TOUKOKUISET 2013
Kommentit (416)
Täältä taustalta isot onnittelut kaikille plussanneille! Niin vaan piti ryhdistäytyä tämän kuukauden aikana ja kirjoitella aktiivisesti.. kuinkas sitä taas kävikään :) Päivittäin käyn kyllä lukemassa teidän muiden kirjoituksia.
Marjanalle paljon onnea ja hyviä uutisia tuleviin päiviin! Oli aivan ihanaa lukea myös Catnip:n plussauksesta pitkän yrittämisen jälkeen!!
Mupikselle tsemppiä lääkärille menoon ja toivottavasti siellä näkyisi noilla päivillä ovulaation merkkejä.
Nana # 10/27 yk 3
Lucija: Onnittelut ovisplussasta! Kyllä siellä niitä siimahäntiä varmasti on ollut liikkeellä oikeaan aikaan joten nyt vaan odottamaan lopputulosta!:)
Minni: Siis mikä tuo monitori on??
Napsunen: Kyllähän ne siittiöt siellä voi hyvinkin elää viikonkin verran joten uskoisin ettette ole myöhästyneet:)
Catnip: Monilla juuri on noin että kun ottaa kannan että lapsettomiksi tässä jäädään niin sitten se plussa pärähtääkin! Itselläni on lähipiirissä ihminen joka yritti 10 vuotta ja kävivät hoidoissa jne mutta kun lopettivat yrittämisen niin luomusti lapsen saivat! Onnea sinulle hirmuisesti raskauteen! Toivottavasti minäkin vielä tuosta pääsen nauttimaan.
Mupis: Itse en ole koskaan ovista tikuttanut juurikin siksi että varmasti stressaisin siitä. Olen muutenkin aikamoinen murehtija joten olen jättänyt ovistestit kauppaan:D
Marjana: Täällä on peukut ja varpaatkin pystyssä! Toivottavasti kivut pian helpottaa. Saitko muuten sairaslomaa vai menetkö jo huomenna töihin? Huima määrä munasoluja ainakin on saatu ja toivon niiiiiin mielettömästi että alkion siirto onnistuu ja lopputulos tulee sitten toukokuussa!
ON: Alamaha on turvoksissa (tälläistä en ole ennen havainnut) ja rinnat aristaa. Raskauteen en usko. harmittavaista kun ei tiedä missä vaiheessa kierto on menossa. Hcg oli silloin 7.8 12 joten venyisikö tämä kierto nyt hirmu pitkäksi? Ja onkohan ovista edes vielä tapahtunut? Kertokaa viisaammat:)
Nyt nukkumaan, hyvät yöt kaikille!
Ele
Lucija: Kyllä se tosissaan onkin, mutta tosiaan ollaan ihan eri aikaan kotosalla koko viikon, viikonloppuna tosin on parisuhdeaikaa mutta taitaa olla ovikset ollu ja menny:/ Hieman meillä eriaikaan halut kohtailee, mutta suunnilleen mallin mukaan ollaan saatu normaalisti hommat ajoteltua. Hoitoihin lähdöstä meillä on vielä neuvottelut kesken, tavallaan on myöntynyt jo perustutkimuksiin ja jos tuloksissa jotain hälyyttävää niin ollaan sovittu, että mietitään sitten halutaanko jatkaa sitä vai mitä tietä. Mutta lähtökohtaisesti hän on tjottailumiehiä;)
Mietti jo tossa yhden kerran, että mitenhän se purkkiin/tumppuun veteleminen enää onnistuu... Lohdutin että eiköhän se nyt sen verran "vanhasta muistista", hän siis oli poikamiehenä jonkun aikaa ennen meidän parisuhdetta :D
Aliina
Anteeksi, nyt tulee vaan omaa napaa.Piti tulla heti kertomaan, että sain tänä aamuna testiin hailakan viivan testiajan puitteissa, olen niin onnellinen!!! Nyt toivon vaan että plussa vahvistuisi seuraavien päivien aikana, koska se oli hirmu vaalea.. Näillä testeillä en ole kyllä koskaan ennen saanut muuta kuin täysin puhdasta negaa. Toivottavasti siellä olis joku matkassa ja pysyisi myös siellä! Oireita on kyllä ollut: huonoa oloa ja eilen mm. järkyttävä väsymys ja menin jo ysin aikaan nukkumaan. Oispa tää totta;)
Plussatuulia nyt kaikille!+++++++++
t.mykistynyt alicia kp 33/yk 6
Minni: Jokos se monitori näytti oviksen? Saitteko hyödynnettyä?
