Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihastunut savolaiseen - onko toivoa?

Vierailija
24.01.2015 |

Olen tapaillut jo iseamman viikon miestä joka on tuntunut oikein mukavalta ja tuntuu synkkaavan useimmilla alueilla tosi hyvin- Sängyssä emme ole vielä olleet joten siitä en osaa sanoa mitään.

Mutta aina näköjään pitää sitten ilmetä jotain joka tuhoaa sen unelman. Nyt kävi ilmi että tämä mies on savolaista sukua! On ihan harjoittelemalla harjoitellut pois murteensa mutta onkin siis Kuopiossa syntynyt ja kasvanut ja koko suku savolaisia! Olen tosi pettynyt enkä oikein osaa enää löytää voimia suhteen jatkamiseen. Tuntuu niin turhalta yrittää enempää kun kuitenkin koko ajan uhkana leijuu se savolaisuus. En kestä edes ajatella mitään tulevaisuutta kun heti tulee mieleen että se suku ilmestyisi Kuopiosta Savon murretta mongertaen ja kalakukkojaan tyrkyttäen. Mieskin sitten muuttuisi takaisin savolaiseksi änkyräksi ja olisin aivan kuin ansassa. Kaikki olisi painajaista. Onko kenelläkään kokemusta seka-aviolittosta savolaisen kanssa? Olen itse aivan sitä mieltä että tämä on nyt tässä, mutta onko jollain joku positiivinen kokemus jaettavaksi? Ihan puistattaa.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:24"]Suattaapi olla toivoo, tai suottaapi olla olematta :)

t. se 17-vuotias teini (Kuopio <3 )
[/quote]

Muta mitä vikaa mei murtees on? :D Mie tykkään ja puhun just sillai, miten mie tahdon puhua :3

t. se 17-vuotias teini

Vierailija
62/95 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaista leppoisuutta ei ole todellisuudessa olemassakaan. Se on kätkettyä alemmuudentuntoa ja ainaista kateutta ja kyttäämistä. Pakene. Seksi ei savolaisen kanssa onnistu. Älä edes yritä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:27"]Savolaista leppoisuutta ei ole todellisuudessa olemassakaan. Se on kätkettyä alemmuudentuntoa ja ainaista kateutta ja kyttäämistä. Pakene. Seksi ei savolaisen kanssa onnistu. Älä edes yritä.
[/quote]

Täällä yks Kuopiolainen nymfo, hei :D Mitennii ei onnistu?

Vierailija
64/95 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:08"]Ja mitään huttuja ja rieskoja en rupeaisi yhtään syömään, vielä vähemmän opettelisin laittamaan. /Ap
[/quote]

Älä ota myöskään Tamperelaista, eihän ne syö mitään muuta, kuin mustaa makkaraa. Joskus ehkä puolukkahillon kera.

Vierailija
65/95 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myö savolaiset ollaan vähän kieroo sakkia.

Vierailija
66/95 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on kans Savosta ja hyvin menee! Tosin niin olen minäkin vaikka asun Helsingissä..

Vierailija
67/95 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:24"]Suattaapi olla toivoo, tai suottaapi olla olematta :)

[/quote]

Muta mitä vikaa mei murtees on? :D Mie tykkään ja puhun just sillai, miten mie tahdon puhua :3

t. se 17-vuotias teini
[/quote]

Sie ei oo savvoon vaan Karjalan murretta. Hyi!

Vierailija
68/95 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:08"]Ja mitään huttuja ja rieskoja en rupeaisi yhtään syömään, vielä vähemmän opettelisin laittamaan. /Ap [/quote] Älä ota myöskään Tamperelaista, eihän ne syö mitään muuta, kuin mustaa makkaraa. Joskus ehkä puolukkahillon kera.

[/quote]

Mää ee oo ikinä syäny mustaa makkaraa. Kävin viime kesänä Savossa. Kivoja ihmisiä ne on. Meillä on ihan lähisuvussa tosi fiksu pesunkestävä Savolainen

t.Tamperelainen

Vierailija
69/95 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanjauhajia, huijareita, eivät tee mitään työtä kunnolla.

