Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varatkaa hyvät ihmiset kahvipöytäänne myös ihan tavallista mustaa teetä!!

Vierailija
07.08.2012 |

Tuntuu ettei kukaan enää tarjoa perinteistä mustaa teetä, nykyään on vaan jos jonkinsorttista skeidaa: vihreää, valkoista, punaista marjateetä (WTF???) ja ihan järkkyjä peach-passion-boysenmarja -yhdistelmiä.

Ihan vaikka Rainbown halpamerkki käy, kunhan se on kunnon TEETÄ!

Eikä mitään maitoja sekaan.

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki niitä hedelmäsekoituksiakin saa panna tarjolle, mutta kyllä perusvieraanvaraisuuteen kuuluu se, että tarjolla on myös mustaa teetä. Ei kukaan tarjoile kahvinkaan sijasta jotain makusekoitusta.

Vierailija
42/108 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa, tavallista teetä kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan perheestämme ei käytä, joten miksi minun pitää ostaa teetä kaappiin vanhenemaan? Saatika, että sitä pitäisi olla sen kymmentä sorttia. Se satunnainen teenjuoja, joka kotiini erehtyy tulemaan.. saa juoda sitä mitä kulloinkin kaupasta on halvalla saanut. Pahoitteluni, jos päiväys on jotain edellisen vuoden puolelta.

Vierailija
44/108 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjolla, muuten marmattavat noista hedelmäteistä, joissa kyllä monissa oikeasti on mustaa teetä mukana, toisin kuin jossain viestissä väitettiin. Pannukahvia emme keitä, kapselikahvi saa kelvata. Vieraille tarjoamme teepussivalikoiman, jossa on erilaisia, suurin osa maustettuja teelaatuja. Joskus teen pannuun haudutetun teen, ja silloin juuri sellaista, mistä itse tykkään.

Minusta on jotenkin vanhanaikaista olla niin riippuvainen omasta lempijuomastaan, ettei ilman osaa olla. Onhan sitä vettäkin ihan oikeasti kuitenkin saatavilla. Minulla ei ole mitään vaatimuksia kyläpaikkojen tarjoomuksia kohtaan, enkä oikein osaa samaistua ihmisiin, joilla on.

Onko teillä lainkaan eri maalaisia ystäviä, tarjoomukset kun eri kulttuureissa ovat usein aika erilaisia? Ja kun saman maan sisälläkin on kulttuurieroja, niin eikö niihin tarjottaviin voisi suhtautua jonkinlaisella uteliaisuudellakin.

Vierailija
45/108 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleta saavanne aina juuri lempijuomaanne ja ruokaanne?

mutta kun noita makuhirvityksiä ei oikeasti voi juoda. Niitä vissiin tuodaan vuodesta toiseen pöytään sen takia että kukaan ei juo

on sorttia jos monenlaista, sitä mustaa teetä yleensä vaan yhtä tai kahta. Mutta ne kaikki makuvalikoimathan on siis vaan esillä siinä Prisman tai Citymarketin pitkässä hyllyssä, ei niitä myydä kenellekkään.

Vierailija
46/108 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki niitä hedelmäsekoituksiakin saa panna tarjolle, mutta kyllä perusvieraanvaraisuuteen kuuluu se, että tarjolla on myös mustaa teetä. Ei kukaan tarjoile kahvinkaan sijasta jotain makusekoitusta.

Kyllähän kaupasta saa esim. suklaakahvia, vaniljakahvia ja kardemummakahvia, ja ovat tosi hyviä. Mä ottaisin mielelläni, koittakaahan ens kerralla laittaa tarjolle!!

Vierailija
47/108 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole lainkaan kahvinkeitintä, joten vieraille tarjotaan ihan hyvillä mielin pikakahvia. Jotkut tästä ovat kehdanneet nurista, mutta suurin osa on jopa yllättynyt iloisesti pikakahvin mausta. Tuntuisi aika typerältä hankkia kahvinkeitintä pieneen asuntoon vain vieraita varten.

Teenjuojille tarjotaan Nordqvistin jotain makulajitelmaa, sekä valmista chai-sekoitusta. Kummassakin on musta tee pohjana ja hyvin on vieraille tähän mennessä maistunut. Kyllä kylässä syödään sitä mitä tarjotaan ja kotona hifistellään, jos siltä tuntuu.

Vierailija
48/108 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sitten oli tulossa vieraita, joista tiesin yhden juovan teetä. En kai minä tiennyt merkkien eroja. Ostin sitten jotain punaista early greyta. Vieras marisi valittavalla äänellä, että hän juo sitä toisen väristä early greyta, mutta onneksi ei ole sentään liptonia. Oikein kaverilleen kohotteli kulmakarvoja ja hymähteli, että aina heitä teenjuojia syrjitään.

Helpolla pääsen siinä suhteessa, että tuota teen juojaa en ikinä kutsu enää kylään.

Kukaan perheestämme ei käytä, joten miksi minun pitää ostaa teetä kaappiin vanhenemaan? Saatika, että sitä pitäisi olla sen kymmentä sorttia. Se satunnainen teenjuoja, joka kotiini erehtyy tulemaan.. saa juoda sitä mitä kulloinkin kaupasta on halvalla saanut. Pahoitteluni, jos päiväys on jotain edellisen vuoden puolelta.