mupis: Minun muistaakseni ovista ei pysty näkemään ultrassa, jos se on ehtinyt jo tapahtua. Jos se on juuri tapahtumassa, niin ilmeisesti siellä näkyy jotain "märkää", mutta mielestäni verikoe on ainoa tapa selvittää varmasti oviksen tapahtuminen. Jos se ultra on ennen ovista, niin sittenhän siellä näkisi ne kasvavat follikkelit ja näkisi, että ne on riittävän kokoiset yms. :) Hyvä ajankohta tuolle lääkäriajalle se on joka tapauksessa! Se ehtii vaikka määrätä ne progesteroniverikokeet, joilla varmistaa oviksen tapahtuminen. :)
Merette, pahoittelut tädin saapumisesta!
mago: Vahvastihan nuo oireet täsmäisi raskauteenkin. Millonkas testailet? ;)
Taikku: Ovishan voi olla täysin oireetonkin. Minulla esim. on munasarjat hieman eri asennossa ja tunnen toisen puolen oviksen hyvin voimakkaana kipuna, mutta toinen puoli on joskus ollut jopa lähes täysin oireeton. Meillä ei myöskään ole sukulaisia tässä lähellä ja kyllähän se vauvan kanssa jaksaminen jännittää... Olen vain päättänyt, että aina sitä jotenkin pärjää ja asiat järjestyy.
Ele: Otin kesäloman tähän hoitoviikoille, koska niitä ultrakäyntejä oli viime viikollakin kaksi ja tästä punktiosta tulisi 3 päivää sairaslomaa. En halunnut töissä joutua asiaa selittämään. Varsinkin, kun sairaslomalapun syykoodi on niin helposti selvitettävissä. Googleen vaan, niin antaa jo heti vastauksen: "naisen tahaton hedelmättömyys" tai joku sinne päin. =/ Mutta siis tosiaan kyllä tästä 3 päivää tulee sairaslomaa ja miehelle yksi päivä, kun joutuu olemaan kuljettamassa kotiin ja vähän katsomassa, ettei tule mitään oireita tms.
Voihan sinulla kierto venyä nyt ihan tuon kohdunulkoisen takia. Entäs jos nuo oireet on nyt ovisoireita?
Alicia: Aivan mahtavaa! Onnea ihan hirmusesti ja tarrasukkia matkustajalle, että pysyykin kyydissä. :)
Minä olen tässä puoli vuotta pelännyt tuota punktiota ja yhden kerran ihan gynen tarkastukseen mennessä meinasi ruveta heikottamaan siellä polin käytävällä, kun ajattelin, että joudun ehkä siihen punktioon kävelemään joku kerta. Siis jännitin ja pelkäsin sitä tosi pitkään, mutta ilmeisesti olin ehtinyt käsitellä sen asian päässäni tuon puolen vuoden aikana, että olin eilen oikeasti todella rauhallinen. En olisi itsekään uskonut sitä. Ja auttoi kyllä, kun hoitaja vielä perjantaina sanoi, että ei sitä kannata jännittää. Se ei ole mitään, mistä et selviäisi. Silloin päätin vain luottaa ammatti-ihmisiin. Ne on tuon operaation tehneet jo niin monelle naiselle ennen minuakin. :)
ON: Tuohon Alicialle kirjoittelinkin vielä tuosta henkisestä valmistautumisesta punktioon. Eilen sanoin lääkärillekin, että missähän vaiheessa tämä hyvä olo loppuu, kun olin tosiaan lähes oireeton punktioaamuun asti. Eilen punktion jälkeen oli kyllä vatsa tosi arka ja sai olla varovainen liikkumisen kanssa, mutta nyt olen taas lähes oireeton! Onneksi lupasivat, että tänään saa jo käydä kevyellä kävelyllä tms. Aion nimittäin lähteä samantien ulos! Toisaalta eilinen päivä oli ihan mukava, kun miehen kanssa saatiin hyvällä omalla tunnolla mötkytä yhdessä sohvalla, pelailla pelejä, katsoa leffoja/telkkua, lukea lehtiä yms, mutta en minä montaa päivää jaksaisi vain makailla. :D
Aamupäivän aikana pitäisi tulla puhelu, että kuullaan onko siellä munasoluja hedelmöittynyt. Tulen sitten heti raportoimaan! :)
Marjana
Eleanora Tässä on tuo monitori mitä käytän: http://www.innergy.fi/epages/innergy.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/innerg…
Marjaana: tuo oli hyvän kuuloinen tulos! Toivottavasti pian kivut hellittää. Ja tule heti kertomnaan kuinka ovat lähteneet jakautuun. Siirtävätkö muuten yhden kerrallaan
vai kaksi?