Vierailija
70/95 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhahhah! Kiitos aamun nauruista! Voe helevetin helevetti mihin jammaan out ihtes lykännä! Eiku vua kaljoo kittoomaan ja kalakukkoo haukkoomaan! 

Vierailija
71/95 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissasiko olet? Ajatteleeko nykyaikana joku näin ? Et ainakaan pääkaupunkiseudulta tai lähistöltäkään ole kotoisin jos noin vanhanaikainen ajattelutapa.

Vierailija
72/95 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:24"]Suattaapi olla toivoo, tai suottaapi olla olematta :)

[/quote]

t. se 17-vuotias teini
[/quote]

Sie ei oo savvoon vaan Karjalan murretta. Hyi!
[/quote]

Mie puhun just niin, miten mie tahdon :3 Koskaan en oo Karjalassa käynyt ja suku on niin pitkälle savossa, ettei tää sieltäkään ole tullut :)

t. se 17-vuotias teini

Vierailija
73/95 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:08"]Ja mitään huttuja ja rieskoja en rupeaisi yhtään syömään, vielä vähemmän opettelisin laittamaan. /Ap [/quote] Älä ota myöskään Tamperelaista, eihän ne syö mitään muuta, kuin mustaa makkaraa. Joskus ehkä puolukkahillon kera.

[/quote]

Mää ee oo ikinä syäny mustaa makkaraa. Kävin viime kesänä Savossa. Kivoja ihmisiä ne on. Meillä on ihan lähisuvussa tosi fiksu pesunkestävä Savolainen

t.Tamperelainen
[/quote]

Minä en ole ikinä maistanut kalakukkoa tai rieskoja, vaikka koko elämäni olen tähän mennessä asunut Kuopiossa :D Mut sit mun äite tykkää todella paljon mustasta makkarasta, vaikka sekin on niin savolainen, kuin olla voi.

t. Kuopiolainen

Vierailija
74/95 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh ei savolaisest miehest oo oikein parisuhteeseen. :D
Perkeleen ylpeitä ja vittuilevia osaavat olla, ei yhtään hauskoja. Liian vakavia! Ei saa mtn irti.
Ja tämä on sanottu yleistäen! ;)

Vierailija
75/95 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mies savosta, vieläåä sieltä pahamaineiselta maalaisseudulta, ei siis kaupungista. Hyvin on tultu toimeen, välillä tietty riipii sen jatkuva venkoilu, koskien niin puhetta kuin esim. kotitöitä. Olen saanut paljon sukulaisia, jotka asuvat siellä maalla pikkumökeissään, leipovat rieskaa ja leipee, joskus kalakukkookin. OOn joutunut maistamaan  mykysoppaa eli tappaiskeittoo...juu, pahaa oli,  oon miettinyt, et mitä hittoo ne ny mahtaa puhua... oon ettinyt heitä pitkin poikin pihalla, kun ovat puhelimessa sanoneet olevansa pihassa, ja sit ne on iollukin sisällä. hme kierojamutta muuten oun aina pärjännä, ihana mies ja ihana suku <3

Vierailija
76/95 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla savolainen mies. Se on kamalaa. Ei ole erikseen yrittänyt murteestaan eroon mutta 15 v Hgissä ovat siitä suurimmat osat hioneet pois. Sukunsa puhuu kuin jotenkin vammaiset. Hirveä vaiva mahtaa olla lisätä niitä kirjaimia ja lausua joka sana päin honkia. No ei se murre haittaa, mutta ne arvot: nainen kuuluu maatöihin ja ylipäänsä raatamaan, esimeekiksi synnytyksiä ei pidä voivotella "on sitä ennenkin poi'ittu". Jos on mikään huolena, se on jotain naisen hysteriaa. Viinaa kuluu. Koirat ovat ulkoeläimiä, pidetään paskaisissa häkeissä pakkasessa ja kaupunkilaista akateemista miniää kohdellaan kuin lasta, koska tyhmähän se on jos koiraa sisällä pitää. Kaikelle on joku ruma tyhmä sana, pillu on römpsä jne. Seksi on ihan paskaa, mutta silti ollaan koukussa toisiimme. Riidellään tuosta Savosta ainakin kerran viikossa, en suostu siellä käymään ekan ja vikan ärsyttävän vierailun jälkeen, siellähän kyykkivät mehtässään. Ärsyttävä päällepäsmäri, muita kohtaan esittää leppoisaa, vaikka on oikeasti pikkumainen muita haukkuva pilkunviilaaja. Juuri nyt raivostuttaa koko ukko, onneksi on Savossa. Ikävähän sitä sitten aina kuitenkin stadilaiselle tulee ja kun lapsiakin kiimoisamme olemme tehneet. En suosittele. 

