TOUKOKUISET 2013
Kommentit (416)
Tsemppiä hurjasti matkaan Marjana, jännään sun puolesta!!
Ja kaikille plussanneille onnea, ihanan paljon plussia tästä kierrosta.
ON: jos oikein laskin niin kp 15/27-30 menossa, ja pientä nippailua tuntuu nyt joten ovulaatio varmaankin menossa. Kummasta sitä tulee näin vauvakuumeisena kokoajan kuunneltua omaa kehoaan, ja muka tuntee kokoajan ihmeellisiä juttua mahassa.. Pitäisi yrittää taas ajatella jotain muuta, ettei ainakaan stressaisi tätä elimistöä ihan sekaisin. Pari viikkoa vielä ja sitten taas tietää!
Mukavaa torstai-iltaa kaikille!
Mago: Joo siirto meni tosi hyvin. En kyllä sitä epäillytkään, koska inseminaatiotkin on olleet kivuttomia ja helppoja. Odotellaan innolla sinun huomista testailua! :)
alicia: Heh, tuo taitaa olla melko yleistä, että niitä raskaustestejä täytyy tehdä tuhottomasti ennen kuin oikeasti uskoo olevansa raskaana. :D Herkistää tämä tilanne minuakin, mutta on tosiaan yritettävä vaan keskittyä muuhun elämään, koska mitään varmaa tässä ei todellakaan ole tässä vaiheessa.
cenlia: Pahoittelut negatestistä. Ne on kurjia! :/
Tuju: Tee vaan se digitaalinen testi tai hae jonkun muun merkkinen testi. Minusta ne Clearbluen plus-testit on epäselviä. Toivottavasti sinulla haamu on kuitenkin todellinen plussa!
Roxymama ja Mami: Ette uskokaan kuinka paljon mieltä lämmittää, kun olette käyneet tsemppejä toivottamassa. Mukavaa tietää, että on ajatuksissa ja kannustusjoukkoja löytyy. Kiitos teille molemmille! *hali*
Misu: Loppukierto on kyllä yhtä piinaa!
Ele: Varmaan johtuu kohdunulkoisesta tuo runsas vuoto. Minäkin uskon Mamin tavoin vahvasti siihen, ettei teille se kolmas pienokainen vielä suodaan, vaikka tie onkin nyt jostain syystä kovin kivinen. Voimia siskokulta! :)
Tossukumpu: Mukava kuulla, että kaikki on kunnossa ja sait lääkäriltä hyvää palvelua. Kannattaa käydä siinä verikokeessa varmuuden vuoksi, kun kerran mahdollisuus on. Minähän sain yhdessä kierrossa hymynaaman, mutta lääkäri laittoi ultran jälkeen lähetteen tuohon progesteronikokeeseen, joka paljasti, ettei koko ovulaatiota tapahtunutkaan. Ultrassa tilanne ei näyttänyt siltä, että olisin ovuloimassa tai ovuloinut jo. Eli se hymynaama ei kerro sitä, että ovulaatio oikeasti tapahtuu, vaikka minä pitkään itse uskoin kyllä niin.
napsunen: Jospa se vaaleanpunainen vuoto liittyi ovikseen? Tuo pari vuorokautta kestänyt vatsaoireilu ja samaan syssyyn tullut vuoto voisi kieliä siitä kyllä. Joillakinhan on ovulaation aikaan enemmän vuotoa ja voi olla jopa hieman verta seassa.
hilma: Sinullakin kierto taitaa heitellä jonkin verran. Se on kyllä aika tuskaista, jos joutuu varmistelemaan ovista pitkän aikaa. Minulla ainakin meinasi vähän seksistä kadota spontaani into, kun joutui miettimään, että riittävän usein peitot heiluu. Normaalistikin heiluu varmaan yhtä usein, mutta silloin ei ole stressiä mukana.
blowfish: Ihan totta, stressillä tätä varmasti ainakin pahentaa! Rennosti vaan eteenpäin ja yrittää keskittyä muuhun kuin oman navan kuuntelemiseen. Niin helppoa kuin se onkin. :D
ON: Minua jännittää ihan hurjasti! Mies on töissä vielä ensi yön, enkä haluaisi olla yksin. Kävin viime yönä kolmen jälkeen vessassa ja palasin normaalisti sänkyyn. Yhtäkkiä alkoi koskea vatsaan tosi ikävästi. Muuttelin asentoa tuhat kertaa, mutta se vaan paheni ja paheni. Kipu oli oikean munasarjan kohdalla ja tuntui ikään kuin kovalta ovulaatiokivulta. Ne ovulaatiokivut vaan kestää, kun tietää, että ne loppuu parissa tunnissa. Kyllä tämäkin kipu onneksi loppui sitten tunnin päästä, mutta ehti säikäyttää, että nytkö se tekee sitä hyperstimulaatiota. Kaivoin jo päivystyksen puhelinnumeron esille ja laitoin miehelle viestin, että vahtii puhelintaan, jos soitan. Tänään on sitten jonkinverran ollut vatsan juilimisia, mutta ei mitään tuollaista kovempaa kipua onneksi. Ahdistaa vaan olla öitä yksin tällaisessa tilanteessa. :( Onneksi olisi jäljellä vain ensi yö ja sitten saisi miehen viereen... On sitä yksin jotenkin avuton. Miten sinkut selviää elämästään ja hankaluuksistaan... Hatun nosto heille! Minä en olisi hyvä sinkku.
Huomaan muuten käveleväni kuin raskaana olevat, kun tiedän meidän pikkualkion olevan kyydissä. Jotenkin vatsaa varoen ja korostaen sitä. :D Jos tästä saadaan tämä vatsa kasvamaan, niin voitte vaan uskoa miten ylpeänä kävelen sen kanssa kaupungin kaduilla ja kujilla ja ihan joka paikassa!
Marjana kp 20/33 yk 29
Marjana: Hienoa että siirto onnistui hyvin! Ajattele sä olet raskaana!Toivottavasti siellä pysytään ja tarrataan lujaa kiinni! mun mielestä noi alkion selviämisprosentit oli tosi hyviä
ku ajattelee etteihän ne luomustikkaan hedelmöity ku jotain 20-25 % tod. näköisyydeltä ja onhan tuo kaikki punktio ja käsuttely kuitenkin aika koettelemus niillekkin että oikein sitkeitä7
tapauksia oli kun noinkin moni selviytyi jakautumaan. Sä olet kyllä sen vatsan kanssa heilumisen ansainnut!
Ele: ainakin tuo kones on nyt näissä kahdessa kierrossa näyttänyt hedelmällisimmät päivät ja lisäksi Lh piikin. Eli ne hedelmälliset päivät on niitä
kun etsrogeenin määrä nousee ja lima muuttuu juoksevammaksi. Tämä siis edellyttää että siittiöt pääsee edes kohtuun asti.
kukas niistä flunssa oireista kärsi.. kehohan laskee puolustusta kun alkio kiinnittyy jotta se ei hyökkää sen kimppuun eli flunnsa voi olla
myös raskausoire XD mä ainakin itse tulin kipeäksi molemmista kiinnittymisen aikoihin (keskenmenneestä ja esikoisen raskaudesta)
ihan kamala flunssa oli tuolloin
hedelmäsalaatti voihan tuo olla kiinnittyminenkin mulla ainakin tuntui ku ovis olis ollut 2 kertaa raskautumiskierrossa.
Alicia ei varmastikkaan ihan LA synny, kunhan olisi se maha pois tieltä jos joutuu tammaa auttamaan.. Ne voi olla aika säpäköitä
varsomisessa niin sinne ei olisi kiva ison vatsan kanssa mennä jos vaikka potkasee.
mago: kuulostaa hyvältä nuo oireet!!
tuju kyllä se viiva siitä vahvistuu.
