TOUKOKUISET 2013
Kommentit (416)
Onnea plussanneille! teitä alkaa oleen pitkä rivi!
Marjana eiköhän se sallita nyt edes että verhot saat ostaa XDD oot kuitenkin noin kauan pystynyt kuumeilemaan ostamatta mitään. Vaikka niinhän sitä sanotaan ettei syntymättömälle varsalle saa piltuuta rakentaa mutta minä ainakin olin maali suti kädessä heti ku plussa pärähti tikkuun. Ja sähän teoriassa olet jo raskaana. toivotaan että pikkuinen pysyy matkassa ainakin seuraavat 38 viikkoa.
Mä en suna pystyis oleen testailematta.. (= sun täytyy tuolta kotitesti.fi tilata kasa noita sofin halppiksia ja meidänkin mielenkiinnon tukahduttamiseksi vähän kokeilla tässä
parin päivän päästä. Ku luulisi että se voisi kiinnittyä jo aiemmin ku onhan se jo muutaman solun vaiheessa.. en tiedä mutta luulisin.
Minnihiirelle todella isot pahoittelut ja halirutistukset
Cilla: sun on testattava huomenna! =D täällä ollaan jo klo 7 odottamassa sun viestiä ja hyviä uutisia c=
ON: flunssa ja aivastukset ovat taas täällä ()= punkkua vedellään kiinnittymisen maksimoimiseksi ja omaksi ilta ratoksi XD
Ei mitään tuntemuksia mmihkään suuntaan että taas aia skeptisiä ollaan tämänkin kierron suhteen.
*Minni86* kp 17/26(28) dpo 6 yk 4
Moikka!
Kirjoittelin ihan tän viestiketjun alussa ja menikin muutama ilta, että sain nyt kaiken kirjoitetun luetuksi. Olipa tosi paljon juttua ja ihanan monta plussaa.
Rontsukka: Tervetuloa takaisin projektin pariin :)
Plussanneet: Suuren suuret onnittelut!
Taikku: Tsemppiä riitojen selvittelyyn! Puhukaa rauhassa harmittavista asioista.
Napsunen: Jännittävää, toivottavasti plussauutisia tulossa sinultakin!
Cilla: Sanoisin, että nyt heti saa testata :)
ON: Vaikuttaa siltä, että tipahdan ihan pian kesäkuisiin, mutta seurailen nyt vielä pari päivää tilannetta ja infoa sitten. Ainakin Terolutit ovat purreet ja tästä kierrosta olisi tulossa ihan normaalin pituinen niiden ansiosta.
82
Oon ollu viikon ihan _kauheeen_ väsyny.
Mitään raskausoireita ei ole (muita) havaittavissa ja niinkuin aamulla kirjotinkin, että en usko, että ovistakaan ois hyödynnetty.
Mies on siitä kyllä erimieltä. Mistä se voi mun kp:t tietää?? :D
Minni86: Punkkua vaan kehiin :) Sulla on vasta kp 17 niin älä heitä kirvestä kaivoon. Ne oireet tulee vasta myöhemmin ;)
Piinailu senkun jatkuu, kp 23/23-26. Rinnat arat ja palellut olen monta päivää. Ota siitä sitten selvää ovatko menkka- vai raskausoireita :D. Pientä jomotusta on nyt havaittavissa alamahassa, joten eiköhän sitä vuotoa tule tässä päivän aikana... En usko tärppiin, koska se ei ole koskaan ennenkään onnistunut näin nopeasti ja touhuiltiin vain kerran otolliseen aikaan.
Onko täällä piakkoin testaavia? Olisi kivaa kulla plussauutisia taas :). Miten Marjaana malttaa odottaa? Olisin jo repinyt pelihousuni!
Kaverin sukulainen menee huomenna koeputkihedelmöitykseen ja pidän peukkuja hänelle!! Pari on toivonut lasta jo monta vuotta.
Eipäs tässä sen kummempia. Tulen päivittämään sitten kun tiedän mihin suuntaan tämä olotila kallistuu!
Täällä on edelleen tupsahdellut plussia! Onnea todella paljon kaikille.
Ja pahoittelut minnihiirelle.
Itse olen päässyt vain lueskelemaan näitä teidän juttuja, tietoteknisiä onkelmia jatkuvan töissäolon rinnalla...Joillekin olis ollut tuossa kommentoitavaakin, mutta nyt kun koneella olen en muista ensimmäistäkään asiaa...
Työhommien takia meinasi mennä koko ovis tässä kuussa metsille, mutta järjestämäni itkukohtauksen jälkeen saatettiin nippanappa ehtiä:) Lähinnä harmitti tämä yhteisen ajan puute, muutenkin kuin petihommissa. Ja toki koko vauvakeissi turhauttaa:/ Ukko nyt tällä kertaa löysi oikeat sanat ja asiat on taas oikeissa paikoissaan ja mittasuhteissaan.
Eikä muuten toi melkein 17-vee tässä hääräilemässä paljoa auta, sille on turha enää sanoa, että "menepäs sää kattoon vähän piirrettyjä niin me tässä sedän kanssa oven takana vähän jutustellaan" !! ;D
Eli piinailijoiden joukkoon liittyy hän, pitkää pinnaa ja positiivisia testejä jokaiselle!
Aliina kp 25/30-33
Et uskokkaan miten täälä eletään Hengessä mukana! Käyn täälä lähes päivittäin kurkkimassa kuulumisia... Toivon ja rukoilen teille niin kovasti sitä omaa, pientä ihmettä. Kyllä se vielä teille suodaan. :)
Plussatuulia jokaiselle ja onnea plussannelle! :)
Heips!
En puhunut tuosta lyhyestä kierrosta lääkärissä, tai ei lääkäri ainakaan mitään maininnut asiasta.. Jotenkin oon ihan lukossa ollut noilla lääkärikäynneillä, tietysti kun jännittää niin kovin :) Mut nyt ollaan jo sit kp 23 ja saas nähdä yllättääkö täti huomenna tai ylihuomenna.. Jos ei niin perjantaina ajattelin testata, koska juhlimista tiedossa. Noi mun kipuilut oli varmaan jotain suolistoperäisiä, koska ovishan mulla oli n. kp 13-14 (siis jos oli ylipäänsä..), kun ovisplussat sain kp 12 ja 13. Jotenkin tuntuu et tästä kierrosta tulee nyt pidempi kun kerran toi oviskin on ollut "vasta" tohon aikaan. Tuskinpa testi perjantainakaan vielä mitään näyttää, se ois sit niinku dpo 11-12..
Noh, jännäillään!
Lucija kp 23/23-?
+++++On kyllä mahtava määrä plussanneita tässä kuussa ja toivottavasti plussia satelee vielä paljon lisää!! ++++++
Marjanan matkaa seurataan täältä taustalta sormet ja varpaat ristissä! Olinko lukevinani, että joku kyseli sinulta blogin perustamisesta? :)
Plussanneet: mua kiinnostais tietää mitkä olivat teidät yrityspäivät ja oliko teillä kaikilla oviksen ajankohta tiedossa? Jos ei ollut niin mitkä olivat kiertopäivät koko kiertoon nähden. Oliko teillä käytössä jotain erityistä kikkaa? :)
Osaisiko joku kertoa ovikseen liittyen miksi kipuilin ensin kp 12 vasenta puolta (turvotus ja järkyttävä muutaman tunnin munasarjakipu) ja sitten kp 14 oikeaa puolta josta jäi keltis kipuilemaan muutamaksi päiväksi? Tietysti sitten tälläinen show kun tikut jätettiin sivuun :/ mutta onko siis mahdollista ovuloida molemmin puolin vai mitä tää nyt oli? Kokemuksia kenelläkään?
Keltarauhasen kipuilusta kyselisin vielä, että monellako teistä se kipuilee koko kierron lopun? Muutaman aiemmat kierrot mulla on kipuillut mutta nyt se kipu poistui? Rinnatkin turposi jo näillä kiertopäivillä, mutta eihän se tarkoita mitään. Itseasiassa näin kävi myös yk 1 aikaan.