Vierailija
77/95 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känniväkivaltageeniä esiintyy maailmassa eniten Pohjois-Savossa. Kaikki tuntemani savolaiset miehet enempi vähempi riidanhaluisia jankuttavia ylimielisiä juoppoja. En kauheasti tunne ja naisista ei mitään erityistä sanottavaa suuntaan toiseen. Tuo kokemukseni savolaismiehistä.

Vierailija
78/95 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no se murre ei ole minusta leppoisaa, vaan jotenkin vaan vajaamielistä, vaikean kautta elämistä. Rumankuuloista, juuri rumia sanoja tarkoittamassa jotakin. No,se ei toisaalta minulle kuulu, kukin tyylillään, mutta ihan auditiivisesti ei kuulosta kauniilta minun korvaani. Jos tekee jonkun muun onnelliseksi, niin hyvä sitten.

Eniten ärsyttää savolaisissa tutuissa (ja en tiedä liittyykö heihin ihmisinä tai sukuina, vai sitten laajemmin savolaisuuteen, kun en hirveän paljon tunne savolaisia enkä ole siellä asunut) tapa viljellä huumoria ikään kuin keinona arvioida toista. Kerrotaan joku vitsi ja se hauskuus ei olekaan siinä vitsissä vaan siinä, että tajuaako kuulija sen vitsin. Se esitetään naama peruslukemilla ja aivan parasta on, jos savolaisrevohka pääsee pilkkaamaan sitä, joka jostain syystä ei tajunnut tai tiennyt sitä juttua. Kaiken huumorin ytimenä on toisille nauraminen ja miten sitä jaksetaan vuosikausia jauhaa, jos Timppa ei tiennyt jotain joskus tai Larelle tapahtui vahinko. Oon itse tottunut siihen, että vitsit ja läpät kerrotaan yleisen tunnelman nostattamiseksi: vitsikle on tarkoitus nauraa, ei sen kuulijalle. Vitsi kerrotaan jo valmiiksi naureskellen ja hauskana, jo se kertominen on hauskaa kaikille. Savolaistuttuni kertovat "salaa" vitsejä ja räköttävät sitten muille. Toivottavasti tämä piirre liittyy vaan tuon tietyn savolaisperheen tapoihin eikä kaikkiin.

Vierailija
79/95 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän voi olla ylisosiaalinen, aina juttuseuraa, joten sovi pelisäännöt että ainakin öisin rauhallista.

Tein raskasta vuorotyötä, sain nukuttua vasta kun vuokrasin varakämpän. Tosi on!

Vierailija
80/95 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:13"]

Yritin suhdetta kuopiolaisen miehen kanssa, ei toiminut. Oli niin helvetin ylpeä siitä viäntämisestään, että rupes tulemaan korvista ulos se murre. Ja muutenkin oli loppujen lopuksi perus savolainen, ensin osas vedättää ja oli maailman ihanin mies, mutta kun arki tuli vastaan niin oli saamaton ja huumorintajuton laiskimus. Nyt on pohjalainen mies jolta hommat luistaa, joka suhteessa. Ikinä en enää savolaista miestä ota taakakseni.

[/quote]

Millasta oli se seksi? Osasko yhtään panna? Se kun ei taida olla mitenkään niillä verissä.

[/quote]

No ei sanottavammin. Hyvin alamittaista mulkeroa oli tarjolla ja se itse panemisen toimitus oli ikävää ja säälittävää. Ja se yniseminen että "voe voe kun tekköö hyvvee" alkoi kyllä vituttamaan ihan jo ensimmäisellä kerralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän