Tutustuin mieheen ja kuulin hänestä sattumalta asioita, joita en uskoisi
miten suhtautuisitte itse, jos olisitte tutustuneet mielenkiintoiseen mieheen, ja sattumalta kuulisitte tuttavaltanne hänen olleen kamala puoliso entiselle vaimolleen? Ja tämän kuulisitte luotettavalta taholta.
Sairaalloisen mustasukkainen ja kontrolloiva on hän näiden juttujen perusteella ollut. Mutta tähän mennessä minulle kaikkea muuta, todella empaattinen ja rauhallinen ja ymmärtäväinen. Pitäisikö juosta karkuun kun vielä voi?
Kommentit (45)
Tässäpä kävi näinkin juuri tädilleni, löysi ällöttävän ihanan miehen, seksi sujui ja kaikki oli ihanaa. Entinen vaimo itse varoitteli miehestä kauniisti ja ei mitenkään "mustasukkaisesti", yritti siis takoa järkeä. ei uskonut.
Pappi sanoi aamenen ja kaikki muuttui, olikin sovinisti sika, ei tehnyt mitään kotona, vaimon tekemä ruoka oli pahaa joten kippasi sen viemäriin, vaimon lapset hoitivat siivouksen ja jos tahtoivat ruokaa mäkistä niin saivat itse ostaa, omille lapsilleen kyllä kustansi, eikä omien lapsien tarttenut koskaan siivota (samanikäisiä).
Lisäksi mies rupesi pyöritteleen muita naisia siinä samalla. Tätini siis koki tämän ex-vaimon kohtelun myös. Sanoi vielä ennen eroa, että olisi pitänyt kuunnella eikä olla niin sokea...
Kannattaa pitää varmaan pientä varausta ja kuullostella ennusmerkkejä. Varsinkin jos kyseessä on Jari niminen tyyppi LPR:stä :D
Olen ymmärtänyt, että vasta yhteenmuuton tai avioliiton solmimisen jälkeen sairaalloisen kontrolloiva henkilö räjäyttää potin eli osaa olla aluksi ihana - siihen saakka kunnes on "varmistanut" tilanteen.
Luonne on kovin pysyvä asia. Alussa sitä jokainen esittää parempaa kuin on, eihän hankalan kanssa kukaan ala millekään.
Ainakin kannattaa olla varuillaan ja pitää peräytymistie avoinna. Sinulle mies varmasti on ihana, mutta kuulostele, suhtautuuko hän myötätuntoisesti vai mustavalkoisesti muihin ihmisiin.
Mustasukkaisuus voi myös puhjeta ajan kanssa, kun joku pieni asia sen laukaisee. Silloin muista, että ongelma ei ole sinussa.
Toisaalta on olemassa eronneita naisia, jotka lukevat netistä tarinoita narsisteista ym. ja sitten projisoivat niitä exäänsä. Menneisyyden tulkitseminen uudelleen on osa erosta toipumista. Joskus se menee äärimmäisyyksiin.
itse haksahdin ihanaan mieheen joka palvoi maata jalkojeni alla, oli huomaavainen, toi lahjoja jne.
Rakastuin ja olin onnellinen, mentiin naimisiinkin.
Totuus tästä ihanuudesta särkyi kun liittoamme oli kestänyt puolisen vuotta. Mies alkoi näyttämään todellisen minänsä, vahtimista, mustasukkaisuutta, törkeää käyttäytymistä, luulosairautta.
Ihana elämä muuttui helvetiksi josta irrottautuminen oli vaikeaa. Erosin lopulta.
Jos lähde on luotettava luota siihen. Miehet osaa näytellä unelmaprinssiä niin kauan kun saavat tavoittelunsa kohteen omakseen.
miten suhtautuisitte itse, jos olisitte tutustuneet mielenkiintoiseen mieheen, ja sattumalta kuulisitte tuttavaltanne hänen olleen kamala puoliso entiselle vaimolleen? Ja tämän kuulisitte luotettavalta taholta.
Tuliko mieleen kysyä asiaa mieheltä itseltään?
nimim. "nainen perui treffit nähtyään minusta 10 vuotta vanhan valokuvan, jossa päälläni on bändipaita ja hiuksia pitkälle selkään asti"
pidä suhde kivana seurusteluna ainakin muutama vuosi. Kyllä se ehtii siinä ajassa pahimmat puolensa näyttämään.
Ihan kokemuksesta: jos yhtään epäilee, ei pidä rynnätä ainakaan naimisiin.
Onko se joku exän hyvä ystävä tms? Miten luotettava lähde oikeasti on? Voi olla, että exä mustamaalaa sinun ihanaa miestäsi, mutta voi olla, että luotettava lähde puhuu totta. Et saa asiaa selville muuten kuin ottamalla selvää itse.
Mutta tosiaankin, lähde siitä, kuinka luotettava taho on kyseessä. Jos on oikeasti luotettava, niin pistä mies kiertoon ja heti.
Ei savua ilman tulta.
En lakkaa ihmettelemästä kuinka typeriä naisia tosiaan onkaan olemassa; ihan kaikki kuulopuhe uskotaan TOTUUTENA, kunhan juoru tulee "luotettavalta taholta" eli juorunkiimainen kiilto silmissä juoruilevalta "ystävältä". Muahhahahah. Elämä on.. mm. sitä että oppii tunnistamaan todella myrkylliset lierot valepuvuissaan.
Minä olisin aikoinani toivonut, että minulle olisi kerrottu miehestä totuus jo tutustumisvaiheessa eikä vasta sitten, kun helvetti oli päässyt valloilleen.
Jos sinulla on mahdollisuus, niin kysy suoraan siltä ex-vaimolta, suosittelen lämpimästi.
miehen kanssa 1,5v josta kuulin nuo samat asiat, kontrollifriikki, mustasukkainen ja vainoharhainen. En uskonut, kun mies oli niin ihana ja kiltti, empaattinen ja herkkä. Ja kappas vajaan vuoden jälkeen mies kyttäsi mun menoja, en päässyt kauppaan yksin, hän nuuhki mun pikkuhousut ja haukkui mut vaikka miksi huo**sta-skitsofreenikkoon ja paljon muuta siltä välin.
Enpä testais
Oletetaan huvin vuoksi, että nuo kuullut asiat ovat totta ja miehellä tosiaan on nämä ominaisuudet. Ovatko hänen hyvät puolensa silloin teeskentelyä? Vai olisiko hän sellainen "harvinaisuus" kuin moniulotteinen, osittain rikkinäinen ihminen (= me kaikki), joka asianmukaisen avun kautta voisi paremmin ymmärtää ja hallita vaikeimpia puoliaan?
kokeile, mitä tapahtuu, jos sovit tapaamisia miespuolisten kaverien kanssa. Jos sinulla ei ole miespuolista ystävää, kerro jostain hauskasta tapahtumasta miespuolisen työkaverin kanssa. Tyyliin "olin Pekan kanssa lounaalla ja nauroin Pekan hauskoille jutuille, se Pekka on niin hauska tyyppi!" Ja Pekkahan on jutuissasi tietysti sinkku. Tarkkaile reaktioita. Mustistyyppi ei kestä kuunnella juttuja, että olet ollut jonkun miespuolisen seurassa. Hän ei ylipäätään kestä sinulla miespuolista ystävää.
se oli sairaalloisen mustasukkanen kyttääjä. Mutta,mutta.. nyt meidän erosta on kulunut melkein 5 vuotta ja hän on elänyt kahdessa parisuhteessa ilman ongelmia.
Eli joko minun persoonassani oli jotain mikä laukaisi miehen epävarmuuden tai sitten hän oikeasti teki ajatustyötä eron jälkeen ja päätti olla toistamatta samoja virheitä, en tiedä sitten.
Tietoni ei perustu pelkästään exän kertomuksiin :D
hyvä ihminen, kun vielä voit. Tuskin tapojaan on muuttanut tämä mies. Aluksi tietysti voi esittää jotain muuta.
kokeile, mitä tapahtuu, jos sovit tapaamisia miespuolisten kaverien kanssa. Jos sinulla ei ole miespuolista ystävää, kerro jostain hauskasta tapahtumasta miespuolisen työkaverin kanssa. Tyyliin "olin Pekan kanssa lounaalla ja nauroin Pekan hauskoille jutuille, se Pekka on niin hauska tyyppi!" Ja Pekkahan on jutuissasi tietysti sinkku. Tarkkaile reaktioita. Mustistyyppi ei kestä kuunnella juttuja, että olet ollut jonkun miespuolisen seurassa. Hän ei ylipäätään kestä sinulla miespuolista ystävää.
Kuka tuollaista narsistista testailijaa katselisikaan, kun löytyy niitä lämpimämpiäkin ihmisiä. Katso sinä itse peiliin, jos sun miessuhteesi kusevat. :D
Ihminen ei muutu
Luonne on kovin pysyvä asia. Alussa sitä jokainen esittää parempaa kuin on, eihän hankalan kanssa kukaan ala millekään.
Itse olin pettämiseen loppuneen suhteen jälkeen seuraavassa suhteessani sairaalloisen mustasukkainen ja kontrolloiva. Se suhde tietenkin päättyi, mutta sen jälkeen kun tajusin olla ryntäämättä uuteen laastarisuhteeseen sain itseni ymmärtämään ettei mustasukkaisuudesta ole mitään hyötyä, ja nykyään on ihan normaali suhde ilman kyttäämistä. Olosuhteet siis vaikuttavat myös, mutta heti tietenkin jos alkaa olla merkkejä kontrolloinnista niin kannattaa viheltää pelikatko ja selittää että millainen peli vetelee, millainen ei.
ehkä. Itse tutustuin myös mieheen, joka oli niin kiva ja mukava, ymmärtäväinen ja kaikkea. Myöhemmin tuli ilmi, että kaikkia naisiaan kontrolloinut, valehdellut törkeästi ja antanut selkään jokaiselle myös. Päällisin puolin niin viehättävä, mutta totuus olikin jtkn aivan muuta. Psykopaatti, joka syytti kaikesta muita, eikä lopulta piitannut lainkaan muista kuin itsestään.