se nyt voi olla niin vaikeaa.
mutta ei mua kylässä haittaa juoda näitä maustettuja teelaatuja. En juo niitä kotona, mutta kylässä sellainen voi olla ihan hyvääkin, kun harvoin juo. Samoin prätkäreissuilla tulee juotua noita huoltoasemilla, sitruunatee on mun vakio.
Mutta hyvä vinkki kuitenkin. Varaan kotiini teenjuojia varten Liptoniakin. Olen luullut, että se on ihan junttia. Minä vien yleensä kyläpaikkaan paketillisen kahvia, josta pidän. Ihan siltä varalta, että kahvini saan, koska muuten tulee niin kova päänsärky. Etkö sinäkin voisi ottaa mukaan pakkauksen lempiteetäsi? Fiksu emäntä laittaa teen tarjolle ja toki voit myös sanoa, että "voisin ottaa sitä teetä, jonka toin".
Join teetä (kunnon irtoteetä - aina haudutettuna) 42 vuotta. Keltaleimainen Lipton sai aikaan oksureaktion. Olen nyt vuoden opetellut juomaan kahvia ja elämä on paljon helpompaa.
Ei tarvitse juoda pahaa teetä, vaan voin olla kuin muutkin ja juoda kahvia. Vähälaktoosista maitoa ei ole usein tarjolla, mutta mielummin juon mustan kahvin kuin p...a teetä.
on ihan ok.
Parempiakin on, mutta tuo on ihan hyvä perustee Suomessa.
Mä olen ap sun kanssa niiiiiin samaa mieltä!
pullapitko EI maistu hyvältä kuuman minttuteen kanssa. Maut eivät vaan sovi yhteen samalla lailla kuin pulla kahvin tai mustan teen kanssa.
Tämä on tiedetty jo vuosituhansia, älkää mammat hifistelkö "trendikkäillä" teepusseillanne Muumirasioissaan :D
käy kylässä kerran vuodessa.
Teenjuojat, kuten kasvissyöjät ja karppaajat ja muut huomionkipeät erikoisuudentavoittelijat, tuntuvat olevan oma ryhmänsä.
vaan kun sitä sun kovaa panostusta teenjuojiin ei kukaan tässä ketjussa pyydäkään, ainoastaan perusteepussia kahvipöytään!
Vai voinko ostaa halsismustaa teetä ja tarjota sitä kaikille monta vuotta..??
teenjuojat, jos perheessänne ei kukaan juo kahvia ja kahvivieraita käy harvoin niin säilyttäkää se kahvi pakastimessa. Härskiintynyt kahvi on pahaa.
Minä en valita kylässä, vaikka ei olisi mitään kahvia tarjolla, juon teetä kun tarjotaan ja jos joku kaataa maidot (mustaan) teehen kysymättä, niin juon senkin vikisemättä. Aikuiset voivat olla kohteliaita eikä tarvitse nyrpistellä, jos saa väärää teelaatua (tai kahvilaatua).
Kotona en laittaisi missään tapauksessa teehen maitoa, meillä kun ei maustamatonta mustaa teetä ole ollenkaan, koska perheen teenjuoja ei siitä pidä. Ei ole hänkään koskaan kylässä valittanut väärästä teelaadusta, juo vettä sitten jos ei tee maistu.
Olen täysin samaa mieltä AP:n kanssa! Tämä hedelmäsekoitusten tyrkyttäminen on valitettavasti levinnyt myös kahviloihin ja hotelliaamiaisille. Esimerkiksi Vaasan torilla on sellainen kiinteä kahvila, eikä niillä ollut tavallista mustaa teetä lainkaan.
En juo kahvia, mutta olen ymmärtänyt, että esimerkiksi aamukahvi on äärimmäisen tärkeä asia monelle kahvinjuojalle. Miltä tuntuisi, jos hotelliaamiaisella olisi tarjolla vain toffeekahvia ja kofeiinitonta salmiakkiminttukahvia?!
Silloin voit juoda omaa teetäsi, jos ei tarjotut kelpaa.
Olen täysin samaa mieltä AP:n kanssa! Tämä hedelmäsekoitusten tyrkyttäminen on valitettavasti levinnyt myös kahviloihin ja hotelliaamiaisille. Esimerkiksi Vaasan torilla on sellainen kiinteä kahvila, eikä niillä ollut tavallista mustaa teetä lainkaan.
En juo kahvia, mutta olen ymmärtänyt, että esimerkiksi aamukahvi on äärimmäisen tärkeä asia monelle kahvinjuojalle. Miltä tuntuisi, jos hotelliaamiaisella olisi tarjolla vain toffeekahvia ja kofeiinitonta salmiakkiminttukahvia?!
Käyn kylässä kuitenkin niin harvoin, ettei se nyt hirveästi haittaa. Mutta tosiaan, ehkä kahvinjuojille on hyvä tietää tämäkin näkökanta!
Voisiko teenjuojilla olla minigrip-pussissa pari teepussia mukana Silloin voit juoda omaa teetäsi, jos ei tarjotut kelpaa.
juuri äsken puhuttiin töissä kahvinkeittimistä ja kahvipöytäseurueeni oli aivan hämmästynyt että meillä ei ole kotona tavallista kahvinkeitintä. Se on joillekin ihan ennenkuulumatonta, hullua.
mutta sitä on monen teetä juomattoman vaikea ymmärtää. Tosin minä teenjuojanakaan en osaa palvella ap:ta oikein, koska mulla on perusteenä Earl Grey ja Liptonia en osta vaikka mikä olisi. Jos ostan maustamattoman, niin se on taatusti jonkun muun firman. Lipton on myös pahaa