Odottavan aika on pitkä ja piinallinen ;)
Nana# 19/27
Olen joka päivä lukenut kuulumisianne ja odotellut plussauutisia ja toivonut täältä suurta aaltoa odottajien puolelle! Nythän on monella varsinaiset piinapäivät käsillä..Hurjasti plussatuulia teille kaikille
Minähän jo sekoilen päivissä, tänäänhän on kp 24/23-26 :). Yksi päivä meni ohi näköjään :D
On tää kummallista... Ensin oli viime viikon lopulla limat lupaavasti lisääntymään päin, mutta eipä tullut niitä kananmunalimoja vaan nyt on enempi sahara meininkiä??? Ja viime kierrossa valkkaria lorisi niin, että pari kertaa kuvittelin menkkojen alkaneen.
Mietin tota molemmin puolin ovuloimista, kun jotenkinhan ne erimunaiset kaksosetkin saa alkunsa ja mun ajattelun mukaan siihen tarvittaisiin 2 munasolua. Sitä en sit osaa sanoa et miten ne irtoaa (yhtaikaa, samaltapuolelta, vai miten). Jos ne irtoaa eri aikaan (tai miksei muutenkin) niin onko periaatteessa mahdollista saada kaksoset, joilla eri isä?? Kaikkea sitä väsyneet aivot alkaa miettimään :D
Rontsu kp 21/35?
Heissan,
taukoa on kirjoittelussa ollut, koska kesälomaa viettelin ja samalla otin tänne hieman etäisyyttä :)
Mutta siis plussaa ei edelliskerralla tullut ja nyt mennään kovaa vauhtia kiertoa eteenpäin, nyt on kp 21. Ovista en ainakaan kovin selvää sellaista havainnut...
Edelliskierto tosin venyi normaalia 4 päivää pidemmäksi, joten tiedä häntä sitten..
Mutta ajatus on kyllä pitää hieman matalampaa profiilia ja ottaa palstaan hieman etäisyyttä joksikin aikaa, huomasin lomalla, että hermoilin ja mietin asiaa paljon vähemmän ilman tätä palstaa.. Joten palailen jossain vaiheessa kertomaan kuulumisia ja taustailen aika-ajoin.
Tsemppiä kaikille yritykseen ja onnea plussanneille!
Narandja kp21/30-35 yk 10
Koska edellistä en pystynyt muokkamaan, mutta yk on tosiaan yhdeksäs ei kymppi, kuten edelliseen laitoin.
Minäkin haluaisin liittyä joukkoonne, josko täältä tulisi plussatuulia ja tsemppausta, kun muillakin näköjään onnistanut niin hyvin ;-)
Kerrompas ensin vähän taustatietoja :-) Kyselläkin kyllä saa!
Eli minä 20v ja mies 25. Seurusteltu 4v, asuttu yhdessä 3v, oltu kihloissa 2v. Ollaan molemmat vakitöissä.
Eka yritysrupeama ja pillereiden nurkkaan heitto (söin niitä 3v) oli n. vuosi sitten, jolloin yritettiin 5kk tuloksetta. Laitettiin homma hetkeksi jäihin kun taidettiin yrittää liikaa ja silloin ei ainakaan meille pikkuista vielä suotu. Sillon oli paljon työstressiä ja kaikkea. Epäilen tosin näin jälkikäteen, että sain tositosi aikaisen keskenmenon silloin, sillä yhdet "kuukautiset" tuli hassuun aikaan ja todella runsaina. Silloin en osannut ajatella asiaa niin, mutta nyt enemmän asioista tietäneenä ja näitäkin palstoja ja kokemuksia lukeneena niin se taisi olla. Sen jälkeen alkuvuodesta tuli muita juttuja kuvioihin, joten ei jatkettu yrittämistä enää sillä kertaa :-)
Nyt on asiat järjestyksessä ja molemmilla hyvä vakityö ja kaikki. Päätettiin nyt antaa pikkuisen tulla kun on tullakseen, sen enempiä ressailematta.. Mutta sehän on tietysti mahdotonta. :-D Ainakin minulla. Täälläkin kun pyörii niin väkisinkin sitä ajattelee.
Vuoden verran ollaan harrasteltu petipuuhia keskeytetyllä. Mutta aika huolimattomiakin ollaan joskus oltu.
Nyt on siis kp28 ja kierto mulla yleensä 29-30. Yleensä viikkoo ennen menkkoja tuntuu niitä menkkamaisia kipuja ja repäisyjä, mutta nyt ei mitään sellaista.
2vko mulla on ollut sellainen kuumeinen olo, mutta ei kuumetta. Tirskuttelen ja nenä on usein tukossa, mutta ei ole flunssaa. Vessassa täytyy juosta yölläkin, rinnat on tosi kipeät, vatsaa turvottaa ja ylöskurottaessa tuntuu pientä nipistystä vatsassa ja välillä oikeanpuolen munasarjan kohdalla tuntuu hassulta. Nälkäkin meinaa olla kokoajan.. Tosin näähän voi olla ihan kuviteltujakin ;-D
Edelliset menkat tuli ihan normaalisti :-)
Nyt siis yk1 tälläerää. Huomenna pitäisi menkat tulla, ellei sitten jo päästä apteekkiin ostelemaan testejä :-)
Oon kyllä niin monta testiä kuluttanu kun viimeks pikkuista yritettiin, että nyt en niitä nin herkästi tee. Saa olla menkat viikon myöhässä, ennenkuin apteekkiin menen :-D En halua enää pettyä :-(
Muttahei, mites jos nyt ei tärppää, niin siirrytäänkös tästä johonkin kesäkuisiin ? 8-)
Tervetuloa uudet :)
Mitäs Marjanalle kuuluu?
Nana#, vastaisin sun kysymyksiin jos osaisin, mutta itse en ole koskaan ovista edes bongannut, ei siis mitään tuntemuksia tms...
ON: samaa oloa kuin eilenkin ja viikonlopusta lähtien. Hirveesti tekis jo mieli testata! On tää niin piinailua... Esikoisesta plussasin aikoinaan jo kp 26/28 ja kakkosesta sitten vasta paaaljon myöhemmin. Jospa sitä alkuviikkoon malttais jos ei menkkoja kuulu.
Ai niin, semmonen oli esikoista odottaessa raskauden ekalla kolmanneksella että kaikki hajut tuntui tosi voimakkailta, alkoi ehkä joskus rv 7. Mutta nyt siis sama juttu, hajut tuntuu tosi vahvoilta...
Mutta on tämä ihmiskeho ja mieli kyllä merkillinen kun kaikenlaisia oireita saa kehitettyä ihan vaan silläkin että toivoo olevansa raskaana.
Tervetuloa uudet kuumeilijat!!!!!!!!
Rontsukka jos on nk. erimunaisetkaksoset niin molemmilta puolilta irtoaa yksi munasolu ja kyllä on täysin mahdollista että kaksosilla tässä tapauksessa voisi olla eri isä.. aika
hurjaa XD
Huhuu marjaanaa!!! oletkos meidät unhoittanut, vaikka ymmärrän toki että nythän halusitte pitää vähä stressitöntä aikaa tästä
kuumeilusta ja tämä palstailu ei sitä ainakaan lievennä XDDD mut jos käyt kurkkimassa niin onkos mitään oiretta ollut...?? vai oletko jo kenties sortunut testaamaan??
vaikka ei se taida vielä näyttää vaikka raskaana olisitkin. montakos päivää siitä nyt on?
napsunen: hyvältä kuulostaa nuo oireesi! koska meinaat testata.. meidän mieliksi voisit jo vähän kokeilla ja pistää sitte kuvaa niin saadaan tiirailla onko kahta viivaa.. =P
ON: tänään on ollut tuossa keskellä alavatsaa outuoa oloa sellaista särkyä välillä ihan samanlaista ku vähä synnytyksen jälkeen oli
tulehdus se ei voi olla koska flagyl comp kuuri loppuu tänään ja ne oireet hävisi muttavoihan se olla että se lääke aiheuttaa
ärsytystä kohdun seudulle. tai sitten täti valmistelee jotain yllätyshyökkäystä ennen aikojaan. Koska viime raskauden alussa tällaisia oireita
ei ollut niin en oikein raskauteenkaan usko.
*Minni86* kp 19/26(28) yk 4 dpo 8
Nyt ihan vaan pelkkää omaa napaa.. En ole vielä testannut, koska mies pyysi, että odottaisin vielä muutaman päivän ennen kun teen testiä. Tätiä ei ole vieläkään näkynyt, pientä jomottelua on alavatsalla edelleen sekä vatsa on turvonnut aivan järkyttävän kokoiseksi. Oli aamulla pakko lähteä legginssit jalassa töihin, koska farkut puristi niin paljon, että ihan ahdisti. Huomenna ajattelin kyllä testata jos menkat ei ala ennen sitä.
Cilla86 kp 32/27-83(?) yk 6
minni86: itselläni ainakin kaksi aiempaa raskautta oli ihan erilaisia keskenään oireineen päivineen, joten mistäs sitä tietää ;)
cilla86: lupaavilta kuulostaa nuo sun oireet! Tule heti sitten huomenna kertomaan mitä testi näyttää!
ON: just vessassa käydessä tuli verijuovaista valkovuotoa, vähän niin kuin viikko sitten, mutta nyt oli selkeästi ihan verta seassa. Joten menkat sieltä kai tekee tuloaan! Just eilen mietin että tämän melkein viikon jatkuneen pahoinvoinnin ja vatsan kipuilun perusteella jos en ole raskaana niin sitten olen kipeä, joten jälkimmäinen taitaa nyt pitää paikkaansa. Toisaalta jos ne menkat on sieltä tullakseen niin hyvä että tulee nyt sitten jotta tietää mitä se kierron pituus nyt pillereiden lopetuksen jälkeen tulisi olemaan. Mitähän lie sitten tämä parantunut hajuaisti, ehkä ihan itse kehiteltyä...? :P
napsunen 25/28 yk0?
Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolestani :)
cilla86, minustakin oireet kuulostaa tosi lupaavilta, pidetään peukkuja!
ON: Sorruin eilen apteekissa ostamaan raskaustestinkin jo varastoon. Ei ollut tarkoitus, mutta lipsahti :) Se ei ainakaan helpota tätä jännittämistä.. Nyt siis kp 22 ja ensi viikolla pitäisi sitten menkat alkaa jos on alkaakseen. Viikonloppuna onneksi on paljon ohjelmaa, joten jos sitä ehtisi miettiä muutakin kuin tätä.
Plussatuulia kaikille!
Blowfish
Pahoittelut Minnihiirelle!
KataV: Onnittelut plussasta!
Marjana: Sinulla on nyt kyllä varsinaiset piinapäivät menossa. Toivon todella, että sen plussan nyt vihdoin saisit ja pääsisit ripustamaan hankkimasi verhot lastenhuoneeseen!
napsunen: Oireesi kuulostavat lupaaville!
ON: Menkkoja edeltävät oireet ovat mystisesti kadonneet, lukuunottamatta vatsan turvotusta. Välillä tuntuu alavatsalla pientä nippailua, mutta siis ihan vain muutaman kerran päivässä.. Kaikista omituisinta tässä on se, että normaalisti menkkoja ennen minulle tulee muutama iso finni kasvoihin, nyt niitä ei ole tullut ja lisäksi, kasvojen iho, joka meni huonoon kuntoon kun lopetin pillerit, onkin nyt lähestulkoon parantunut..?
Milloinkohan sitä uskaltaisi testata? Yleensä olen kyllä hyvin saanut maltettua mieleni testaamisen kanssa, mutta nyt testit polttelee tuolla kaapissa, joten voi olla, että huomenna aamulla sellaisen sorrun tekemään..
Cilla86 kp 30/27-83(?) yk 6