Catnip: itsekkin tulin heti raskaaksi kun paineet vähän hellitti sen jälkeen kun sain konkrettisen lääkärinajan noihin lisätutkimuksiin että
kyllä sillä varmasti jotain merkitystä on. Se on vaan helpommin sanottu kuin tehty XD
Alicia: toivotaan että vahvistuu, mutta hyvältä vaikuttaa!!
ON: Tänää se monitori sitten näytti että oulaatio olisi huomenissa.. Jo..
Minni kp 10/26(28) dpo -1 yk 4 pikkukakkonen
Alicia: Onnea hirmuisesti ja tarrasukkia matkaan! Testaile vielä parin päivän päästä uudelleen niin eiköhän se viiva siitä vahvistu!:)
Marjana: Tosiaan en tullut ajatelleeksi josko nuo olisivatkin ovisoireita! Joka tapauksessa, mikäli näin on, niin se olisi nyt ainakin hyödynnetty:) Alamahan turvotusta ei tosiaan ole koskaan aiemmin ollut mutta tämä rintojen aristus on tuttua. Olen kuitenkin päättänyt etten liikaa seuraa kropan oireita,mennään sen mukaan miltä tuntuu. Olen huomannut että stressi kohdallani ei ainakaan johda mihinkään :D Ajattelinkin että varmasti tuo punktio vaatii sairasloman. Ikävää kun saikkulappuihin on pakko laittaa ne syyt. Ei niitä kuitenkaan haluaisi työpaikalla huudella. Jännitän täällä ihan hirmusti puolestasi ja muistakin tulla kertomaan heti un puhelun olet saanut! Suuren suuret tsempit että kaikki menee hyvin!!
Minni: En tiennytkään että tuollaisia on clearbluellakin! Jostain muistaisin joskus kuulleeni jostakin monitorista mutta ymmärsin että hinta on päätähuimaava. Tuo ei tosiaan ole ihan mielettömän kallis jos se toimii!
ON: Sateista ja syksyistä. Mutta nyt on kuitenkin hyvä aika lähteä vähän lenkkeilemään:) Flunssaa vaan pukkaa päälle, joka syksyinen koitos:/
Ele
Ihanaa kun on tullut paljon plussauutisia! Oikein paljon onnea kaikille plussanneille. Toivottavasti tulee lisää vielä perään :).
Marjanalle pidän peukkuja ja odotan uutta raporttia! Elätte erittäin jännittäviä aikoja.
Mulla oli eilen aivan järkyttävät oviskiput! Ei ole epäilystäkään milloin minun ovikseni on, koska kauheeta jomotusta esiintyy joka kerta. Oviskivut ovat mulla paljon pahemmat kuin kuukautisten aikana! Oon niin kipee ette pysty edes seksiä harrastamaan, mutta päivää ennen hyödynnettiin kuitenkin tilaisuutta kun nuorimmainen oli päiväunilla ;). Joten yksi pieni mahdollisuus olisi kyllä raskautua tässä kierrrossa kuitenkin... Eli eikun jännäämään sitten :). Onneksi kiertoni on sen verran lyhyt ettei tulosta tarvitse kovin kauan odottaa.
Misu78, yk 2, kp 16/24-26
Hahaa pakko kirjoittaa kun huomasin yhden aivan mahdottoman yhtälön äsken.. Jos nyt tästä kierrosta tulisin raskaaksi ja kaikki menisi hyvin.. niin mulla olisi täysin sama laskettu aika kuin meidän tammalla XD
Voi hyvänen aika. Se oliski.. minä viimeisilläni tai laitoksella ja pitäisi vielä hevostakin seurata ja mahdollisesti olla valmiina auttamaan. JAIKS!
okei no tämä oli tällaista turhaa keskustelu saastetta XD
Onnea kaikille plussanneille toivottavasti minäkin pääsen siihen listaan..
näihin aikoihin pitäs menkat alkaa ellen sit ole raskaana.. eilen oli menkkakipuja mut eipä ole viel näkyny niitä mut tänään aamusta oli huono olo..mutta olen ollu jo melkein viikon kipeenä.. milloinkahan sitä uskaltais tehä testiä.
cenlia kp 28/28
Onnea Minnihiirelle ja alicialle plussista, toivottavasti pikkuiset pysyvät mukana! :)
Marjana: Toivottavasti olet saanut tänään hyviä uutisia!
ON: Ostin ovistestejä, vaikka pari kuukautta sitten vannoin etten niitä ostaisi. Katsotaan nyt sitten, onko niistä mitään hyötyä. Tänään oudosti ollut samanlaisia oireita kuin ovulaation aikaan... Mistä lie johtuu.
Tuulenpuuska 7/28 (26-32) yk 3
Onnittelut Minnihiirelle ja alicialle plussista! Toivottavasti me kaikki voidaan kohta liittyä teidän joukkoon! :)
aliiina: Meilläkin menee aina välillä työt todella pahasti ristiin miehen kanssa. Ollaan jotenkunten kuitenkin onnistuttu löytämään sitä yhteistä aikaa. Ymmärrän kyllä hyvin turhautumisesi.
Lucija: Toivottavasti ovisplussan hyödyntäminen tuo toivotun lopputuloksen!
Minni: En olekaan aikaisemmin kuullut tuollaisesta hedelmällisyys monitorista. Joka päivä oppii jotain uutta :)
Marjana: Minäkin toivon, että olet saanut tänään vain ja ainoastaan hyviä uutisia!
ON: Viime kierto oli 27 päivää, nyt taitaa olla tulossa hieman pidempi kierto, kun ovisplussa tuli silloin kp 17. Odotan tätiä aikaisintaan kp 31, enkä sitä ennen aijo testaillakaan. On tämä aikamoista piinaa.. Hieman juilii alavatsasta, mutta niin joka kierrossa, lisäksi myös on hirveän kylmä koko ajan, joku flunssa varmaan tulossa..
Cilla86 kp 23/27-83(?) yk 6
Hei, eli olen muutaman päivän tässä teidän juttuja "vakoillut" ja kuumeillut aivan hulluna :D Ja tänään tuli kaksi viivaa raskaustestiin!! En ollut uskoa silmiäni kun kuiteski kp 26/27 :) Ja oireita kuten vilu ja paineentunne alavatsalla on ollut jo sunnuntaista asti!
Meidän perheeseen toivottavasti saadaan hartaasti toivottu viitonen ensi toukokuussa :) Voi tätä onnen määrää
kynttilät valaisee ja rauhallinen musiikki soi, voi ihana tätä syksyä=)
cilla86, piinaa piinaa. toivottavasti säästyt flunssalta, itse kärsin kesäflunssan ja ei ollut kovin kiva, ei meinannut mennä pois ja tartutin sen flunssan kaikkiin läheisiinkin=(. mutta peukut pystyssä, piina-aika:) ps. ettei flunssa liittyisi raskauteen?=)
tuulenpuuska, ei niistä testeistä varmaan haittaa ole, itse en ole vielä ostanut, mutta jos tästä kuusta ei tärppää niin ajattelin myös ensi kuussa kokeilla. mä luulen aina tuntevani oviksen, mutta eihän siitä varma voi olla.
cenlia, peukut pystyssä:D
minni86, hih oispa aika hyvä jos ois sama LA tamman kanssa. Ihana ajatus! Toivotaan että niin käy:)
misu78, toisaalta hyvä, että tuntee ne oviskivut!
marjana, jännityksellä odotetaan. Todella paljon jaksuja ja tsemppiä!
alicia, ONNEA!!!! minnepäin toukokuuta menee LA?
Onko mitään tuntemuksia vielä?
taikku, samaa mietin enenn ensimmäistä. mutta hyvin sitä jaksanut on kun ei ole jäänyt kotiin neljän seinän sisälle. jos asuu kaupungissa niin varmaan ainakin jotain toimintaa kerhoa vauvaryhmää ym löytyy, ainakin mulle on ollut niistä suuri apu ja tuki ja ilo. en siis tiedä onko maaseudulla noita niin en sano mitään:)
mutta itse olen ajatellut että seuraavan kanssa teen niin monia juttuja erilailla kuin ekan kanssa esim annan miehen enemmän osallistua vauva-aikana enkä omi nyyttiä;)
en taaskaan tarkoituksella unohda ketään, anteeksi jos en jotakuta huomioinut.