ON: saimme oviksen ihan hyvin hyödynnettyä (dpo
-1,0 ja dpo 1) että kaikkemme ollaan tehty ja loppu on korkeimmista voimista kiinni
*minni86* kp 13/26(28) dpo 2 yk 4
Anteeksi kun tulee nyt vaan omaa napaa kun on tässä vähän kiire töihin, pikainen päivitys. Tein äsken testin, ja tuli hailakka plussa....!!!!! No nyt pitää vaan odotella pari päivää ja sunnuntaina testaan uudelleen, toivotaan että viiva vahvistuu. :) Rinnat edelleen hirveen arat ja alavatsasta nippailee tympeästi... Nyt kun ei menkkoja yhtäkkiä tulisi. Aivan tärisen!!!
mulla oli clear blue ja se voi antaa vääriä plussia :( Käyn tänään ostamassa sen diginäytöllisen, se ei ainakaan näytä väärin! Ja teen sillä sunnuntaina.
Tulen tänne mukaan kirjoittelemaan. Ollaan kymmenisen vuotta oltu kahdestaan ja nyt ajateltiin yrittää saada perheeseen lisää väkeä. Olemme kolmenkympin molemmin puolin, minä hieman alle.
Kesäkuusta asti (eli yk 3 tämä kai sitten, vaikka ei niin aktiivista parilla ekalla kierrolla ollutkaan) ollaan oltu ilman ehkäisyä (ei hormonaalista ehkäisyä ainakaan 8 vuoteen) ja nyt kp 30/27-29 eli varsin jännät hetket. Nelisen päivää on ollut kaikenlaista LIEVÄÄ nipistelyä ja pistelyä molemmin puolin alavatsaa, mutta menkat eivät ole alkaneet. Rinnat ovat turvonneet ja arat, mutta niin aina ennen kuukautisia. Toisaalta, luulisi jo helpottavan jos menkat meinaa tänään alkaa. Sellainen tunne on kyllä ollut, että nyt ne alkoi. Eli tälleen jännissä tunnelmissa liityn mukaanne :)
magolle onnittelut plussasta! Paljon tuntuu nyt tulevan toukokuisin plussia :) hieno homma!
atiilialle tervetulos mukaan!
Itse odottelen nyt vihdoin niitä ekoja luomumenkkoja alkavaksi( ellei ne 3 päivää kestäneet menkat silloin 2 viikkoa sitten ne vielä olleet), kaikkien kummallisten kipuilujen ja vuotojen jälkeen nyt on ihan selkeet menkkakivut. Sit pääsis paremmin kartalle ehkä tästä omasta kierrostakin!
napsunen kp 19/28 yk 0?
Nyt tulee kyllä hieman vaan omaa napaa:
elikkäs eilen oli lääkäriaika ja siellä ei löytynyt mitään mikä olis hälyyttävää.
Parin viikon päästä on sitten aukiolo tutkimus kun nyt kerkesi mennä muutamalla päivällä ohi se paras ajankohta, mutta ultralla katsoivat ja ovulaatio on tapahtunut kuulemma ihan selvästi ja kakki vaikuttaisi olevan normaalia.
Miehen sperma on laadultaan hyvää ja liikkuvuus oli tässä näytteessä 53% + 12% hieman vaikeammin liikkuvia.
Kyllä se oli ihmeen tunteellinen reissu vaikka uutiset olivatkin nyt kuitenkin hyviä ainakin tähän mennessä, mutta itkulta ei vältytty siltikään.
Marjana!! Nyt annan kaiken voimani sinulle käyttöön ja toivotaan että pikkuinen pysyy matkassa loppuun saakka! :) olet niin ollut ajatuksissani kokoajan.
ja kaikille muille kans plussa onnea ja suuret onnittelut haamuille jotka toivottavasti vahvistuvat ja vahvoille plussille onnea paljon!!
Vautsi mikä plussajono tähän kuuhun on kertynyt!! Onnea kaikille matkaan ja toivotaan, et pysyy pikkuset matkassa!
Marjanalle tsemppiä jännäilyyn!
Pikaisesti oman tilanteen päivitystä: Tuossa muutama päivä sitten oli niin kipeenä alavatsa, että kuljin työpäivän kaksinkerroin, sillä tavalla vihlasi useasti. Edelleen välillä kirpasee tuolta jostain syvältä niin et refleksinä menen vähän kasaan :D Voiko tämmönen olla kiinnittymistä? Periaatteessa vois olla jo kiinnittymisaika.. Onko kokemusta kiinnittymiskivuista? Missä kohtaa se tuntuu ja millä tavoin?
Sit mietin et vaikuttaakohan clomit kiertoon pidentävästi? Miten muilla on käynyt? Mietin vaan et piteneekö mun kierto nyt clomien johdosta, kun pääasiassa on nyt ollut 23 päivää.
Lämmöt on noussu nyt mukavasti 37 ja päälle.. voimaton olo, yöllä heräsin kuvotukseen ja hikoiluun.. Nämähän voi tietysti olla clomienkin vaikutusta. Ens viikon loppupuolella pääsee sit testailee toivottavasti, ellei menkat yllätä alkuviikosta. Onneksi on töitä niin paljon, et ei ehdi liikaa miettiä näitä juttuja. :)
Lucija kp 18
Marjana, hyvä että siirto meni hyvin! Tsemppiä sinne kovasti jälleen :)
Minni, toivotaan että siellä tärppää;)
Tervetuloa Atiilia, kuulostaa myös kovasti raskausoireilta. Toivotaan parasta!
mupis, kuulostaa hyvältä, onneksi ei huonoja uutisia tullut:)
Lucija, oisko ovisoireita? Ainakin myös kiertopäivien mukaan vois olla kyseessä:)
ON: Nyt tulee jotain pientä ruskeaa vuotoa, liekö kuukautiset kuitenkin tekee tuloaan! Toivottavasti on jotain muuta...
Plussatuulia kaikille!! ++++
Mago: onpas jännät paikat, toivotaan että tulos vahvistuu vielä viikonlopun aikana, mutta positiivisin mielin, eiköhän tuo nyt aika hyvältä vaikuta, tosi paljon onnea jo nyt :-)
Marjana: Ihana on ollut lukea, että kaikki sujunut tähän asti hyvin! nyt toivotaan kädet kyynärpäiten myöten ristissä, että kaikki menee niinkuin pitääkin ja saat vahvoja plussia parin viikon päästä. Varmaankin ihan fiksua yrittää nyt tietoisesti puuhailla kaikkea muuta ja yrittää ajatella muita juttuja, vaikka aika haastavaa jollei lähes mahdotonta ole? En teidän tarinaanne sen paremmin tiedä, mutta katsoin että pitkään olette lasta toivoneet.
En nyt ymmärrä, ei ollut ensimmäinen kerta. Kirjoitin tosi pitkän viestin, niin ei tullut näkyviin kuin 1/4 osaa koko tekstistä??? Saakutti, En nyt ehdi uudestaan kirjoittelemaan, koska tänään ihanien ystävien kanssa iltaa viettämään pitkästä aikaa ja alkaa olla jo kiire lähteä.
Palaillaan! Onnea plussanneille ja jännittäjille! Itse laskin kiertoni alunperin väärin, eli nyt olisi kp 18/28 menossa. Eli työntäyteiset päivät nyt takana ;-)
Lempeää elokuun viimeistä iltaa teille kaikille!
voi kunpa maanantaina kun testaisin niin olisi selkeä plussa mut mistäs sitä tietää mitä se näyttää mut vielä on toivoa.
ollu nyt muutamana päivänä huono olo ja nytkin tällä hetkell. nopeasti kun on kävelly niin on hiukan vihlonu. ja alaselkäkin on vähän ollu kipee.. mut ei kyll maltais oottaa ett pääsis taas testaamaan
Plussatuulia kaikille!
cenlia pk 31/28
Marjana: Ihme kyllä vaikka tuo kierto heittää niin ovis on ollut aina siinä kp 16-18, et aika säännöllisesti.Luteaalivaihe vaan on sit tosi lyhyt tuossa 25 päivän kierrossa. Nyt sit jänskättääkin et menikö kroppa kuinka sekaisin tuosta heinäkuisesta keskenmenosta. Kuinkas sinä voit,oletko pystynyt rentoutumaan ja ottamaan rauhassa? :)
Nyt vaan tälläinen lyhyt kirjoitus..
Tarrasukkia superhyperliimoja plussanneille, etenkin Marjanalle,että pieni tarraisi matkustajaksi!
hilma
Raskaana 1-2, tärisen...
Tuju82 4plus1
Heips, minä siirryn myös taustailemaan.. Onnea kaikilla plussanneille!!!
täällä menossa jo 4/28 yk9
Onnea Tuju!!:)
Täällä sitten alkoi eilen tosiaan pienellä ruskealla vuodolla ja yöllä tuli vähän tummaa menkkaverta, piti sitten ihan kunnolla suojautua. Tänään taitaa tulla vähän jo runsaammin joten eikös tämä päivä lasketakin sitten kp1/26-30?
Onneksi tässä on vielä aikaa kunnolla kun on itsekin vielä suht. nuori!:) Näyttää e-pillereiden jälkeinen tila kestää hieman kropalle totuttautua.
Jospa se oli jokin kova kiinnittäytymisyritys:D
Tuju: Onnittelut plussasta!
mupis ja tossukumpu: Hienoa, että tutkimuksissa kaikki on näyttänyt hyvältä! Eiköhän molemmilla ole hyvä mahdollisuus saada plussa ajan myötä!
Marjana: Hienoa, että siirto onnistui! Tsemppiä!
cenlia: Toivottavasti saat pian tietää, onko tärpännyt.
ON: Tänään tein ekan ovistestin ja heti pärähti hymynaama näyttöön :) Peittoa oltiin heiluteltu muutama tunti ennen testiä. Nyt on tarkoitus heilutella vielä illemmalla peittoa ja huomenna. On iloinen olo siitä, että nyt saadaan varmasti ovis hyödynnettyä! Aikaisempinakin kuukausina ollaan heiluteltu peittoa samoihin aikoihin kuin tässä kierrossa, joten ainakaan siitä ei ole kiinni, ettei ole vielä tärpännyt. Seuraavalle kierrolle jääkin sitten käyttöön monta ovistestiä.
Moni sanoo, että oviksen testaaminen lisää stressiä, mutta minun kohdalla se lähinnä helpotti stressiä. Eipähän tartte miettiä loppukierron ajan, milloin se ovis oli ja osuttiinko oikeaan aikaan.
Tuulenpuuska kp 11/28 (26-32) yk 3
Kp 31/27-29. Ei siis edelleenkään menkkoja, pelkkää valkovuotoa vaan jo varmaan viidettä päivää. Testejä on kotona, mutta olen jotenkin yllättävän tyyni ja ei oo mikään kiire testata. En siis ehkä kuitenkaan halua tehdä testiä ilman miestä ja se ei nyt ole kotosalla. Aiemmissa kahdessa kierrossa ei ole ehtinyt edes testausvaiheeseen, kun menkat ovat säännöllisesti alkaneet. Ja nytkin olin varma, että menkat alkavat, joten en mitään alkanut aiemmin testailemaan.
Mutta outoa, että olen näin.. no, rauhallinen! Ei minua oikeasti edes juurikaan jännitä tai mitään.
Toivotaan että kaikki menee nyt vihdoinkin niin kuin kuuluu ja 9kk päästä teillä on se pienokainen sitten!
Napsunen: oisko vounut olla kiinnittymiseen liittyvää punerrusta valkovuodossa?! Toivottavasti näin on, tsemppiä piinailuun.
Vielä piti jollekin kommentoida, mut en kuolemaksenikaan muista..
On: ei mitään, yhtään en tiedä oisko ovis ollut,mut elän nyt sen mukaan ettei ole vielä mennyt :) vielä on aikaan seuraavan kierron alkuun..sitä odotellessa ja olen sitten taas viisaampi..
hilma kp 16 (25-32) yk4+km+yk1