Ihastunut savolaiseen - onko toivoa?
Olen tapaillut jo iseamman viikon miestä joka on tuntunut oikein mukavalta ja tuntuu synkkaavan useimmilla alueilla tosi hyvin- Sängyssä emme ole vielä olleet joten siitä en osaa sanoa mitään.
Mutta aina näköjään pitää sitten ilmetä jotain joka tuhoaa sen unelman. Nyt kävi ilmi että tämä mies on savolaista sukua! On ihan harjoittelemalla harjoitellut pois murteensa mutta onkin siis Kuopiossa syntynyt ja kasvanut ja koko suku savolaisia! Olen tosi pettynyt enkä oikein osaa enää löytää voimia suhteen jatkamiseen. Tuntuu niin turhalta yrittää enempää kun kuitenkin koko ajan uhkana leijuu se savolaisuus. En kestä edes ajatella mitään tulevaisuutta kun heti tulee mieleen että se suku ilmestyisi Kuopiosta Savon murretta mongertaen ja kalakukkojaan tyrkyttäen. Mieskin sitten muuttuisi takaisin savolaiseksi änkyräksi ja olisin aivan kuin ansassa. Kaikki olisi painajaista. Onko kenelläkään kokemusta seka-aviolittosta savolaisen kanssa? Olen itse aivan sitä mieltä että tämä on nyt tässä, mutta onko jollain joku positiivinen kokemus jaettavaksi? Ihan puistattaa.
Kommentit (95)
Enemmän mua häiritsee että on ihan tarkoituksellisesti hankkiutunut murteestaan eroon...
Ei kaikki savolaiset ole "stereotyyppisiä savolaisia". Kuopiossa sitä paitsi mun mielestä ei edes puhuta hirveästi savon murteella, ainakaan kovin räikeällä. Enemmän noissa savolaisissa maalaiskunnissa.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:59"]Ei kaikki savolaiset ole "stereotyyppisiä savolaisia". Kuopiossa sitä paitsi mun mielestä ei edes puhuta hirveästi savon murteella, ainakaan kovin räikeällä. Enemmän noissa savolaisissa maalaiskunnissa.
[/quote]
T. Kuopiolainen
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:59"]Ei kaikki savolaiset ole "stereotyyppisiä savolaisia". Kuopiossa sitä paitsi mun mielestä ei edes puhuta hirveästi savon murteella, ainakaan kovin räikeällä. Enemmän noissa savolaisissa maalaiskunnissa.
[/quote]
Joo siis enemmän olisin huolissani, jos tyyppi olisi kotoisin esim. Vesannolta, Maaningalta tai Pielavedeltä. Silloin olisit tosin heti huomannut savolaisuuden ja junttiuden. :D
Onneks ei sentään Turkkusest!
Ookko ihan tosissas?
Mutta kuitenkin aina sen kulissin takana vaanisi se todellinen savolaisuus ja siinä sitä sitten oltaisiin ahdingossa ja siinä on sitten turha enää ihmetellä että voe tokkiisa kun ei paljoa auta! Vai haluaisitteko itse taloonne anopiksi jonkun hampaattoman savolaisakan rääkymään aamusta iltaan että KALLAVEEEESJ, KALLAVEEESJ! Ja mitään huttuja ja rieskoja en rupeaisi yhtään syömään, vielä vähemmän opettelisin laittamaan. /Ap
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:06"]Myö ollaa iha mukavvii
[/quote]
Voe tokkiisa! Mukavata lepposta porukkoo :)
Mä olen syntyjäni etelä-suomesta mutta nuoruuden/nuoren aikuisuuden kasvanut Savo karjalan alueilla enkä osaa kuvitella mitään sen parempaa. Täällä olen kuin kotonani. Ihmiset on mukavia vaikka ujohkoja. Suomea on tullut kierrettyä ja ihan sama missä asun niin sydän on aina Karjalassa.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:08"]Mutta kuitenkin aina sen kulissin takana vaanisi se todellinen savolaisuus ja siinä sitä sitten oltaisiin ahdingossa ja siinä on sitten turha enää ihmetellä että voe tokkiisa kun ei paljoa auta! Vai haluaisitteko itse taloonne anopiksi jonkun hampaattoman savolaisakan rääkymään aamusta iltaan että KALLAVEEEESJ, KALLAVEEESJ! Ja mitään huttuja ja rieskoja en rupeaisi yhtään syömään, vielä vähemmän opettelisin laittamaan. /Ap
[/quote]
Oot muuten aika rajoittunut ihminen. Parempi että jätät koko homman siihen ettet satuta miestä.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:59"]Ei kaikki savolaiset ole "stereotyyppisiä savolaisia". Kuopiossa sitä paitsi mun mielestä ei edes puhuta hirveästi savon murteella, ainakaan kovin räikeällä. Enemmän noissa savolaisissa maalaiskunnissa. [/quote] Joo siis enemmän olisin huolissani, jos tyyppi olisi kotoisin esim. Vesannolta, Maaningalta tai Pielavedeltä. Silloin olisit tosin heti huomannut savolaisuuden ja junttiuden. :D
[/quote]
Tai Kaavilta. Ai jumalauta sitä junttiutta. Niitä varo ihan oikeesti.
Yritin suhdetta kuopiolaisen miehen kanssa, ei toiminut. Oli niin helvetin ylpeä siitä viäntämisestään, että rupes tulemaan korvista ulos se murre. Ja muutenkin oli loppujen lopuksi perus savolainen, ensin osas vedättää ja oli maailman ihanin mies, mutta kun arki tuli vastaan niin oli saamaton ja huumorintajuton laiskimus. Nyt on pohjalainen mies jolta hommat luistaa, joka suhteessa. Ikinä en enää savolaista miestä ota taakakseni.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:57"]
Enemmän mua häiritsee että on ihan tarkoituksellisesti hankkiutunut murteestaan eroon...
[/quote]
Onhan noita paljon jotka harjoittelee pois murteensa. Satu Silvot ja mitä niitä on kaikkia julkkiksia.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:13"]
Yritin suhdetta kuopiolaisen miehen kanssa, ei toiminut. Oli niin helvetin ylpeä siitä viäntämisestään, että rupes tulemaan korvista ulos se murre. Ja muutenkin oli loppujen lopuksi perus savolainen, ensin osas vedättää ja oli maailman ihanin mies, mutta kun arki tuli vastaan niin oli saamaton ja huumorintajuton laiskimus. Nyt on pohjalainen mies jolta hommat luistaa, joka suhteessa. Ikinä en enää savolaista miestä ota taakakseni.
[/quote]
Millasta oli se seksi? Osasko yhtään panna? Se kun ei taida olla mitenkään niillä verissä.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:57"]
[/quote]
Onhan noita paljon jotka harjoittelee pois murteensa. Satu Silvot ja mitä niitä on kaikkia julkkiksia.
[/quote]
Mä en pystyisi. Se vaan on jo niin selkärankaan iskostunut enkä siitä halua luopua. Se on se osa kotiani joka kiertää mukana missä ikinä kuljenkaan.
Suattaapi olla toivoo, tai suottaapi olla olematta :)
t. se 17-vuotias teini (Kuopio <3 )
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:13"]Yritin suhdetta kuopiolaisen miehen kanssa, ei toiminut. Oli niin helvetin ylpeä siitä viäntämisestään, että rupes tulemaan korvista ulos se murre. Ja muutenkin oli loppujen lopuksi perus savolainen, ensin osas vedättää ja oli maailman ihanin mies, mutta kun arki tuli vastaan niin oli saamaton ja huumorintajuton laiskimus. Nyt on pohjalainen mies jolta hommat luistaa, joka suhteessa. Ikinä en enää savolaista miestä ota taakakseni.
[/quote]
Huumorintajuttomuus ja laiskuus ei todellakaan ole tyypillisiä savolaisia piirteitä. Enempi ehkä sellainen liiallinen leikiksi laittaminen ja ylenpalttinen vitsailu.
No voi herran jestas.