Vierailija
49/108 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjolla, muuten marmattavat noista hedelmäteistä, joissa kyllä monissa oikeasti on mustaa teetä mukana, toisin kuin jossain viestissä väitettiin. Pannukahvia emme keitä, kapselikahvi saa kelvata. Vieraille tarjoamme teepussivalikoiman, jossa on erilaisia, suurin osa maustettuja teelaatuja. Joskus teen pannuun haudutetun teen, ja silloin juuri sellaista, mistä itse tykkään.

Minusta on jotenkin vanhanaikaista olla niin riippuvainen omasta lempijuomastaan, ettei ilman osaa olla. Onhan sitä vettäkin ihan oikeasti kuitenkin saatavilla. Minulla ei ole mitään vaatimuksia kyläpaikkojen tarjoomuksia kohtaan, enkä oikein osaa samaistua ihmisiin, joilla on.

Onko teillä lainkaan eri maalaisia ystäviä, tarjoomukset kun eri kulttuureissa ovat usein aika erilaisia? Ja kun saman maan sisälläkin on kulttuurieroja, niin eikö niihin tarjottaviin voisi suhtautua jonkinlaisella uteliaisuudellakin.

ei tässä ketjussa puhuta siitä että mentäis vaikka afrikkaan kyläilemään ja vaadittaisiin ruisleipää ja läskisoosia.

Vierailija
50/108 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinjuojat eivät tuijota kun omaa napaansa eikä osaa ajatella että joku ei tykkääkkään kahvista. Turha toivoa teetä tarjolle!

Vierailija
51/108 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mikään kuivattu yrtti tai marja harsopussissa. Näillä ei ole mitään tekemistä oikean teen kanssa, mutta alettu nimittää samalla sanalla, mikä sinänsä on jo harhaanjohtavaa. Minä olen teen juoja, mutten totta vie juo mitään inkivääri-anis-banaanisekoitusta luontaisenkaltaisine aromeineen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tee

Vierailija
52/108 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä useimmat maustetut teet ovat ihan sitä mustaa teetä, lisänä yleensä jotain kuivattua hedelmää tms. mausteena plus aromeja. Mutta ihan ovat oikeaa teetä, eikä mitään kuivattuja kukanlehtiä. Suurin osa oikeista teen juojista kyllä tietää, että maustetut teet ovat YLEENSÄ mustaa teetä...

Ohessa eräs suosituimmista maustetuista:

Tiikerin Päiväuni

Ainekset: Kvittenin-, seljan- ja hunajan aromeilla maustettu musta tee. Lisänä kuivattuja mustaseljan marjoja, appelsiinin ja ananaksen paloja sekä malvan ja auringonkukan terälehtiä

Vierailija
53/108 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teenjuojia kylään, niin laitan kyllä koko pannullisen haudutettua teetä. Juon sitä itsekin, jos ketään kahvinjuojaa ei ole paikalla. Niin että tervetuloa pistin just mustikkapiirakan uuniin =)

Vierailija
54/108 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiikerin Päiväuni

Ainekset: Kvittenin-, seljan- ja hunajan aromeilla maustettu musta tee. Lisänä kuivattuja mustaseljan marjoja, appelsiinin ja ananaksen paloja sekä malvan ja auringonkukan terälehtiä

minun inhokit on näitä tällaisia

http://www.unilever.com/images/Lipton_Tea_Red_Fruit_20s_38g_450x450_tcm…

Vierailija
55/108 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskahedelmäteepakkausta niin kyllä siinä oli 89,9% mustaa teetä. ;0)

Kyllä useimmat maustetut teet ovat ihan sitä mustaa teetä, lisänä yleensä jotain kuivattua hedelmää tms. mausteena plus aromeja. Mutta ihan ovat oikeaa teetä, eikä mitään kuivattuja kukanlehtiä. Suurin osa oikeista teen juojista kyllä tietää, että maustetut teet ovat YLEENSÄ mustaa teetä...

Tiikerin Päiväuni

Vierailija
56/108 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valittu hyvät paskat hedelmät. Paskoissakin on eroja!

Vierailija
57/108 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli yövieras joka isoon ääneen moitti teetä mitä tarjosin. "Minä kun juon vain vihreetä teetä." Olin kohtelias ja hain hänelle kaupasta vihreääteetä.

Vierailija
58/108 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiikerin Päiväuni

vaikka siinä olisikin mustaa teetä mukana, ne sekoitukset on vaan aika kamalia.

Sanotaan nyt sitten niitä vaikka maustetuksi teeksi niin ei tartte hifistelijöitten repiä peliverkkareitaan.

Vierailija
59/108 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään teetä enkä kahvia. Pakkoko niitä on aina tyrkyttää, ovat pahoja. Teetä sitten pitää väkisin niellä, kun vaihtoehdot ovat joko kahvi tai tee. Mulle riittäis ihan vesi/mehu/limsa, mutta teelinjalla olen yleensä, kun en viitsi valittaa.

Vierailija
60/108 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään teetä enkä kahvia. Pakkoko niitä on aina tyrkyttää, ovat pahoja. Teetä sitten pitää väkisin niellä, kun vaihtoehdot ovat joko kahvi tai tee. Mulle riittäis ihan vesi/mehu/limsa, mutta teelinjalla olen yleensä, kun en viitsi valittaa.

että en juo kuumia juomia eikä siitä ole koskaan mitään numeroa tullut.