no sitten omaa napaa. oletin oviksen olleen viime perjantaina, koska oli ohutta kirkasta limaa ja vessassa ramppaamista niinkuin aina oviksessa, touhuttiin vasta la illalla miehen kanssa eli jos oli pe ovis niin ehkä (hyvällä tuurilla) ois keritty ovikseen mukaan, en tiä. no, koko ajan tuon jälkeen juilinut munasarjojen kohdalla, itseasiassa molemmin puolin ja tänään tuli kauheet määrät valkovuotoa ja alavatsaa pömpöttää ihan silleen just miten oviksessa, onkohan mahdollista, että toienn ovis ois kierrossa näin nopeaan perään? tänään oli valkovuodon suhteen ihan epämiellyttävää kun tuntui, että sitä ihan lorisee. mulla nyt taitaa olla kp18?! tosin tänään ei oo olut sitä vessassa ramppaamista laisinkaan, minkä oon aina yhdistänyt ovikseen. sunnuntai aamuna viimeksi heilui peitot, eilen ei jaksettu, tänään taas jaksoi, oishan se kiva jos olisi ovis niin toivoa olisi :D ja ainiin, tänään mittasin lämmön oli 0,5astetta vähemmän kuin normaalisti eli merkki oviksesta??
Ihan omaa napaa... Odottelin tänään koko aamupäivän soittoa polilta, mutta sitä ei vaan tullut. Kahden aikaan sitten soitin itse polille sellaiseen numeroon, joka oli annettu eilen ohjelapussa. Se meni sihteerille ja meinasin saada totaalisen raivarin, kun se sihteeri ei tuntunut tietävän lainkaan miten koko lapsettomuuspoli toimii ja kehtasi ihmetellä, että "miten sinä tällaiseen numeroon soitat, kun ei me tässä tiedetä miten nämä asiat menee". Purin hammasta ja kommentoin, että "ihan siksi, kun minulle annettiin tällainen numero".
Joka tapauksessa: Eilen kerätyistä 13 munasolusta 6 oli hedelmöittynyt. :) En tiedä millainen hävikki noissa yleensä on, mutta toivottavasti noilla kuudella pärjätään. Onhan siinä riski, että se solujakaantuminen keskeytyy tms, mutta sentään hedelmöittyvät. :) Huomenna on sitten alkionsiirto ja toivottavasti siellä nyt on huomenna edelleen jotain, mitä siirtää. Ihan kamalan jännäksi tämä on mennyt, kun koko ajan pelottaa, että jokin menee pieleen. Mitä pitemmälle tämä menee, sitä enemmän pelottaa. Ja jos huominen alkionsiirto menee hyvin, niin voi sitä pettymyksen määrää, jos raskaus ei alakaan.
Käsittääkseni tuon alkionsiirron jälkeen on vielä se hyperstimulaation riski päällä. Olen yrittänyt juoda paljon vettä ja muita juomia, koska sillä voisi pyrkiä myös ehkäisemään sitä hyperiä. Mies on nyt vielä yöt töissä, niin vähän hirvittää olla täällä yksinään, jos jotain tulisikin. =/ Ei pidä maalata piruja seinille, mutta mukavampi olisi, jos olisi joku paikalla.
Aloitin tänään myös nuo Lugesteronit... Aika ällöttäviä käyttää. Ne on siis emättimeen laitettavia kapseleita, jotka kyllä valuvat sitten aika tehokkaasti. Ja kolme kertaa päivässä pitäisi laittaa. Kyllä voi mieltä lämmittää ensi viikolla, kun pitäisi töissäkin niitä laittaa sitten. =/
Mutta nyt reippain mielin huomenna siirtoon ja yritän pitää uskon yllä, että kaikki sujuu hyvin, mutta silti jalat maassa. :)
*muoks* Minniköhän(?) se jossain kohdassa kyseli tuota siirrettävien alkioiden määrää... Yksi alkio on tarkoitus siirtää. Itseasiassa en ehkä ihan heti suostuisi kahden alkion siirtoon, koska ajatus kaksosista kuulostaa aivan järkyttävältä... Voi olla, että pyörrän tämän puheeni joskus, jos plussaa ei ala tulla yhden alkion siirrolla, mutta se vaatii kyllä vielä aika paljon henkistä valmistautumista, jos ehdottavat kahden siirtoa.
Voi ihanuus, mikä määrä plussia tullut, upeata! Marjanalle paljon positiivista mieltä huomiseen koitokseen! Toivottavasti kaikki menee hyvin
Ensinnäkin Marjana: Olen koko päivän täällä vähän väliä käynyt katsomassa jokos kuulumisia olisi:) Olet siis mielessä ihan kokoajan:D Olipas omituista etteivät soittaneet jos kerran oli luvattu! Ja vielä tyly sihteeri, mur! Mutta hienostihan niitä oli hedelmöittynyt! Nyt on ihan pakko kysyä että pakastetaanko hedelmöittyneistä osa vai miten homma oikein menee? Joskus olen vaan kuullut että niinkin tehdään. Joka tapauksessa, hirmusti tsemppiä, onnea ja ihan kaikkea hyvää huomiselle! On niin hienoa kun osaat pitää tuon positiivisuuden yllä ja silti säilytät realistisuuden, ei voi muuta sanoa kuin VAU! Ja täällä edelleen ja peukut ja varpaatkin pystyssä!!
Pitkään yrittäneille/keskenmenon kokeneille suosittelen lämpimästi Syntymätön-kirjaa. Tuli tänään lainattua kirjastosta ja luin sen siltä seisomalta, oli niin mielenkiintoinen ja antoi itsellekin hirmusti toivoa että vielä tässä on hyvät mahdollisuudet onnistua ja saada se ihana oma vauva taloon! Ei ole ehkä sopiva kirja esikoista yrittäville mutta halusin tämän kertoa omaan tilanteeseeni viitaten. Tuollaista opusta kun ei ole vielä käsiinsä saanut.
ON: Tarkistelin ja se hcg oli sittenkin 23 eikä 12 silloin 7.8 verikokeessa. Eli en todellakaan uskoisi että ne menkat nyt on alkamassa. Se on siis uskottava että nämä rintojen aristelut ja alamahan turvotus viittaa jotenkin ovikseen tai jotain. Empä tiedä. Päivä kerrallaan mennään!
Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!
Ele kp mitälie
Ele: Heh, meni oikeasti niin myöhään ennen kuin sain vastauksen oliko siellä hedelmöittyneitä alkiota. Sen jälkeen sainkin vielä peruutusajan eläinlääkärille, kun koiraparka sai korvatulehduksen ja lähdin sitä viemään eläinlääkäriin. Nopeasti meni koko päivä taas jonnekin. :)
Joo yksi alkio siirretään ja loput kunnolliset menee pakkaseen. Mutta tosiaan on vielä iso kysymys, että kuinka moni hedelmöittynyt munasolu on nyt jatkanut jakaantumista. Tämähän voi tyssätä ihan millä hetkellä tahansa. Ja kiitos kauniista sanoistasi. :) Ja tuosta kirjavinkistä! Ehkäpä jossain vaiheessa voisi lukea.
Noiden hcg:n perusteella olen kyllä tosiaan edelleen sitä mieltä, että ovis sinulla on käsillä! ;)
Ja hyvä niin, toukokuu on hyvä kuukausi syntyä ;). Onnittelut kaikille onnistuneille!
Marjanalla onkin nyt paljon kaikkea jännitettävää meneillään, toivottavasti kaikki tämä johtaa pienen käärön syliin saamiseen.
Minä odottelen jo malttamattomana torstaista klinikkakäyntiä, eihän tätä yritystä tosiaan niin hirveästi ole takana, mutta haluan tietää heti, jos jotain selkeää vikaa löytyy. Jos ei ultrassa mitään erikoista näy, niin sitten vaan malttia ja jatketaan yritystä rauhassa.
Tossukumpu
Hei vaan!
Hurjan paljon onnea kaikille plussanneille!!
Olen joka päivä täällä käynyt taustailemassa ja seurannut teidän tilannetta vaikka en itse ole mitään kirjoitellut viime päivinä.
marjana: Toivottavasti kaikki onnistuu! Nyt on jo sun vuoro :)
Joku kirjoitteli jaksamisesta vauvan kanssa. Itsellä on ollut samoja mietteitä kuinka pysyy järjissään pienen vauvan kanssa. Sukulaisia eikä paljoa muuta tukiverkostoa kotikaupungissani ole.
Muutto on kyllä ollut puheena lähemmäksi vanhempiani mieheni kanssa.
Nyt taitaa olla kp 14 minulla menossa eikä mitään ovistuntemuksia. Viime kierrossa tunsin vaikka mitä ja kipuilin oletetusta oviksesta kierron loppuun saakka. Aiemmin en ole ovista koskaan bongannut.